GT 1993/94

#1
Okazało się, że mój GT Backwoods jest z roku 2003 więc rama trafi na allegro. Postanowiłem złożyć coś bardziej retro w ramach moich możliwości finansowych :) nie wykluczone, że w ciągu roku zdołam wymienić wszystko ponżej roku produkcji 2000, więc projekt trafi do działu powyżej ;)

RAMA: GT 93/94 20cali Backwoods, na tylnym haku jest wybite 7005 (stop?) i sn: H4J...... , rama była już raz piaskowana i malowana, wymaga sporo pracy ale w najbliższym czasie bedzie poddana szkiełkowaniu i malowaniu, raczej tradycyjnemu, proszkowe mi sie nie podoba
WIDELEC: Diamond Back 100% Cr-Mo, bedzie piaskowany + malowanie pod kolor ramy / edit: Biały
KOLOR:- niestety nie polerowane aluminium jak prosto z fabryki ze względu na stan ramy, będzie albo oliwkowy metalik albo zółty brudny (musztarda;) metalik / edit: Yeti (RAL 5018)
SZTYCA: ------------------ Roox MXC czarna
MOSTEK: ------------------ Kore Lite Stem 3D srebrny
KIEROWNICA: ---------- Kore Lite Bar srebrna
CHWYTY: ----------------- ODI ATTACK - przeźroczyste lekko niebieskie
KLAM-MANETKI: ---------- Deore XT ST-M739
PRZERZUTKA PRZÓD: --- Deore LX FD-M560 down swing 31,8mm dolny ciąg
PRZERZUTKA TYŁ: -------- XTR RD-M952
KORBA: ------------------------ Deore LX ?
SUPORT: ---------------------- Deore LX / XT?
STERY: ------------------------- FSA Orbit Extreme
HAMULEC PRZÓD: -------- Deore LX BR-M600
HAMULEC TYŁ: -------------- Deore LX BR-M600

Będe uzupełniał spis cześci na bierząco, rower ma stanać jak najszybciej (do wiosny) na kołach i jeździć, potem zatroszcze się o jednolity "epokowo" osprzęt :)

Obrazek


Obrazek


Mam problem z chwytami, zamontowałem je "na wodę", korki wbiłem młotkiem, bo cieżko wchodziły - grube ścianki kierownicy, po wyschnięciu środkowa cześć chwytów sie obraca, , przez wbite korki już chwytów nie zdejmę, musiał bym je zniszczyć, chciałbym coś tam wstrzyknać igłą żeby wyschło i zablokowało chwyty i jednocześnie nie zmieniło przypadkiem koloru z przeźroczystego niebieskiego na np. brązowy ;) polecacie coś...

Szukam obręczy SunRims CR18 ale na 32 otw. , wszędzie są ale na 36, ktoś coś słyszał ?

Pozdrawiam
Kuba
Ostatnio zmieniony 2012-03-24, 22:11 przez cardamon, łącznie zmieniany 13 razy.

#3
Zaokrąglona ścianka z logiem GT (na końcu rury poziomej tuż za rurą podsiodłową) oznacza Backwoods. Tutaj masz porównanie 2 Zaskarów:

https://picasaweb.google.com/1033737213 ... 7099665426

https://picasaweb.google.com/1033737213 ... 9668751874

A tutaj Backwoods: http://i81.photobucket.com/albums/j229/ ... zaskar.jpg

I jeszcze jeden w purpurze: http://www.youtube.com/watch?v=4hIqJs5euxw

Często się je myli, bo faktycznie są podobne - szczególnie te z początków lat 90tych - później Backwoods poszedł już w kierunku przypominającym Avalanche później..

Re: GT 1993/94

#7
cardamon pisze: Mam problem z chwytami, zamontowałem je "na wodę", korki wbiłem młotkiem, bo cieżko wchodziły - grube ścianki kierownicy, po wyschnięciu środkowa cześć chwytów sie obraca, , przez wbite korki już chwytów nie zdejmę, musiał bym je zniszczyć, chciałbym coś tam wstrzyknać igłą żeby wyschło i zablokowało chwyty i jednocześnie nie zmieniło przypadkiem koloru z przeźroczystego niebieskiego na np. brązowy ;) polecacie coś...
Kuba
woda z mydłem i strzykawa - zejdzie na 100%

#8
przeczytaj uważnie co napisałem, ja nie chce ich zdejmować tylko zablokować czymś co mogę wstrzyknać i co wyschnie, spróbuje sposóbu podanego przez Skoliozę z lakierem do włosów :) dzieki

#9
Coś mi to wygląda, że najlepiej byłoby jednak wyjąć korki, wyczyścić wszystko i na nowo założyć gripy. Hmmm... A może suszarka do włosów? Guma z całą pewnością przepuszcza mikroskopijne cząstki powietrza/wody więc może wygrzanie ich byłoby dobrym pomysłem? I nie ryzykujesz zmiany koloru od lakieru/czegokolwiek. A zreszta można podważyć je i dmuchać ciepłym powietrzem do środka...
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#10
podwaz gripy np szprycha(moj sprawdzony sposob) a potem potraktuj to wszystko suszarka do wlosow(jak sugeruje siedem3)woda odparuje i bedzie ok
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#11
MOSTEK, zmasakrowane napisy, zostawiłem tylko ta zniszczoną naklejke od frontu:

