Co myslicie o zuzyciu tej kasety
http://www.allegro.pl/item834651469_kas ... 12_32.html
szukam jakiejs kasety na 8 rzedow najlepiej z pajakiem, a teraz nowki sztuki to juz raczej nie znajde
Z czego jest zrobiona ta kaseta - pamietam ze kiedys wyczytalem ze kasety m900 byly tytanowe lub stalowe (ok 50% ciezsze od tytanowych), moze ktos potrafi rozpoznac
PS nie wiem czy to dobry dzial na takie pytanie
#2
Nich Ci gość zrobi zdjecie tej kasety- pająka w tym miejscu gdzie jest opisany model.
Te zdjecia z Allegro raczej nic nie widać bo koloru nie mają
Róznica jest taka ze XT zawsze miały pająki srebrne, a XTR-y szare bądż pierwsze modele tytanowy kolorek pajka.
Faktem jest że XTR miła rozchlast 12-32 i to była najlepsza kaseta- najlepsze stopniowanie do jazdy w górach.
Stopień zuzycia - w sumie mało co widać jak pisałem ze zdjeć, najlepiej widać po założeniu nowego łańcucha niestsety.
Te zdjecia z Allegro raczej nic nie widać bo koloru nie mają
Róznica jest taka ze XT zawsze miały pająki srebrne, a XTR-y szare bądż pierwsze modele tytanowy kolorek pajka.
Faktem jest że XTR miła rozchlast 12-32 i to była najlepsza kaseta- najlepsze stopniowanie do jazdy w górach.
Stopień zuzycia - w sumie mało co widać jak pisałem ze zdjeć, najlepiej widać po założeniu nowego łańcucha niestsety.
#3
Ciekawe czy moj STX obsluzylby kasete 32 - pamietam ze niektore stary przerzutki byly dedykowane do maks 28
#4
rd ze srednim wozkiem spokojnie obsluguje 32zJastrzomb pisze:Ciekawe czy moj STX obsluzylby kasete 32 - pamietam ze niektore stary przerzutki byly dedykowane do maks 28
rd z krotkim jeszcze jako tako, powiedzmy ze sie da (byl o tym temat na lb;)
Nie przejmowalbym sie zuzyciem kasety, nie wyglada az tak zle, a jesli bedziesz mial do niej ze 3 lancuchy uzywane, to spokojnie minimum sezon posluzy...
Pierwszy XTR M900 nie posiadal kasety z tytanowymi zebatkami - dopiero w wersji M95x byly tarcze tytanowe w obrebie 3 najwiekszych tarcz
pzdr
#5
Moje osobiste doświadczenie jest takie że ta przerzutka działa dobrze do 28TJastrzomb pisze:Ciekawe czy moj STX obsluzylby kasete 32 - pamietam ze niektore stary przerzutki byly dedykowane do maks 28
Na 32T też wrzuca bez problemu, ale sprężyna nie odciąga jej dostatecznie dobrze od zębatki i górne kółko "idzie" po koronce Przy jeździe w niczym to nie wadzi (przynajmniej nie zauważyłem) natomiast przy obrocie korbami do tyłu łańcuch lubi poszaleć....
Acha... no i będzie to XTR nie XT - najmniejsza koronka to 12T (XT było 11-28, 11-30, nigdy 12-32)
Kolega kupił taką kasetę tylko starszą (pierwsze 900-tki były w pełni rozkręcane, ta jest nitowana) w podobnym wizualnie stanie i na niewiele używanym łańcuchu śmiga - na nowym nie próbował
Natomiast faktycznie najlżejszą kasetą XTR 8s była 950 - różnica do 900 o ile mnie pamięć nie myli to ok 100g (950 to~~260g)
#6
Spoko , że od 12 to ja wiem że tylko XTR ( leży taka na półce ) był, ale ze zdjęć mi nie wynika - kolor do d... zdjęć.
