#91
Założyłem go w nieświadomości i tak już zostało.

Dlaczego zmiana? Na większej ramie może mi być wygodniej - dużo osób tak sądzi - niektórzy sądzą, że będzie mi >dużo< wygodniej. Chcę to sprawdzić!
Zanim zajmę się zmianą canti/Vki lub inną retro manipulacją wolę wcześniej zrobić wszystko to co ma decydujący wpływ na komfort jazdy. Przykładem takiej (nazwijmy to rozsądnej manipulacji) było wymienienie pancerzy z takich przy których mi przerzutki strasznie spóźniały na nowe jagwire (teraz wszystko działa jak trzeba). Eksperyment z ramą może się okazać równie pożyteczny! I w razie czego ramę wheelera spokojnie będę mógł sprzedać tak żeby na tej manipulacji wyjść na 0 lub +.

#92
jacob pisze:Założyłem go w nieświadomości i tak już zostało.

Dlaczego zmiana? Na większej ramie może mi być wygodniej - dużo osób tak sądzi - niektórzy sądzą, że będzie mi >dużo< wygodniej. Chcę to sprawdzić!
Zanim zajmę się zmianą canti/Vki lub inną retro manipulacją wolę wcześniej zrobić wszystko to co ma decydujący wpływ na komfort jazdy. Przykładem takiej (nazwijmy to rozsądnej manipulacji) było wymienienie pancerzy z takich przy których mi przerzutki strasznie spóźniały na nowe jagwire (teraz wszystko działa jak trzeba). Eksperyment z ramą może się okazać równie pożyteczny! I w razie czego ramę wheelera spokojnie będę mógł sprzedać tak żeby na tej manipulacji wyjść na 0 lub +.
Jaki rozmiar ma Twoj Wheeler? Z tego co pamietam, to masz tak kolo 170cm wzrostu, czyli pasuje Ci rama 17".
Osobiśnie nie jestem przekonany do rowerów Nishiki, ja bym tej ramy nie kupił, ale to moje prywatne zdanie :)
Jeżeli chcesz znajeść najlepszą pozycję dla siebie to zanim będziesz wahlował ramami proponuję pozmieniać mostki, przesunąć siodło...

Najtaniej wyszłoby pomierzenie swojego ciała i próba ustawienia roweru z uwzględnieniem wytycznych ze stron dotyczących tego problemu.

Pamiętaj, większa rama jest dobra na szosę, mniejsza w góry...


http://allegro.pl/rama-iboc-zero-g-17-c ... 99491.html - ta rama jest całkiem ciekawa. Myślę, że można byłoby ją obejrzeć przez zakupem i utargować parę zł....

#93
chrzanek pisze: Jaki rozmiar ma Twoj Wheeler? Z tego co pamietam, to masz tak kolo 170cm wzrostu, czyli pasuje Ci rama 17".

Osobiśnie nie jestem przekonany do rowerów Nishiki, ja bym tej ramy nie kupił, ale to moje prywatne zdanie :)
Jeżeli chcesz znajeść najlepszą pozycję dla siebie to zanim będziesz wahlował ramami proponuję pozmieniać mostki, przesunąć siodło...

Najtaniej wyszłoby pomierzenie swojego ciała i próba ustawienia roweru z uwzględnieniem wytycznych ze stron dotyczących tego problemu.
WYMIARY
Wzrost 174cm, długość nóg 83cm, edit: bez butów
rama wheelera: środek suportu - koniec r. podsiodłowej 41cm, rura podsiodłowa - sterówka (też od środka do środka rury) 53,5cm, baza kół 106cm, sztyca siodełka wysunięta na 27-29cm.
rama nishiki: http://allegro.pl/show_item.php?item=2016273118 są tam wymiary.

NISHIKI
Dlaczego byś nie kupił? Jakiś konkret?

MOSTKI, PRZESUNĄĆ SIODŁO...
siodło jest najbardziej jak się da wysunięte do tyłu
co do mostków próbowałem i wniosek był taki że im jest wyżej wysunięty tym jest wygodniej.

(...)ZE STRONY DOTYCZĄCEJ TEGO PROBLEMU.
A masz coś godnego polecenia? :-)
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 18:07 przez jacob, łącznie zmieniany 1 raz.

#94
jacob pisze: WYMIARY
Wzrost 174cm, długość nóg 83cm,
rama wheelera: środek suportu - koniec r. podsiodłowej 41cm, rura podsiodłowa - sterówka (też od środka do środka rury) 53,5cm, baza kół 106cm, sztyca siodełka wysunięta na 27-29cm.
rama nishiki: http://allegro.pl/show_item.php?item=2016273118 są tam wymiary.

