Po pierwsze, to chciałbym się przywitać, bo jestem nowy na forum.
Udało mi się zakupić ramę z tylnym zawieszeniem Specialized Ground Control:
https://picasaweb.google.com/michal02b/ ... 2141098482
Planuję na niej złożyć fulla w retro stylu, jednak nie mam do niej tylnego amortyzatora.
Posiada ona stary rodzaj montowania tego typu:
https://picasaweb.google.com/michal02b/ ... 9894809778 .
Teraz pytanko, czy istnieje gdzieś możliwość kupna takiego amortyzatora do tej ramy???
Lub, czy macie jakieś pomysł jak to przerobić i ewentualnie jakieś propozycje używanego dampera do 150zł.
Ja myślałem nad docięciem rury i wstawieniu w to miejsce, a na jej końcu dorobienie mocowania pod amortyzator nowego typu.
#2
Witaj
fajna ramka - szkoda byłoby ją przerabiać... z resztą - jesteś pewien że nie brakuje Ci elementu pośredniego prowadzącego damper?
zobacz jak to wygląda u Jondera - rama inna, ale zawiecha podobna
fajna ramka - szkoda byłoby ją przerabiać... z resztą - jesteś pewien że nie brakuje Ci elementu pośredniego prowadzącego damper?
zobacz jak to wygląda u Jondera - rama inna, ale zawiecha podobna
#3
To będzie rocznik '97 (Specialized Ground Control AIM A1 Comp)
w ramie niczego nie brakuje
potrzebny odpowiedni damper (oryginalnie Rock Shox Deluxe)
w ramie niczego nie brakuje
potrzebny odpowiedni damper (oryginalnie Rock Shox Deluxe)
#4
Jeśli chodzi o przeróbkę, to w ramie nic by nie było zmieniane, tzn. można by było w każdej chwili wyjąć, a rama by była oryginalna.
Polega to na tym, aby w miejsce gdzie dwiema śrubami powinien być zaciśnięty damper wsadzić i zacisnąć rurę z odpowiednią średnicą, w które by były wywiercone dwa otwory na śrubę do dampera.
Nie zmienia to nic w ramie, jednak jest to ostateczność, bo oryginał by się lepiej prezentował.
Pytanie, czy jest jeszcze gdzieś możliwość dostania takiego amortyzatora. Może ktoś na forum taki posiada??
Polega to na tym, aby w miejsce gdzie dwiema śrubami powinien być zaciśnięty damper wsadzić i zacisnąć rurę z odpowiednią średnicą, w które by były wywiercone dwa otwory na śrubę do dampera.
Nie zmienia to nic w ramie, jednak jest to ostateczność, bo oryginał by się lepiej prezentował.
Pytanie, czy jest jeszcze gdzieś możliwość dostania takiego amortyzatora. Może ktoś na forum taki posiada??
#5
jesli chce robic taki pseudo adapter, dowiedz sie wczesniej jaka byla orginalna dlugosc dampera, co by pozniej sie nie okazala, ze bedziesz musial szukac jakiejs egzotyki, choc skracanie tez wchodzi w gre...
#6
Jedyne informacje, jakie znalazłem o oryginalnym damperze tutaj: http://www.bikepedia.com/quickbike/Bike ... &Type=bike
,to, że miał 2,57" skoku długości nie znam.
Na początek jeśli nie znajdę amortyzatora pasującego oryginalnie załatwię sobie jakiś tani marketowy i zobaczę jak to wszystko będzie pasowało i jak pójdzie z montażem.
Jednak wg tej strony: http://www.togoparts.com/items/view_ite ... id=0&cid=2 , na której jest pokazany podobny model RS Deluxe, jednak nowszy o 3 lata piszą, że wersja z takim skokiem miała 8,75" długości, czyli ok. 22cm.
Biorą pod uwagę sposób montażu + ok. 1,5 cm adaptera w moim przypadku, myślę, że obecnie maksymalny by był amortyzator 190mm
,to, że miał 2,57" skoku długości nie znam.
Na początek jeśli nie znajdę amortyzatora pasującego oryginalnie załatwię sobie jakiś tani marketowy i zobaczę jak to wszystko będzie pasowało i jak pójdzie z montażem.
Jednak wg tej strony: http://www.togoparts.com/items/view_ite ... id=0&cid=2 , na której jest pokazany podobny model RS Deluxe, jednak nowszy o 3 lata piszą, że wersja z takim skokiem miała 8,75" długości, czyli ok. 22cm.
Biorą pod uwagę sposób montażu + ok. 1,5 cm adaptera w moim przypadku, myślę, że obecnie maksymalny by był amortyzator 190mm
#7
W moim Treku STP (którego wciąż rekonstruuję...) było/jest coś podobnego - Rock Shock Sis Race, z jednej strony (góra) przelotowe ucho na śrubę, drugi koniec wciskany w górną część widełek - średnica 1". Długość "ucho"<>koniec rury - 150mm, więc krótszy, skok afair 1,25".
--
Cypis
Cypis
#8
Minęło trochę czasu od zakupu ramy, a projekt nadal stoi w miejscu.
Niestety wszystkie fundusze jestem zmuszony ładować w rower do maratonów.
Zastanawiam się nad sprzedażą ramy, czy możecie podpowiedzieć za ile można ją rozsądnie sprzedać???
Niestety wszystkie fundusze jestem zmuszony ładować w rower do maratonów.
Zastanawiam się nad sprzedażą ramy, czy możecie podpowiedzieć za ile można ją rozsądnie sprzedać???
#9
Ja nie mam pojęcia na ta chwilę co do ceny, ale jak już określisz to polecam się pamięci. Jestem zainteresowany zakupem jakby co, poszukam coś w necie, może wspólnymi siłami się dogadamy
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra
+ Checker Pig, Creme, Electra
#10
Nadal zastanawiam się nad sprzedażą.
siedem3, jeśli jesteś zainteresowany proszę o jakiś kontakt na pw.
siedem3, jeśli jesteś zainteresowany proszę o jakiś kontakt na pw.