Carraro Artik 460 '94

#1
Rower będzie mi służył jako drugi/treningowy rower z zacięciem retro, ponieważ dobrze jest łączyć przyjemne z pożytecznym ;) Kupiłem go wczoraj (jak się później okazało od jednego z użytkowników tego forum :) ), na razie nie mam go jeszcze u siebie. Cena była atrakcyjna, więc specjalnie się nie zastanawiałem i w efekcie kupiłem rower, o którym prawie nic nie wiem.

Sprzęt jest na pełnym STX SE, koła z STX SE z obręczami FIR MT231.

Przewiduję wymianę kierownicy na szerszą, prawdopodobnie wymianę mostka na jakieś 110mm i być może opony z przodu na 2.2, no i oczywiście pedały zmienię na normalne.

W internecie info jest bardzo mało. Proszę więc Was, napiszcie co o nim myślicie, co wiecie o marce, geometrii itp.

Zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/1141604204 ... directlink


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek







AKTUALNA ROZPISKA I ZDJĘCIA PONIŻEJ:

Bar Ends: (Rogi) Carraro, alu
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) No name
Brake (Front): (Hamulec przedni) Cantilever, Shimano STX-SE BR-MC31-CH
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Cantilever, Shimano STX-SE BR-MC31-CH
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano STX-SE ST-MC30-CH
Cables: (Pancerze i linki) Shimano/Shimano M-System
Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG60-C, 11-28T
Chain: (Lancuch) SRAM PC48
Crankset: (Korby) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 175 mm
-Crank Arms: (Ramiona) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 175 mm
-Bottom Bracket: (Suport) Shimano BB-UN51
-Outer Ring: (Blat) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 42T
-Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 32T
-Inner Ring: (Mala tarcza) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 22T
-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze)
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano STX-SE, FD-MC31-CHD
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano STX-SE, RD-MC31-CH-GS
Fork: (Widelec) Carraro Cro-Mo
Frame: (Rama) Carraro Artik 460, 21'', aluminium 7020, odwrócony ciąg
Grips: (Gripy) Ritchey WCS
Handlebar: (Kierownica) Tioga DL2000, 580 mm, 6 stopni gięcia
Headset: (Stery) Dia-Compe, 1 i 1/8''
Pedals: (Pedaly) Shimano PD-M520
Seat: (Siodlo) Selle San Marco Concor Light C40
Seatpost: (Sztyca) Sel.Cof, 300 mm, 28,8 mm, alu
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carraro
Shifters: (Manetki) Shimano STX-SE ST-MC30-CH
Skewers: (Zaciski kol) Shimano
Stem: (Mostek) Ritchey Force Lite, 130mm, 15 stopni
Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Karma DTC 2.0
Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma DTC 2.0
Top Cap: (Top cap) Dia-Compe
Tubes: (Detki) Schwalbe Extra Light, presta
Wheel Front: (Kolo przednie)
-Hub: (Piasta) Shimano STX-SE HB-MC30CH
-Rim: (Obrecz) FIR MT231, 559-17
-Spokes: (Szprychy) 36x No name, 2.0, nierdzewne
-Nipples: (Nyple) mosiężne
-Rim tape: (Opaska) No name
Wheel Rear: (Kolo tylne)
-Hub: (Piasta) Shimano STX-SE FH-MC30CH
-Rim: (Obrecz) FIR MT231, 559-17
-Spokes: (Szprychy) 36x No name, 2.0, nierdzewne
-Nipples: (Nyple) mosiężne
-Rim tape: (Opaska) No name

Całość waży równe 11kg, wg mojej łazienkowej wagi, metodą : "wejdź-zejdź-wejdź z rowerem" :)


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 12:00 przez goldbloom, łącznie zmieniany 4 razy.
Carraro Artik 460 '94

