Hej,
W ramach przygotowań startowego Zaskara doszedłem do problemu siodełka. Obecne - Selle Italia SLR 135g jest boskie, ale niestety skóra na nim popękała na bokach i nie wiem czy siodło dożyje końca sezonu :( Ciężko je wymienić na coś innego, bo w tej wadze ciężko cokolwiek dorwać - poza obecnymi, karbonowymi odpowiednikami (choć widziałem SLRa z tytanowymi prętami w tej samej wadze).
W zasadzie to nie spotkałem się jeszcze z tematem wymiany skóry w siodle - macie jakieś doświadczenia / namiary..?
#2
stachu w swojej szosie (esce) wymieniał, do wymiany użył jakiś starych skórzanych szortów.niezbyt profesjonalnie to wyszło, ale skóra jest ;)
chociaż podejrzewam, że chodzi Ci o coś bardziej fachowego
pzdr.
chociaż podejrzewam, że chodzi Ci o coś bardziej fachowego
pzdr.
#3
Gdzieś ktoś już coś na ten temat pisał i wyglądało całkiem ładnie...
(niestety szukajka nie zwraca wyników dla nową+skórą lub nowa+skóra)
Ja powoli oklejam sobie moje prastare Selle Bassano Vuelta - oryginalne pokrycie było już maksymalnie przetarte.
Używam:
- naturalnej skóry z jakiegoś ciucha z alle
- budaprenu / kleju szewskiego poliuratenowego
- zacisków
- cierpliwości
najważniejsze to przemyśleć pokrycie zanim wytniesz skórę -
ja wziąłem dwa kawałki, zszyłem przez środek, i zacząłem przyklejać od noska.
Akurat w przypadku Vuelta jest łatwiej, bo elementy trzymające skórę z przodu i z tyłu są przykręcane.
Praca idzie ekstremalnie powoli, po prostu raz na jakiś czas podklejam kolejny mały kawałek i naciągam skórę.
Następne w kolejce jest Selle Italia SLR XC Kevlar Gel Flow -
to przetarło się na kewlarze właśnie i tu będzie trudniej, nie chce zrywać loriki (jakkolwiek to odmieniać)
O ile pamiętam ktoś na light-bike.com wspominał o wymianie skóry chyba na SLR na naturalną białą u kaletnika - kosztowało go to 70 pln, ooo tutaj:
http://light-bike.com/forum/viewtopic.p ... A&start=80
(niestety szukajka nie zwraca wyników dla nową+skórą lub nowa+skóra)
Ja powoli oklejam sobie moje prastare Selle Bassano Vuelta - oryginalne pokrycie było już maksymalnie przetarte.
Używam:
- naturalnej skóry z jakiegoś ciucha z alle
- budaprenu / kleju szewskiego poliuratenowego
- zacisków
- cierpliwości
najważniejsze to przemyśleć pokrycie zanim wytniesz skórę -
ja wziąłem dwa kawałki, zszyłem przez środek, i zacząłem przyklejać od noska.
Akurat w przypadku Vuelta jest łatwiej, bo elementy trzymające skórę z przodu i z tyłu są przykręcane.
Praca idzie ekstremalnie powoli, po prostu raz na jakiś czas podklejam kolejny mały kawałek i naciągam skórę.
Następne w kolejce jest Selle Italia SLR XC Kevlar Gel Flow -
to przetarło się na kewlarze właśnie i tu będzie trudniej, nie chce zrywać loriki (jakkolwiek to odmieniać)
O ile pamiętam ktoś na light-bike.com wspominał o wymianie skóry chyba na SLR na naturalną białą u kaletnika - kosztowało go to 70 pln, ooo tutaj:
http://light-bike.com/forum/viewtopic.p ... A&start=80
--
Cypis
Cypis
#4
Rurokura pisał o obkładaniu rollsa - chyba w wątku którejś szosy...
o, znalazłem
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=6004#6004
o, znalazłem
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=6004#6004
#5
Marcin, dzięki za tego linka! Sprawa się wyjaśniła więc - najpierw spróbuję sam; efekty będę opisywał tutaj: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=980