Witam,
Niestety wczoraj padła mi obręcz mavic 121 sup ceramic. ( ceramiki już nie było od dawna ) Po prostu się wytarła i na odcinku kilku cm pękła, standard.
Szukam jakiejś nie za drogiej obręczy na 32 szprychy, nie wylajtowanej ( ważę sporo - 115 ) - czyli np. mavic x517 odpada itp.
Co kupić ? Żeby nie kupować nowych szprych ( stara obręcz ma wysokość 20-21 mm ) bo są dobre i nyple również ( któryś model DT ) Piasta FH-M737 w bdb stanie, więc koła nie szukam, no chyba, że ktoś ma za małe pieniądze do oddania używane i przyzwoite koło. ( lub obręcz )
Najlepiej jakby nie była zbyt wąska ( nie będę musiał centrować co chwilę ) - stara miała coś koło 26-28 mm na zewnątrz ( musiałbym zmierzyć ) i to jest max szerokość do v brejków - powyżej trudno byłoby je dobrze ustawić.
https://allegro.pl/obrecz-26-rigida-zac ... l#imglayer
https://allegro.pl/obrecz-rodi-free-way ... 63315.html
czy może taka :
https://allegro.pl/obrecz-26-remerx-el- ... ml#thumb/4
#3
D521 - młodsza i może być łatwiej dostępna, ale 121 też się trafiają
Jakieś Remerxy czy tym podobne, nawet Rigida ZAC którą wkleiłeś to jednak sporo niżej klasowo... z tych wklejonych ZAC najprzyzwoitszy (jeździłem - dość długo żył), ale ja chyba poczekałbym na Mavica jeśli nie masz ciśnienia
E: tej się przyglądałeś?
https://allegro.pl/kolo-26-mavic-cerami ... ml#thumb/4
Jakieś Remerxy czy tym podobne, nawet Rigida ZAC którą wkleiłeś to jednak sporo niżej klasowo... z tych wklejonych ZAC najprzyzwoitszy (jeździłem - dość długo żył), ale ja chyba poczekałbym na Mavica jeśli nie masz ciśnienia
E: tej się przyglądałeś?
https://allegro.pl/kolo-26-mavic-cerami ... ml#thumb/4
#4
O kurcze, nie widziałem, to 121 starsza modelowo niż moja, ale nada się ;) kolor ten sam ;)
Znalazłem jeszcze takie coś : ( czy 32 szprychy będzie wiadomo po południu )
https://www.olx.pl/oferta/kolo-mavic-d5 ... uG1un.html
woła za to 100 pln.
Która lepsza? Ta 121 ceramic czy d521 ? ( d521 to następca 121 ? )
Znalazłem jeszcze takie coś : ( czy 32 szprychy będzie wiadomo po południu )
https://www.olx.pl/oferta/kolo-mavic-d5 ... uG1un.html
woła za to 100 pln.
Która lepsza? Ta 121 ceramic czy d521 ? ( d521 to następca 121 ? )
#5
Pytanie w jakim stanie jest ceramika w tej 121 - trzeba by dopytać
To 521 jest bez ceramiki, więc warto z kolei sprawdzić wytarcie ścianek...
To 521 jest bez ceramiki, więc warto z kolei sprawdzić wytarcie ścianek...
#6
D521 odpada, 36 szprych, pytanie mam odnośnie tej 121 z allegro. Jeśli ceramika odpada i są miejsca gdzie jej brakuje ( np. na 1 cm ) to czy przy hamowaniu szarpie ( abs ) czy jest na tyle cienka, że jest to nieodczuwalne ? Czy bębenek do piasty fh-m563 ( 7 sp ) można łatwo zastąpić bębenkiem 8 sp od innej piasty ? ( jeśli tak to od jakiej )
po lewej jest około 1-2 cm brak ceramiki :
https://e.allegroimg.com/original/033e1 ... 00773aa0ee
po lewej jest około 1-2 cm brak ceramiki :
https://e.allegroimg.com/original/033e1 ... 00773aa0ee
#7
Nie baw się w obręcz ze skopaną ceramiką - strasznie kiepsko się to czuje na klamce...
Szkoda - w ogłoszeniu było że "Stan : bardzo dobry, prosta" więc opisane wytarcia ceramiki zinterpretowałem jako jej wyszklenie (niegroźne) a nie skopaną felgę...
