#61
poprostu ktos z 2 kpl jeden zrobil, bo tloki sa klasyczne has33, a obejmy i klamki od move, badz hydrostop, nie widac na rowerze dokladnie, wiec najprosciej kup 2 ramiona od hs33, sa na alledrogo i po sprawie

#62
I chyba tak trzeba będzie zrobić, kupić padnięte z zatrzaskiem, trudno retro ucierpi nieco ale już SID nieco koncept naruszył.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#63
nie no bedzie wciaz retro, jak mowie z moab mam albo 89 rok albo 90 i maja normalne obejmy, tyle ze bez szybkozamykacza byly, ale dolozylem i sa wlasnie na 2 srubki skrecane, w zasadzie jak chcesz to moge Ci sprzedac kpl, bo mam cala magure race line na przod w zapasie

#64
ANDRIUBIKER pisze:poprostu ktos z 2 kpl jeden zrobil, bo tloki sa klasyczne has33, a obejmy i klamki od move, badz hydrostop, nie widac na rowerze dokladnie, wiec najprosciej kup 2 ramiona od hs33, sa na alledrogo i po sprawie
Moje są ganz fabryka i wg wszelkiej wiedzy to są HS Mountain Race line. Mają klamki inne od późniejszych race lajnów. Mam do nich nawet fabryczną instrukcję.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#66
Pomęczę się jeszcze dzisiaj a jak nie wyjdzie to pomyślę nad twoją ofertą Andriu.
Tymczasem przeglądam bikepro a tu proszę moja czarna sztyca Kalloya to http://www.bikepro.com/products/seatpos ... post.shtml

Moja nie ma takiego przekroju i dolna część jarzma jest cała płaska ale poza tym jest identyczna. Z wagą szału niestety nie ma.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#67
Udało mi się poradzić sobie z Magurami. Pod tylne uchwyty dałem po dwie opaski zaciskowe na widełkach i na części która się o nie opiera. Teraz uchwyt jest pod odpowiednim kątem i klocki są bliżej. Dodatkowo przelałem płyn i okazało się że ktoś je odpowietrzał z wkręcąną regulacją stąd nie działała ona w pełnym zakresie i klocki wysuwały się niewiele po wkręceniu śrubki. Teraz jest wszystko ok i odległość to ok po 2,5mm z każdej strony. Narazie test był w piwnicy ale klamka sztywna więc powinno hamować ok. Jedna rzecz to że miałem problem z odległością klocków taki że jeden tłoczek chodzi lżej drugi ciężej i nie chciały odsuwać się po równo od obręczy. Wyczyszczone wszytko i dalej tak jest, tymczasowo poradziłem sobie podkładając małą gąbeczkę pod jeden klocek i jest ok. Nie ma tam jakiejś regulacji??
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#68
Regulacji nie ma. Magura tak ma, ba... Nowa czy stara nie ma to znaczenia. Ja u siebie po bardzo dokładnym oczyszczeniu zauważyłem poprawę.

Znaczenia może też mieć mocne startowe wysunięcie klocków, wtedy ta różnica w jakości pracy może być bardziej widoczna.

Ja sobie odpuściłem patrzenie na to podczas ustawiania. Dałem klocki jak najbliżej się dało i hamowało to super, nie bez znaczenia były nowe klocki.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#69
generalnie po dobrym odpowietrzniu i ustawiniu szczek, wazne by byly wtedy regulatory na klamce odkrecone na max, magura dziala poprawnie, szczeki nigdy idealnie jednoczesnie sie nie wysuwaja, ale nie ma to wiekszego znaczenia, gdyz jak tylko jeden tloczek napotka opor, to drugi juz dochodzi i sama sila hamowania jest rownomiernie rozlozona, wazniejsze by wracaly jednoczesnie, i jesli wszystko jest czyste i dobrze odpowietrzone , tak sie dziac powinno

#74
Jak szukałem po necie rzeczywiście za dużo o niej nie ma. Rocznikowo 93 i chyba tylko w tym roku była bo póżniej już chyba hs 22 hs 33 były.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#75
Nastąpiły małe zmiany w projekcie. Do maszyny powędrowały purpurowe zaciski od Adamello. Udało mi się zakupić Flite'a ale bez poszycia. Przymierzyłem go sobie do tyłka bez wyściółki i okazało się że mi leży więc obszyłem go własnoręcznie skórą bezpośrednio na deskę. Wynik wagowy 134g (121 goły) Może nie na tym mi zależało najbardziej ale fajnie było pobawić się własnoręcznie z obklejaniem, wyszło jak z fabryki :-) Jako że zamontowany wcześniej damper SID zupełnie tu nie pasował a udało mi się trafić tanio damper Gianta GTM6 w długości 140mm powędrował on tutaj łącznie z cannondejlowską sprężyną. Poprawiła tym samym geometria bo ten 1cm więcej na sidzie podnosił rame bardzo wysoko i robił bardzo proste kąty. Damper działa fajnie, ma nawet regulację odbicia ale co to za wynalazek to nie wiem, raczej niższa półka. Zamierzam zamontować zakupione na allegro karbonowe boostery do Magury. Chyba wielkie nieporozumienie to nie będzie??

