konwersja piasty -> disc

#1
serwus

jako, ze dosc ciezko nabyc silentclutch'a disc (na 6 srub nie wystepowal wcale), myslalem o dorobieniu jakiegos adaptera;

juz ktos z was wrzucal ta piaste:

Obrazek


przypuszczam, ze jest to nagwintowana lewa strona + srubki wspierajace;

jest jeszcze znany patent srama:
Obrazek

Obrazek


czy ktos takie rzeczy robil?
potrzeba zebrac material pod adapter cl/tarcze cl i gdyby zostalo troche miejsca nagwintowac reszcze pod kontrnakretke; badz przewiercic na wylot otwor az do wew. strony piasty...

Obrazek


jakies sugestie ? ew. jest szansa na powiekszenie otworu "w srodku" pod beben silentclutch..?
Obrazek

#3
To XT to specjalny adapter ( praktycznie niemożliwy do zdobycia). Mocowało sieę go do kołnierza piasty a sam on miał w sobie mocowanie tarczy i wysoki kołnierz do plecenia
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#4
wyglada jakby nakrecony byl kolnierz od piasty formuli, a to ze kolnierz jest wiekszy to akurat bardzo dobrze, czesty zabieg u najlepszych przy tarczach, chocby dt 240, czy formula

#7
tak to juz tylko jako wzmocnienie , zeby kolnierze sie nie rozkrecaly, ale najpierw nagwintowac kolnierz i nakrecic na niego ten wiekszy, wtedy 3 sruby dla pewnosci i bedzie gitara, choc ja osobiscie nic bym nie kombinowal tylko zaopatrzyl sie w komplet piast formula lub dt ;)

#8
cale kombinowanie tylko i wylacznie dla bebenka silentclutch; cena hope typu heavy duty jest przerazajaca... (kolo ma byc do 2 rowerow na raz, wytrzymywac duze szarpanie)
Obrazek

#9
no jednak dzwiek raczetow jest jedyny w swoim rodzaju i do tego jak to zazebia, ja tam dt nie zamienie na nic na swiecie :)

#10
ratchet do tego zastosowania bedzie za slaby; napomkne tylko, ze piasta Nexave S.C. wazy ponad pol kilo;) chyba tylko korpus jest alu; dt to sobie do szosy zalozylem;)
Obrazek

#11
do tego zastosowania czyli to jakiego?? zaslaby? hmmm no nie wiem bo po mojemu mocniejszego systemu nie ma, jezdze na dt hugi 240 disc juz 6 lat,wczesniej kiklka ladnych lat smigalem na hugi bez disc, narazie tylko wymienialem jedno lozysko w tylnej piascie 240, a system zapadek nie do zajechania, konstrukcyjnie sie tego zepsuc nie da, chyba ze peknie sam korpus piasty , ale jeszcze nie widzialem peknietej pioasty dt

#13
no ale to niczego nie dowodzi, bo popekanych piast innych producentow jest tysiace, wszystko mozna rozwalic, widzialem juz urwane korby, zlamane osie suportow na kwadrat itd, sam wiem jak uzytkuje i jak w d... dostaja moje hugi i zeby tak pekla , to chyba na nich w dh jezdzono:),