Bęben tak - ale to teraz nie ma znaczenia...
Szkoda - w ogłoszeniu było że "Stan : bardzo dobry, prosta" więc opisane wytarcia ceramiki zinterpretowałem jako jej wyszklenie (niegroźne) a nie skopaną felgę...
Bęben tak - ale to teraz nie ma znaczenia...
#8
Kurcze zmartwiłeś mnie. Koło które miałem do tej pory w ogóle nie miało już ceramiki i przejechało jakieś 3,5 k km zanim się poddało ( 3,5 k km temu jak linijkę przykładałem to wklęsłość była minimalna, ostatnio, zanim pękło już większa - jeżdżone w suchych warunkach i dbane o czystość klocków/ obręczy )
#9
Jak jest taki ubytek to nie ma co o niej myśleć, będzie Ci waliło w klamkę jak nie wiem. Kiedyś tez miałem takie koło i wpadłem na genialny pomysł usunięcia do końca ceramiki szlifierką kątową. Wtedy dopiero waliło na całym obwodzie. Nie był to mądry pomysł.
Lodzermensch
#10
Moze lepiej by bylo jakby je przeszlifowac jednoczesnie obracajac kolem - cos jak przetaczanie tarcz na aucie ))corrado1111 pisze:Jak jest taki ubytek to nie ma co o niej myśleć, będzie Ci waliło w klamkę jak nie wiem. Kiedyś tez miałem takie koło i wpadłem na genialny pomysł usunięcia do końca ceramiki szlifierką kątową. Wtedy dopiero waliło na całym obwodzie. Nie był to mądry pomysł.
#11
Na bank byłoby lepiej.panadol pisze:Moze lepiej by bylo jakby je przeszlifowac jednoczesnie obracajac kolem - cos jak przetaczanie tarcz na aucie ))corrado1111 pisze:Jak jest taki ubytek to nie ma co o niej myśleć, będzie Ci waliło w klamkę jak nie wiem. Kiedyś tez miałem takie koło i wpadłem na genialny pomysł usunięcia do końca ceramiki szlifierką kątową. Wtedy dopiero waliło na całym obwodzie. Nie był to mądry pomysł.
Lodzermensch
#12
Chyba będę skazany na jakaś zwykłą obręcz z tych co wymieniłem na początku. A koła/obręczy nikt z Was nie ma na sprzedaż ?
/ewentualnie pożyczę koło od żony i będę szukał używanej d521/121 na 32 szprychy
/ewentualnie pożyczę koło od żony i będę szukał używanej d521/121 na 32 szprychy
#14
Idealne pod 115 kilo kolarza i w tym budżecie w którym gość szuka obręczy.hit00r II pisze:Kup moje CrossmaxySoloTM pisze: A koła/obręczy nikt z Was nie ma na sprzedaż ?
Jak chcesz sprzedać te koła to daj ogłoszenie w giełdzie a nie co drugi post je oferujesz każdemu.
Lodzermensch
#15
Jesteście tego, panowie, pewni? Kiedyś usłyszałem, że są jakieś spore różnice pomiędzy bębenkami 7s i 8s.skolioza pisze:...
Bęben tak - ale to teraz nie ma znaczenia...
Jakby co, mam piastę ósemkową, którą chętnie wymienię na siódemkową.
ed.
Oops... Wyszło jak oferowanie w co drugim poście . Przepraszam.
#16
Różnica jest oczywiście w szerokości bębna Natomiast w wypadku piast M737 i M563 system montaży bębna w korpusie jest ten sam, więc bęben można sobie podmienić (oczywiście należy przy tym zakładać konieczność zdystansowania podkładkami / przecentrowania koła tak, by przy innej szerokości bębna obręcz pozostała centrycznie)RS pisze:Jesteście tego, panowie, pewni? Kiedyś usłyszałem, że są jakieś spore różnice pomiędzy bębenkami 7s i 8s.skolioza pisze:...
Bęben tak - ale to teraz nie ma znaczenia...
