#2
mój ulubiony zestaw jak sięgne pamięcią wstecz to były v-ki m600 czyli LX i klamki m739 czyli XT, mimo że V-ki XT hamowały ciut lepiej dzięki równoległemu prowadzeniu klocków to klekotały jak dzi#ka po cieżkim weekendzie i potrafiły piszczeć przez luzy też :-/

#3
Ja dla odmiany bardzo lubię te klamki LX-a i późniejsze serie z 3-stopniową regulacją stosunku siły do modulacji. Co do v-ek to się zgodzę. Równoległe prowadzenie klocków jest super ale szybko łapie luzy (z luzami też działa ale ma skłonności do piszczenia, hałasów). Te v-ki LX z kolei są prawie wieczne ale mniejszy współczynnik lansu i w sumie niczym się nie wyróżniają wśród innych v-ek.

#7
najlepsze v-brake to xt m750, a jesli o wyglad chodzi, to mi tez 750 sie podoba, tyle ze juz jest dosc "wspolczesna" m739 ladne, delikatne, fajnie dzialaja , dopoki luzow nie zlapia, ale te mozna skasowac i dalej smigac, xtr, no coz moim skromnym zdanie jesli sie nie ma calej grupy szaraka , badz jej wiekszosci w biku to jakos srednio pasuja do czegokolwiek,ale dzialaja niezle ale dopiero 951, bo 950-ka jak 739 szybko lapie luzy na pantografie... lx , zadel szal, poprostu kawal solidnego alu, ale dzialaja identycznie jak chocby nowe altusy czy alivio, nie ma sie co w nich zepsuc, wiec dzialaja i dzialaja :)

#8
ANDRIUBIKER pisze:najlepsze v-brake to xt m750,
Pod względem siły - tak, ale modulacja i waga w stosunku do m951 jest sporo gorsza.
XTR ma nieco mniejszą siłę, ale znacznie lepszą modulację i wagę, tak więc nie powiedziałbym, że m750 jest najlepszą v-ką.

#9
no jak m750 nie ma modulacji to nie wiem co ja ma :), i waga o 4gramy no faktycznie , mozna pozniej nie podniesc roweru ;0 , wazne ze sa niezniszczzalne, uklad rownolegloboczny tak skonstruowany ze nigdy w zyciu nie zlapie luzu, do tego niebanalny wyglad itd, ja bym powiedzial ze najlepsza i to na milion procent, ....Tobie placa jakos extra zeby pisac wszedzie gdzie sie da dokladnie odwrotnie jak ja , czy to takie Twoj osobliwy folklor? :)
Ostatnio zmieniony 2013-01-27, 13:38 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#10
M750 jak już, nie napisałem nigdzie, że nie mają modulacji, tylko że mają ją odczuwalnie gorszą od m951.
W kwestii wagi - nie 4g, tylko 100g, na jednej części te 100g to dużo i nie wyobrażam sobie zakładania kowadełek w postaci m750, podczas gdy siła m951 w zupełności mi wystarcza.
Nic mi nie płacą, a to że mam prawo mieć inne zdanie, to akurat charakterystyka forum.
Swoją drogą ciekawe czemu piszesz "wszędzie", jak to dopiero drugi temat.

#11
no patrzac ile postow juz jest w twpoim dorobku, to jest wszedzie :), a doczytaj dokladnie gdzies tam w internecie (bo z praktyki napewno nie piszesz , skoro wypisujesz takie bzdury ), ze modulacje daje klamka, a nie szczeki, szczeki akurat im sztywniejsze tym lepiej jest sila przenoszona , w tym i modulacja i tu faktycznie klamki xtr maja lepsza regulacje modulacji od xt, w xt sa tylko 3 mozliwe polozenia, po wyjeciu tzw polksiezycy, a w xtr jest barylka ktora plynnie reguluje, polozenie linki, wiec pewnie i jest precyzyjniejsza ... 100 gram na czym???? , ciekaw jestem jakim to super light bikiem smigasz ze 100 gram (nawet ,choc to bzdura) zriunowalo Ci mase sprzetu he he

#12
Cóż, mam inne pojęcie wszystkiego, ale w sumie to mało istotne.
Wszystko co napisałem jest z praktyki. Miałem hamulce m739, m750, m951 i m960.
Różnica w modulacji przy tych samych klamkach między m750, a m951 była odczuwalna.
Dla twojej wiadomości jeżdżę rowerem 9.6kg.
cron