Chciałbym pokazać mój sprzęt który od jakiegoś czasu staram się odrestaurować.
Jest to znana swego czasu u nas w PL niemiecka BIRIA, zakupiona w 1995 roku za ciężko uskładane (i częściowo pożyczone) 10 ówczesnych milionów zł.
Model ten był w katalogu Prego z roku 94
![Obrazek](http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/718/nr0small.jpg)
Rury to Cr-MO firmy Tange. Osprzęt niestety nższej klasy niż ten w specyfikacji. Hamulce, klamkomanetki, korba i przerzutka tył to ALTUS A20, przerzutka przód DEORE DX. Piasty EXAGE, siodło selle italia.
Rower prowadził się doskonale, wszystko służyło mi przez wiele lat bezawaryjnie. Orientacyjnie zrobiłem na nim ok. 40tyś km. Oczywiście część klamotów tego nie przeżyła (ale wciąż je mam, mimo zużycia
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Po 2 latach w piwnicy/na balkonie ramę odkopałem, wyczyściłem i zmontowałem na tym co akurat było pod ręką. Sam byłem zdziwiony jak to śmiga, jak genialną ma geometrię. Śmiem twierdzić że daje więcej radochy niż mój teraźniejszy gary fisher na XTRach, tarczówkach i karbonach....
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
Podjąłem więc decyzję - BIRIA reaktywacja
![Obrazek](http://img512.imageshack.us/img512/9470/nr2sm.th.jpg)
![Obrazek](http://img126.imageshack.us/img126/4130/nr1sm.th.jpg)
Zabrałem się za zbieranie osprzętu. Zdobyłem już:
Przerzutki przód i tył XT, cantilevery XT, stery też XT (1 1/4"!) wszystko w wyśmienitym stanie i za niewielkie pieniądze. Niestety nie mam szczęścia do klamkomanetek (zasadniczo wolałbym nie schodzić poniżej poziomu XT) brakuje jeszcze korby z epoki, rogów no i niestety kół. Przednie jeszcze się nadaje mimo przebiegu, niestety w tylnym juz bębenek skacze
![:-/](./images/smilies/icon_curve.gif)
Tak więc siedzę na allegro i poluję, czasem coś się znajdzie..
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Chciałbym jeszcze w tym roku wyjechać w nowym/starym setupie
Pozdro