inny spec epic 2013

#1
w nowy rok zmieniam sztywniaka na fulaka , nie myślałem że sie kiedyś przesiąde się na fula a jednak się stało , trafił się w dobrej cenie , ramę miałem już w rękach i wiem że prowadzi się prawie jak sztywniak , geometria też mi pasowała więc się na niego zdecydowałem .
jednak jak to z fulem bywa przytyło się około 800 gr. mam taki kaprys aby przez zimę spróbować to jakoś zrzucić więc jeśli macie jakieś ciekawe graty [ lekkie ] które chcecie się pozbyć to proszę tu coś wklejać , wszelkie pomysły, modyfikacje mile widziane [ adamelo zaraz każe mi frezarkę zakupić :-D ]
to co nie będzie podlegać zmianie to oczywiście rama , koła z oponami , korby , mostek chyba też już mam , rogi już odchudziłem do 48gr więc też zostają , przerzutka tył i przód [xtr ] pewnie też zostanie , manetki xtr [ 8rz. ]
zostają
reszta chyba do podmianki jeśli ktoś będzie miał ochotę na parę gratów to istnieje możliwość wymiany
klamki avid mag ti [ pomarańczowe ?? ] , szczęki avid ti szare , amortyzator scareb [ tylko zostanie sprzedany jak będzie z przodu lżejszy sid ] kierownica roox , mostek smica , niewiele tego ale może się uszczknie paę gramów
fotki sie pojawią jak się rama polakieruje trochę mi to zajmie czasu bo dość nietypowe malowanie będzie
na początek zapytam się o lekką sztycę 30,9 oraz klamki hamulca pod v-ki [ lekkie i muszą być skuteczne :->]
jeśli ktoś coś ma to dawać cynk ;-)

#2
ja w swoim specu mam race face next sl i polecam, super lekkie, super sztywne i super bajeranckie? ale wiadomo jak tyle razy super to i cena konkret :), moge tez polecic z cala stanowczoscia controltech ze scandium, takze super lekkie, mocne i fajnie wyglada i juz nie ruinuje kieszeni, jak sobie sprawicz caly komplet tak jak mam w specu kiera, sztyca, mostek, to zejdziesz ladnych pare gram

#3
A który to rok epica - miałem prawie wszystkie więc pewnie będę mógł coś podpowiedzieć.
Frezarki nie kupuj. Sam nie mam i jakoś żyję. Ale bez wietarki i szlifierki to się roweru złożyć nie da...

A sztycę potrzebujesz z setbackiem czy prostą bo to wiele zmienia?

#6
ale nie chodzi o bklokowanie kola, tylko o modulacje, itd, mam teraz zalozone hamulce avid z klockami xt, plus klamki xt i.... i lipa straszna o-1 albo wlasnie blokada, albo nic, nie wiem czy wina klamek czy wina hamulcy, raczej to drugie, co do kcnc, ja bym odpuscil, szal zaden, lekkie moze i sa , ale lepiej miec cos na tyle pewne zeby sie nie okazalo ze rower wyprzedzil kierownice ;), lepiej kupic cos renomowanego, ja z kcnc tu tylko linek i srubek uzywam , bo ladne,kolorowe :)

#7
ladny byl w oryginale, nie zal Ci lakieru zdzierac???, a sztycy bym nie ruszal bo to thomsot z setbackiem, klasa sztyca, daj do kompletu most i kiere i bedzie lux

#8
ANDRIUBIKER pisze:ladny byl w oryginale, nie zal Ci lakieru zdzierac???,
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

to tylko spec
lepsze marki ze skory obdzieral :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 20:26 przez marcin74, łącznie zmieniany 1 raz.
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#10
Ta rama to tak model ok 2006. Miałem to samo tylko jako s-works, ale poza tym carbonowym łącznikiem niczym się to nie różniło.
Tego typu ramy są robione nie po to by szybko z góry zjeżdzać tylko efektywnie popierdzielać w każdym terenie. I co najważniejsze w większości na siedząco!!!!
Z tego powodu odradzam sztyce KCNC. Po pierwsze nie ma lekkich z setbackiem (chyba że nie potrzebujesz) a po drugie ucierpi i strzeli wcześniej czy później bo to kaszana nie firma jest tak jak i te AEST, Boplight itp pierdoły. No ewentualnie jak ważysz z 50kg to OK.
Ja miałem thomsona 410 z setbackiem. Po przycięciu do 390, obróbce jarzma, wymianie śrub na Ti wyszło ok. 195g. Jeśli wystarczy Ci 350 to poluj na wersję Masterpiece - ona wyjściowo waży 190g, a można go zrobić na ok 160 i jest megawytrzymala.

