Marin B-17 FRS

#1
Tak na szybko przedstawię co poastaje z większości szpejów odrzuconych z NRSa jak za ciężkie.
Rama Marin B-17 FRS =pochodzi z 98 roku, damper Fox Vanilla,
Amor: Shiver SC 2002r - troszkę za nowy ale pasuje geometrią i ma tłumiki HSCV
Korba: XTR 950 DH
Suport: XTR 952
RD: XTR 952
Koła: Piasty Hope Bulb, Obręcze Mavic D321, szprychy DT
Napinacz: Roox Rollercoaster
Łańcuch YBN
Pedały: Atomlab
Kaseta: LX 8 Speed
Manetka tyl: XT 739
Sztyca: ROOX s4.2 ( na zdjęciu jeszcze marinowska, czekam na tulejkę 27,2-30.0)
Siodło Azonic
Mostek: RF Diabolous ( Chętnię zastąpie go rooxem jakimś maks 70mm)
Kiera: RF Airalloy ( też chętnie zastąpie rooxem bo jest wąska)

Rowrer jeszcze nie jezdny. Zastanawiam się nad hamulcami. Mam Cody Expert ale mają za krótkie przewody a są NOS i wolałbym je sprzedać chyba i poszukać jakiś starych Hope.

Dziś walczyłem z montażem napinacza. Nie było lekko bo musiałem go przerobić bo nie mieścił sie pod wachaczem i musiał być przykręcony pod złym kątem. Nie chciałem go ciąć ani wiercić więc musiałem pokombinować ze śrubkami i podkładkami,


Na razie tylko takie kiepskie foty z piwnicy.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress
Załączniki
2013-02-18 21.55.10.jpg
2013-02-18 21.55.10.jpg (177.54KiB)Przejrzano 13202 razy
2013-02-18 23.53.27.jpg
2013-02-18 23.53.27.jpg (129.52KiB)Przejrzano 13202 razy

#4
Za Thomsona ponad 300 mi szkoda bo ten rower pójdzie do katu a nie na półkę.Acor jest srebrny więc odpada. Roox mi się tu widzi i go akurat mam a chciałbym w przyszłości komplet z mostkiem. Zobaczę jak będzie to wyglądać jak przyjdzie stulejka.

Kanapa nie wiem czy ta zostanie czy coś innego zapodam. Zielone miśki są tylko dlatego że były na kołach i nie chciało mi się ich ściągać bo docelowo są tu za wąskie chociaż kolorystycznie nawet ciekawie to wygląda.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#6
Niestety na dwa szaraki które mam oba są z długim wózkiem, chyba że ktoś by się chciał zamienić bo kupować już nie zamierzam.
Amor fakt za nowy ale pięknie pracuje i jest w świetnym stanie. Wiadomo pięknie pasowałby tu boxxer 151 ale wszystkie już za pewne wymarły albo dogorywają. Monsterek mi się marzy z pierwszych wypustów ale też nie będzie łatwo i tanio a jeszcze żeby był w dobrym stanie. Mam też Xverta D ale jest niebieski i rozważam pozbycie się go bo jest ładny i nie chcę go malować a i praca w porównaniu do shiverka to niebo a ziemia. Poniekąd to przez to że był shiver to szukałem ramy fulla która go przyjmie i nie będzie miałą przy tym kątów jak do xc.

Lepsze foty owszem będą w obu watkach jak ukończę pracę bo śniegu u mnie mnóstwo cały czas i do tej pory nie wyjechałem z piwnicy.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#9
cardamon pisze:na lalegro jest teraz Roox 30.0mm, nie musiałbyś tulejki używac ;)
J

Jak dobrze widziałem to jest 31,0
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#11
fajne koło;
wydaje mi się ,że jak do zjazdu -to shiver (mimo ,że zacny) ,to ma za mało skoku -chyba ,że jesteś jakimś zjazdowym wymiataczem.. więc faktycznie droga w stronę starego super t/monstera(chociaż monster chyba zbyt krowiaty) -wydaje się słuszną

Ile ten rowerek ma skoku z tyłu ? Gdzie masz zamiar go ujeżdżać ?

