#31
Skeevo pisze:Rowerek nadaję się do konkursu na rower roku w Retrobike.co.uk Tam jest wiele różnych projektów po renowacjach ale na ten model nigdy nie trafiłem.
Rower jest do jazdy - a tak na szybko:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=163058
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=40664
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=123056
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=69500
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=145085
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=195458
.....


a to z innej beczki http://www.ratrodbikes.com/forum/viewto ... =9&t=56433 8-)
małżonce chyba się spodoba :roll:
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#32
Dzięki za linki. Widzę, że żona ma dobry gust :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#36
Pół dnia spędziłem, żeby to ustawić.
Kierownica trochę wywinięta do przodu, a dłoń nawet nie dotyka do rogów, cyngle i klamka też są w dobrej pozycji - nie wspominając o dzwoneczku :mrgreen:

Obrazek


Teraz pora na nr 2

Pierwsza ma numer A201414, a ta A374042.
Nie zaglądałem jeszcze do specyfikacji (może został sprzedany jako 200GS) bo doszedł z osprzętem Altusa :-/

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


To co przyjechało - SHIMANO Altus:
przerzutka przód FD-M651 (PK) to akurat nie
przerzutka tył RD-CT90 (TA)
korba FC-TS21 (SC)
wolnobieg MF-HG37 x7 > 14-28T (UC)
piasta tył SUNTOUR XC Sport obręcz ETRTO Belgium
klamkomanetki SB-CT91 3x7 (TE)
hamulce BR-CT90-L (TK)
sztyca KALLOY 26.8
kierownica - jeszcze niczego się nie doczytałem

najgorsze:
brak sterów, widelec i wspornik kierownicy na 1", a ewidentnie powinno być 1i1/8"

Także nie mam przodu - piasta, obręcz też NoName... siodełko jakieś połamane z '95.
Zastanawiam się co z tym zrobić na chwilę obecną - aby jeździło - może jakiegoś "popindalacza"...
A w dłuższej perspektywie może macie jakieś propozycje ?

Nie mam też haka przerzutki tył, ale mam na wzór i w końcu wiem jak powinno wyglądać mocowanie przerzutki przód - z regulacją, bo obecnie mam na sztywno.

Obrazek


Rower był przez sprzedającego wystawiany wcześniej 18-31.08.2011 rama eurobike (numer 1774341384) i nikt się nie skusił :roll:
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#39
Wstępna przymiarka - zanim skompletuję osprzęt trochę pojeżdżę "wynalazkiem". Kwestia wyboru widelca i wspornik/mostek :roll: chyba przemaluję ten wideł od Mistrala na czarno...

Do tego co na zdjęciu dojdzie jeszcze tylko korba 38T i opony... z tyłu już zapleciona piasta Nexus 3 8-) z zębatką 18T - czyli jakieś hamulce będą. Z Nexusa otrzymam mini kasetkę 24-18-13. Przełożenia będę miał takie jak 42/27-20-14 jak okaże się za wolno to do Nexusa założę 16T i przełożenie wyjdzie jak 42/25-18-13


Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#41
Nie mam czasu zamieścić fotek, ale będą.

Jednak Nexus-3 oferował zbyt mało i zaplotłem Nexusa-4.
Ciekawe jest to, że jeśli 3-ka ma przełożenia wewnętrzne 0.73-1.36, a 7-ka 0.63-1.54 i oferują przełożenie 1:1 na "środkowym" biegu.
Tabela uzyskania "kasety" w zależności od założonej zębatki

Przełożenia16T_18T_20T_21T_22T
1. 0,63------ 25-- 29-- 32-- 33-- 35
2. 0,74------ 22-- 25-- 27-- 28-- 29
3. 0,84------ 19-- 21-- 24-- 25-- 26
4. 0,99------ 16-- 18-- 20-- 21-- 22
5. 1,15------ 14-- 16-- 17-- 18-- 19
6. 1,34------ 12-- 13-- 15-- 16-- 16
7. 1,55------ 10-- 12-- 13-- 13-- 14


Nexus-4 to raczej "szosowa" piasta i już na 1-nce ma przełożenie 1:1
Możliwość uzyskania zębatki 8T z tyłu raczej niespotykana...

