#3
Właściciel mi odpisał teraz maila ze na wadze kuchennej wyszło mu 1550 gram.... Nie wiem czy trzymał ja w powietrzu ale pewnie tak więc wsakzanie mogło być przekłamane...

#6
no tak ale on ma amor z przodu to też dodatkowy ponad kg:) Ja chcę mieć sztywny. Jak liczyłem to chciałbym mieć taką wagę od 10-11 kg . Na wąskich oponach. Co sądzisz??? Czy to w miarę dobra waga jak na mój pomysł??:)

#7
waga ramy to najmniejszy problem, mase roweru robi reszta komponentow, a przedewszystkim kola, wazne by masa rotujaca byla jak najlzejsza, podsumowujac nie ma sie co zbyt zajmowac masa calego roweru, bo majac do porownania 2 rowery oba o tej samej wadze, ale w jednym rama superlight i ciezkie kola, a w drugim ciezka rama ale lekkie i mocne kola, plus korba i wszystko co sie kreci, to lepiej ten z ciezsza rama, tak samo lepiej nawet ciezszy rower, ale z komponentami rotujacymi lzejszymi niz lzejszy rower a z ciezkimi komponentami ktore sie obracaja, ....nawet na samych oponach mozna ponad 1kg zbic, zakladajac lekkie zwijane opony i lekkie detki.....itd, i zaleznie od zastosowania roweru to lepiej miec 400 gram rower ciezszy z dobrym widlem , niz lzejszy na sztywno, ale to juz zastosowanie, preferencje itd, w gory nawet na uladzone szlaki bez amora to katorga, głownie o bezpieczenstwo chodzi i o lepsze hamowanie itd

#8
wydaje mi się że dasz radę - ja na ramie Bouldera wspomnianej tu (ok 1,8kg) złożyłem rower z amorem o wadze ok 10kg na terenowych oponach
Oczywiście przy składaniu ważny jest dobór lekkich komponentów (wbrew pozorom sporo można uszczknąć na kołach z oponami i dętkami włącznie ca napisał już Andriu) oraz wyeliminowanie zbędnych rzeczy (można np zastąpić napęd 3x... napędem 2x..)
Wszystko zależy od przeznaczenia roweru
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#9
szukam kół takich na wolnobieg 7 rzędowy i na łożyskach maszynowcyh, piasty oczywiście alu. Ale ofert jest mało. W większości wszystko na kasetach. :) Opony już mam na oku takie lekkie . Jaka jest dobra waga obu kół??? (bez opon i detek)

#10
dobra waga to jak najnizsza przy zachowaniu jak najwyzszej wytrzymalosci :) na piastach hugi disc i szprychach dt revolution przod i dt competitin tyl, oraz obreczach mavic 317 disc, 1590gram, kpl, 1800 to juz dobry wynik, a niby dlaczego na wolnobieg??????? nie ma lekkich kol na wolnobiegu, lepiej na kasete zdecydowanie

#11
wolnobieg polecam odpuścić - z założenia to jest ciężkie rozwiązanie...
dobra waga dla kół Vbrake to IMO ok 1,5 - 1,6kg bez kasety i ogumienia - nie powinny być na tyle wychudzone aby trzeba było przenosić rower po kamieniach
Kwestia jeszcze tego że na 'lekkość" jeżdżenia masa piasty ma akurat najmniejszy wpływ więc na upartego możesz założyć lekkie szprychy, obręcz i ogumienie do piasty na wolnobieg... Masa całości nie powali, ale zakręcić takim kołem powinno się dać w miarę lekko i przyjemnie
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#12
Jeżeli doliczyć bębenek do kasety to wyjdzie praktycznie to samo co wolnobieg bo takie liczenie wagi byłoby najbardziej uczciwe. Czemu wolnobieg??? :) Bo mam kupiony nowy i zresztą takie było założenie więc niech już tak zostanie;)

#13
no dziwnie to liczysz ale jak tam chcesz w koncu niech kazdy jezdzi na czym chce, bo jak chcesz doliczac bebenek do kasety , to go odlicz od piasty heh

#14
No dokładnie. Doliczam bębenek bo w nim jest mechanizm zapadkowy analogiczny do wolnobiegu który ma go sam w sobie. Zostaje wtedy sama piasta tak jak w przypadku odkrecenia wolnobiegu też zostaje piasta. Znalazłem kasete taką samą jak mam wolnobieg w wolnej chwili zważe wolnobieg i porownam. Może rzeczywiście zdecyduje sie na kasetę bo wtedy mam większy wybór kół.

#15
nie wszystko i nie zawsze o wage tylko chodzi, bo nawet zakladajac ze system 7 speed na wolnobiegu i na kasecie waza tyle samo, to system z kaseta jest sztywniejszy, mocniejsza os itd itp, wiele jest za na korzysc kasety i wiele jest przeciw wolnobiegowi... dodatkowo skoro chcesz lekki rower to badz konsekwentny, bo ciezko zrobic malucha zeby jezdzil 250km/h :) , cos za cos , chcemy lekko i a do tego zeby bylo wytrzymale to trzeba tez troszke zaplacic, a jesli skladamy na tym co mamy i osprzet szalu nie robi, to nie ma sie co prezyc na lekka wage, bo kupujac nawet super lekka rame ( a wprzypadku alu to bedzie w granicach 1300-1400 gram) to zakladajac do niej padline nadal calosc bedzie ciezka i padlinowata ...

#16
Nikt tu okosztach nie mówi ale jeżeli juz o tym mowa to cena kasety taka jak by mi spasowała to ta sama cena co wolnobiegu, po prostu już go mam dlatego taka decyzja zapadła ale tak jak mówię mogę ją zmienić. Nie wiem o jakiej padlinie mówisz no ale spoko:) Ze starego roweru mało co zostanie i raczej rzeczy z których mniejszej wagi bym nie wycisnął.

#17
Większość dostępnych teraz piast na wolnobieg to syf, po paru zjazdach na bank skrzywi Ci się oś piasty (taka już jej konstrukcja że punkt podparcia ma blisko środka i się krzywi).To raz.Drugie to to że kasety masz w rozpiętości od 11 zębów do 28-32 nawet.Wolnobiegi chyba od 13 się zaczynają bądź 14 , to sporo ogranicza dobór przełożenia.A jak będziesz chciał kupić piastę na wolnobieg dobrej klasy to zapłacisz więcej niż za dobre koło.
Także posłuchaj rad przedmówców i złóż sobie dobre koło na kasetę, zaoszczędzisz i na kasie i na czasie spędzonym na późniejsze przeplatanie koła na kasetę:)
Jak chcesz to mam koło na jakiejś piaście Shimano niższej klasy już razem z kasetą, kaseta w dość dobrym stanie tylko zasyfiona straszliwie.Obręcz do śmietnika bo starta ale to zawsze taniej niż wszystko kupować.Oddam Ci je w cenie przesyłki bo u mnie i tak leży i przeszkadza a Ty zaoszczędzisz sobie roboty później.
Lodzermensch

#18
corrado1111 pisze:Większość dostępnych teraz piast na wolnobieg to syf, po paru zjazdach na bank skrzywi Ci się oś piasty (taka już jej konstrukcja że punkt podparcia ma blisko środka i się krzywi).
to jest bardzo ważny argument na "nie", nie tylko nowych piast wolnobiegowych Niestety z taką bolączką spotykałem się też w piastach renomowanych, np Ringlu

Co do samej zaś wagi - nie możesz porównywać tego tak bezpośrednio
wolnobieg to stalowe koronki i bebechy Przy kasecie koronki mogą być osadzone na aluminiowym pająku, same zębatki mogą być wykonane z tytanu, korpus bębna moze także być aluminiowy, podobnie jak oś piasty (czego przy wolnobiegu się nie stosuje ze wzglądu właśnie na daleko do środka przesunięty punkt podparcia osi - łożysko)
Oczywiście to wszystko to są nietanie rozwiązania, niemniej dowodzące że piasta z kasetą może być dużo lżejsza od piasty z wolnobiegiem
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#19
Skolioza zgadzam się z Toba w 100% aczkolwiek porównywałem tylko 7 rzędówki te podstawowe. O tych maszynach z górnej półki na kosmicznych materiałach to nie ma co nawet mówić :)

#21
Witam.

A co do składania roweru w wadze 10-11kg. O ile nie mierzysz 150 i nie ważysz 45g to wcale nie będzie takie proste. Mój Fuji waży aktualnie równe 11kg (i głównie to zasługa ramy, HS'ów i kół właśnie na maszynówkach) mimo że waga nie powala to dalej już robi się drogo lub wiotko. Konkluzja jest taka... Jeśli nie podejdziesz do sprawy składania roweru trochę bardziej "pro" to ciężko będzie o rower ok 10kg.

Co do piast... Hm... Na allegro znajdziesz sporo kaset XT, LX lub podobnych za śmieszne pieniądze. Mój brat za pająk od m960 dał 10zł do tego 4 małe koronki po ok 13zł sztuka i za 80zł ma kasetę XTR/XT :mrgreen:
Za 100zł masz komplet piast Novatec'a na maszynach,ew poszsukać jakiejś używki i za 6zł zmienić łożyska. Ten podstawowy model i tak już jest ok, nic więcej Ci nie potrzeba a akurat w to warto zainwestować.

Do tego, jak pisali moi przedmówcy, dać lekkie szprychy (dt comp/dt revo) i fajną obręcz (mavica 717/317) plus lekkie opony i dętki (ok 130g jest bezpiecznie).

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
cron