GT ZASKAR 1995??

#1
Witam.
Dzisiaj stałem sie włascicielem tego cuda http://allegro.pl/show_item.php?item=2260686405

Mam zamiar doprowadzić go do stanu bardzo dobrego wizualnie i oczywiście idealnego technicznie
Plan obejmuje:
- Usunięcie naklejek, polerka ramy
- Nowe naklejki
- aktualny amortyzator wylatuje, szuam żółtego Judy SL z wieszakiem do canti
- napęd zostaje + polerka ( zobaczymy co z kasetą i łańcuchem- jaki stan będzie jak rower przyjdzie do mnie)
- Mostek- myślę o zółtym Kore- dobry pomysł??
- Rogi zółte Roox- nie za nowoczesne??
- Koła- szukam czegoś na piastach XT i obręczach Mavic-a z epoki
- Opony- pomysłów brak....
- Stery- poszukiwane żółte FSA Orbit
- Pancerze żółte


Generalnie tonacja żółto- srebrna, częsci +/- rocznikowo nie ma to być stan fabryczny tylko przyzwoitej klasy rower z epoko końca cantileverów.
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#2
Judy SL i rogi Rooxa ma Yves na tym forum a żółte Kore też chyba się tu znajdzie. Mam takiego samego Zaskara, miło będzie śledzić postępy pracy.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#5
Tak jakoś mi taka kolorystyka wyszła... ewentualnie byc może stery zostana w innym kolorze...
Do tego zółte napisy na ramię ( muszę wyszukać skany) i prawdopodobnie zółte siodło...
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#7
Rowerek fajny. Strasznie wielka rama...dolna rura ramy pod korbowodem trochę podpiłowana od wciągania łańcucha pomiędzy zębatki. Trzeba uważać przy polerce aby nie próbwać wszystkiego zrównać, bo czasami można zrobić dziurę...(szczególnie w aluminium, które ma cienkie ścianki). Generalnie życzę powodzenia i cierpliwości przy polerce ramy, co wbrew pozorom wcale nie jest takie proste, jeśli chemy zrobić to idealnie.

#8
Szukałem takiej dużej ramy- mam 197 cm wiec powinna być ok :)

Co do kół to nie wiem... zobaczę w jakim stanie będą... i co uda mi sie kupić... Jak trafię coś fajnego to te pójdą na sell - jak nie to będe wykorzystywał tylna piastę...

co do polerki to troche roboty bedzie :) nie zalezy mi na efekcie nówki sztuki- bo i tak zaraz w terenie dostanie kilka rys- ale na lekkiej poprawie stanu
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#10
Jestem na 99% pewien że to 18 cali w rozmiarówce GT. Czyli dosyć mała. Górna rura ma tylko 22.5 c-c. Ja przy wzroście 180 cm jeżdżę na 18 i 19 calach. Przy twoim wzroście rozmiar 20 a nawet 21 byłby bardziej odpowiedni. Chyba że masz krótki korpus i długie nogi, wtedy w kombinacji z długim mostkiem może będzie OK. Jak już ją będziesz miał to daj numer seryjny, wtedy będę pewny co do roku i rozmiaru ramy.

#12
Przymierzysz, zobaczysz. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Jednak wydaje mi się że będzie nieco przymała. GT mają dosyć krótką górę. Pewnie będzie dla ciebie jak dla mnie 16' . Da się jeździć ale na dłuższe wypady niewygodnie. Z kolei mój kuzyn jest podobnego wzrostu co ja, ma Zaskara o rozmiarze 16 i dobrze mu z tym.

#13
Witam.

Zaskar to jedno z moich rowerowych marzeń...

Powtórzę pytanie Skloliozy... Nie za dużo żółtego?

Jakbyś napisał wcześniej to mógłbym podjechać i całość ocenić... A i przymierzyć bo mam 190 więc mniej więcej było by ok.

Nie chcesz sprzedać Judyty?
pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#17
Qrcze- rower przyszedł i uczucia mam mieszane....

Tzn tak- z osprzętu XT jestem zadowolony i na 100% zostaje u mnie

Amortyzator- Judyta jest w stanie średnim. Zewnętrznie jest poobijana i z podkowy odchodzi lakier, golenie na zawnątrz stan moim zdaniem dobry, aczkolwiek jedna jakby minimalnie przytarta- nie rozbierałem widelca ale na 100% idzie na sell - jutro pewnie zrobię zdjecia i wstawię ogłoszenie w odpowiednim dziale...