Przełożenia16T_22T
1. 1.00------ 16-- 22
2. 1.24------ 12-- 18
3. 1.50------ 10-- 15
4. 1.84--------8-- 12

a tak to wygląda od środka
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#43
Cezary Czapski pisze: Przełożenia16T_18T_20T_21T_22T
1. 0,63------ 25-- 29-- 32-- 33-- 35
2. 0,74------ 22-- 25-- 27-- 28-- 29
3. 0,84------ 19-- 21-- 24-- 25-- 26
4. 0,99------ 16-- 18-- 20-- 21-- 22
5. 1,15------ 14-- 16-- 17-- 18-- 19
6. 1,34------ 12-- 13-- 15-- 16-- 16
7. 1,55------ 10-- 12-- 13-- 13-- 14


Nexus-4 to raczej "szosowa" piasta i już na 1-nce ma przełożenie 1:1
Możliwość uzyskania zębatki 8T z tyłu raczej niespotykana...

Przełożenia16T_22T
1. 1.00------ 16-- 22
2. 1.24------ 12-- 18
3. 1.50------ 10-- 15
4. 1.84--------8-- 12
!@#^$%#&BN*KBMV&(>{}>!@ :shock:
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#44
Jeżeli chodzi o wygląd to do tej maszyny w ogóle nie podchodzi mi sztywny wideł. Tutaj jedyna, estetyczna opcja to amortyzator :-) Jeżeli chodzi o praktyczne użytkowanie i przeznaczenie to indywidualna sprawa oczywiście i pewno nie bez przyczyny widła montujesz...
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#46
Askaniusz92 pisze:podziwiam za odwagę rozłożenia przekładni plantarnej
http://www.youtube.com/watch?v=SEfTlszXUFo&feature=plcp
Nic trudnego - przy składaniu trzeba tylko odpowiednio ułożyć kropki na trybikach tzn. w jednym położeniu - inaczej się zblokuje.
YvesMoi pisze:!@#^$%#&BN*KBMV&(>{}>!@
Dobór blatu na korbie to inna kwestia, ale piastę Nexus'a można wyposażyć w zębatkę 16, 18, 19, 20, 21 i 22 zęby.
Wymiana zębatki zajmuje minutę - zdjęcie koła oraz pierścienia blokującego przy użyciu śrubokręta.

Skrajne kasety przedstawiają się następująco:

zakładając 16T mamy kasetę:
Nexus-3 > 22,16,12
Nexus-4 > 16, 12, 10, 8
Nexus-7 > 25, 22, 19, 16, 14, 12, 10

zakładając 22T otrzymujemy kasetę:
Nexus-3 > 29, 22, 16
Nexus-4 > 22, 18, 15, 12
Nexus-7 > 35, 29, 26, 22, 19, 16, 14

Na korbie mam blat 38T i przy zębatce 22T na Nexus'e kasetę 22, 18, 15, 12.
Gdybym chciał uzyskać "szybsze" przełożenia to zmieniam zębatkę piasty na 21, 20.... lub na korbie na 40, 42....
Askaniusz92 pisze:Widelec pasowałby tu Tange - ten prosty
Faktycznie amor lub prosty widelec, ale budowałem z tego co miałem i będę musiał poszukać prostego widła.

Docelowo rower stanie na DX'ie, a ten osprzęt powędruje do innego "ścigacza" na ramie BikeTech.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#48
Teraz małżonka często jeździ tym pierwszym i bardzo sobie chwali lekkość przemieszczania się tym rowerkiem w porównaniu do innych.
Nie mam więc wyjścia - jak chcę nim jeszcze pojeździć. Różnica będzie taka, że zamiast czarnego lakier będzie w kolorze lila i tu niestety nie mam nic więcej do powiedzenia.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#49
Na szybko kilka fotek. Tak to wyglądało:

Obrazek
Obrazek


Rower zaczął jeździć z Nexusem-3, ale niestety pękł tylni hak mocowania koła i musiałem dorobić oba, a przy okazji do napędu użyłem Nexusa-4, zmieniłem też przednią piastę i od nowa zaplotłem koła z nowymi szprychami. Teraz wygląda tak:

Obrazek
Obrazek


Rowerkiem jeżdżę codziennie do pracy i stąd "półka" i torebeczka. Hamulec jest w tylnej piaście, więc dodatki w postaci klamek, linek, zacisków, klocków... są zbędne.
Przydałby się jakiś prosty widelec lub fajny amortyzator, ale to już nie w tym roku i może nie na tej ramie. Założenia są takie, aby przełożyć ten osprzęt na ramę BikeTech'a, a tą przemalować i postawić na DXie - już grupa jest prawie kompletna - brakuje pedałów, sztycy siodła... i jak zwykle czasu na to wszystko.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#53
eee jak jest hampel w pedalalch czyli tzw torpedo, to przedni moze byc a nie musi, pol zycia tak rowery mialy i dobrze bylo :), a co do kirka, fajne, zawsze mi sie podobaly i pewnie jeden z moich bicykli to kirk wlasnie bedzie

#54
Ciężko ramę zdobyć. Ta druga praktycznie po 3 latach się trafiła zupełnie przypadkiem. Pierwsza kosztowała 70zł, a nad drugą się nie zastanawiałem, choć wystawiona była za 250.