#3
Rama wygląda całkiem przyzwoicie, kierownica nie jest gdzieś pokrzywiona? Może to złudzenie. Sądząc po hakach i obręczach włoska robota, bardzo ładny stan, pokazałbyś naklejki na widelcu i ramie ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#4
Rowerek wygląda bardzo fajnie. Niestety nie jestem w stanie nic powiedzieć o marce ale po osprzęcie widać, że to nie był sprzęt nisko budżetowy. Grupa STX to już jest bardzo dobra grupa sprzętowa i bardzo trwała. Na pewno będziesz zadowolony i rower posłuży długo. Podoba mi się stan tego roweru i to że jest w całości obwieszony STX-em bez domieszek innych grup. Na zdjęciu widać pancerze Shimano M System więc również bardzo dobry towar, który ciężko dzisiaj uświadczyć na aukcjach. Któryś z forumowiczów wspominał mi kiedyś, że to bardzo szczelne pancerze i należy tylko raz na jakiś czas przesmarować linki i chodzą cały czas jak nowe.
Dlaczego chcesz wymienić wspornik? Myślisz, że jest zbyt długi dla Ciebie czy estetycznie Ci się nie podoba? Moim zdaniem estetycznie wygląda adekwatnie do całości i nie ma sensu go zmieniać.
Wydaje mi się, że rower może być mniej więcej z połowy lat 90'. Stawiam na lata 1994-1997. Ale tutaj niech wypowiedzą się fachowcy, którzy dokładnie wiedzą kiedy powstała grupa STX i przez jaki okres czasu była produkowana. Myślę, że rower jest w konfiguracji katalogowej bo kiedyś producenci nie oszczędzali na detalach i nie wkładali np. tańszej przedniej przerzutki itd.
Jednym słowem, Twój rower to kawał dobrej roboty i chętnie bym takiego przyjął do swojej stajenki :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#6
Skeevo pisze: Dlaczego chcesz wymienić wspornik? Myślisz, że jest zbyt długi dla Ciebie czy estetycznie Ci się nie podoba? Moim zdaniem estetycznie wygląda adekwatnie do całości i nie ma sensu go zmieniać.
Wnosząc po ustawieniu rogów i siodła wygląda na to że jest za długi i o zbyt płaskim kącie.

Grupa niekoniecznie high-endowa ale ze względu na krótką serię raczej rzadko spotykana, szcególnie w pełnym zestawie.
Ostatnio zmieniony 2012-11-14, 23:43 przez Radziej, łącznie zmieniany 1 raz.

#7
Radziej pisze:
Skeevo pisze: Dlaczego chcesz wymienić wspornik? Myślisz, że jest zbyt długi dla Ciebie czy estetycznie Ci się nie podoba? Moim zdaniem estetycznie wygląda adekwatnie do całości i nie ma sensu go zmieniać.
Wnosząc po ustawieniu rogów i siodła wygląda na to że jest za długi i o zbyt płaskim kącie.
Tak ale kolega pisał, że roweru nie ma jeszcze u siebie więc ustawienie jest pod poprzedniego właściciela.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#9
stx SE 94 rok, fajna grupa, genralnie to stx tylko w brazowej anodzie, dzis moze i sie patrzy ze to nie hi-end, ale nie oszukujmy sie kiedys kazdy znas o stx marzyl:), a pierwsza korbe stx, niemal w ramki oprawilem ;), fajny rower, w katalogowej specyfikazji i z fajnym osprzetem, stx mial to do siebie ze moze ni byl super lekki, ale zato super wytrzymaly i look mial xtr-a :)

#10
Dzięki za odpowiedzi!

@skolioza, rzeczywiście, szkoda mi trochę niszczyć ten rower ze względu na "całościową" specyfikację. Z drugiej strony, zdecydowanie mam zamiar używać i po to go kupiłem, co zrobić...
Ale z trzeciej strony :), rower soli uświadczy w zdecydowanie małych ilościach, ponieważ mieszkam w lesie i terenów do jazdy mam dużo, a asfaltów unikam, kiedy mogę. Zresztą, zawsze lubiłem mieć "wypieszczony" rower i coś mi się wydaje, że przy dodatkowym aspekcie "retro" może mi się to tylko pogłębić ;)

W każdym razie czekam na rower, z listu przewozowego wynika, że kurier zapuka w ciągu kilku godzin. Wrzucę więcej zdjęć.

Obawiam się trochę o geo ramy, bo jest trochę krótka, a na tak długim mostku jeszcze nie jeździłem... Zobaczymy.
Carraro Artik 460 '94

#11
Zamień kasetę na zimę na jakiegoś tłuka - orginalnej kasety ig szkoda zamęczyć - to rarytas jest. Serio. Na Allegro uświadczysz wiele xt z tamtych lat, a stxy są rzadko. Łańcuch, jeśli to ig, to też odłóż.
A poza tym - stx jest nie do zarżnięcia. Korby blaty stal. W tym forum znajdziesz mój fototutorial jak ożywić kmanetki - bo na bank będą mułowate przez stary smar.
I zasuwać. Na stx-ach przejechałem wiele zim. Nic lepszego do tego nie ma.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#13
Zacna w miarę włoska firma, powstała z połączenia Fiamme i czegoś na R ;D Chyba żadnych obręczy tej firmy nie miałem.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#15
Rower już u mnie.

