Dotknął mnie problem, którego się kompletnie nie spodziewałem....
Nigdy nie miałem trudności z regulacją przedniej przerzutki, a tu proszę...
Ale do meritum.
Pacjent: przełajówka
Linia łańczucha: około 46mm (tylne piasta 130mm, suport 109,5 (na linie 45mm), korba M950 (linia 47,5mm))
Manetka: Ultegra ST-6500
Łańczuch: 9sp
Pacjent: FD-M953
Przerzutka jest prawidłowo ustawiona, klatka równolegle do koronek, śruby też właściwie. Po paru godzinach (sic!) męczarni udaje mi się ustawić tak, by obsługiwała dwie koronki. W pierwszym momencie ani nie wrzuca baltu, anie nie zrzuca na mlynek, ostatecznie obsługuje blat i środek..... Zachowuje się tak, jakby manetka miała zbyt krótki uciąg linki....
Wkurzony zmieniłem przerzutkę na FD-M900 i .... regulacja zajęła mi 2 minuty... Wszystko działa idealnie....
Czy ktoś spotkał się może z podobnym zachowaniem szarego XTRa?
#2
nie wiem, nigdy w szosie nie siedziałem
Spotkałem się jednak z tym że dla osób chcących stosować szosowe przednie zmieniarki w MTB robiono jakieś adaptery dostosowujące ciąg - może to?
Adamello coś chyba kombinował z fd szosową - spróbuj podpytać
Spotkałem się jednak z tym że dla osób chcących stosować szosowe przednie zmieniarki w MTB robiono jakieś adaptery dostosowujące ciąg - może to?
Adamello coś chyba kombinował z fd szosową - spróbuj podpytać
#3
Ja kiedyś za nic w świecie nie umiałem ustawić fd-m735 z korbami m737 i manetkami m739.Też albo wrzucało albo zrzucało.Po zmianie fd na m737 problem zniknął jak ręką odjął.
Lodzermensch
#4
tutaj raczej szosowosc roweru raczej nie ma nic do rzeczy....
Korbę obsługuje starszy XTR jak i nowe Alivio, tylko FD-M953 stroi fochy....
Chyba, że przednie szare XTRy są jakieś ultra czułe na uciąg linki, który może się trochę różnić przy szosowych manetkach (są one do 2 i 3 biegów z przodu... ale to przecież mozna wyregulować inaczej niż ciągiem..)
Korbę obsługuje starszy XTR jak i nowe Alivio, tylko FD-M953 stroi fochy....
Chyba, że przednie szare XTRy są jakieś ultra czułe na uciąg linki, który może się trochę różnić przy szosowych manetkach (są one do 2 i 3 biegów z przodu... ale to przecież mozna wyregulować inaczej niż ciągiem..)
#5
na preclu dostałem ciekawy link:
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=%204068
Bardzo szczegółowo został wytłumacozny problem przednich przerzutek.
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=3946
Ten link tyczy się tylnych, jest równie ciekawy :)
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=%204068
Bardzo szczegółowo został wytłumacozny problem przednich przerzutek.
http://www.ctc.org.uk/DesktopDefault.aspx?TabID=3946
Ten link tyczy się tylnych, jest równie ciekawy :)
#10
Wiesz co - wpisałem w googla "FD-M953 capacity"
pierwszy link to właśnie podany przez Ciebie:
http://www.ctc.org.uk/desktopdefault.aspx?tabid=4068
który dość dokładne podaje przepis na inne mocowanie linki do przerzutki mtb w połaczeniu z "road" STI ( The “Short-arm” modification )
może tego spróbujesz?
(zapewne do tego odnosił się skolioza powyżej - aczkolwiek po raz pierwszy słyszę o alternatywnym mocowaniu linki do przerzutki przedniej (tylna to inna historia))
pierwszy link to właśnie podany przez Ciebie:
http://www.ctc.org.uk/desktopdefault.aspx?tabid=4068
który dość dokładne podaje przepis na inne mocowanie linki do przerzutki mtb w połaczeniu z "road" STI ( The “Short-arm” modification )
może tego spróbujesz?
(zapewne do tego odnosił się skolioza powyżej - aczkolwiek po raz pierwszy słyszę o alternatywnym mocowaniu linki do przerzutki przedniej (tylna to inna historia))
--
Cypis
Cypis
#11
Spróbuję, ma to sens. Dodatkowo ramię można regulować ilością podkładek z drugiej strony.Cypis pisze:Wiesz co - wpisałem w googla "FD-M953 capacity"
pierwszy link to właśnie podany przez Ciebie:
http://www.ctc.org.uk/desktopdefault.aspx?tabid=4068
który dość dokładne podaje przepis na inne mocowanie linki do przerzutki mtb w połaczeniu z "road" STI ( The “Short-arm” modification )
może tego spróbujesz?
(zapewne do tego odnosił się skolioza powyżej - aczkolwiek po raz pierwszy słyszę o alternatywnym mocowaniu linki do przerzutki przedniej (tylna to inna historia))