#8
no wlasnie znalalzem informacje, ze wersja m900 z tytanowymi zebatkami istaniala, ale dopiero od 98r! waga dla 11-30 z alu lockringiem 209g bardzo podobnie M950 z 02r 11-30 z alu lockringiem 211gskolioza pisze:Natomiast faktycznie najlżejszą kasetą XTR 8s była 950 - różnica do 900 o ile mnie pamięć nie myli to ok 100g (950 to~~260g)
ale nie jest tak zle z ta waga - mam te M952 (9s) 12-34 z 99r i faktycznie ich waga jest powalajaca w granicach 230g (niestety mam locka od m770 wiec nie mozna mowic o w pelni orginalnym zestawie;) - ale pomyslcie - jeden rzad zabkow wiecej i to o 34z czyli sporej srednicy i tylko 20g roznicy!!! (stopniowanie 12-30 jest niemal identyczne co 12-34, nie liczac tego ostatniego 34-zebowego rzedu;)
#9
A to mnie zaskoczyłeś....
aż sprawdziłem co ja mam za kasetę w rowerze.... ale mam M950 z tytanowymi 3ma największymi zębatkami 12-32, i jak ją kupowałem to był to najlżejszy ósemkowy XTR (może coś pochrzaniłem z wagą, może to nie 260g....)
A M900 w 98 roku? przecież w 99 była już dziewiątka, to kiedy miałaby istnieć M950 8s????????
EDIT: kurcze..... nurtowała mnie ta kaseta - przeglądnąłem na szybko katalogi i CS-M900 odeszła wg nich wraz z niebieskim XTRem (czyli ostatni rok to 95) a wraz z grafitowym była CS-M950 (8s 96-98) i od 99 już 9s....
wrzuć jakiegoś skana Zimniasty ablo co bo mnie skręca z ciekawosci
aż sprawdziłem co ja mam za kasetę w rowerze.... ale mam M950 z tytanowymi 3ma największymi zębatkami 12-32, i jak ją kupowałem to był to najlżejszy ósemkowy XTR (może coś pochrzaniłem z wagą, może to nie 260g....)
A M900 w 98 roku? przecież w 99 była już dziewiątka, to kiedy miałaby istnieć M950 8s????????
EDIT: kurcze..... nurtowała mnie ta kaseta - przeglądnąłem na szybko katalogi i CS-M900 odeszła wg nich wraz z niebieskim XTRem (czyli ostatni rok to 95) a wraz z grafitowym była CS-M950 (8s 96-98) i od 99 już 9s....
wrzuć jakiegoś skana Zimniasty ablo co bo mnie skręca z ciekawosci
#10
Mysle, ze to jest moje niedopatrzenie i przepisywanie tego co podaja (w sumie calkiem powazne) strony - ww..dokladnie tam odnalazlem owa informacje o tym m900 ti z 98r...
ale zmierzalem do tego, iz tytanowe zebatki pojawily sie pozniej niz w m900 z 92r;) i mam nadzieje, ze to jest jasne;P
ale zmierzalem do tego, iz tytanowe zebatki pojawily sie pozniej niz w m900 z 92r;) i mam nadzieje, ze to jest jasne;P
#11
Wedlug ww istniala kaseta z tytanowymi zebatkami z roku 98 - ale to ludzie sami wpisuja wiec ktos poprostu mogl sie walnac
http://weightweenies.starbike.com/listi ... =cassettes
http://weightweenies.starbike.com/listi ... =cassettes
#12
1992 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 332 g
grupa Q - 12-28
1993 8 speed
CS-M900-8
grupa - P - 12-32 waga 332 g
grupa - Q - 12-28
1994 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 - waga 332 g
grupa Q - 12-28
1995 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 316 g
grupa Q - 12-28
1996 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
W ofercie pozostała także kaseta CS-M900-I - waga 316 g P grupa
grupa - P - 12-32 tytanowe koronki 24,28,32 waga 232 g
grupa - Q - 12-28 tytanowe koronki 26.30
1997 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 - waga 232 g
grupa AK - 11-30
3 największe koronki tytanowe
1998 8 biegów
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 waga 232 g
grupa AK - 11-30
W każdej grupie 3 największe koronki tytanowe
Dostepne także kasety CS-M900 I
1999 9 speed
cs-m952 system super narrow HG
grupa - AP - 12-34 zebatki 23.26,30,34 tytanowe, waga 235 g
Cecha charakterystyczna 3 spidery, czyli nośniki zębatek.