Pierwsze wrażenie - stan jest naprawdę rewelacyjny, w życiu bym nie pomyślał, że można w takim stanie kupić 20 letni rower. Również moje szczere słowa uznania dla poprzedniego właściciela, że dostałem sprzęt dokładnie wyczyszczony.

A najważniejsze, że geo ramy w połączeniu z tym śmiesznie długim mostkiem po wstępnej przymiarce wygląda bardzo dobrze!
Na razie jestem BARDZO zadowolony z zakupu. Jutro pierwsza jazda, wtedy będę mógł powiedzieć więcej.

Robiłem foty, ale są kiepskie. Lepsze zrobię przy dziennym świetle.

Na razie teaser: https://www.dropbox.com/s/j2pnbnzjobdp0 ... .48.22.jpg



Ps. Łańcuch to PC48, a kaseta 11-28 też SRAM.

Ps.2 Zagadka - przednie koło waży 935g z opaską, 36 niecieniowanych szprych, nyple wyglądają na stalowe/mosiężne. Ile waży obręcz :)
Ostatnio zmieniony 2012-11-15, 19:11 przez goldbloom, łącznie zmieniany 1 raz.
Carraro Artik 460 '94

#16
Naprawdę bardzo ładny rower!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#18
A najważniejsze, że geo ramy w połączeniu z tym śmiesznie długim mostkiem po wstępnej przymiarce wygląda bardzo dobrze!
no takie byly kiedys geo ram, rama byla stosunkowo krotka i nadrabialo sie to mostkiem, dziesiejsze ramy sa dluugie i krotkie mostki sie stosuje

#20
Aha, na sztycy jest wybite "11 93". Zakładam więc, że sztyca jest oryginalna, a rower jest z przełomu 1993/1994.

Ważyłem bez zacisku, później sam jeszcze spróbuję to policzyć.

Cały rower jak na zdjęciu waży wg wagi łazienkowej ~10,9-11kg. A waga widelca to 908g.
Carraro Artik 460 '94

#24
Obliczyłem wagę obręczy:

- 36x 264mm 2.0, na 3x (ale wymiary dla m760 :), nie mierzyłem piasty) : 212g , proporcja do DT Revolution 1,27, nie mogłem znaleźć wagi
- 36x nyple mosiądz : 37g
- Shimano STX-SE HB-MC30CH (bez zacisku) : 155g
- opaska noname: powiedzmy 20g

935g - 424g = 511g

No, lekka to ona nie jest.
Carraro Artik 460 '94

#25
Skończyłem rozpoznanie :) :

Bar Ends: (Rogi) Carraro, alu
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) No name
Brake (Front): (Hamulec przedni) Cantilever, Shimano STX-SE BR-MC31-CH
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Cantilever, Shimano STX-SE BR-MC31-CH
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano STX-SE ST-MC30-CH
Cables: (Pancerze i linki) Shimano/Shimano M-System
Cassette: (Kaseta) Shimano CS-HG60-C, 11-28T
Chain: (Lancuch) SRAM PC48
Crankset: (Korby) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 175 mm
-Crank Arms: (Ramiona) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 175 mm
-Bottom Bracket: (Suport) Shimano BB-UN51
-Outer Ring: (Blat) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 42T
-Middle Ring: (Srednia tarcza) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 32T
-Inner Ring: (Mala tarcza) Shimano STX-SE FC-MC31-CH, 22T
-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze)
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano STX-SE, FD-MC31-CHD
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano STX-SE, RD-MC31-CH-GS
Fork: (Widelec) Carraro Cro-Mo
Frame: (Rama) Carraro Artik 460, 21'', aluminium 7020, odwrócony ciąg
Grips: (Gripy) Ritchey WCS
Handlebar: (Kierownica) Carraro Cro-Mo, 555mm
Headset: (Stery) Dia-Compe, 1 i 1/8''
Pedals: (Pedaly) Shimano PD-M520
Seat: (Siodlo) Selle San Marco Concor Light C40
Seatpost: (Sztyca) Sel.Cof, 300 mm, 28,8 mm, alu
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carraro
Shifters: (Manetki) Shimano STX-SE ST-MC30-CH
Skewers: (Zaciski kol) Shimano
Stem: (Mostek) Carraro Cro-Mo, 130mm, 0 stopni
Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Karma DTC 2.0
Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma DTC 2.0
Top Cap: (Top cap) Dia-Compe
Tubes: (Detki) Vee Rubber 2.0, presta
Wheel Front: (Kolo przednie)
-Hub: (Piasta) Shimano STX-SE HB-MC30CH
-Rim: (Obrecz) FIR MT231, 559-17
-Spokes: (Szprychy) 36x No name, 2.0, nierdzewne
-Nipples: (Nyple) mosiężne
-Rim tape: (Opaska) No name
Wheel Rear: (Kolo tylne)
-Hub: (Piasta) Shimano STX-SE FH-MC30CH
-Rim: (Obrecz) FIR MT231, 559-17
-Spokes: (Szprychy) 36x No name, 2.0, nierdzewne
-Nipples: (Nyple) mosiężne
-Rim tape: (Opaska) No name