A jak idziesz w roox'y ,to może i czerwoną korbę sobie od nich pochytasz ,żeby komplet mieć? :>

#13
Tył ma 150mm skoku więc na dzisiejsze warunki mało. Wymiataczem jakimś nie jestem i rower może ze 3 razy będzie w roku w górach więc na razie inwestycja 1000zł w wideł to jeszcze nie ten etap dla mnie. Na pewno jakbym miał zmieniać to w grę wchodzi coś z marcoków koniecznie z tłumikami hscv bo te w shiverze to poezja mimo małego skoku 125mm. Z drugiej strony monsterki na alle maja 175mm i 200mm i to już chyba będzie za dużo dla tej ramy. Fabrycznie były w nich xverty a w DH Team który był tą samą ramą był XVert Carbon i miał 140mm skoku więc takie 175 to już może być za dużo.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#14
Do tej ramy tylko JuniorT lub MrT...
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#16
Poka poka chętnie poczytam :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#19
Mimo tego że rower taki trochę "sklecony" to robi pozytywne wrażenie...

Moim zdaniem powinna tu wpaść jakaś dwu półka (np. JuniorT lub Mr.T)

Jeśli chcesz to mam szaraka na krótkim wózku, możemy zrobić podmiankę.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#21
Dzieki wielkie 2ass. Bardzo ciekawy artykuł.
Tymczasem na prośbę skoliozy nieco lepsze zdjęcia, choć nadal w piwnicy i przy żarówce.
Ciekawostka której zdjęcia nie oddają to kolor ramy, to co wygląda na biel to w rzeczywistości lakier z domieszką perły i metalika i pięknie mieni się w świetle na zielnkawo-czerwonawy odcień.

https://picasaweb.google.com/1015439481 ... p261qzk9QE
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#22
Dalej podtrzymuję opinię że ten Shiver jest tutaj perfekcyjny. Wygląda super, skok jest odpowiedni, działanie przy katalogowym Hi5 to jak porównanie dnia do nocy. Mega wysoki Mr czy Jr T jak ktoś wspomniał to niezłe kloce, po co się z tym męczyć chyba że jedynie jazda w dół ciebie interesuje.

#23
Myślę że z Shiverkiem na razie będę zadowolony, nie latam 4m dropów dla mnie 1m to maks narazie a praca jego to klasa sama w sobie i w próbach na sucho praca bardzo ładnie nawiązuje do tylnego wachacza.
Dobra rzecz którą wyczytałem z testu to to że mam ramkę z Foxem RX czyli z początków sprzedaży :D
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#24
Radziej pisze:Dalej podtrzymuję opinię że ten Shiver jest tutaj perfekcyjny. Wygląda super, skok jest odpowiedni, działanie przy katalogowym Hi5 to jak porównanie dnia do nocy. Mega wysoki Mr czy Jr T jak ktoś wspomniał to niezłe kloce, po co się z tym męczyć chyba że jedynie jazda w dół ciebie interesuje.
Ja wstawilbym Mr.T, takiego http://is.pinkbike.com/photo/2588/pbpic2588059.jpg skok podobny, waga troszke wieksza, praca patrzac na dlugosc sprezyny mysle ze lepsza, ten sam system tlumienia, ale sztywnosc o niebo lepsza, no i pasuje rocznikowo :mrgreen:
kosci26 pisze:Dobra rzecz którą wyczytałem z testu to to że mam ramkę z Foxem RX czyli z początków sprzedaży :D
Mam taki amortyzator w Cannondalu, jesli bys potrzebowal jakies wskazowek co do jego serwisu sluze pomoca.

I jeszcze co do napinacza, to z autopsji wiem ze ta gorna prowadnica w tej pozycji nie bedzie dzialac.

#26
Jeśli o napinacz chodzi to on tu ogólnie nie pasuje do tej ramy i musiałem to zamocować po swojemu. Ramię do którego mocuję się górną prowadnicę nie mieści się pod wachaczem więc musiałem przykręcić to pod dużo większym kątem niż powinno. Przez to nie mogłem zamocować tych blaszek na fabrycznym mocowaniu tylko musiałem pokombinować i zamocować to inaczej a że szkoda było mi cokolwiek wiercić w tym czy piłować to tylko w ten sposób pasowało na tyle żeby łańcuch nie zachaczał o górę lub dól. Z dolnymi kółkami było podobnie ale tutaj po prostu płaskownik przykręciłem nieco inaczej bo tak byłby poniżej korby i się udało. Jak będzie działać zobaczymy.

Na dh zone radzą mi zamontować monsterka 98-02 z 175mm skoku albo shiverka dc bo nie są strasznie wysokie. Zobaczymy na razie nie wydam tyle kasy chyba że pozbędę się nagromadzonych szpejów.
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#29
No przyczaje się na na niego zobaczymy jaka cena będzie. Ale nie jestem do końca przekonany, ponoć Junior T z tłumikami ssv to w porównaniu do shiverka na hscv krok wstecz.


A tak przy okazji. Nie wala się komuś ta śruba do osi 20mm bo jej akurat nie mam?
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress