#91
Piotrze nieco uwagi proszę :evil:
1) wyjaśnienie która śruba była tytanowa było podane przez autora pytania ;-)
Trafiony, zatopiony :-) Katalog (zwłaszcza w polskiej wersji językowej) podaje bzdury, ale taki już urok ichnich tłumaczeń.
Tytanowa była śrubka nr 8:
http://www.paul-lange.de/...-M900-ti-95.pdf
2) krótki wózek XTRa nie dotyczył serii 900/910 - tam był to standard GS, podałem nawet rozstaw kółeczek (przynajmniej ja nie spotkałem innego)
Dotyczył, i było wklejone nawet przeze mnie zdjęcie serii 95X, grafitowej, o której w 92-95 nikt poza Shimano nic nie wiedział Była to seria przerzutek z szosowym wóżkiem dedykowana właśnie do owej korby jednoblatowej - nie dlatego że nie obsługiwała zębatki 32T, tylko dlatego że poprzez ową długość wybierała mniej łańcucha, czyli miała mniejszą pojemność (nie musze chyba wyjaśniać czy różnią się parametry podawane dla przerzutek oznaczane jako MAX i TOTAL)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#92
Chodziło o to iż na linku do Langa śruby blatowe i główna sa opisane jako z innego materiału i ktoś mógł zrozumieć ze to to samo było.
Nie było przerzutki katalogowo przeznaczonej do DH.
W roku 96 była jedynie produkowana kaseta z zębatką największą 28 z co mogłoby sugerować że mogła by być przerzutka z wózkiem SS.
Nie znalazłem innej możliwości w następnych latach, kastey XTR zwiększyły się niesety.
Dlatego była próba zrobienia systemu do DH Airlines, gdzie był wózek SS szosowy i kaseta zmniejszona..

Wersje którą masz można potraktować jako ciekawostke a nie katalogowy wyrób.
Problem jest jeszcze taki iż Shimano potrafiło czasem wypuścić coś czego nie było w ofercie - co jest tego przykładem
www.velotech.pl

#93
Ad 1 - precyzji nigdy za wiele, nie czepiam się ;-)
Ad 2 - szczerze, to najpierw przypuszczałem że ta przerzutka to czyjś prywatny wymysł Widziłem jednak na żywo już kilka takich, a tu jeszcze punkxtr dokleił linka do kolejnej Sytuacja ala czerwony RS Mag 21 - nikt go nie widział w katalogu, nie było żadnego OEMu/ Special Edyszyna, a widelce co jakiś czas się pojawiają w różnych mediach ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#97
czuję się wywołany do odpowiedzi :mrgreen:
rocznik 93, najprostszy z rodziny Unishocków w środku bodaj sama sprężyna
jego foto i lakoniczny opis do całej rodziny (3 modele) jest tu (format PDF) ale niestety zadnych konkretów
http://www.retrmtb.pl/pdf/scott93.pdf
rodzina Unishocków była już w roku 92 ale w innych szatach graficznych
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 17:42 przez skolioza, łącznie zmieniany 2 razy.
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#99
Edytowałem co prawda poprzedni post, ale widzę że jest odpowiedź więc wklejam dla porządku jako nowy:

co do wahacza- odpowiedź znajdzie prawdopodobnie ten, kto wyczai kto robił rowery dla BMW Wahacze były niemal identyczne, różnily się dodatkowym szpejem przy mocowaniu dampera Klein i Schwinn miało mimo wszystko nieco inny kształt, choć system zawieszenia był ten sam
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#101
Tak też od razu pomyslałem od razu że kolega coś ze swojej stajni pokaże co mu pozostało.
Co do Magnusa to pamiętam rowerek na targach w Katowicach, ja byłem tam z firmą TWR z Michałem i oglądaem tego waszego karbona, co mi się w rzuciło na oczy to były koła chyba Spinergy albo Spengle i hamulce Avid Arch Supreme o których myślałem ze tylko ja je miałem.

A z ciekawości , powiedz , czy nie myslałeś o reaktywacji produkcji ram, albo drobnych elementów z karbonu ???
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 21:01 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#102
:)
Wiedziałem , że po tym ktoś uczony zgadnie..
Magnus Pathfinder.. ważyło to to na tym osprzęcie co mówisz ok 10,5 kg.
To sztuka kolegi konstuktora tego roweru, jest składany powoli do końca.

