XTC 2007 frame & vintage parts

#1
ogólnie rower złożyłem na początku roku 2007, od tamtego czasu się ciągle zmieniał. przełomowy był poczatek 2009 - ramę ubrałem w komponenty drugiej połowy lat 90. do tego manitou SX Ti oraz zielone wildgrippery. jako, że jestem zwolennikiem sztywniaków wsadziłem potem P-bone'a i zmieniłem korby na sztywniejsze - Turbine

zapraszam do oglądania :)
Załączniki
xtc_09 .jpg
drivetrain xtc 09.jpg
xtc_2009.jpg
Zdjęcie022.jpg
Zdjęcie019.jpg
xtc fiharmonia 09.jpg
xtc vs p-bone.jpg

#2
1. Już komuś pisałem że mostek Kore ten model nie jest mostkiem odwrotnym i w trosce o własne bezpieczeństwo montuje się go tak jak powinno być - śrubą z przodu w dół.
2. P-Bone jest niski, średnio nadaje się do ramy nowszej generacji, może na dziurach urywać łapki ze wzgledu na kąt główki jaki tworzy - jego długość to bodajze 40 cm ( zamiast amorka 60 mm jak najbardziej ) , raczej jakiś amorek bym zostawił do tej ramki.
3. a ogólnie moze być ,ja zawsze coś tam marudze, ale ............
Ostatnio zmieniony 2009-12-12, 15:53 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#3
dzięki za świetne rady i spostrzeżenia, racja ma 40cm ale geometria jest świetna - zasówa jak diabli. i kilka rzeczy się zmieniło - mostek na tranz-x, wąska kiera syncros z rury od EA70, korby stronglight (do du..y) oraz RD-m739

#4
Jak mnie pamięć nie myli to zasówa chyba sie pisze zasuwa :-D

Co do widelca to powiem że jest wspaniały i teorie jakie chodzą ludziom po głowach są bezzasadne.
Dwa lata jeźdzłem na takim i na ramie RM Oxygen, tam oryginalnie amor był bomber 65 mm i tam też ten widelec pasował i on pracował łądnie, pomimo tego iż alu, potężne rury wygladające na sztywne to jednak było dobrze.

A o waleniu w łapki piszę bo przypomniałem sobie jak kolega mój "Faszysta " załozył sobie do Hawka sztywny idelec i na pierwszej dziurze zadzwoniły mu zęby, kąt główki nie ndawał sie do jazdy w teren.

A co nie pasuje ten KORE w normalnej pozycji, to ładny mostek i lekki i nie spotykany często, ładnie by sieprezentował do tej ramki.
www.velotech.pl

#5
(orty to moja specjalność)

widelec jest kozak to fakt, na razie wytrzymał baaardzo dużo. identyczny ale czarny mam w GT, którego zresztą zaprezentuję niebawem bo cudo jest :)
mostek tak akurat bo dla mnie odpowiednia niska sportowa pozycja, ale zamieniłem go na tranz-x, który jest wykonany jak THOMSON i ma śliczną anodę różową więc niczego sobie.
rowerek ogólnie ze spójnego projektu z początku tego roku zamienił się w dziwoląga, któy przyjmuje na swoje barki ciągle przeróżne dodatki, ale to w ramach chęci potestowania tego wszystkiego. na wiosnę znowy totalna zmiana się szykuje.

#7
A ramka nie za mała , bo na fotkach wyglada dosyć dziwnie ??
W konie mam sztyce wysuniętą na 26 cm od zapinki do prętów siodła licząc, a u Ciebie ??

Tak w sumie to miałeś prawie cały osprzet XT i to była fajna opcja i z tym amorkiem także.
www.velotech.pl

#8
owszem zmiana przerzutki to czysta ciekawość jak prauje.
sztyca wysunieta jest na 29cm, mam 180/182 i troche jest za mała ta ramka (M) dlatego teraz chciałby sie przesiąść na coś większego - DBR AXIS R
z ciekawostek to mam w tym xtc kasetę SUNRACE 11-25 o świetnej wadze i dziwnej fakturze z wydawać by się mogło profilowanymi koronkami jak w shimano. nie wiem jak to się nazywa, chodzi mi o te rowki i "uszczebki" dla pracy łańcucha przy zaciąganiu i zrzucaniu. no a mimo to jest to najtragiczniej pracująca kaseta jaka miałem. jak będe mył rowerek to ją ściągne i zaprezentuje bo chyba dość oldskulowy okaz, takie logo wschodzącego słońca tam jest na locku...
Załączniki
S5030438.JPG

#9
No własnie , ja wypraktykowałem że powyzej 26-27 cm to już za dużo stanowczo.

Był na Allegro jakoś niedawno DB na Twój wzrost, ja mam 179.5 i raczej oscyluje na 18-19, chociaż mam teraz do ujazdów GF Merlina 17.5 i jest dobrze , ale to max już.

Dobra ramke mozna na e-bayu trafić, 19 Kony sie zdarzają , polecam.
www.velotech.pl

#12
Bardzo ciekawe zestawienie komponentów :) i rowerek ogólnie dopieszczony widać po zdjęciach :)
Peugeot PFN10 z 1979?, Rocky Mountain Blizzard, ORANGE P7 - 1998 - dawniej :)
cron