NISHIKI
Dlaczego byś nie kupił? Jakiś konkret?
bez konkretu, po prostu marka nie urzekła mnie w żaden sposób.
Jest kilka marek, spośród których nie kupił bym ramy i Nishiki się do nich zalicza.


jacob pisze: MOSTKI, PRZESUNĄĆ SIODŁO...
siodło jest najbardziej jak się da wysunięte do tyłu
co do mostków próbowałem i wniosek był taki że im jest wyżej wysunięty tym jest wygodniej.

(...)ZE STRONY DOTYCZĄCEJ TEGO PROBLEMU.
A masz coś godnego polecenia? :-)
Mam wrażenie, że Wheeler jest na Ciebie po prostu za mały.
Co do mostków to masz dobre wrażenie, ale wyższe mostki przenoszą geo w kierunku trekkinga.
Chodziło mi o dobieranie mostków o różnej długości i kątach.

Na Twoim miejscu sprobówał bym obnizyć lekko siodło i dać dłuższy mostek.
Ja mając nogę koło 86cm mam górę siodła jakies 72cm od środka suportu.
Mogę Ci pożyczyć na probę mostek 120mm/6st.

Generalnie pozycja na rowerze jest sprawą osobniczą. Mnie najbardziej pasowały niskie i długie ramy: GF, Cannon, Trek. Klasyczne geometrie typu Scott już takie wygodne nie były.

Corrado sprzedaje fajnego GFa, ale tez mały rozmiar niestety.

Zabawa w zmianę ramy celem sprzwdzenia geometri wychodzi drogo.
Oprócz zmiany pancerzy musisz się liczyć ze zmianą sztycy, przerzutki przedniej, czy suportu, a w skrajnym przypadku także widelca.

#95
Chrzanek,
>przeważnie< wychodzi drogo - ale tutaj nic nie będę musiał zmieniać z wymienionych rzeczy - dlatego właśnie ją kupiłem. Wszystko jest w tych samych wymiarach/systemach ciągu. Jest bardzo możliwe, że rama mimo to po przymierzeniu znów trafi na allegro. Moje doświadczenie podpowiada mi że mogę na niej zarobić około 50zł - więc nawet cena przymiarkowych pancerzy może się zwrócić.
Nad corradowym GF się zastanawiałem ale od pewnego czasu mam ochotę sprawdzić jakąś większą ramę i dlatego zrezygnowałem (na podstawie zdjęć to już mój wheeler wydaje się jednak trochę lepszy rozmiarowo od GF - chyba u mnie jest dłuższa rura pozioma)
Jak mi nie wyjdzie z ramą nishiki to zgłoszę się po mostek (ale 1calowy wpuszczany, tak?)
Na allegro była/jest jakaś rama Mongoosa 17" ale za 150 i stan nie był porywający.

Ciekaw jestem czy Wheeler jest rzeczywiście zbyt mały?

Porównania w sumie nie mam. W trakcie jego używania zbagatelizowałem chyba ze 100 uwag, że jest zbyt mały. Ale prawda jest taka, że rzeczywiście wszystkie elementy regulujące rozmiar są w nim ustawione do oporu i jakbym mógł to każdy przesunąłbym jeszcze o kilka cm. Mam na myśli sztycę, mostek i siodełko

Co do zbliżania się do geometrii trekinga
Byłem w górach Bialskich i Rychlebskich z kolegą który był na trekingu i się zamieniliśmy na chwilę i to przy ostrym podjeździe i było całkiem wygodnie. Przy zjeździe nie sprawdzałem.
Może opcja lekko trekingowa jest dla mnie dobra - lubię wprawdzie zjazdy ale bardziej podjazdy, a najbardziej długie lekko pofalowane ścieżki już na grani, w górach.
Ja nie jeżdżę MTB tylko "turystycznie i krajobrazowo" w górskim terenie. W razie czego opcja wpuszcznego mostka jest chyba dobrze dopasowana do mnie, mogę sobie w trakcie wycieczki wszystko regulować


--------
jesli sie okaze ze rama nishiki mi pasuje to bede miał problem! bo mam kieronicę wheelera i jeszcze chwyty wheelera obie części mnie bardzo cieszybyły w wheelerze, ale w Nishiki?!
Rama nishiki jeśli okaże się dobra rozmiarowo i wagowo to pójdzie do malowania na taki kolor jaki ma mój wheeler - może dorobiłbym jej napisy Wheeler 3800 uzasadniało by to kierownicę i chwyty!
Lub tak jak myślałem o malowaniu wheelera - bez napisów ale z przyczepieniem przedniego znaczka!
z drugiej zaś strony:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nishiki_headbadge.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:West_ ... t_1971.jpg
szkoda by było sobie to odpuścić - zwłaszcza te z 71
np to "west coast..." super wygląda i ta czcionka.
No, nie ma się co zagalopowywać - zobaczymy jak to tam będzie z jej geo i wagą

#96
jak na moje oko, to Nishiki ma głowkę 1 1/8", a nie jeden cal.
Mam dwa mostki aheadowe, więc niestety nie przypasują...

