Czy mozę być coś piękniejsze , niż włoska stal ??? NIE !!
Kona , WTB, DE KERF i podobnej klasy firmy produkują piękne ramy, sorrki, produkowały w latach 90-tych, ale .........
Scapin, firma praktycznie mi nie znana wogóle , dopóki nie zobaczyłem jej w 98 roku w warsztacie i wiedziałem że będzie moja .
Numer ramy jedna z pierwszych wypuszczona, model - Blato - pólka nawet nie najwyższa, raczej dachówka, zawodnicza, wykonanie perfekcyjne, materiał, malowanie , kształt ...ech
Miałem wtedy rame ................... , była koszmarnie sztywna, twarda i zamieniłem sie z dopłatą za Blato.
Rower składałem od zera, wszystkie komponenty są także "dachówkowe " ale nie przykręcałem ich na siłę.
Kolorystyka ramy dawała wiele możliwości i doboru komponentów i ich kolorów, co też i zrobiłem i nawet mnie nie drażniło .
Mostek Syncrosa - sygnowany na 10 lecie, sztyca niestety powinna mieć 29.4 , ale wtedy nie była mi dopstępna i zrobiłem redukcje do 27.2 i tak jest do dzisiaj .
Siodełko standard lekkości na tamte lata - Vetta , kierownica sie pózniej trafiła - Syntace, lekka jest , do tego gripy dwukolorowe - a tak sobie obmyśliłem - gdzieś pomysł podpatrzyłem od czołówki, .
Rogi Profile, zółte, nie do końca mi pasują bo grube, ale komponują sie z resztą .
Amortyzator jak widać na lata 90-te Long Trawel 80 mm skoku, no i tutaj nie jest za dobrze bo rama pracuje dobrze , ale z 63 mm , tylko czy mi sie chce to wszystko przerabiać ?? szukać innego ?? nie .
Koła, no tutaj jak widać słynne Maviki tęczowe , nyple naprzemian czarne i srebrne, szprychy przód 2/1.5 DT , tył to samo ale WS.
Piasty oczywiscie XTR paralaxy pierwsze jakie wyszły , srebrne, zapinki X- Lite tytanowe.
Kaseta XTR 950.
Przerzutki, no tutaj nie musze komentować co jest i jakie - TYLKO I WYŁACZNIE M900 !!.
Wcześniej z tyłu była założona XT , ale ostateczna wersja jest jak widać.
Korby , czerwoniutkie , piękne - Yves - nie wyjjjjj, Blaty są przykrecone szczerze powiem nie do końca jakie miały być , bo ten niebieski to mi tutaj nie pasuje , ale nie mogłem sie przemóc aby rozkręcać korby , śruby do pakietu tytanowe.
Pedały brzydkie, wiem używane są nieżle , ale mam nówki takie same czerwone schowane w pudełku na póżniej.
Łańcuch brudny nie umyty, ale czas naglił, do fotkowania sie spieszyłem .
Co jeszcze ciekawego ?? Klamki i hamulce XTR aby nie obniżać średniej "dachówkowej "
Rower od 1998 r jest u mnie , tak samo jak i RM jestem pierwszym właścicielem i tak jak pisałem wcześniej ( RM ), to moje RetroMtb ulubione.
Scapin , dzisiaj odzyskał nową młodość.
Dostał nowe pancerzyki przerzutkowe, i linke do tyłu, oraz do pary oponke i nowe też chwyty .
Musze jeszcze poustawiać ciśnienia w komorach amortyzatora - to jeden z ciekawszych amorków - dwie lagi pozytywne i od dołu z prawej negatywna, a tłumik jest w prawej od dołu i ma dwie funkcje przełączane - tłumienie dobicia i odbicia - cud techniki po prostu.
Jest też opcja , którąrozważąm , aby zamienić amortyzatory z Koną, gdzie jest Bomber biłay 75 mm co by mi dało ostrzejszy kąt główki w Scapinie , a Kona by zyskała , gdzyż projektowano ją pod 80 mm skoku, ale to przyszłość niejasna jeszcze.
Rower ma zrobione ok 1000-1500 km jazdy, także niedużo.
galeria zdjęciowa :
https://picasaweb.google.com/1104808309 ... 5N-S_MvfIg#
No i tyle.
#2
Piotr, muszę przyznać, że zaskoczyłeś mnie ostatnimi rowerami. Rocky jest niezły, ale Scapin wymiata. Piękny jest
#3
a wiesz że miał być czerwony Sid SL ale ........ nie będę mówił że przycieliśmy rure za króką, i został niebieski XC.
#4
bardzo ładny - wreszcie jakieś żywe kolory!
nie myślałeś żeby trochę zamieszać szpejami z RM? IMO Avidy grałyby tu o niebo lepiej niż szare XTRy
poza tym ładny młynek Vuelty - nie masz drugiego, przyganął bym
A co do rogów - żółte RooXy by fajnie zagrały - wyglądają dość lekko
nie myślałeś żeby trochę zamieszać szpejami z RM? IMO Avidy grałyby tu o niebo lepiej niż szare XTRy
poza tym ładny młynek Vuelty - nie masz drugiego, przyganął bym
A co do rogów - żółte RooXy by fajnie zagrały - wyglądają dość lekko
#5
Avidy ( są srebrne niestety ) , nie , nie wiem , nie myślałem , o tych rowerach nie myśle po prostu, jak zmontowane kiedyś tak zostały, wtedy myślałem że za pare lat zrobią furore może jak jakiś trend sie zrobi .
Potem pare lat maratonów było, treningi ranne, jazdy i tak przeszło pare lat na nowych rowerach modniejszych .
Do reaktywacji czeka Hawk mój maratoński, Spec , Kona Lava Dome i coś tam jeszcze .... ,
Co do blatu jakbyś miał taki np czarny ale nie syfka to jest szansa .......
P.S.
Rower był przygotowany dzisiaj do zdjęć więc nie wszystko pewnie mi sie ustawiło jak potrzeba .
Potem pare lat maratonów było, treningi ranne, jazdy i tak przeszło pare lat na nowych rowerach modniejszych .
Do reaktywacji czeka Hawk mój maratoński, Spec , Kona Lava Dome i coś tam jeszcze .... ,
Co do blatu jakbyś miał taki np czarny ale nie syfka to jest szansa .......
P.S.
Rower był przygotowany dzisiaj do zdjęć więc nie wszystko pewnie mi sie ustawiło jak potrzeba .
#6
Piasty m910 to jak dla mnie najpiękniejsze piasty jakie wypuściło Shimano.Gratuluję obu rowerów, śliczności.
Lodzermensch
#7
Naprawdę super. Ale zgadzam się, przydałby się czerwony wideł. Ewentualnie mogę dorzucić swoje czerwone klocki do dopełnienia kolorystyki
Wykończenie, spawy, mufy pierwszej próby nie da się ukryć.
Z jakich rurek wykonana jest rama ?
Wykończenie, spawy, mufy pierwszej próby nie da się ukryć.
Z jakich rurek wykonana jest rama ?
Ostatnio zmieniony 2011-11-29, 21:53 przez Radziej, łącznie zmieniany 3 razy.
#8
zobaczę co da się zrobićPiotr pisze:Co do blatu jakbyś miał taki np czarny ale nie syfka to jest szansa .......
#10
dam póżniej dokładny opis z katalogu, nie chce przekręcić, faktów
Czerwone klocki mam w Magurze na 10-th Years, będą w innym rowerku .
Czekam na Yvesa jeszcze i umieranie " o kurde czerwona korba "
Czerwone klocki mam w Magurze na 10-th Years, będą w innym rowerku .
Czekam na Yvesa jeszcze i umieranie " o kurde czerwona korba "
#11
Podobno Scapin Nemo... ale slyszalem tez cos o Nivachrome (nie wiem czy nie dotyczy to nowszych edycji tej samej przepieknie wykonanej ramy)
Podobno wersja 1997 wazy 1780g, ale to moze przeczytac kazdy;)... podobna nabyl z tego co pamietam nergamel (i sie nie chwali? ;])
Podobno wersja 1997 wazy 1780g, ale to moze przeczytac kazdy;)... podobna nabyl z tego co pamietam nergamel (i sie nie chwali? ;])
#12
o ile RM mi się bardzo podobał to ten scapin wgniótł mnie w glebę.
(Radziej - gdzie ty tam mufy widzisz?)
(Radziej - gdzie ty tam mufy widzisz?)
#14
fajnie właśnie że taki pstrokaty, kolorowy taki widać, że składak totalny odjazd. piękna geo, fajny kolorek sterów, szosowe nawyki w budowie i wykończeniu ramki - zacisk sztycy, łączenie rurek widelca z suportem, etykietka na główce ramy. przelotki w główce ramy też stara szkoła ale zarazem brak wieszaka pod canti. bezkompromisowe komponenty, fajny mostek, a propo - https://picasaweb.google.com/1150353714 ... 2936038850
wszystko lśni i błyszczy, jak nowe, naklejki nie odchodzą, ładny kolorek obręczy "sunset"? blacik w korbie dość skromny. śruba w rd wygląda mi na tytanową od m950
kiera syncrosa od EA by tez ładnie pasowała do kompleciku
rogi masywne to fakt ale mam takie same od piotra i są super bo mają pewny i mocny chwyt, są na prawdę potężne.
sztycę jakby co to bym kupił chętnie!
wszystko lśni i błyszczy, jak nowe, naklejki nie odchodzą, ładny kolorek obręczy "sunset"? blacik w korbie dość skromny. śruba w rd wygląda mi na tytanową od m950
kiera syncrosa od EA by tez ładnie pasowała do kompleciku
rogi masywne to fakt ale mam takie same od piotra i są super bo mają pewny i mocny chwyt, są na prawdę potężne.
sztycę jakby co to bym kupił chętnie!
#15
właśnie sa srebrne - i fajnie grałyby ze srebrnościmi m900, szarość nie bardzo tu do czegokolwiek stylistycznie pasuje IMO, stąd sugestiaPiotr pisze:Avidy ( są srebrne niestety ) , nie , nie wiem , nie myślałem
#16
spoko, mam plany długo pożyć więc czas sie może znjadzie , ale wcześniej przećwicze canti XTR -a w RM.
Części troche używane są jak widać, rower jeździł, poz tym wczesniej były w innym - Scott Endorphine.
I wiem czego mu brakuje - Zileone Miśki dopełniły by zajebistości kolorystyki !!!!
w przerzutce sąśrubki od 950 , zgadza sie , pomyłka z RM okazało sie że tutaj dałem tzw, tuning wagowy
Troche głupio, tak czytać , ale to były dla mnie normalne rowery kurcze wtedy
Części troche używane są jak widać, rower jeździł, poz tym wczesniej były w innym - Scott Endorphine.
I wiem czego mu brakuje - Zileone Miśki dopełniły by zajebistości kolorystyki !!!!
w przerzutce sąśrubki od 950 , zgadza sie , pomyłka z RM okazało sie że tutaj dałem tzw, tuning wagowy
Troche głupio, tak czytać , ale to były dla mnie normalne rowery kurcze wtedy
#17
Śliczne są te Mavic Sunset - szkoda że już takich nie robią...
A rogi są masywne, ale arcywygodne - mam takie czarne (od Y.) i świetnie się sprawdzają.
A rogi są masywne, ale arcywygodne - mam takie czarne (od Y.) i świetnie się sprawdzają.
--
Cypis
Cypis
#18
Tak, przyznaję kupiłem Scapina Blato Xtype. Troszkę nowszego (mocowanie pod tarczę), w bardzo podobnym malowaniu i on właśnie był na rurkach columbusa. Z tym, że miał zapieczony suport, za krótką sztycę w dość nietypowym rozmiarze, zapieczone śrubki od magurek HS33, przetarcia na SIDzie itd. i pozbyłem się go czym prędzej. Jak zobaczyłem zdjęcia maszynki Piotra to szczęka mi opadła. Gdybym go zostawił, to po tym co zobaczyłem zdecydowanie męczyłbym zapieczone gwinty :)
#19
:) wciaz zagadka jest dla mnie rzeczywista waga i trwalosc ramek z tej serii.
Przez moje raczki przewial sie model Team z 2001r. Haki i mocowanie tarczowki to doslownie jubilerska robota! Przelotki nie dziwo montowane sa na glowce, gdyz dolna rura to totalna pucha! Wage dodatkowo zbijal zintegrowany zacisk sztycy.Coz rozmiar mialem maly - 17"?, caly oklejony prze-grubasna przezroczysta folia wazyl okolo 1920-1980g (dokladnie nie pamietam) wraz z piwotami. Rura podsiodlowa to faktycznie 29,4, a zewnetrzna max 32mm:) zatem mozecie sobie wyobrazic jaka grubosc mialy pozostale rury!
Zastanawialo takze na czym polegac ma system "weather proof" ;)
Przez moje raczki przewial sie model Team z 2001r. Haki i mocowanie tarczowki to doslownie jubilerska robota! Przelotki nie dziwo montowane sa na glowce, gdyz dolna rura to totalna pucha! Wage dodatkowo zbijal zintegrowany zacisk sztycy.Coz rozmiar mialem maly - 17"?, caly oklejony prze-grubasna przezroczysta folia wazyl okolo 1920-1980g (dokladnie nie pamietam) wraz z piwotami. Rura podsiodlowa to faktycznie 29,4, a zewnetrzna max 32mm:) zatem mozecie sobie wyobrazic jaka grubosc mialy pozostale rury!
Zastanawialo takze na czym polegac ma system "weather proof" ;)
#20
mam katalogi, zrobie skany i wszystko sobie poczytacie , jakie materiały , malowania itd.
Waga niemalowanej ramy 1680 g w tym rozmiarze czyli 18 "
Waga niemalowanej ramy 1680 g w tym rozmiarze czyli 18 "
#21
Wydawało mi się że przy suporcie zgrubienie widzę ale późno było, widocznie musiało mi się przyśnić.beret pisze:o ile RM mi się bardzo podobał to ten scapin wgniótł mnie w glebę.
(Radziej - gdzie ty tam mufy widzisz?)
#22
dolne rurki tylnego trójkąta są wsadzone jakby w mufe suportową i to moze sugerować mufe, pewnie miało to jakiś sens aby nie spawać ich bezpośrednio , wrzuce dokładniejsze fotki tego detalu może jutro
#23
Wow.
Naprawdę gratuluję! Muszę przyznać że zrobiłeś mój wymarzony rower... Nietypowa rama, pełny xtr, mavic, race face i sid... Brakuje mi tu trochę Hs33 np w żółtym kolorze... ale to tylko moja sugestia. :D
podrawiam
xMekpx
Naprawdę gratuluję! Muszę przyznać że zrobiłeś mój wymarzony rower... Nietypowa rama, pełny xtr, mavic, race face i sid... Brakuje mi tu trochę Hs33 np w żółtym kolorze... ale to tylko moja sugestia. :D
podrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#24
nie ten odcień żółtego, nie przejdze, ale moge sie skusić na włożenie magury pomarańczowej jak tpo mówią , ale wiesz ile to waży ???? ponoć tone