Nie do końca sprecyzowałeś pytanie-ograniczyłeś zakres do grup MTB, a cantilever-y Altus-a (w sprzedaży zdaje się do 2002 roku) ciężko do nich zaliczyćPiotr pisze:Mała podpowiedż, jeszcze w 2000 r canti miały oznaczenie BR-CT91M
#32
No własnie odpowiedź prawidłowa, grupa Altus w 2002 r zakończyła w grupie MTB centilevery, modelem BR-CT91-M.
Altus, Acera, Alivio to także grupy MTB, dla przypomnienia.
Szczęki te moglismy spotkać jeszcze w 2003 R ale w grupie TOURNEY TY 40 pod tym samym oznaczeniem.
W ostatnich latach moglismy spotkać coś na kształ canti, ale w grupie szosowej, jako szczeki do Cyclocrosu.
Altus, Acera, Alivio to także grupy MTB, dla przypomnienia.
Szczęki te moglismy spotkać jeszcze w 2003 R ale w grupie TOURNEY TY 40 pod tym samym oznaczeniem.
W ostatnich latach moglismy spotkać coś na kształ canti, ale w grupie szosowej, jako szczeki do Cyclocrosu.
#33
Zgadza się, Shimano zalicza Altusa do MTB, ale i tak trochę mnie to zmyliło
Czas na mnie; na początku coś łatwego na rozgrzewkę.
Czy kiedykolwiek w grupie XTR istniała fabryczna korba, w śruby mocujące do środka suportu byłyby wykonane z tytanu?
Jeśli tak, to proszę podać jej symbol i rok wprowadzenia.
Z racji myśli przewodniej forum, grupę docelową zawężamy do M900 oraz M950
Czas na mnie; na początku coś łatwego na rozgrzewkę.
Czy kiedykolwiek w grupie XTR istniała fabryczna korba, w śruby mocujące do środka suportu byłyby wykonane z tytanu?
Jeśli tak, to proszę podać jej symbol i rok wprowadzenia.
Z racji myśli przewodniej forum, grupę docelową zawężamy do M900 oraz M950
#34
Co oznacza słowo fabryczna, bo od 92 r było produkowane XTR .
Shimano produkowało pełne w zasadzie grupy osprzętu zawierajace korby, czy to Xtr, czy Alivio
A śrub tytanowych to nie pamietam aby były w tych korbach, za to śrubki alu występowały.
Shimano produkowało pełne w zasadzie grupy osprzętu zawierajace korby, czy to Xtr, czy Alivio
A śrub tytanowych to nie pamietam aby były w tych korbach, za to śrubki alu występowały.
#35
Fabryczna znaczy oficjalna korba Shimano bez żadnych tuningowych upgradeów Tiso, IBS, etc. Podpowiadam-oczywiście była taka korba w grupie XTR, Japończycy zaczynali wtedy swoją przygodę z tego typu tuningiem. Korba ta miała zamiast stalowych śrub tytanowe, a w nazwie literki Ti
Pytanie, jaki to model.
Pytanie, jaki to model.
#36
FC M900 TI - rocznik 95- katalog mówi o "tytanowych sworzniach i spinaczach zębatek"
EDIT: no tym ostatnim postem to prawie rozwiązanie podałeś - a ja siędzę i kopię po katalogach
Jeszcze kwestia zagadki zadanej przeze mnie nt klamkogripów
Uzupełnieniem odpowiedzi Piotra niech będzie Suntour Zaczęło się to w roku 93, a jak wiadomo firma w tamtej postaci długo już nie pociągnęła Szpej to zatem unikatowy (powiem tylko że na Retrobike goście wywalili na takie coś oczy na wierzch, niektórzy byli zaskoczeni istnieniem takiego tworu )
Jak wyglądało to cudo mam nadzieję już niedługo Wam pokazać
EDIT: no tym ostatnim postem to prawie rozwiązanie podałeś - a ja siędzę i kopię po katalogach
Jeszcze kwestia zagadki zadanej przeze mnie nt klamkogripów
Uzupełnieniem odpowiedzi Piotra niech będzie Suntour Zaczęło się to w roku 93, a jak wiadomo firma w tamtej postaci długo już nie pociągnęła Szpej to zatem unikatowy (powiem tylko że na Retrobike goście wywalili na takie coś oczy na wierzch, niektórzy byli zaskoczeni istnieniem takiego tworu )
Jak wyglądało to cudo mam nadzieję już niedługo Wam pokazać
#37
Trafiony, zatopiony Katalog (zwłaszcza w polskiej wersji językowej) podaje bzdury, ale taki już urok ichnich tłumaczeń.