2000 9 speed
system super narrow HG
CS-M952 - 3 pająki, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 235 g
CS-M953 - 1 pająk, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 262 g
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 332 g
grupa Q - 12-28
1993 8 speed
CS-M900-8
grupa - P - 12-32 waga 332 g
grupa - Q - 12-28
1994 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 - waga 332 g
grupa Q - 12-28
1995 8 speed
CS-M900-8
grupa P - 12-32 waga 316 g
grupa Q - 12-28
1996 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
W ofercie pozostała także kaseta CS-M900-I - waga 316 g P grupa
grupa - P - 12-32 tytanowe koronki 24,28,32 waga 232 g
grupa - Q - 12-28 tytanowe koronki 26.30
1997 8 speed
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 - waga 232 g
grupa AK - 11-30
3 największe koronki tytanowe
1998 8 biegów
CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
grupa P - 12-32 waga 232 g
grupa AK - 11-30
W każdej grupie 3 największe koronki tytanowe
Dostepne także kasety CS-M900 I
1999 9 speed
cs-m952 system super narrow HG
grupa - AP - 12-34 zebatki 23.26,30,34 tytanowe, waga 235 g
Cecha charakterystyczna 3 spidery, czyli nośniki zębatek.
2000 9 speed
system super narrow HG
CS-M952 - 3 pająki, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 235 g
CS-M953 - 1 pająk, grupa AP 12-34 - 23,26,30,34 tytanowe waga 262 g
Ostatnio zmieniony 2009-12-04, 09:00 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
#13
To ja z ciekawości w temacie (nawet rozmawialiśmy o tym na ostatnim wyjeździe)
Co rozumiesz przez
czy zatem kaseta 8s 950 była jakoś specjalnie przystosowana aby współpracować z oboma systemami?
Co rozumiesz przez
XTR z tego co mi wiadomo zawsze był oparty o system HG, łańcuch dedykowany to zawsze HG90, nigdy też na żadnym komponencie nie widziałem tej charakterystycznej czerwonej naklejki (ta co prawda mówiła nie o kompatybilności z IG ale o "IG chain only")CS-M950 system kompatybilny z łańcuchem IG
czy zatem kaseta 8s 950 była jakoś specjalnie przystosowana aby współpracować z oboma systemami?
#14
Opis IG CHAIN COMPATIBLE oznacza że łańcuch produkowany do tej grupy był systemu IG, IG 90, sama kaseta natomiast systemu HG.
#15
W katalogach znalazłem tylko HG90 między 96 a 98, o IG ani słowa Na Twoich skanach także nie ma wymienionego łańcucha IG dla XTRa...
#16
1. Skolioza, ja ma wzrok dobry i zazwyczaj nie pisze rzeczy bez pokrycia.
W latach 96-98 były stosowane łańcuchy systemu IG i to praktycznie w każdej grupie osprzętu, przecież na skanach jak byk jest wpisany model łańcucha z oznaczeniem IG !!!
W grupach od STX w dół były nawet naklejki na przerzutkach - IG CHAIN COMPATIBLE.
A teraz uzupełnienie rocznika 98 - powyżej w poście.
W latach 96-98 były stosowane łańcuchy systemu IG i to praktycznie w każdej grupie osprzętu, przecież na skanach jak byk jest wpisany model łańcucha z oznaczeniem IG !!!
W grupach od STX w dół były nawet naklejki na przerzutkach - IG CHAIN COMPATIBLE.
A teraz uzupełnienie rocznika 98 - powyżej w poście.
#17
Nie zarzucam Ci pisania bzdur - ja wszystkich rozumów nie pozjadałem i mogłem takiego łańcucha po prostu nie widzieć Zamiast się unosić wklej proszę jakiś skan na którym będzie łańcuch IG 90 8s (bo na dotychczasowych w "skanach katalogów" takiego nie widziałem)Piotr pisze:1. Skolioza, ja ma wzrok dobry i zazwyczaj nie pisze rzeczy bez pokrycia.
W latach 96-98 były stosowane łańcuchy systemu IG i to praktycznie w każdej grupie osprzętu, przecież na skanach jak byk jest wpisany model łańcucha z oznaczeniem IG !!!
W grupach od STX w dół były nawet naklejki na przerzutkach - IG CHAIN COMPATIBLE.
A teraz uzupełnienie rocznika 98 - powyżej w poście.
Acha - rozmawiamy o grupie XTR i kasecie M900/M950 i na tym się skupmy - to że IG było w Alivio i STXie jest oczywiste i nie ma dla tego tematu żadnego znaczenia
EDIT: Mea culpa - na skanach jest IG90, nie wiem czemu ostatnio widziałem tam oznaczenia HG Dotarłem też do opisu kasety - kaseta zębatek HG przystosowana do współpracy z łańcuchem IG, czyli tak jak pisałeś
Dziwi mnie natomiast, czemu nie zrobili całości IG, skoro zdecydowali się na stosowanie takiego łańcucha
#18
Wybacz , ale nie moge prowadzic każdego za ręke i pokazywać paluchami
Po drugie, ja czasem pisze posty skrótowo - mysli i nalezy je dokładnie czytać, a zdjecia oglądać także.
Co do systemu - nie wiem zadaj pytanie w Shimano moze będą znali odp. że 3 lata tłukli beznadziejne łańcuchy co sieszybko rozciagały.
W tamtych latach wtedy ludzie zaczeli szerzej stosować z tego powodu łańcuchy Sramowskie bo były trwalsze.
System IG posiadła w nazwach produktów cyferke 1 albo myslnik i I np w kasetach.
Jednakze całość pracowała czy to HG cy IG na krzyż całkiem ładnie.
W katalogach serwisowych które mam bo musze mieć jako serwis są tabelki kompatybilnosci i niekompatybilności systemu, ale w życiu bywało także wszystko pracowało ze soba jakkolwiek.
P.S.
Nie skacze po nikim i niczym, tylko skrótowo na szybko wyjaśniam.
Jesli znajde czas w okresie światecznym to uzupełnie skany katalogów o opisy w miare mozliwości.
Na ewentualne pytania odpowiem także w miare dostępu do literatury i opisów jakie mam.
To co wypisałem w poście powyżej - roczniki tak jest i tak było.
Po drugie, ja czasem pisze posty skrótowo - mysli i nalezy je dokładnie czytać, a zdjecia oglądać także.
Co do systemu - nie wiem zadaj pytanie w Shimano moze będą znali odp. że 3 lata tłukli beznadziejne łańcuchy co sieszybko rozciagały.
W tamtych latach wtedy ludzie zaczeli szerzej stosować z tego powodu łańcuchy Sramowskie bo były trwalsze.
System IG posiadła w nazwach produktów cyferke 1 albo myslnik i I np w kasetach.
Jednakze całość pracowała czy to HG cy IG na krzyż całkiem ładnie.
W katalogach serwisowych które mam bo musze mieć jako serwis są tabelki kompatybilnosci i niekompatybilności systemu, ale w życiu bywało także wszystko pracowało ze soba jakkolwiek.
P.S.
Nie skacze po nikim i niczym, tylko skrótowo na szybko wyjaśniam.
Jesli znajde czas w okresie światecznym to uzupełnie skany katalogów o opisy w miare mozliwości.
Na ewentualne pytania odpowiem także w miare dostępu do literatury i opisów jakie mam.
