siemka
Po krótce -framset ze sterami ,mostkiem ,kierą wymieniłem z kumplem na mojego zimowego woła roboczego scotta windriver '93. Założyłem na szybko wszystkie częsci ,które luzem się mi pałętają po mieszkaniu.Nie zakładam ,że będzie to konfiguracja oryginalna ,ale częsci będą z epoki(93-96). Brakuje mi przedniego koła (celuje w jakiegoś xt/xtr parallax, na jakiś starych obręczach typu mavic 231 ,araya czy coś w ten deseń) ,do tego opon -być moze niebieskie miśki albo jakies ritcheye, ew.irc'e. Rowerek ma robić jako moja wyścigówka i czymś czym się mogę zając przez zimę.
cóż jeszcze -napisze co mam:
rama:spec stumpjumper -tange prestige
widelec: spec stumpjumper tange prestige
stery: dia compe a-head
mostek/kiera: specialized
rogi: onza
manetki: sachs power grip extreme 3x8 (w opcji mam zółte nówki)
klamki: alivio ;/ -rozważam zamontowanie m900
hamulce: p xt 732? /t xt u-brake
przerzutki: p xt 735 /t xtr m900
piasty:tył hugi union (pre dt) ,przód ??
suport: - (szukam un71/72)
korba: m900 (sg-x 38/48 lub 36/46 poszukiwane)
kaseta: m900 12-32
sztyca: roox s4
siodło: coś ala flite ti (jest wytarty nadruk kona)
zaciski: salsa ti
Uwagi:
Jak juz wspominałem szukam odpowiedniego suportu. Dyskusyjna jest też kwestia zastosowanych klamek i manetek -sachsy są bodaj z 97/98 roku ,ale są lekkie i precyzyjne -i może do tego jakieś fajne klamki pod canti -lub klamkomanetki m900 (klamki są świetne ,ale przyznam ,że nieco odrzuca mnie mułowatość manetek). Pozostaje też kwestia obręczy -niestety nie mam nic ciekawego obecnie(może ma ktoś coś>?) i zastosowanych opon -szukam czegoś z epoki ,w miare lekkiego i uniwersalnego w rozmiarówce między 1.8-2.1). Pedałka albo jakieś stare aluminiowe klasyki + koszyk(jestem przyzwyczajony do koszyków) ,albo stere time attack (mam zółte i szare -w sumie zółte gripy i pedałka +może zółte siodło mogą fajnie zagrac) .
No i to by było na tyle . dołączam fotki
[
#2
Super!
Jeśli zatem pozwolisz....
Klameczki M900 działają super, do tego stopnia że ja jeżdżę z odkręconymi manetkami przy Thumbsach Fakt faktem manetki M900 są wolniejsze od wersji M950, ale na czystych pancerzach i linkach nigdy na działanie nie narzekałem (chodziły z RD M910)
Niestety klamki canti solo to problem, jeśli się jest przyzwyczajonym do SLR Plusa - to rozwiązanie było tylko w klamkomanetkach (okres w którym je stosowano to niestety epoka totalnej integracji Shimano gdzie samych klamek nie było), a wcześniejsze klamki z wyższych grup, jakie były przy Thumbach są zwyczajnie słabe...
Pewną alternatywą w tej kwestii jest pogrzebanie w Suntour/Dia Compe - używałem kiedyś i działało fajnie :)
Przednia piasta XTR '95 (ostatnia srebrna, ale już parralax) - szkoda że wcześniej nie było tematu.... Widziałem ostatnio za 50zł i nikt się o nią nie bił Piasta XT 737/9 Parralax pojawia się na Allegro co jakiś czas - funkiel nowa za 40 kilka zł i to ze sklepu
Jeśli zatem pozwolisz....
Klameczki M900 działają super, do tego stopnia że ja jeżdżę z odkręconymi manetkami przy Thumbsach Fakt faktem manetki M900 są wolniejsze od wersji M950, ale na czystych pancerzach i linkach nigdy na działanie nie narzekałem (chodziły z RD M910)
Niestety klamki canti solo to problem, jeśli się jest przyzwyczajonym do SLR Plusa - to rozwiązanie było tylko w klamkomanetkach (okres w którym je stosowano to niestety epoka totalnej integracji Shimano gdzie samych klamek nie było), a wcześniejsze klamki z wyższych grup, jakie były przy Thumbach są zwyczajnie słabe...
Pewną alternatywą w tej kwestii jest pogrzebanie w Suntour/Dia Compe - używałem kiedyś i działało fajnie :)
Przednia piasta XTR '95 (ostatnia srebrna, ale już parralax) - szkoda że wcześniej nie było tematu.... Widziałem ostatnio za 50zł i nikt się o nią nie bił Piasta XT 737/9 Parralax pojawia się na Allegro co jakiś czas - funkiel nowa za 40 kilka zł i to ze sklepu
#3
Hm, skądś tę ramke znam
Misków niebieskich nie było, tylko zielone, niebieskie to Schwalbe były kiedyś.
Zielone by pasowały idealnie do czerwonej ramki, ewentualnie kremowe oponki.
Misków niebieskich nie było, tylko zielone, niebieskie to Schwalbe były kiedyś.
Zielone by pasowały idealnie do czerwonej ramki, ewentualnie kremowe oponki.
#5
;) ramka być moze znajoma ,bo wymieniłem się nią właśnie w krk
co do niebieskich miśków -wynika to z mojego roztrzepania .. wiem ,że teraz zarzucę ciężkim klimatem -miałem na myśli seledynowe ,czyli w sumie w naszej nomenklaturze zielone
białe boki -jassne .mam całą zimę ,żeby coś takiego upolować.
co do tego xtr za 55 zł .. szkoda .. cóz ,nie pali mi się z tym projektem ,przyzwyczaiłem sie do polowania przez ponad rok ,wiec prędzej czy później sie uda :)
ale rozważam również owego stx'a z allegro -swoją drogą dzięki za link
przy okazji .. czym się różni taki pierwszy xtr parallax od stx'a rc -mam na mysli przednie piasty ? poza tym ,że w prakryce xtr jest ładniej wykonczony i dodaje +10 do lansu ?
suntour/diacompe -również brałem to pod uwagę ,tyle że na allegro nic takiego ani nie ma ani nie było..
a innych "dojść" chwilowo przynajmniej niemam
i jeszcze jedno! kiedy wyprodukowano pierwsze time'y attacki ? raczej 2ga połowa lat 90tych ,ale googlowałem za tym i po pół godzinie sie poddałem
mam na myśli właśnie klasyczny żółty model z nadrukiem "mtb" na korpusie
ktoś wie ?
co do niebieskich miśków -wynika to z mojego roztrzepania .. wiem ,że teraz zarzucę ciężkim klimatem -miałem na myśli seledynowe ,czyli w sumie w naszej nomenklaturze zielone
białe boki -jassne .mam całą zimę ,żeby coś takiego upolować.
co do tego xtr za 55 zł .. szkoda .. cóz ,nie pali mi się z tym projektem ,przyzwyczaiłem sie do polowania przez ponad rok ,wiec prędzej czy później sie uda :)
ale rozważam również owego stx'a z allegro -swoją drogą dzięki za link
przy okazji .. czym się różni taki pierwszy xtr parallax od stx'a rc -mam na mysli przednie piasty ? poza tym ,że w prakryce xtr jest ładniej wykonczony i dodaje +10 do lansu ?
suntour/diacompe -również brałem to pod uwagę ,tyle że na allegro nic takiego ani nie ma ani nie było..
a innych "dojść" chwilowo przynajmniej niemam
i jeszcze jedno! kiedy wyprodukowano pierwsze time'y attacki ? raczej 2ga połowa lat 90tych ,ale googlowałem za tym i po pół godzinie sie poddałem
mam na myśli właśnie klasyczny żółty model z nadrukiem "mtb" na korpusie
ktoś wie ?
#6
Suntour/Dia Compe w PL to faktycznie kłopot... ja szukając czegoś o podobnej trudności w zdobyciu przeglądam niemiecki eBay - czasem owszem sprzedawcy liczą sobie chore ceny wysyłek, ale są i tacy którzy taryfikują stricte wg cennika Deutsche Post Wtedy nie wychodzi to tragicznie...
Co do piast - nie pamiętam dokładnie.... na pewno w wyższych modelach XT/XTR na konusach i bieżniach była stosowana jakaś powłoka utwardzająca (borazon, borozon - jakoś tak....), poza tym pewnie waga, uszczelnienie No i te +10 do lansu :P
Co do piast - nie pamiętam dokładnie.... na pewno w wyższych modelach XT/XTR na konusach i bieżniach była stosowana jakaś powłoka utwardzająca (borazon, borozon - jakoś tak....), poza tym pewnie waga, uszczelnienie No i te +10 do lansu :P
#7
Kolor ten sam, ale środek inny.