Tytanowa była śrubka nr 8:
http://www.paul-lange.de/produkte/shima ... -ti-95.pdf
Wybaczcie, że tak hurtem (więcej już nie będę), ale rzutem na taśmę ostatnia zagadka.
Czy ktoś potrafi wskazać producenta (model niepotrzebny) klamek do V-brake'ów, których dźwignie poruszały się w idealnie prostopadłej płaszczyźnie wzgl. kierownicy, a nie jak 99,9% po łuku? Klamki zbudowane były na zasadzie równoległoboku i były naprawdę kultowe
Klameczki miały być wybitnie ergonomiczne dla naturalnego ruchu palców, ale niestety się nie przyjęły. Sama firma istnieje do dziś.
Tytanowa była śrubka nr 8:
http://www.paul-lange.de/produkte/shima ... -ti-95.pdf
Wybaczcie, że tak hurtem (więcej już nie będę), ale rzutem na taśmę ostatnia zagadka.
Czy ktoś potrafi wskazać producenta (model niepotrzebny) klamek do V-brake'ów, których dźwignie poruszały się w idealnie prostopadłej płaszczyźnie wzgl. kierownicy, a nie jak 99,9% po łuku? Klamki zbudowane były na zasadzie równoległoboku i były naprawdę kultowe
Klameczki miały być wybitnie ergonomiczne dla naturalnego ruchu palców, ale niestety się nie przyjęły. Sama firma istnieje do dziś.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#40
Szybko poszło, strzał w 10-tkę
Klamki miał mój kolega, który pracował w jednym z warszawskich sklepów rowerowych. Codziennie przychodził do niego pewien facet prosząc, aby kolega mu je sprzedał. W końcu po dłuuugich namowach uległ
Klamki miał mój kolega, który pracował w jednym z warszawskich sklepów rowerowych. Codziennie przychodził do niego pewien facet prosząc, aby kolega mu je sprzedał. W końcu po dłuuugich namowach uległ
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#42
Nie mam zielonego pojęcia, starałem się nawet znaleźć jakąś fotkę tych klamek, ale z marnym skutkiem.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#45
nawet opisuja to w "nowosciach sprzetowych" katalogu "ROWERY SWIATA" z 94r;) z fotami i jakims schematem dzialaniaskolioza pisze:Jeszcze kwestia zagadki zadanej przeze mnie nt klamkogripów
Uzupełnieniem odpowiedzi Piotra niech będzie Suntour Zaczęło się to w roku 93, a jak wiadomo firma w tamtej postaci długo już nie pociągnęła Szpej to zatem unikatowy (powiem tylko że na Retrobike goście wywalili na takie coś oczy na wierzch, niektórzy byli zaskoczeni istnieniem takiego tworu )
Jak wyglądało to cudo mam nadzieję już niedługo Wam pokazać
#47
Konkretnie chodzi o modele serii MT (multi terrain), Ergotec był czymś pomiędzy gripem a rapidfire
Tu skan katalogu, real foto wkrótce mam nadzieję
Tu skan katalogu, real foto wkrótce mam nadzieję
#48
cicho cos, to moze:
1.jak nazywala sie (moze bys seria) starsza siostra Lefty'ego
2.czy tylko cannon postawil na widelce ze sterowka 1i1/8" ? moze wspolpracowal jakas marka albo sprzedal patent?
2.czy i ew. jakie marki stosowaly srednice 1 i 1/4" glowki
1.jak nazywala sie (moze bys seria) starsza siostra Lefty'ego
2.czy tylko cannon postawil na widelce ze sterowka 1i1/8" ? moze wspolpracowal jakas marka albo sprzedal patent?
2.czy i ew. jakie marki stosowaly srednice 1 i 1/4" glowki
#50
To ja z pamięci napiszę (więc może być gafa jak stąd do Cannondale )
Amor kojarzy mi się z Moto, choć wiem ze ten model był w wersji 2 lagowej (ale może jedno też skoro takie skojarzenie....)
Inne firmy z pewnością stosowały 1 1/4" (wymiar zwany potocznie super-oversize) Najlepszy dowód to dość proste do znalezienia na eBayu komponenty na ten wymiar - sztywne sztućce, stery (np Ringle), mostki (np Syncros, Control Tech) Firmy produkujące amortyzatory także szły tym tropem - sam byłem w posiadaniu Marcoka XC700 z koroną na 1 1/4", do którego fabrycznie w komplecie dodawano 2 redukcje - na 1 1/8" i 1" (widelce były sprzedawane bez rury sterowej)
Tyle z pamięci, dajemy szansę innym na weryfikację i konkrety
Amor kojarzy mi się z Moto, choć wiem ze ten model był w wersji 2 lagowej (ale może jedno też skoro takie skojarzenie....)
Inne firmy z pewnością stosowały 1 1/4" (wymiar zwany potocznie super-oversize) Najlepszy dowód to dość proste do znalezienia na eBayu komponenty na ten wymiar - sztywne sztućce, stery (np Ringle), mostki (np Syncros, Control Tech) Firmy produkujące amortyzatory także szły tym tropem - sam byłem w posiadaniu Marcoka XC700 z koroną na 1 1/4", do którego fabrycznie w komplecie dodawano 2 redukcje - na 1 1/8" i 1" (widelce były sprzedawane bez rury sterowej)
Tyle z pamięci, dajemy szansę innym na weryfikację i konkrety
#51
Ad.1
Cannondale miało na poczatku sztywne widelce, które nazywały się " PEPPERONI", charakteryzowały się ze były wykonane - lagi z alu, łukowato wygięte i z grubej rury.
Następnie mamy modele nazywającer sie HEADSHOCK, i tutaj były rózne odmiany : FATTY, DD, MC, MOTO, SILKROAD....
Poszczególne modele rózniły sie tym co było amortyzacją w ich wnetrzu, czyli powietrze/sprężyna/elastomer.
Na górnej powierzchni mostka - zamiast korka były montowane pokrętła - regulacje, było to albo regulacja tłumienia, albo blokada skoku.
Cannondale miało na poczatku sztywne widelce, które nazywały się " PEPPERONI", charakteryzowały się ze były wykonane - lagi z alu, łukowato wygięte i z grubej rury.
Następnie mamy modele nazywającer sie HEADSHOCK, i tutaj były rózne odmiany : FATTY, DD, MC, MOTO, SILKROAD....
Poszczególne modele rózniły sie tym co było amortyzacją w ich wnetrzu, czyli powietrze/sprężyna/elastomer.
Na górnej powierzchni mostka - zamiast korka były montowane pokrętła - regulacje, było to albo regulacja tłumienia, albo blokada skoku.
#52
1. Skoliozo brawo - chodzilo o MOTO FR;) (chociaz nie bylo to upside-down)
2.podpowiedz a moze univega;>
3.wystarcza ze dwie najslynniejsze, te ktore postawily mocno na ten standard..
2.podpowiedz a moze univega;>
3.wystarcza ze dwie najslynniejsze, te ktore postawily mocno na ten standard..