Obrazek


WIDELEC, jednak zdecydowałem sie na biały :)

Obrazek


RAMA, narazie robie wielki smród w domu SCANSOLEM żeby zdjąć starą powłoke proszkową:

Obrazek

#12
A jak z kolorem ramy? Pytam, bo biały widelec i powyższe odcienie oliwki/żółci chyba by się gryzły ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#14
Taki Yeti-kolor... najs... :-)
Też myślałem by jakiś rower n ataki walnąć z białymi i czarnymi dodatkami ale w mojej świadomości jest zarezerwowany właśnie dla Yeti :-) Ale kto wie. W każdym bądź razie jestem bardzo ciekaw całości :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#16
Obrazek


3 popołudnia zajeło mi zdarcie Scansolem starej powłoki proszkowej, ręce dzis mnie już tak pieką, że nie wiem gdzie sobie je wsadzić ;) na początku marca po wypłacie malowanie :mrgreen:

#18
Ja tam bym teraz to potraktował autosolem. Nic nie wygląda lepiej jak polerowane alu szczególnie GT 8-) I zaoszczędzi ci to nieco gramów na wadze.
docent.net pisze:Zaokrąglona ścianka z logiem GT (na końcu rury poziomej tuż za rurą podsiodłową) oznacza Backwoods.
Skąd ta pewność że to Backwoods? To może być wszystko od Backwoods do Avalanche Al. One wszystkie miały zaokrąglony kapsel i alu 7005. Wizualnie nie do odróżnienia a i po numerze seryjnym też nie bardzo. Trzeba by się producenta na Taiwanie zapytać.

Właściwie jeśli jest to 93' to możemy być pewni że to nie jest Backwoods bo ten pojawił się dopiero w 94. Tylko że dokładnego roku też nie możemy wiedzieć :roll:

#19
Radziej, rama wsześniej była piaskowana, myślisz, że dodatkowe polerowanie jej nie zaszkodzi ? Jest sporo miejsc gdzie rama ma niesympatyczne wżery (na zdjęciu tego nie widać). Pewnie że polerowana wyglądała by lepiej, ale lakier zakryje niedoskonałości i lepiej zabezpieczy ramę. Napisz mi proszę jak się używa Autosolu, wiertarka+nakładka polerska ?

#20
Dla mnie to najlepiej działa stara szmata, pół wolnego dnia i trochę cierpliwości :lol: Autosol to magiczny środek. Co do ramy wiem że wielokrotne proszkowanie ram stalowych osłabia właściwości jako że poddaje się ją wysokiej temperaturze. Nie wiem jak to jednak jest z ramami alu. Polerowanie raczej jej nie może zaszkodzić jeśli zrobisz to ręcznie to usuwasz tylko delikatną warstwę raczej nie osłabiając struktury. Tak samo jak nie może jej zaszkodzić tradycyjne malowanie tyle że nie będzie zbyt trwałe szczególnie na alu.
Co do wżerów tutaj nie ma na to żadnej rady. Jeśli nie są zbyt głębokie może nie będą zbyt widoczne. Jeśli są to i lakier tego nie przykryje.
Trudno mi tu doradzić co będzie lepsze bo ty najlepiej wiesz jak rama wygląda.

#21
Hmm, wydaje mi się, że temperatury rzędu 200oC nie powinny zaszodzić stali, z której robi się ramy.

Edit: ale żeby to udowodnić przydałby się wykres fazowy stop z dodatkiem chromu i molibdenu.

#23
ożesztywmordejeża...

czarne dodatki, czarne dodatki... albo może srebrne... :shock: :roll:
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#24
hehehehe, też mam ten dylemat 8-)

mam czarną sztyce roox'a - pasuje ładnie, czarny lx też by sie ładnie komponował, tylko ten mostek srebrny kore trzeba by wymienić, no pomyśle ... :->

#25
o mamo! Pieeeeekneee!
Cudowny Yeti look :)

Wydaje mi się, że czarne dodatki zagrają lepiej niż srebrne... Rama jest jasna, więc tło dałbym ciemne...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#26
Też się przyłączam do zachwytów, wyśmienity kolorek :) A co do komponentów to uważam, że nie tylko czarny, ale też czerwony mógłby podpasować ;)

#27
cardamon pisze:hehehehe, też mam ten dylemat 8-)

mam czarną sztyce roox'a - pasuje ładnie, czarny lx też by sie ładnie komponował, tylko ten mostek srebrny kore trzeba by wymienić, no pomyśle ... :->
spokojnie...wszystko da się przemalować :mrgreen:
śmietnik to nie retro!

#28
dawaj czarnego syncrosa do przodu, mam ze dwa zbędne, dla takiego yeti-hipsterskiego GT jednego moge się pozbyć ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra