#2
jesli sa w obreczy to bedzie trudno, a jak zapieczone na szprychach poza kolem to sie da, trzeba solidny klucz do nypli, bdb srubokret plaski, kogos do pomocy by trzymal sztywno kolo, i jednoczesnie dwa klucze czyli do nypli i srubokret i wio, musza puscic, a jak juz kilka szprych wykrecisz, to pozniej latwiej bo sie beda nyple z obreczy wysuwac, czyli wtedy to mozna i w imadlo i nawet ciac nyple szlifierka itd, zmudna robota, i nie wiem czy nie wolalbym kupic nowych szprych ;0

#6
Jak masz jakieś lipne szprychy to szkoda się bawić, szlifierka, bzzzt i po robocie, już wole te 15 zł wydać , zapleść koło od nowa niż stresować z tymi preparatami, zyskuję przynajmniej na wyglądzie nowego, błyszczącego zestawu. Szkoda nerwów na ukręcone szprychy.

#7
Ja to zazwyczaj najpierw próbuje śrubokrętem, później ostatnia szansa dla szprychy to wykręcanie nypla kombinerkami - i nigdy nie było żeby tą metodą nie poszło. Czasem się nypel odkręca, czasem strzela szprycha - tak czy inaczej jest to rozwiązanie. Potem po nową szprychę do sklepu, wpleść, wycentrować i z głowy :)

#9
oczywiscie ze sie da nawet " ladnie " odkrecić nyple, zwlaszcza alu, stalowe potrafią sie zapiec na amen, a jak , serwis ma swoje tajemnice.

a niszczenie czy wycinanie stosuje sie w ostateczności, szkoda szprych , za darmo nie dają.
www.velotech.pl