W okolicach 2009r, wczesnej wiosny jak mi sie zdaje - GF Sugar 1 (genesis, karbonowy tyl). Stal na pierwszych X-Maxach z 98r, magurach, fajnym judym xc (aczkolwiek z bardzo twarda sprezyna) do tego troche lx-a.
![Obrazek](https://lh6.googleusercontent.com/-yY7RLKQK8rA/SuB4Dk_PB_I/AAAAAAAAJeQ/SEethNxNohE/s640/DSCN0034.jpg)
![Obrazek](https://lh4.googleusercontent.com/-oXQ9gQyXISw/SuB4GqmRWGI/AAAAAAAAJeQ/xOy7FGn81RY/s512/DSCN0039.jpg)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-AvW6gRN_yhk/SuB4GOW28tI/AAAAAAAAJeQ/05fc46msvGw/s640/DSCN0037.jpg)
Pozniej troche zubozony:
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/3928/gfkopia.jpg)
-----------------------------------------------------
W 2010 z kolei kilka milych jesiennych km spedzilismy razem z Dr Jekyllem;)
Coz jakie konkluzje? Oba rowery byly prostymi konstrukcjami opartymi mniej wiecej na koncepcji 1 zawiasu. GF okolo 70-100mm z karbonowymi widelkami i linkiem posredniczacym oraz baaardzo malo zaawansowanym damperem w polaczeniu z twardym amorem dawal wrazenie jazdy na malo sztywnym sztywniaku, ktory od czasu do czasu ni stad ni z owad ugial sie na jakiejs wiekszej przeszkodzie, coz moze to kwestia zlego setupu, bo slyszalem i widzialem wiele dobrego na temat tej konstrukcji od GF (jako rower typu "maraton" / adventure)
Z kolei C'dale w zalozeniu mial byc rowerem ktory lubi sie zmieniac. Pokretlo umozliwialo zmiane skoku 90-130mm, a do tego blokada skoku z manetki (niestety nie udalo mi sie nigdy dojsc dlaczego nie dzialala;P). Czyli jednoczesnie mielismy rower xc/maraton oraz cos "prawie jak trail". Praktyka pokazala co innego - charaktarestyka leftiego (90mm?) po prostu w ogole nie wspolgrala z tylem, ponadto nie wiedziec czemu c'dale w owym okresie uparcie wciskal do wszystkich swoich wyzszych modeli obrecze mavic z systemem UST, co rownalo sie gigantycznej masie. Rowniez czlowiek trafial na mur w przypadku proby zmiany, bowiem piasta leftiego miala 28h a pasujace "zwykle" obrecze to koszt ok. 240pln !!!
widac dazenie do zamknietej architektury duze koncerny maja we krwi;)
ps. pojezdzilem wtedy tez na szeroko krytykowanej piescie xt M775 (nowa szerokaalu os, mniejsze kulki i nowe bebenki z zupelnie niedostepnymi zamiennikami) i szczerze mowiac nic zlego nie powiem - 335g, cena pozniej 100pln, co wazne stalowy bebeneki ladnie tykajacy, szkoda tylko tego centerlocka...
konkluzja - ciezko wsrod starych fulli znalezc cos uniwersalnego i sprawnego tak jakobecnie produkowane konstrukcje. Zawsze bedzie problem a to z dlugoscia dampera, a to z jego prymitywnymi opcjami ustawienia itd...
---------------------------------------------------------------------------------------------
Znacznie wczesniej zachorowalem na EPIC'a,mial byc jak zwykle budzetowy:
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/--oSew5bQ2W8/SiUWe4csR8I/AAAAAAAAD7w/_cwgBzkNMOk/s512/8_f.jpg)
![Obrazek](https://lh5.googleusercontent.com/-O_BFaLDIW1I/SiUWboRpxLI/AAAAAAAAD7Q/kEohipdwSgI/s640/1_f.jpg)
i zaraz potem przekladka:
To byla fajna ramka po Adamie, brajan mial nawet dwa pokretla regulacyjne:) Jednak bledem bylo zakladanie tak wiotkich kolek (revo, alu nyple i obrecze sun'a - nie wiem co zawinilo najbardziej). Odswiezylem sobie niedawno temat brajana
i trzeba przyznac, ze mimo uplywu czasu rozwiazanie nie zestarzalo sie az tak bardzo! Pokretlo regulujace moment odblokowywania wcale nie wydaje sie juz tak potrzebne jak te 3 lata temu;) a wraz z regulowanym talasem moznatroche przyszalec (najgorzej rower jezdzi przy 80mm widle, przy 130 jest duzy fun).
----------------------------------------------------------------------
(dygresja - przypomnialo mi sie jak bardzo zalowalem sprzedazy piasty TNT (stal beben i 310g!!!) dobrze ze to bylo dawno;).
----------------------------------------------------------------------
Na tle tych sprzetow widac powiedzmy pewna ewolucje - im nowsze konstrukcje tym jednak zawiecha dziala miodniej. Nie chce juz porownywac do starego GT RTS czy RM element'a ktore prezentowalem kiedys w galeriach - az dziw bierze, ze na RB jest sporo fanow tych modeli;)