Zeby było ciekawiej wahacz to wczesny Duratec wg naszego projektu.

Zmieniły się trochę czasy Piotrze i Szanowni, takiej małej firemce na nasza nie opłaci się robić zwykłych już teraz ram do zwykłych rowerów. Nikt nie zapłaci za węglową ramę tyle ile byśmy chcieli bo albo weźmie super markową jak chce napis, albo masówke z Taiwanu. Kropka. Może przy okazji będziemy robić jakieś małe gadżety typu top cap albo przednia, może nawet tylna piasta z węglowym korpusem, myślę o tym. nasze tylne piasty do handbików (jednostronne) są chyba najlżejsze na świecie.

Skupiliśmy się na niszowej produkcji handbików carbonowych i osprzętu do nich. Naprawiamy też z doskonałym skutkiem kompozytowe ramy i widelce.

Przy okazji... za magnusem na zdjęciu stoi triathlonówka na ramie DYNAMICS..wylosowałem kiedyś tę ramę za grosze na allegro. Macie jakieś pomysły co stało się z tą firmą i z jakiego roku może być to ramka..?

#103
No to jakby coś z komponentów było , np piasty , ja zmiłą chęcią jako tester wagi odpowiedniej , byleby się tylko kołnierze nie odkleiły od korpusu przy hamowaniu :mrgreen: .
Tak przy okzaji to czasy Magnusa to czasy PPK, szkoda że Paweł za wcześnie zaczął i za wczesnie skończył z tym.

A co do napraw ram to mam GT ta wersje z karbonową ramą co wyszły pierwsze i mufami alu, strzeliła pod myfą z przodu i ciekaw jestem czy da sie to wogóle zreperować.
www.velotech.pl

#104
Będzie..
ale cierpliwosci..
Podziwiam Pawła patrząc wstecz, ale też śmieje się z niektórych głupot jakie wymyślał. nawet chyba mamy jakąś dokumentację pewnej wydumki..

Teraz są trochę inne możliwosci techniczne i paradoksalnie gdyby ich teraz użyć i cofnąć się w czasie to sukces byłby murowany. A użycie ich teraz go nie gwarantuje..

O odklejanie spokojnie..

GT..?:) my też mamy... pewnie się da. makabrycznie ta rama wyglada jak się zaglądnie do środka..:) Przyślij zdjęcia, to się zorientujemy.

#105
Zrobie fotke jak będę miał dostęp do ramki i prześle z ciekawości.

A przy okazji, jak masz jakieś fotki szpejów to wrzucaj na galerie, żywe to nie to samo co wyszperane z katalogów.

Dobra .
Mam zagadke która chodzi mi po głowie od dłuższego czasu o pytanie o szpejo.
Była taka rzecz w ofercie części do 99 r , pojawiła się tylko raz w jednym roku, należy ona do cześci podstawowych w danej grupie.
co to może być ?? pytanie może byc trudne jesli sie dobrze nie przyglądniemy zdjęciom części.
Ostatnio zmieniony 2009-12-09, 10:56 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#108
W 94 XT miało takie unikatowe szpejo - miotełkę do oczyszczania napędu SM-CS80 Ja bym obstawiał właśnie je - mało osób w ogóle o nim wie....

EDIT: jeśli miałoby się okazać że to nie o miotełkę chodzi, przedstawiam małą ciekawostkę
XT nigdy w realu nie widziałem, więc chyba szału nie zrobiła... Rolhoff za to, choć większy cięższy i pewnie droższy był widywany - sporadycznie bo sporadycznie, ale jednak - nawet w takim MTBikowym "zaścianku" jak Polska w połowie lat 90 ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#109
No cóż, może się to i nazywało miotełka/czyścik, itd jak tam kto chciał.
Faktem jest ze było to jedyne szpejo w sumie nikomu nie potrzebne, no może by mi sie przydało bo lubie przedzierki przez błoto.
Faktem także jest że w sklepach w uwczesnych czasach to tego nie było,.
Można było za to znależć podobne ale jakiejś tam firmy w kolorze fioletowym, srebrny, czarnym - producent Taiwan.
Miałem wcześniej napisać - Skolioza wyłaczony z tej zagadki ( bo wiem skąd wiedział o tym ) ,ale zapomniałem.

Może teraz zagadka wszechczasów, ponieważ podawajmy co wiemy w temacie :

Kiedy powstały, kto był producentem " pierwszych V-breaków " czyli systemu hamulcowego z poziomą linką.

Pytanie dałem w cudzysłowie bo wiem że typowo pierwszych możemy nie znależć, ale podawajmy co wiemy, w tamtych latach firm tuningowych było sobie troche :-D

Może ktoś wie kto był wynalazcą ??

EDIT - zgodnie z prośbą wydzieliłem - postawione przez Ciebie pytanie znajduje się także w nowym wątku Skolioza
Ostatnio zmieniony 2009-12-10, 10:24 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#110
Piotr pisze: Miałem wcześniej napisać - Skolioza wyłaczony z tej zagadki ( bo wiem skąd wiedział o tym ) ,ale zapomniałem.
:shock: ale o co chodzi??!! nie gadaliśmy o tym nigdy chyba....
Piotr pisze:Skolioza, czytałeś na retrobiku pewnie bo tam anglicy to pierwsi zobaczyli jak wrzuciłem skany..
strzał kulą w płot.....nie wiem czemu wychodzisz z założenia że dlatego że jestem na RB zarejestrowany czytam tam wszystko i znam na pamięć.... Z resztą jakie ma to znaczenie skoro forum jest dostępne ogólnie i czytać może każdy nawet nie mając konta...
Teraz przynajmniej wiem, że jeśli zechce mi się szukać odpowiedzi na Twoje zagadki, to muszę najpierw RB przekopać aby przez przypadek nie zostać posądzonym o jazdę na cudzym grzbiecie
Piotr pisze:Ależ się obraził, nie ma co dla checy pisałem bo wiem że tam szperasz a tam gostek wywalił gały ostatnio na ten element.
No dobra wygrałeś , wygrałeś kupon na bezpłatną jazde po Lesie Wolski :mrgreen: po moich prywatnych ścieżkach :lol:

Poza tym Wentyl takze zwrócił uwage na cześć która była wynalazkiem Shimano na bardzo krótki okres czasu manetka na rogi, do dzisiaj nie moge zdobyć takiego szpejka.
to tak dla wyjaśnienia - gdybyś nie napisał że
Piotr pisze:czesć ta nalezy do grupy napędu, nie jest to manetka na rogi m, nie jest to żadna śrubka tytanowa, nie jest to jakis dziwny blat , ani pedały.
Było takie szpejko i widać je na zdjęciach.
to kandydatów było wielu Wszak "jednoroczne w Shimano były nawet całe grupy (eksaże i altusy w 93, stx se w 94, jedyne w swoim rodzaju były także klamkomanetki i rd XTRa w 95)
skoro jednak naprowadzasz tak dokładnie, to nie dziw się że ktoś zgaduje....
Piotr pisze:Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ze względu na prośbę Piotra o wydzielenie tematu Vek porobiło sie trochę edycji postów Wątki na tyle się przeplatały że bez tego sens nie byłby w żaden sposób zachowany Nie martwcie się jednak - wszystko jest zachowane, nic nie zginęło: cała w zasadzie dysputa o miotełce jest w tym poście, a wątek Vek jest czysty i ogranicza się to tamtej tematyki
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#111
Ale cytatów, szkoda gadać, .
Pytanie do wszystkich techniczne, Skolioza może także sie wypowiadać ale daj troche poszaleć innym wcześniej, ja wiem że Ty to wszystko wiesz :-D

Krótkia i szybka odpowiedź :

1. W którym roku Shimano wprowadziło przerzutke tył z odwrotną sprężyną i co było w niej charakterystyczne ???

2. drugie retro bardziej, Jaka grupa osprzetu zastąpiła grupe DX i kiedy to było ??


Może tym razem nie liczy się odpowiedź na czas, tylko taka która będzie dokładna kompletna - szczegółowa., może fotka jakaś itd.