Andriu, jak chce zrobić na lekko to mostek thomsona nie będzie dobrym rozwiązaniem, a kierownic tej firmy nie ma.
Mostek Syntace F99, jest tego od groma ostatnio. Sprawdzone, relatywnie sztywne, mocne.
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 20:27 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.

#12
no własnie z lakierem to był dramat ;-) , ktoś chyba miał zbędną czerń w garażu i domalował pare rzeczy ,
może i sztyca pójdzie Thomson ale to w ostateczności , potrzeba gdzieś urwac te gramy a na sztycy poleciało by już z 50 ;-) . co zrobić mam taki kaprys ;-) , sie człowiekowi nudzi i tyle :-P ,
myslisz ze faktycznie może jaja urwać taki kcnc ? może na fulu będzie miała trochę lżej ?
rama to tylko przykład który to mniej więcej spec
moja ma mocowanie pod v-ki [ to był warunek dla mnie , jakos do tarcz jeszcze nie dorosłem :-P ]
czyi juz zostałem wyleczony z kcnc :-D , to lecimy z Thomson-em
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 20:28 przez himayer, łącznie zmieniany 1 raz.

#13
na fullu bedzie mial troche ciezej;) pojezdzisz zrozumiesz, :) full sam wyzwala dodatkowe moce :), ja mysle ze lepiej dac pare gram wiecej i miec pewnosc, dodatkowo potrzebujesz offsetu solidnego w sztycy, a i sama sztyca thomsona jest jedna z lzejszych, przy tej wytrzymalosci to juz wogole, do tego most i kiera thomson i lux, ale oczywiscie kazdy robi jak uwaza, a na foto nie widac ze lakier kiepski, :)

#14
elziomallo pisze:Eeee a gdzie ty chcesz tam vki zamontować?
ma ma piwoty ;-)
tylko tej swojej nie chce pokazac ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#15
adamello racja most thomsona super lekki nie jest, ale sztywny i wytrzymaly, ja bym poszedl albo w s-works carbon, albo w race face next sl w takim razie, a sztyce bym zostawil bo jest super

#16
himayer pisze:to lecimy z Thomson-em
ale te wsporniki kierownicy to kloce badziewne
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#17
himayer pisze:myslisz ze faktycznie może jaja urwać taki kcnc ? może na fulu będzie miała trochę lżej ?
Właśnie to jest złudne. Jak pojeździsz więcej na fulu to zobaczysz. Na sztywniaku na większości dziur dupę się podnosi, a w fullu raczej się siedzi. Zawiecha wszystkiego nie przyjmie i przeciążenia są naprawdę spoooore na ten punkt.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#18
he he, widze ze mamy podobne spostrzezenia ;), z lekkich i fajnych wspornikow to juz pisalem, dalbym albo controltech scandium, caly kpl, albo race face next sl, kpl, (to juz karbony) , albo s-works carbon, jak sama nazwa wskazuje, ,ewentualnie sztyca zostaje i kiera z mostem jak wyzej, wybierz sam co dobre, ale uwazam ze jedynie renomowane marki, a nie wynalazki super light z tajwanu, i kuku pewne;)