Całość waży równe 11kg, wg mojej łazienkowej wagi, metodą : "wejdź-zejdź-wejdź z rowerem" :)

Jestem po pierwszej dłuższej jeździe. Geo jest ok, pozycja jest bardzo pochylona, plecom i ramionom jest wygodnie, dokuczał mi tylko kark - nie jeździłem jeszcze na rowerze z różnicą między siodełkiem a kierą 115mm... Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia.
Jestem zauroczony łatwością z jaką ten rower podjeżdża, to jest dla mnie po prostu niesamowite, świetnie też skręca. To dziwne, biorąc pod uwagę moje raczej szerokie ramiona, ale pasuje mi też wąska kierownica, w połączeniu z rogami zamienia ten rower w narzędzie do zabijania zakrętów ;) Naprawdę super mi się jeździ na nim póki co, więcej będę mógł powiedzieć po większym przebiegu. Na razie jest lepiej, niż myślałem. Aha, przekonałem się do kształtu siodełka, trochę podobne do Speedneedle, którego wydawało mi się, że nie mogę polubić (fakt, że na SN się tylko przejechałem).

Piasta tylna jest praktycznie bezgłośna, co mi się podoba :) Wydaje mi się, że sztywny widelec w zupełności wystarcza do tego, co mam dookoła siebie, czyli do jazdy po KPN, jestem zaskoczony - człowiek uczy się całe życie...


Zdjęć nie zdążyłem zrobić, jutro na pewno będą.
Ostatnio zmieniony 2012-11-28, 11:48 przez goldbloom, łącznie zmieniany 1 raz.
Carraro Artik 460 '94

#27
Stan faktycznie bardzo dobry :-) Gdybyś kiedyś chciał się pozbyć rogów to chętnie odkupię. Bardzo mi się podobają. 8-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#28
Rogi są bardzo fajne, gdyby trafiły mi się we "współczesnym" rowerze, pewnie bym się ich pozbył, ale tutaj doskonale dopełniają resztę.

Zgadza się, stan jest wręcz niesamowicie dobry - kaseta HG70-C, wyglądająca wręcz jak wyjęta z pudełka, podobnie oryginalne kółeczka tylnej przerzutki Centeron, korba bez rys (!) z mało zużytymi zebatkami, bieżnia widelca niemal bez śladów użycia, przerzutki bez luzów, piasty jak nowe. A to wszystko jak do mnie dotarło było dokładnie wyczyszczone, przesmarowane i (pomijając przerzutki) wyregulowane.

Nawet na Allegro czasami ślepej kurze trafia się ziarno :)
Carraro Artik 460 '94

#29
hehe a jak :-) Jeżeli kupiłeś rower od forumowicza to nie może być mowy o wpadce bo zależy nam na utrzymaniu wysokiego standardu Naszej małej społeczności. Nawet opisy na allegro są rzetelne, i nie ma ukrywania różnego rodzaju niedociągnięć.
Ja z allegro kupiłem tego Wheeler-a: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=2479 i również jestem z Niego zadowolony. Cena była w miarę atrakcyjna w KUP TERAZ, stan okazał się podobnie jak u Ciebie czyli bdb. Od forumowicza co prawda go nie kupiłem tylko od handlarza, z niekoniecznie dobrą opinią wśród Naszych ale tutaj wpadki nie zaliczył. Teraz tylko muszę kupić do Niego parę gratów aby go przerobić zgodnie z własnym planem i będzie git.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900