Nie chce faworyzować tych co maja kompa cały czas otwartego.
www.velotech.pl

#112
bede strzelał bez kopania w necie

1.obstawiam okolice roku 2000 ,szarak w wersji 951?
pomijam fakt ,że charakteryzował się odwrotnym ciągiem sprężyny :D ,ale nie miała ta przerzutka seryjnego patentu z rolkową przelotką -jaką uskutecznia do dziś avid ?
-chociaż mogę zupełnie sie mysić

2.dx zaprzestano robić w bodaj 94 roku ,windriverek z 93 wszak był jeszcze na pełnym dx-ie ,a na co ? niewiem .. dx był poniżej xt ,a na poziomie lx'a (właściwie to czym róźniły sie obie grupy) ? stx?(tak na logike)

i jeszcze ja zadam jedno pytanie -czerwone v-ki z dx'a były produkowane zdaje sie dłużej ? czy była to osobna "czerwona" grupa stricte pod bmx z piastami singlowymi itd .czy ona również znikneła po 94 roku ;>

#113
rurokura pisze: i jeszcze ja zadam jedno pytanie -czerwone v-ki z dx'a były produkowane zdaje sie dłużej ? czy była to osobna "czerwona" grupa stricte pod bmx z piastami singlowymi itd .czy ona również znikneła po 94 roku ;>
ona pojawiła się bodaj w roku 97 czy 98 ;-)
Grupa była dedykowaną do BMX, ale pedałków i butów chętnie używali także zjazdowcy, Vki były te same co w LXie, tyle że czerwone - więc przez wielu były używane jako element tuningowy w standardowych MTB ;-)

Reszty nie piszę bo mi "nie wolno" 8-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#114
Piotr pisze: 1. W którym roku Shimano wprowadziło przerzutke tył z odwrotną sprężyną i co było w niej charakterystyczne ???
XTR, czyli moja broszka ;-) Pierwsza sprężyna Rapid Rise to 1998 r. i model RD-M951. Przerzutka charakteryzowała się kółeczkiem zmniejszającym tarcie pancerza a'la Avid (i inne patenty). Bardzo szybko z niego zrezygnowano, bo potrafiło zapychać się błotem.
W odróżnieniu od poprzednich wersji, przerzutka miała także pustą główną śrubę.
Piotr pisze:2. drugie retro bardziej, Jaka grupa osprzetu zastąpiła grupe DX i kiedy to było ??
Tutaj musiałbym "ściągać", więc się nie liczy ;-)

#115
AD1. zgadza sie . pierwszy XTR z odwrotną sprężyną był w ofercie na 98 r, posiadał kółeczko wspomagające , które wraz z uchwytem dawało nam prosty ostatni kawałek pancerza.
Miało to spowodować lepszą prace mechanizmu całej przerzutki - zminiejszone o 10 % tartcie na pancerzu.
Co od zapychania sie błotem to nie stwierdziłem , jeździłem na takie troche i całkiem dobrze sie sprawowała, no chyba ze lepka glina ale przyjemności nie miałem .

Druga kwestią była śruba główna , która była pusta w środku.

Ale chyba coś opuściliście, jedną z najwazniejszych cech tej przerzutki, może Skolioza zaszaleje , kto pierwszy ??

Drugie pytanie pozostaje nadal aktualne, Skolioza masz jakąś teorie naprowadzającą ?? kolegów na trop ??
www.velotech.pl

#117
Hmmm....
Względem 950-tki zmieniono na pewno wózek i śruba główna była ze stali zamiast Ti. Coś jeszcze?
Edit: śruba mocująca linkę była też inaczej usytuowana względem starszej wersji (mocowanie nie było częścią odkuwki z napisem XTR) ale nie wiem, czy chodzi o takie "pierdółki"?

#120
:mrgreen: :lol: Wiedziałem że odp będzie szybka i skuteczna :lol: :lol:

No dobra, odp na 2 pytanie
Dx po prostu znikł w 94 już go nie było.
Nie został zastąpiony żadna grupą.
W 94 były natomiast 2 grupy LX , ale żadna z nich nie zastepowała DX, gdyż nowy Lx był Hyperdrive -C system, czyli mikrodrive, w tymże także roku zakończył żywot LX standard.
No nie wiem czy mozna mieć inne teorie na ten temat, nie widze raczej powodu.
www.velotech.pl
cron