Z hamulcami jest tylko problem jak się przesiadam na inny rower - pedał do tyłu i zonk. Generalnie jeżdżę ścieżkami i asfaltem, więc wystarczy żeby dohamować przed czerwonym. Nie da się tylko korby cofnąć, żeby ruszyć z pełnego obrotu.

A Haki dorabiałem wcześniej, więc teraz poszło szybciej i łatwiej. Różniły się tylko umiejscowieniem otworów pod śruby blokujące. Wcześniejsze fotki z forum - jeszcze starym telefonem, więc i jakość "z poprzedniej epoki".
Konstrukcja jest przemyślana, bo sam hak można wsunąć ruchem obrotowym i nie da się go potem wyciągnąć - żeby wyjąć trzeba znów obrócić. Dwie śrubki tylko więc go stabilizują. Zresztą same haki wkleiłem - w oryginale też tak było i mufy supportu, główki ramy, tylna zabudowa pomiędzy tylnymi widłami też są wklejane

Zdjęcie, które przesłał mi Simon Haydn - autor strony http://www.kirk-bicycles.co.uk/Kirk.htm
Obrazek


Potem wizyta w zakładzie ślusarskim celem dotoczenia odpowiednich tulei z pierścieniami, z grubsza szlifierka kątowa, pilnik i pilniczek. Tak to wyglądało w obu przypadkach.

Obrazek
Obrazek


Oryginał był z aluminium, które już kruszy się w palcach. Swoje, po konsultacji z tokarzem dorabiałem ze stopu, który jest jakąś odmianą "mosiądzu" - z tych prętów robią jakieś wirniki i inne części o bardziej przemysłowum zastosowaniu. Nie jest to typowy mosiądz, z którego robi się np. okucia meblowe, klamki...
Efekt końcowy
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-16, 20:19 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#55
nowki sztuki, dobrze ze ten element jest wogole wymienny, a ram faktycznie niewiele jest, ale widzialem kompletnego na ebayu angielskim i nawet poczynilem pewne kroki w nabyciu, mam znajomych co usluguja niestety angolom za panty ehhh, moze sie jednak zanabedzie, fajny i bardzo charakterystyczny rower

#57
Prawie.
Dotoczona tuleja ma dwa "kołnierze" duży od wewnątrz i malutki od zewnątrz - zacisk piasty.
Trzeba usunąć połowę tych kołnierzy, aby nie wystawały poza widelec, a stabilizują one hak w poziomie - czyli na boki. Potem wystarczy tylko wyciąć wpust na oś piasty szerokości centralnego otworu, który ma 10mm średnicy. Na koniec pilniczek, papierek i hak nabiera "ogłady". Dwa otwory na śruby, klej lub żywica epoksydowa i na koniec podkład i lakier.

Hak z oboma kołnierzami musi być idealnie dopasowany - inaczej nie wsunie się go ruchem obrotowym w gniazdo w widelcu.

Lewa górna pozbawiona części wewnętrznego kołnierza - od strony piasty
Lewa dolna bez części zewnętrznego kołnierza i z wypiłowanym miejscem na wsunięcie osi piasty - od strony zacisku.
Prawa dolna to oryginalny hak, a prawa górna sam wewnętrzny kołnierz, który pozostał na ramie - sam hak został wyjęty razem z kołem > dociśnięty zaciskiem do piasty.
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#60
klasy budżetowej ;-) bez opcji jazdy po błocie

na szarym Kenda Kwick x 1.95 suche, twarda ziemia, asfalt, piach , szuter
Obrazek

________________________________________________________________________
na czarnym z fotki wyżej Kenda Khan x1.5 suchy i mokry asfalt, beton, ubite drogi, szuter
Obrazek

a obecnie zmieniłem na Kenda Kwest x1.5 suchy i mokry asfalt, beton, ubita ziemia
jeżdżę nim tylko do pracy, a opona czasem musi odprowadzić wodę...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-04-20, 14:31 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
cron