#54
To ja pozwolę sobie pociągnąć jeszcze wątek C-dale'a
- czy jakaś inna firma stosowała do amortyzacji swoich rowerów widelce przypominające HeadShocka (tzn 2 sztywne lagi + bebechy w sterówce)
A z innej beczki - czy można mówić na podstawie którejś z konstrukcji Scotta o protoplaście ram Endorphin?
- czy jakaś inna firma stosowała do amortyzacji swoich rowerów widelce przypominające HeadShocka (tzn 2 sztywne lagi + bebechy w sterówce)
A z innej beczki - czy można mówić na podstawie którejś z konstrukcji Scotta o protoplaście ram Endorphin?
#55
Univega stosowała Headshocka, z marnym marketingowo sukcesem, do wyższych grup jednak nie weszło to.
Poza tym dodatkowe pytanie :
Jak firma teraz stosuje system jednoamortyzacji ( headshock ) , , są w w sprzedazy.
Edorfin miał protoplaste , nazywało się to CA Ti nie była to bodajŻe konstrukcja czysto ScotTowsKa jak coś słyszałem.
Scott Cat, jest tak trudny do zdoyicia jak Titanic do wydobycia, nie widziałem tego na aukcjach jeszcze, a rower na tej ramie był roweremo dziwo DH
o chciałbym przynajmniej raz to zobaczyc na żywo.
Charakterystyczne dla tej ramy były pasy biało czarne na podsiodłowej rurce zintegrowanej z ramą, rama w połowie czerwono/czarna.
Zobaczyc go można w Rowery Świata 1994
Poza tym dodatkowe pytanie :
Jak firma teraz stosuje system jednoamortyzacji ( headshock ) , , są w w sprzedazy.
Edorfin miał protoplaste , nazywało się to CA Ti nie była to bodajŻe konstrukcja czysto ScotTowsKa jak coś słyszałem.
Scott Cat, jest tak trudny do zdoyicia jak Titanic do wydobycia, nie widziałem tego na aukcjach jeszcze, a rower na tej ramie był roweremo dziwo DH
o chciałbym przynajmniej raz to zobaczyc na żywo.
Charakterystyczne dla tej ramy były pasy biało czarne na podsiodłowej rurce zintegrowanej z ramą, rama w połowie czerwono/czarna.
Zobaczyc go można w Rowery Świata 1994
#56
No to po zagadce.....
Dla uzupełnienia jeszcze
Ad 1 Marin?
Ad 2 Logo Cat było tam faktycznie, model zwał się DH-R (94)
Dla uzupełnienia jeszcze
Ad 1 Marin?
Ad 2 Logo Cat było tam faktycznie, model zwał się DH-R (94)
#57
To nie jest widelec firmy Marin.
w tym roku m,ozna spoko kupić system HS m oże nie do MTB , ale widziałem w katalogu.
w tym roku m,ozna spoko kupić system HS m oże nie do MTB , ale widziałem w katalogu.
#58
Pytanie brzmiało:Piotr pisze:To nie jest widelec firmy Marin.
widelec nie musiał być produkcji danej firmy, ważne aby rama była przystosowana i go przyjęłaczy jakaś inna firma stosowała do amortyzacji swoich rowerów widelce przypominające HeadShocka (tzn 2 sztywne lagi + bebechy w sterówce)
#60
Widzisz to było lekko podchwytliwe pytanie , gdzie odpowiedź uznałeś, ale nie jest to 100% prawidłowa odpowiedź.skolioza pisze:A z innej beczki - czy można mówić na podstawie którejś z konstrukcji Scotta o protoplaście ram Endorphin?
Mysle że jest rama Scotta , która była protoplastą tego rozwiązania zawieszenia i to powinno być prawidłową odpowiedzia, a jaka to rama- model ??
Taki model "zawieszenia " stopsowały takze inne firmy, może ktos zna jakie ??, czyli widełki dolne trójkąta tylnego powyżej górnej lini łańcucha, w podpowiedzi - były takie firmy conajmniej dwie znane na polskim rynku.