#19
Adamello na ile wyrzezbiles swojego s worksa ??
jezdzilem kiedys na czyms takim....wersja standard... xtr, crossmaxy troche ritcheya ,sid WC bez zadnych light-fajerwerkow bylo 10.9
ciekaw jestem na ile swojego zeszlifowales ????
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#21
wiesz ciezko powiedziec ze to bedzie pekac, bo pewnie nie, ale do speca takie badziewne komponenty pasuja jak swini siodlo :), te smica, kbix i inne syfu to do kellysa mozna zakladac, do ktorego zreszta zostaly stworzone te pseudo marki, ja osobiscie odradzam, ani to marka, ani historia , juz predzej kalloya czy tranz-x bym zalozyl niz to, a jeszcze jedno zdanie odnosnie amorka przedniego, w fullu, to juz nie takie oczywiste ze zakladasz sobie lzejszy przedni i gitara, tu juz problem jest troche szerszy, mianowiecie charakterystyka tylnego zawieszenia musi byc zgrana z amortyzatorem i wkladajac amorek ktory odbiega od zalozen producenta, zaoszczedzis pare gram, ale rower nie bedzie sie do jazdy nadawal, przedni amor i tylny zawias musi ze soba wspolgrac,mysle ze nie bez powodu, spec dal tam manka a nie sida
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 20:55 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#23
Wojtas pisze:eee, a smica nie robiła dla riczeja? Mi z mostków podobają się tune'y, wcsy 4axis, syntace i thomsony ale te ostatnie najlżejsze nie są syntace robi dobre sztyce/mostki/kiery tune też ;)
mostek na 90% będzie wcs 4axis 31,8 [ mam nadzieję że nie chrpnie :-o ] ale jest obdarty już ze skóry :-P

#25
ANDRIUBIKER pisze:wiesz ciezko powiedziec ze to bedzie pekac, bo pewnie nie, ale do speca takie badziewne komponenty pasuja jak swini siodlo :), te smica, kbix i inne syfu to do kellysa mozna zakladac, do ktorego zreszta zostaly stworzone te pseudo marki, ja osobiscie odradzam, ani to marka, ani historia , juz predzej kalloya czy tranz-x bym zalozyl niz to, a jeszcze jedno zdanie odnosnie amorka przedniego, w fullu, to juz nie takie oczywiste ze zakladasz sobie lzejszy przedni i gitara, tu juz problem jest troche szerszy, mianowiecie charakterystyka tylnego zawieszenia musi byc zgrana z amortyzatorem i wkladajac amorek ktory odbiega od zalozen producenta, zaoszczedzis pare gram, ale rower nie bedzie sie do jazdy nadawal, przedni amor i tylny zawias musi ze soba wspolgrac,mysle ze nie bez powodu, spec dal tam manka a nie sida
no manitou mam , chyba 80mm , i prawde powiedziawszy troche dobija na głębszych dziurach [ fakt najczęściej na stromym stoku przy małej prędkości no i 80 też ważę :oops: ] ma nabite chyba 140psi , myślisz ze montaż też 80-ki sida zmieni jakoś geo ??

#26
ale nie o geo chodzi, ta sie raczej zawiele nie zmieni, tylko o charakterystyke pracy zawieszenia, inna sprawa ile tam skoku jest z tylu?, nastawy dampera itd, zasada jest taka wstepna ze z przodu musi byc minimum tyle skoku co z tylu, a najlepiej 10 procent wiecej, poza tym , kiepsko sie sprawdza mieszanie np damper powietrzny z amorem sprezynowym, lub odwrotnie i jeszcze cala masa innych zmiennych, o ile sie orientuje w specu sie mozna dowiedziec jakie widelce przednie sa kompatybilne i dedykowane pod dany model epica, nie chce tu zgadywac, poprostu w skrocie charakterystyka ugiecia widelca musi pasowac do charakterystyki tylnego zawieszenia, zeby nie bylo jakiegos bujania, nakladania sie na siebie amplitud itd, to musi ze soba wspolgrac

#27
Mariuszek(Himayer) ja mialem sid WC i wszystko chodzilo jak maselko...inna sprawa ze,wazylem wtedy 67 kilo ;-)
a od nakladania sie amolitud wazniejsze jest ,zeby NOGA PODAWALA :lol:
mniej Wikipedii wiecej LASU ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#28
piszesz bzdety ze ciezko czytac, wiec daj sobie na looz, wiecej gor zamiast lasu to zrozumiesz, po lesie to mozesz w nudnym kraju z .... popylac, w polsce mamy gory i rower gorski sluzy do jazdy w nich, ale skad masz to wiedziec.... noga podawala zabawne heh

E Skolioza (wycieczki miedzynarodowe)
Ostatnio zmieniony 2012-11-27, 19:28 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#29
ANDRIUBIKER pisze:w polsce mamy gory i rower gorski sluzy do jazdy w nich, ale skad masz to wiedziec
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
cron