Witam Was
Temat to raczej ciekawostka;) - Wybierajac sie na wycieczke wczasowa w 2008r zakupilem smieszny rower (skusilem sie ze wzgledu na bajeranckie kola - STX SE+mavic x222+szprychy DT Aero (splaszczane:D). Posiadal prawie pelna grupe STX SE, polaczone z barankiem, klamkami RX100 i zmieniarkami czasowymi na 7rzedow (mozliwe ze tez RX100, index w prawej, lewa plynna)
Do rowerka zamontowalem bagaznik i wygodne siodelko i.. o dziwo mimo fajki ~140mm byl wygodny dla 160cm-osoby;)
Dopiero w zeszle wakacje (2009) wpadl mi w rece katalog "Rowery Swiata 1994" - gdzie wspomina sie o tym modelu, jako o zwyciezcy jakiegos corocznego konkursu shimano na innowacje.
Podobno konstrukcja byla tak pomyslana - by rower sluzyl jako goral, szosowka a takze cos na pograniczu trekinga/commutera. Mial zaadaptowane specjalne elementy na pancerzach - pozwalajace rozdzielic pancerze i wymienic kierownice w zaleznosci od potrzeby!!! [stad nazwa ONE-for-THREE zastosowania;)]
Jak widac, od zawsze konstruktorzy szukali zlotego srodka;)
KILKA ZDJEC:
a tu album ze szczegolami:
http://picasaweb.google.pl/zimniasty/Centurion143#
PS.rower czasem mozna bylo spotkac na krakowskim kazimierzu - ciekawe czy jeszcze tam jezdzi;)
pozdrower
#2
Ciekawy koncept ale całośc z tym barankiem jakoś mi nie leży. Tak jakby producent nie mógł się zdecydowac to tak na prawde chce stworzyc. Chociaż Tomac jeździł z barankiem w przełomie lat 80/90 w zawodach DH! Miał tak wyposażonego Yeti C-26. Takie dziwne to czasy były.
#3
w orginalnym zestawie tak jak napisalem byla mozliwosc szybkiej zmiany kierownicy i takowa(flatbar) byla dodawana jako jedna z 2ch do wyboru;) [w zaleznosci czy wybieramy set szosa czy treking czy mtb]