Cześć. Kupiłem dzisiaj taiego RSa, nie ma na naklejkach nigdzie co to za model, ale wygląda jak Judy z 1997. Ale pewności nie mam. Rozebrałem dziada no i wszystko co było jest na fto. Tłumików nie wyjmowałem, bo szczypce do segerów są w garażu. Jeden tłumik ma regulację od spodu, drugi nie. O ile tam wogóle jest jakiś tłumik.
Teraz pytanie - co jeszcze powinienem zrobić, co rozebrać, co wyczyścić i co zalać?
Z tej jednej goleni z regulacją wylało się kilkanaście ml oleju o wyglądzie jasnego ilastego błota.
#2
Lagi masz zeżarte na dole i na górze trochę , kiszka z pracą będzie .
Musisz to odczyścić nieinwazyjnie, np bardzo drobnym papierem ściernym , może mleczkiem . . .albo watą ścierną najlepiej o wysokiej gradacji, aby spolerować te wyżarcia i nie porysować więcej,
Trza bardzo dokładnie wyczyścić lagi zew w środku bo tam pewnie gnój jest , a tłumik trza wyjąć.
Musisz to odczyścić nieinwazyjnie, np bardzo drobnym papierem ściernym , może mleczkiem . . .albo watą ścierną najlepiej o wysokiej gradacji, aby spolerować te wyżarcia i nie porysować więcej,
Trza bardzo dokładnie wyczyścić lagi zew w środku bo tam pewnie gnój jest , a tłumik trza wyjąć.
#3
Lagui na górze są idealne, brzydkie są tylk te miejsca, które trzyma korona. Powierzchnie które "wystają" z goleni są idealne.
Wszystko jest już dość dokładnie wyczyszczone
Wszystko jest już dość dokładnie wyczyszczone
#4
Tłumik jest tylko jeden.
Instrukcja jest tu: http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/4 ... judyxc.pdf 1997 serwisuje się tak samo jak 1996.
Temat o serwisie jest tu: viewtopic.php?t=882&postdays=0&postorder=asc&start=0
Instrukcja jest tu: http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/4 ... judyxc.pdf 1997 serwisuje się tak samo jak 1996.
Temat o serwisie jest tu: viewtopic.php?t=882&postdays=0&postorder=asc&start=0
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#6
Judy XC. SL miała żółty kolor i przede wszystkim aluminiową rurę sterową.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#8
Zamiast elastomerów wsadzone są sprężyny
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
#10
Dobrze wyczyść wnętrze goleni dolnych, takie potrafią być skorodowane na wylot. Koniecznie smar bez zawartości litu. Niestety ten amor już dobrze nie będzie pracować na tych goleniach.
#13
Hmmm, może własne obserwacje? Nigdy i nigdzie nie zauważyłem żeby smar z litem uszkodził, ukruszył lub rozpuścił jakiekolwiek uszczelki albo spowodował korozję goleni. Po raz pierwszy taka informacja pojawiła się dawno temu w instrukcji rock shoxa, oczywiście równocześnie zalecali używać swojego masełka. Ale każdy przecież zrobi według uznania.
#15
Jest mi osobiście wszystko jedno, czy smar z litem niszczy uszczelki, elastomery, powłoki czy tylko jest mdły w smaku. Jeśli producent w instrukcji obsługi mówi, żeby go nie stosować to stojąc w sklepie przed dwiema puszkami smaru w tej samej cenie po prostu biorę taki, o jakim mowa w instrukcji. Szczególnie jeśli mam smarować amor który kosztował dwie pensje swego czasu. Tym bardziej, że RS nigdy nie pisał o tym żeby stosować tylko Judy Butter, lecz ograniczał się do niestosowania smaru z litem.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
RockShox chyba Judy 97 serwis
#16Hm bo mam serwis za 77 dni wedlug komputera, a jak bym zrobil kompletny serwis z wymiana 40 dni przed terminem jak w kapie to bedzie problem. Z tego co sie orientowalem to jest problem jak sie przekroczy date w ksiazce .
Re: RockShox chyba Judy 97 serwis
#17A co to za komputer narzuca czas serwisu przy widelcu z 97 roku co?Timothyzip pisze: ↑2019-02-02, 10:58Hm bo mam serwis za 77 dni wedlug komputera, a jak bym zrobil kompletny serwis z wymiana 40 dni przed terminem jak w kapie to bedzie problem. Z tego co sie orientowalem to jest problem jak sie przekroczy date w ksiazce .