Zastanawiam się w dalszym ciągu nad sztycą i mostkiem. Czarny jest mi trochę za długi, tak przymierzając się na sucho a srebrny i srebrna sztyca chyba gorzej wyglądają. Jeżeli o sztycę chodzi to ta czarna mi sie bardzo podoba, ewentualnie czekam na paczkę i może się tu pojawi coś fajnego ale o tym na dniach.

Szukam też fajnych klamek do Canti wtedy zrobiłbym alternatywną konfigurację z cantieverami.

Myślę też czy może jakis purpurowy koszyk tu nie zapodać??
Poniżej foty różnych konfiguracji.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Załączniki
2013-03-13 20.14.00.jpg
2013-03-13 20.08.01.jpg
2013-03-13 20.19.11.jpg

#76
Doszły nowe fanty i pracę mogę uznać za prawie ukończone. Wachałem się co do wyboru mostka i sztycy ale myślę że tak już zostanie bo podoba mi się agresywna geometria. Pozostało mi tylko wypolerować rogi albo zapodać jakieś Onzy, tylko nie wiem czy srebrne czy czarne.
Dotarła do mnie piękna Retro sztyca USE ( co prawda 25,0 z oryginalną tulejką na 27,2). Świetnie się tu prezentuje moim zdaniem. Zamontowałem karbonowe boostery do Magur od gościa z allegro. Z ciekawostek to odbierałem je osobiście i porozmawiałem z gościem. Mówi że pracował w niemczech 18 lat temu w fabryce gdzie robiono dużo karbonowych części i między innymi te boostery. Szło to wtedy w tysiącach i cięte to było wodą pod ciśnieniem. Bosterki więc też są retro :)

Efekty poniżej :D
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Załączniki
delta2.jpg
deta3.jpg
delta1.jpg

#80
kosci26 pisze:Dotarła do mnie piękna Retro sztyca USE
Ważyłeś może sztycę? To są te starsze modele sprzed alienów i jestem ciekaw. Robili je w fajnych kolorach - mi nedawno uciekła sprzed nosa purpurowa z granatowym jarzmem.
W sumie to nie takie głupie rozwiązanie 1 rozmiar sztycy + redukcje. Wtedy było pełno różnych dziwacznych średnic - teraz głównie 3 się ostały i łatwo kupić.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#81
Owszem ważyłem.
Sztyca bez tulejki 220g równiótkie z tulejką 240. Przy stalowych śrubach. To przy długości 350mm. Myślę że po tuningu tulejki, śrubek i obróbce jażma i skórceniu na miarę jakieś 210 byłoby osiągalne.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#86
Chwyty niestety nowe ale miałem jeszcze tylko bbb takie szarawe i psuły efekt a te tymi obejmami nawet fajnie wyglądają i są wygodne. Purpurowy zacisk szukam od dawna, ten jest orginalny z tej ramy i potrzebuję całą obejmę bo sam zacisk nie podejdzie bo tu jest gwint m5 a nie chciałbym tego rozwiercać. Oponki fakt jak nówka i nie popękane.

Dziś zmieniłem jeszcze sztyce na Srebrnego ritcheya i chyba tak mi się bardziej podoba, a szkoda bo nigdy tej sztycy nie lubiałem a USE jest świetny. Jako że trafiłem drugi taki sam mostek w tej długości i kącie tyle że czarny to będę chyba w zależności od nastroju zmieniał zestawy czarny mostek sztyca USE, srebrny mostek sztyca Ritchey.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#88
Zacisk możesz odłożyć choć to chyba taki jak mam może mi nie przypasować.

Śrubki to mi nie polecaj bom ostatnią skubnąłeś w purpurze :-P

Tu i w prawo foty ze sztyca ritchey i wypolerowanymi dziś własnoręcznie rogami :-P

https://picasaweb.google.com/1015439481 ... 5665657714
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#89
stylistycznie i rocznikowo damper nie pasuje wcale, ale jesli to ma jezdzic to oczywiscie sluszny krok, retro full jak sie patrzy

#90
Thumby XT są mega klimatyczne :-) Kiedyś się gardziło takim rozwiązaniem jak miało się rapidy a dzisiaj byłbym gotów tylko dla nich złożyć cały rower z tamtego okresu.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900