Koła- Zostawiam sobie- przynajmniej narazie

Rama... i tutaj mam dylemat- generalnie ramka bardzo ładna- podoba mi się ale... mogła by być trochę dłuższa... zobaczę jeszcze jak to bedzie bangla z mostkiem 130 mm. Albo ją wypoleruję i złożę na niej rower albo sprzedam.

Generalnie chętnie bym pomyślał nad jakąs ramką pod amortyzator, cro-mo i tak 21-22 cale :)
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#18
bikeservice pisze:podoba mi się ale... mogła by być trochę dłuższa.
no to zakup "kulą w płot" można by powiedzieć - GT za długie nie uchodzą, więc niestety jeśli należysz do tych co kochają 3 trójkąty i lubią wyciągniętą pozycję to ratuje Cię tylko długi most, ew sztyca z offsetem (tak się fachowo nazywa wysunięcie jarzma do tyłu? ;-))
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
wczoraj oglądałem ten rower i nie jest wart funta kłaków. Szrot nad szroty. Judyta nie działa, tylny damper ma zardzewiałą sprężynę (sic!) i kompltny brak oleju, zapieczona sztyca, hołpy maja pourywane uszczelnienia w klamkach, przednie kolo ma rozpierdzielony kołnierz, pordzewiała jest kaseta i korba (suntour xc sport).... Gosciowi, ktory to sprzedaje chcialem obić co nieco za wprowadzanie ludzi w błąd... Zdecydowanie nie polecam tego roweru...

aha, jedyna fajna rzecz w tym rowerze to kierownica zoom 150 :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#22
No to wyleczony :) THX

Zaskar rozebrany na czynniki pierwsze.
Widac że mnóstwo czasu stał bo np na przerzutkach smar tak zastygł że bez dłutka i papieru ściernego nie podchodz.

Generalnie- Napęd jest skundlony.... Korba XT- stan bardzo fajny moim zdaniem, kaseta to siakieś tanie shimano, a łańcuch......CN-HG73 :P tak więc łańcuch napewno raczej wyleci :P

Canti są w stanie idelanym - szkoda tylko że klocki nie są orginalne...

Przerzutki mają kilka rsek za to nie mają luzów i sa jak najbardziej w stanie do użycia...

Koła to MIX :)
ale niezle wygląd razem... i przednia piasta jest ciekawa- o dosyć oryginalnym sposobie kontrowania :)

Generalnie części przeserwisowane- Judyty nie ruszam- zostawiam to przyszłemu nabywcy- jutro foto i do działu

No i jutro rama bedzie miala pierwsze spotkanie z warstwami ściernymi :)
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#27
No dobra- więc odradzając temat....

1. Obiecalm numer ramy oto on: 10936065 czyli wynikało by z tego że modelowo jest to rocznik 94.

2. Cio z tym zrobię??- ano bedzie jeżdziło... pomysł jest taki żeby poskladac go na częściach z lat 94-96 czyli końcówka epoki Cantileverów. częsci mają być w stanie dobrym lecz nie NOS bo po pierwsze nie stać mnie na NOS-y a po drugie ma wyglądać na uzywany i dobrze zachowany- taki lekko surowy. Pozatym nie chciał bym póżniej płakac nad każdą ryska....

3. Aktualnie- zostały usuniete naklejki okreslające marke i model bo były w stanie tragicznym- szukam wykonawcy nowych
Cały osprzet został gruntownie przeserwisowany, wyczyszczony i złozony
zacząłem składać rower.

4. czego brakuje?? Ano największym problemem jest widelec... potrzebuję czegos pod Canti... z rurą sterową 1 1/8 i długosci minimum 19 cm. Preferowany kolor żółty ale na inne tez się nie obrażę. Najchętniej jakis RS. Tak więc ogłaszam konkurs na dostawcę widelca do dzikiego :)

Szukam również żóltego siodła i ajkiejś fajnej sztycy na 26,8. Co prawda obserwuję Thompsona ale wolał bym coś bardziej epokowego...


5. A co wisi na ramie??

Stery Tioga Alchemy
Kierownica GT SUPER LIGHT
Gripy GT
Klamkomanetki XT ST-M737
Rogi Roox
Przerzutka Przednia XT FD-M737
Przerzutka tylna XT RD-M737
Korba XT FC-M737
hamulce XT Canti XT

Koło tył obręcz bez loga, piasta XT FH-M737

Szukam ponadto:
kaseta XT 8b
Pedały platwormowe XT
Kolocki Cantilever XT
Koło srebrne na piascie XT 737
sztyca XT 26,8 :P
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów