, a nawet nie probuje sie sprzeczac:) tyle ze skoro tak jest tzn ze wszystkie tak maja, to co wkleilem to jest z katalogu kuwahary, w roczniku 90 i 91 jest dokladnie to samo, poza OS , co oczywiste zwazywszy na fakt ze rocznik 90 ma sztyce 27,0 i stery 1 cal... a tak wogole to niech one beda wszystkie nawet i 16 razy cieniowe, ale stosunkowo sa ciezkie jak wlasnie na quadruple itd... nie wazylem tej swojej jeszcze , ale biorac w lape czuc ze wiecej wazy niz np corratec na rurach tange , 2 razy cieniowanych ... co faktu nie zmienia ze naprawde po mistrzowsku sa te ramki kuwahary zrobione, przenosi sie czlowiek troche w czasie :)jacob pisze:na naklejce, na ramie jest dokładniejsza rozpiska - u mnie rura dolna jest 5krotnie cieniowana. Przy następnej sesji mojej Kuwahary sfotografuję tę naklejkę.
#32
w tym właśnie tkwi ich magia. do tego jeszcze to malowanie. Poza tym co można zobaczyć w katalogu (tj. 90, 91, 92) 87 był wyjątkowo ciekawy (to czasy jeszcze przed Oncilla):
sierra xt 87"
http://forums.mtbr.com/vintage-retro-cl ... 51944.html
sierra xt 87"
http://forums.mtbr.com/vintage-retro-cl ... 51944.html
#33
kuwahara po malu zaczyna przypominac rower, rama wymyta i zakonserwowana, po malu przybywa osprzetu, udalo sie zalatwic linki hamulcowe wraz z pancerzami xt slr, na plecionych grubych linkach, ale potrzebuje pancerz dlugosci jakies 60cm, jak ktos ma to prosze o cynk, bo te linki zdjete z roweru z gornym ciagiem i niestety zakrotki jest do linki od u-brake, chetnie odkupie...
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 16:14 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 2 razy.
#36
Patrzac na geometrie tej ramy na kołach i na tytuł tematu widze kompletny bezsens szukania amora do tego.
Pewnie widelki mają 39.5 cm wysokości , więc amor o skoku 50-60 mm odpada, zmieni geometrie na zjazdówke , zakładanie na siłe trupa ze zgnitymi elastomerami jeszczee starszego nie ma senu, jedyne sluszne rozwiazanie to sztywny widelec jak jest , przy tym kacie działania , dobrze pochłania dziury .
Ja bym sie jeszcze zastanawial nad sensem wogóle robienia tego roweru . mostek faja w góre , pozycja wygodna, no może na wycieczki rodzinne.
Ciekaw jestem ile ramka wazy , z 2,5 kg, ?
No niby , coś tam "ładne jest " biala ramka ..... ale do mnie nie przemawia to co widze na razie .
Pewnie widelki mają 39.5 cm wysokości , więc amor o skoku 50-60 mm odpada, zmieni geometrie na zjazdówke , zakładanie na siłe trupa ze zgnitymi elastomerami jeszczee starszego nie ma senu, jedyne sluszne rozwiazanie to sztywny widelec jak jest , przy tym kacie działania , dobrze pochłania dziury .
Ja bym sie jeszcze zastanawial nad sensem wogóle robienia tego roweru . mostek faja w góre , pozycja wygodna, no może na wycieczki rodzinne.
Ciekaw jestem ile ramka wazy , z 2,5 kg, ?
No niby , coś tam "ładne jest " biala ramka ..... ale do mnie nie przemawia to co widze na razie .
#38
Lion 90, a moja to Lion 91. Krewniaki!
Super by było jakby się udało wybrać przy jakiejś okazji na wyjazd tymi maszynami, jelenia/karkonosze to może nie koniecznie, ale np Izery - tam by się świetnie sprawdziła jedna i druga. Przy okazji można by jakieś fajne fotki strzelić.
Kibicuję !
Super by było jakby się udało wybrać przy jakiejś okazji na wyjazd tymi maszynami, jelenia/karkonosze to może nie koniecznie, ale np Izery - tam by się świetnie sprawdziła jedna i druga. Przy okazji można by jakieś fajne fotki strzelić.
Kibicuję !
#39
a to nie ma co kibicowac, prawie wszystko do niej jest, jakies drobiazgi, detale, pewnie za 2 tygodnie max bedzie gotowy :), a w izerach wbrew pozorom trudniej sie jezdzi na mtb niz w karkonoszach, choc zasadniczo to jedno i to samo (sudety), tylko w innym miejscu ;), izery okolice szklarskiej, a karkonosze bardziej karpacz i kamienna gora... co nie zmienia faktu ze na sztywniakach typu kuwahara, to juz raczej retro katorga niz przyjemnosc z jazdy w górach, ale czemu nie, warto sobie przypomniec daaawne czasy i ppokatowac sie troche, mysle ze w nowym sezonie cos na bank zorganizujemy :)
#40
Piotrze- dużo racji (Andriu, nie ma się co obruszać - animozje na bok bo post Piotra był bardzo konkretny a nie złośliwy )
choć uważam, że taki Mag, klasyczny Manek krzywdy bytej ramie nie zrobiły Niby to 1,5cm więcej 41 zamiast 39,5 ale zauważ że w latach 90 jeśli kogoś było na amor stać to taka konwersja była normą (krótki amor do ramy non-susp-ready)
Jeśli amor nie jest wyższy to negatywnie na prowadzenie nie wpływa, 60mm skoku to już oczywiście inna bajka
choć uważam, że taki Mag, klasyczny Manek krzywdy bytej ramie nie zrobiły Niby to 1,5cm więcej 41 zamiast 39,5 ale zauważ że w latach 90 jeśli kogoś było na amor stać to taka konwersja była normą (krótki amor do ramy non-susp-ready)
Jeśli amor nie jest wyższy to negatywnie na prowadzenie nie wpływa, 60mm skoku to już oczywiście inna bajka
#41
no skolioza jesli tu ma ten Piter racje , no to gratuluje :)Piotr pisze:Ja bym sie jeszcze zastanawial nad sensem wogóle robienia tego roweru . mostek faja w góre , pozycja wygodna, no może na wycieczki rodzinne.
Ciekaw jestem ile ramka wazy , z 2,5 kg, ?
No niby , coś tam "ładne jest " biala ramka ..... ale do mnie nie przemawia to co widze na razie .
#42
a zyczylbym wszystkim zeby ich amortyzatory byly takimi zgnitymi trupami , jak te co ja posiadam, moze jeszcze focker ma rownie zadbane i przeserwisowane ;), a w toku tematu juz bylo wsio powiedziane, ze ma byc rower made in japan, wiec i amor takiej produkcji, ustalil focker takze jaki widel pasuje rocznikowo i miejscem produkcji, wiec jak sie taki trafi to tu wyladuje, a dokad go nie bedzie to bedzie sztywno, w 99 procent postow Piotra to bezsensowne dyrdymaly, nic nie wnoszace do tematu ponad to co juz zostalo ustalone, dodaje tylko troche zamieszania i buractwa i to wszystko co Piotr prezentuje odkad sie tu zreaktywowal, wczesniej tez lepiej nie bylo, ale choc tematycznie (zadalem sobie ten trud aby nieco poczytac) tak wiec non koment
#43
wyraża swoje zdanie - kulturalnie i niezłośliwie Co w tym złego?ANDRIUBIKER pisze:no skolioza jesli tu ma ten Piter racje , no to gratuluje :)Piotr pisze:Ja bym sie jeszcze zastanawial nad sensem wogóle robienia tego roweru . mostek faja w góre , pozycja wygodna, no może na wycieczki rodzinne.
Ciekaw jestem ile ramka wazy , z 2,5 kg, ?
No niby , coś tam "ładne jest " biala ramka ..... ale do mnie nie przemawia to co widze na razie .
nie każda opinia musi być klepaniem po plecach
co do drugiego twojego postu (w stosunku do post Piotra w tym temacie)- widać ja mam inną definicję buractwa bo go w jego poście ani krzty nie widzę I na tym skończmy OK?
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 19:24 przez skolioza, łącznie zmieniany 1 raz.
#44
no w jego przypadku zadna nie jest, i nie tylko jesli o mnie chodzi, bo ja to akurat mam konkretnie na to wywalone :), inna sprawa ze akurat jego opinia tak mnie obchodzi jak zeszloroczny snieg...
#45
, no w tym temacie sie zgodze, pisalem ogolnie o caloksztalcie, a najlepiej poczytac chocby temat z wheelerem, no faktycznie , Ę Ą , francuskie podniebienia, szlachectwo w czystej postaci ;) i faktycznie lepiej zakonczyc , bo zaden to temat do opowiesci i klepania postow.... indywiduum indywidualne :0skolioza pisze:co do drugiego twojego postu (w stosunku do post Piotra w tym temacie)- widać ja mam inną definicję buractwa bo go w jego poście ani krzty nie widzę
#46
dzieki kolegom z forum (niektorzy pogardliwie mowia o nich handlarze zlomem ;) ) .. rower coraz kompletniejszy... i ten zlom idealnie sie nadaje do tego syfu jakim jest kuwahara, zastanawiam sie czy nie zrobic odstepstwa od "made in japan " i jednak nie dac jakiegos hamerykanskiego widla, sama kuwahara robila odstepstwo od tej reguly i siodelka byly wloskie (idzie zreszta i do mnie san marco rolls , ktory fabrycznie kuwa montowala w najwyzszych modelach )... tu widac co inzynierowie mieli na mysli piszac o tej ramie "sportowa geometria" jednak rura gorna ma slopping , widac w odniesieniu do boardu na scianie ;)
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 16:14 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#47
w jakich latach byly produkowane amortyzatory showa?? i czy ktos posiada manual do takowego, marka japonska jako tak, dzis wciaz produkuje amortyzatory do motocykili japonskich, ale widly rowerowe gdzie byly robione?? te pytania najpewniej do guru widłowego , czyli do fockera ;0
#48
skoro do guru to nie wiem czy mogę.....
Z tego co przeczytałem szukając info o marce Showa I widel rowerowy wypuściła w 92 roku pod logiem Treka (info-mombat.org)
http://mombat.org/Suspension.htm
Z tego co przeczytałem szukając info o marce Showa I widel rowerowy wypuściła w 92 roku pod logiem Treka (info-mombat.org)
http://mombat.org/Suspension.htm
#49
mozesz mozesz, a nawet jestem wdzieczny:), to bylo stwierdzenie raczej pod katem faktu ze focker ma fiola na punkcie amorow ,chyba wiekszego niz na punkcie calych rowerow;)
#50
cała firma Showa pochodzi z Japonii, jednak gdzieś czytałem, że amory do MTB pochodziły z ich oddziału w USA. Ile w tym jest prawdy - sam nie wiem, bo już tej informacji nie mogę nigdzie potwierdzić a i do końca nie pamiętam gdzie to wyczytałem. Tak czy owak - podobnie jak Tioga, firma ma korzenie w Japonii - to fakt.
Amory Showa były robione pod logo Treka, Tiogi, ale także pod logo własnym Showa. Chyba nawet gdzieś był test tego amora sygnowanego właśnie jako Showa:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Tyle wiem.
Amory Showa były robione pod logo Treka, Tiogi, ale także pod logo własnym Showa. Chyba nawet gdzieś był test tego amora sygnowanego właśnie jako Showa:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Tyle wiem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#51
Ale Kuwa zdecydowanie nie w Twoim stylu ANDRIU, to chyba będzie 1-szy taki rocznik w Twojej kolekcji Zapowiada się fajny rowerek!!!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#52
juz to gdzies pisalem, ze generalnie nie moja geo, nie moja bajka, (choc na takich jezdzilem -wiadomo innych w tamtych czasach nie bylo ;) ) , ale jak jacobowi robilem rame to sie napatrzylem na szczegóły , detale i poprostu widac w kuwach piekna , reczna robote, wiec stwierdziolem ze jak sie trafi okazja to kupie, skoro sie okazja trafila to i skladam, ale i tak bedzie na moja modle, czyli z amorem, juz gdzies jest w drodze do mnie ;), w kolekcji chyba faktycznie najstarszy , ale z podobnych lat jest giant cadex...
#53
A jakiego amorka zamówiłeś?
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
#54
aj tam zamowilem heh ... poprostu sa w porzo kolesie ktorzy traktuja pewne sprawy baaardzo powaznie i pomagaja nabyc ciekawe sprzety :) bedzie showa
#58
foty nie moje ( co widac po jakosci ;) ) , ale mam nadzieje ze autor sie nie obrazi :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-24, 20:58 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.
#60
mam nadzieje, bardziej chodzilo o to by jednak byl made in japan i w miare epokowo spojny, choc jakies 2 lata mlodszy od liona, a fajny to jest ten co focker ma , wypasny trekowy z karbonowa podkowa:)