To co wypisałem w poście powyżej - roczniki tak jest i tak było.
#19
Nie wymagam, ale Ty w takim wypadku też nie wymagaj aby w Twoje wypowiedzi ślepo wierzyć Mylić może się każdy a w takim wypadku to tylko słowo przeciw słowu Ja staram się dociekać, udowadniać, a kiedy sie pomylę potrafię się do tego przyznać I każdemu takiej postawy życzęPiotr pisze:Wybacz , ale nie moge prowadzic każdego za ręke i pokazywać paluchami
.
#20
Człowiek całe życie się uczy.
W kazdym razie Shimano produkowało łańcuchy IG aby uzuskać płynniejsza zmiane biegów zwłaszcza w tylnym systemie - przerzutka tył i kaseta.
A zastosowanie łańcucha tego systemu w XTR miało tylko to na celu.
Aby nie dość było siekawostek to zaskocze Was pewnie tym iż korbowód XTR miał blaty takze systemu IG - było to oznaczenie FC-M950.
W tymże roku ( 1997 ) produkowano także wersje z blatami HG, oznaczenie FC-M950-HG.
poznać je można po rozstawie śrub - pierwszy miał rozstaw 112/68, a drugi 110/74 i ten drugi był 5-cio ramienny.
A czym się blaty IG od HG rózniły - z dokumentacji technicznej wynika że dodatkowymi pinami podnoszącymi łańcuch z dołu do góry.
W kazdym razie Shimano produkowało łańcuchy IG aby uzuskać płynniejsza zmiane biegów zwłaszcza w tylnym systemie - przerzutka tył i kaseta.
A zastosowanie łańcucha tego systemu w XTR miało tylko to na celu.
Aby nie dość było siekawostek to zaskocze Was pewnie tym iż korbowód XTR miał blaty takze systemu IG - było to oznaczenie FC-M950.
W tymże roku ( 1997 ) produkowano także wersje z blatami HG, oznaczenie FC-M950-HG.
poznać je można po rozstawie śrub - pierwszy miał rozstaw 112/68, a drugi 110/74 i ten drugi był 5-cio ramienny.
A czym się blaty IG od HG rózniły - z dokumentacji technicznej wynika że dodatkowymi pinami podnoszącymi łańcuch z dołu do góry.
#21
czy zdjęcie w temacie ?
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
#22
Zdjęcie w temacie, ok.
Ważna uwaga !!!!
Jeśli komponent ma oznaczenie IG CHAIN ONLY to powinien pracować wyłącznie z łańcuchem IG.
Jesli komponent ma oznaczenie IG CHAIN COMPATIBLE to może współpracować z łańcuchem HG ale i z IG.
Sprawa dotyczy głównie kaset, blatów w korbowodzie i łańcucha.
Shimano nie zaleca pracy komponentów , które nie są ze sobą kompatybilne jesli chodzi o system IG i HG - czemu - ryzyko że łańcuch będzie przepuszczał na zębatkach ( tak to przetłumaczyłem z angielskiego ).
Myśle że w ten sposób jakoś wytłumaczyłem dodatkowo zastosowanie słowa IG CHAIN COMPATIBLE.
Ważna uwaga !!!!
Jeśli komponent ma oznaczenie IG CHAIN ONLY to powinien pracować wyłącznie z łańcuchem IG.
Jesli komponent ma oznaczenie IG CHAIN COMPATIBLE to może współpracować z łańcuchem HG ale i z IG.
Sprawa dotyczy głównie kaset, blatów w korbowodzie i łańcucha.
Shimano nie zaleca pracy komponentów , które nie są ze sobą kompatybilne jesli chodzi o system IG i HG - czemu - ryzyko że łańcuch będzie przepuszczał na zębatkach ( tak to przetłumaczyłem z angielskiego ).
Myśle że w ten sposób jakoś wytłumaczyłem dodatkowo zastosowanie słowa IG CHAIN COMPATIBLE.