RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony ...
Autor Wiadomość
cocolino 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 194
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-11-08, 21:37   Opony ...

W dniu dzisiejszym zaliczyłem przesiadkę z opon 2.1 na 1.9 i uważam, że ten drugi powinien być podstawowym w każdym retromtb. Przejeździłem w życiu kilka rowerów i mimo wszystko byłem mega zaskoczony jak może zmienić się trakcja po tak w sumie niewielkiej zamianie. Jadąc, tak sobie pomyślałem, że dawno nie serwisowane piasty czy słabo nasmarowany łańcuch nie są w stanie generować takich oporów jak właśnie szerokość opon. Oczywiście, podstawą doboru powinna być charakterystyka terenu, po którym się poruszamy. Im większa przyczepność tym opona węższa. Znaczenie ma pewnie także system amortyzacji. Ja zmieniałem opony w exfockerowym FSR ale nawet i w HT uważam, że 2.1 to opona już na naprawdę ciężkie warunki, i jeśli nie pada deszcz to 1.9 lub 1.95 powinno spokojnie wystarczyć. Swoją drogą, orientuje się ktoś, czy śladem opon samochodowych, można na naszych oponach odczytać datę produkcji ?
 
 
Retromen 

Wiek: 36
Dołączył: 11 Lut 2016
Posty: 1276
Skąd: Kościan
Wysłany: 2018-11-08, 22:07   

Temat o niczym. Jaka opona ,jaki bieżnik ,teren po jakim sie jedzie... Na twardej lesnej drodze na Scwalbe EVO 2.25 moge utrzymac predkosc 30km/h bez problemu ,na retro Megabite Z 1.9 już jest znacznie gorzej....itp
_________________
GT RTS3 ,GT LTS ,K2 proflex 4000 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Cannondale R900 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909,
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5428
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-08, 22:38   Re: Opony ...

cocolino napisał/a:
W dniu dzisiejszym zaliczyłem przesiadkę z opon 2.1 na 1.9 i uważam, że ten drugi powinien być podstawowym w każdym retromtb. Przejeździłem w życiu kilka rowerów i mimo wszystko byłem mega zaskoczony jak może zmienić się trakcja po tak w sumie niewielkiej zamianie. Jadąc, tak sobie pomyślałem, że dawno nie serwisowane piasty czy słabo nasmarowany łańcuch nie są w stanie generować takich oporów jak właśnie szerokość opon. Oczywiście, podstawą doboru powinna być charakterystyka terenu, po którym się poruszamy. Im większa przyczepność tym opona węższa. Znaczenie ma pewnie także system amortyzacji. Ja zmieniałem opony w exfockerowym FSR ale nawet i w HT uważam, że 2.1 to opona już na naprawdę ciężkie warunki, i jeśli nie pada deszcz to 1.9 lub 1.95 powinno spokojnie wystarczyć. Swoją drogą, orientuje się ktoś, czy śladem opon samochodowych, można na naszych oponach odczytać datę produkcji ?



nie wiem co powiedzieć ale te teorie są po prostu . . . bzdurne.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
mentos 
TęczaMa7Kolorów


Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 254
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-09, 15:42   

Dziwne odczucia w terenie. Mniejsze ciśnienie, większy balon, szersza rawka, przesiadka z NibyNic 2,25 na 2,35 Maxiss Ardent i trakcja, trzymanie w zakrętach i ogólne o niebo lepiej choć i tak uchodzę za konserwatystę. Na nowy sezon rawki wewnętrznie 30, balon 2,5 i mleko i jestem przekonany że będzie j.lepiej bo próbowałem. Oczywiście normalne koło, tzn 29 :lol: Na takich szosowych retro szerokościach kapci 1,9 i dodajmy w małej kiszce to pisałbym chyba z zaświatów teraz :mrgreen: .
  
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5428
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-09, 19:46   

Różnica jest także za dawnych czasów stosowało się technikę jazdy, a teraz jest jazda na oślep bo duży balon, bo amortyzacja itd, zero myślenia .

Dlatego lubię w góry pośmigać na retro rowerku bo warto nie zapomnieć techniki, a czas jazdy jest tu po prostu sprawą podrzędną.

W danych czasach opony miały , , ,1,7-2.0 ale za to były szerokie obręcze, i na takich obręczach opony inaczej się układały, nie potrzeba było większych ciśnień i trakcja była lepsza.

Teraz powrót do szerokich obręczy jest powrotem do przeszłości, nic nowego . . . nawet system hookles był stosowany w rowerach powojennych i nie było zdziwienia że rantu nie ma :-P

Tak samo jak się ludzie jarają 27,5 . . . .po wojnie były takie rowery "terenowe" na takich kołach i też zdziwka nie było .

W połowie lat 90-tych odbył się jakiś dziwny ruch - za wąskie felgi , wąskie opony . . . . .ale już wszystko wróciło do normy czyli do korzeni.
Najlepszy typ bieżnika ? mały drobny jak Mitas Scylla, albo Kenda SBE, a reszta to technika.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
czajnikmtb 

Wiek: 38
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 517
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2018-11-12, 19:48   

Piotr napisał/a:
Różnica jest także za dawnych czasów stosowało się technikę jazdy, a teraz jest jazda na oślep bo duży balon, bo amortyzacja itd, zero myślenia


Tu masz rację... Ja dopiero w tamtym roku przesiadłem się na koło 27.5
A tak to cały czas tyrałem na oponach 26 cali z różnymi szerokościami,ale nie przekraczając 2,1
Moje najlepsze opony to(własne odczucia)
continental escape pro
continenta explorer
hutchinson cameleon
panaracer fire xc pro
merida race lite
 
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 5428
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-11-13, 09:19   

:mrgreen: ja dalej mam wyłącznie 26", abstrakując od przełajki czy szosy, czy też grawelowego trekinga :mrgreen:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14