Swoja drogą, to ta nishiki ladnie wyglada. Rura pozioma i ukośna zmieniają przekrój z okrągłego przy głowce w owalny przy podsiodłowej. Patyki stają się grubsze przy piwotach.

Problem w tym, ze to chyba nie Nishiki Alien :) Mimo tych pięknych naklejek, Alien to było cudo podobne do Alipestarów: http://old-metal.blogspot.com/2009/08/n ... -1992.html

W 1993r wg bikepedii bylo to już rower na ramie aluminiowej, a przypominam że górny ciąg przedniej przerzutki i brak kółka sugeruje rok 1994 i później....

Może mam jakąś manię prześladowczą, ale ta rama jakoś podobna wydaje się do jednego z Bike-Tech'ow z 1993.... Nie ma tylko charakterystycznego przetłoczenia pod węzłem rury poziomej z podsidłową. Ale to może być moja mania :D

#97
Witam.

Jakob - Na twoim miejscu nie bawiłbym się w podrabianie Wheelera.
Za parę złotych na Młynie znajdziesz spoko mostki... za ForceLite'a koleś chciał 15zł... a kierownice jeszcze taniej.

Ewentulanie zmyj napisy rozpuszczalnikiem.

Jeśli chcesz malować ramę to odwzorój malowanie oryginalne i będzie super. :D


pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#98
Chrzanek - podoba mi się co piszesz o tej ramie! W razie jeśli przyjdzie mi ją sprzedać (jakby okazała się zbyt duża) to będę Cię cytować! Podoba mi się to oczywiście nie tylko w kontekście handlu! I prawdę mówiąc zanim ją Kupiłem-Teraz też porównywałem ją z Bike-Techami z różnych galerii.
Ciekawe co to tak na prawdę jest. Jak do mnie przyjdzie to sprawdzę numery - chyba w wikipedii było coś o Nishikowej numeracji no i sprawdzę czy te naklejki to tylko atrapa z wierzchu!
Co do podrabiania Wheelera - to nie martw się mapek - nie myślę o tym zbyt poważnie.
Chociaż? "Jeśli nie wiadomo co to jest można powiedzieć że to wheeler"
Z odnowieniem oryginalnego malowania może być mały problem - jak wskazał Chrzanek - nie wiadomo co to za stwór! Muszę jednak przyznać, że od tego by zrezygnować z mojej Wheelerowskiej kierownicy jestem daleki. Jest w taki genialny sposób matowa, strasznie mi się podoba patrzenie na nią gdy jadę rowerem.

--*--*--*--*--*--
to jest ALU?!
http://allegro.pl/show_item.php?item=20 ... e849d8f130

Zapomniałbym, dzięki za przeniesienie wątku Ojcze Dyrektorze!

#100
Nishiki - kultowe rowery, szczególnie e-stay. Ma zagorzałych fanów tak samo jak wymienione A-Star.
Alieny są poszukiwane przez kolekcjonerów i osiągają niezłe ceny na rynku.
Klasyczne ramy cro-mo choć niezłe nie cieszą sie taką estymą. Na pocieszenie dodam że nie popękane Alieny to rzadkość więc twoje Nishiki będzie na pewno bezpieczniejsze.

#101
Jako, że Wheeler jako taki już nie będzie się dalej rozwijać prezentuję podsumowujące zdjęcia, oraz dodaję link do wszystkich zdjęć pokazujących jego przemianę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



historia wheelera w czterech seriach zdjęć:
https://picasaweb.google.com/1102733801 ... l8Djibm5QA#

dyskusję o Nishiki proszę kontynuować tutaj:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?p=21796#21796
Ostatnio zmieniony 2012-01-02, 20:47 przez jacob, łącznie zmieniany 2 razy.

#102
to i ja podsumuję - brakuje tu tych czerwonych riczejów pod kolor siodła i obwolut napisów, ale i tak dla mnie ten Wheeler jest na prawdę ladny! Najlepszy dowód że nie trza XTRów i innych szmerów bajerów aby zbudować klasyczną, ładną maszynę
Wspominałem już w tych zachwytach że za Wheelerem jako marką przepadam średnio? ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
cron