Bieżnie mogą być te same - tak w specyfikacji pisza, że utwardzane, ale konusy są innej klasy twardosci, ośka w XTR jest alu - pierwszy w 1995 r modele XTR paralax, oś miała 11 mm grubości w korpusie.
Istniały wersje STX piast do przodu ze wzmocnionymi osiami stalowymi 10 mm, np HB MC 31 CH. HB MC 33 , róznią sie od normalnych wersji zewnetrznie oską - jest ona na kopńcach gładka - obniżenie srednicy, no i konusy mają gwinty wew. 10.
XT i LX takze cos takiegoi miały i dodatkowo złotą opaske na korpusie., w Xt oś była alu podobnie jak XT.
A ramka, zazdroszcze, oglądałem ją przymioerzałem, ale była o rozmiar za duża, ale jest to super model i jak to mówią "rarytasik ".
Po mojemu ładnie by wyszła na kompletnym LX , bo czarne komponenty pasuja do czerwieni, choć starsze XT niezgorsze.
Bieżnie mogą być te same - tak w specyfikacji pisza, że utwardzane, ale konusy są innej klasy twardosci, ośka w XTR jest alu - pierwszy w 1995 r modele XTR paralax, oś miała 11 mm grubości w korpusie.
Istniały wersje STX piast do przodu ze wzmocnionymi osiami stalowymi 10 mm, np HB MC 31 CH. HB MC 33 , róznią sie od normalnych wersji zewnetrznie oską - jest ona na kopńcach gładka - obniżenie srednicy, no i konusy mają gwinty wew. 10.
XT i LX takze cos takiegoi miały i dodatkowo złotą opaske na korpusie., w Xt oś była alu podobnie jak XT.
A ramka, zazdroszcze, oglądałem ją przymioerzałem, ale była o rozmiar za duża, ale jest to super model i jak to mówią "rarytasik ".
Po mojemu ładnie by wyszła na kompletnym LX , bo czarne komponenty pasuja do czerwieni, choć starsze XT niezgorsze.
#8
Rower ten w oryginale był na pełnym czarnym LX. Mam zresztą jeszcze koła od niego na obręczach Specialized :)
#9
Chciałbym się Was poradzić co myślicie o pewnej kwestii :
Mam okazje wreszcie finalizować kółka do speca:
>>piasty są już wybranie i niezmienne przód -hope ti mini ,tył hugi union
Zastanawiam się jakie obręcze wybrać ,mam do wyboru 2 komplety - srebrne mavic 231 ,albo czarne 517.
W gruncie rzeczy obręcze zbliżone specyfiką. Sam jeszcze sie nie zdecydowałem ,więc czekam na wasze opinie. Przy okazji alu nyple będą nietatkowne w retrobajku?
Mam okazje wreszcie finalizować kółka do speca:
>>piasty są już wybranie i niezmienne przód -hope ti mini ,tył hugi union
Zastanawiam się jakie obręcze wybrać ,mam do wyboru 2 komplety - srebrne mavic 231 ,albo czarne 517.
W gruncie rzeczy obręcze zbliżone specyfiką. Sam jeszcze sie nie zdecydowałem ,więc czekam na wasze opinie. Przy okazji alu nyple będą nietatkowne w retrobajku?
#10
hmm, zależy od priorytetów.... 231 wyglądałyby super, byłyby zgodne z epoką, ale do regularnego tyrania szkoda by mi ich było, za rzadkie już są.... Jeśli rower ma dużo jeździć chyba zaplótł bym 517 i wtedy z alu nyplami hulaj dusza
#11
#13
zgadzam się w pełni !
chociaż z tyłu jest oponka 1.9 cieniutka i raczej cieniej nie będzie
takie panaracery 1.8 pamiętam były ..
z przodu 2,25 wtb jest kapitalne ,ale to dlatego ,że to był mój jedyny w tym sezonie rower do jazdy po górach
więc minimum komfortu mi się należało
jeśli cokolwiek się zmieni w tej materii ,a mam nadzieje ,że się zmieni -to faktycznie coś pokroju 1,9 przód/tył będzie bardzo na miejscu
chociaż z tyłu jest oponka 1.9 cieniutka i raczej cieniej nie będzie
takie panaracery 1.8 pamiętam były ..
z przodu 2,25 wtb jest kapitalne ,ale to dlatego ,że to był mój jedyny w tym sezonie rower do jazdy po górach
więc minimum komfortu mi się należało
jeśli cokolwiek się zmieni w tej materii ,a mam nadzieje ,że się zmieni -to faktycznie coś pokroju 1,9 przód/tył będzie bardzo na miejscu