#18
Taka nowoczesność może być - a one pod v brejki się nadają ? :
https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/p ... _ex_721_26
https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/p ... _ex_721_26
#20
a taki sputnik ?
http://www.rb-rowerek.pl/obrecz-rigida- ... twory.html
one wlasnie troche szersze i ciezsze i bardziej wytrzymale
http://www.rb-rowerek.pl/obrecz-rigida- ... twory.html
one wlasnie troche szersze i ciezsze i bardziej wytrzymale
#21
Dzięki , ta obok, niżej też fajna, muszę poszukać w necie szczegółowych danych i podjąć decyzję. Albo to albo używane koło od jednego z nas.( mam dobrą ofertę )
#22
Sorry, że post pod postem, ale mam pytanie ( sam trochę kół w życiu zaplatałem, ale pytam dla pewności ). Jeśli mamy koło i zaplot na 3 krzyże, a chcemy zrobić 4 krzyże to szprychy powinny być o około 1 cm dłuższe. ( dobrze myślę ? ) Teraz pytanie. Obręcz mavic 121 ma 17,5 mm wysokości, czy dla obręczy o wysokości 22 mm ( a więc 4,5 mm x 2 = 9 mm ) szprychy przy zaplocie na 4 krzyże będą mogły zostać ? Obecne szprychy kończą się idealnie z końcem nypla. ( dla obręczy wysokiej na 17,5 mm )
/edit
Po ponownym przemyśleniu, wysokość obręczy musiałaby być 1 cm większa, żeby na 4 krzyże stare szprychy pasowały..
/edit
Po ponownym przemyśleniu, wysokość obręczy musiałaby być 1 cm większa, żeby na 4 krzyże stare szprychy pasowały..
#23
dokładnie, 4,5 mm to za mało - 9mm stwarzałoby szansę, ale jeśli dobrze rozumiem opis to tych 9mm nie masz... Pewnym wyjściem jest założenie dłuższych nypli, ale na tym 5mm nie zrobisz
#24
Stara mavic 121 miała szerokość zewnętrzną 28 mm, wysokość 17,5 mm
Jeśli nowa to waham się pomiędzy :
rigida zac 21
( szerokość 27,2 mm, wysokość 18 mm, waga 525-545 gramów - dwie wersje znalazłemw zależności od źródła )
http://e-bmx.pl/opis/9055889/obrecz-26- ... ebrna.html
lub
(Szerokość zew. : ok. 24,5mm
Szerokość wew. : ok. 19mm
Wysokość : ok. 19mm )
podwójna zakuwka, wagi nie znam
http://e-bmx.pl/opis/9390769/obrecz-26- ... utnik.html
wahałem się i wybrałem za 56 pln z przesyłką zac 21, przekonam się jak założę czy wytrzymała.
W każdym razie to były 2 najlepsze i najtańsze opcje w necie jakie znalazłem.
Jeśli nowa to waham się pomiędzy :
rigida zac 21
( szerokość 27,2 mm, wysokość 18 mm, waga 525-545 gramów - dwie wersje znalazłemw zależności od źródła )
http://e-bmx.pl/opis/9055889/obrecz-26- ... ebrna.html
lub
(Szerokość zew. : ok. 24,5mm
Szerokość wew. : ok. 19mm
Wysokość : ok. 19mm )
podwójna zakuwka, wagi nie znam
http://e-bmx.pl/opis/9390769/obrecz-26- ... utnik.html
wahałem się i wybrałem za 56 pln z przesyłką zac 21, przekonam się jak założę czy wytrzymała.
W każdym razie to były 2 najlepsze i najtańsze opcje w necie jakie znalazłem.
#25
Dłuższy nypel nic nie pomaga w przypadku krótszych szprych.skolioza pisze:dokładnie, 4,5 mm to za mało - 9mm stwarzałoby szansę, ale jeśli dobrze rozumiem opis to tych 9mm nie masz... Pewnym wyjściem jest założenie dłuższych nypli, ale na tym 5mm nie zrobisz
Ludzie często mylą pojęcia . . . .
Dłuższe nyple służą wyłącznie do montażu, jeśli grubość stożka obręczy jest większa niż powiedzmy pod standardowy nypel 12 mm, wtedy wypel 14 lub nawet 16 mm stosuje się aby ponad pow obręczy wystawała dobrze cześć pod klucz do centrowania, aby nie porysować obręczy.
Zasadą jest to że stosujemy jak najkrótsze nyple ze względu na linie prowadzenia szprychy, jak tylko się to da zrobić..
Nyple standardowe, o normalnym kształcie, o różnych dł maja tą samą dł gwintu, kiedyś rozcinałem nyple i mierzyłem i mogą się różnić 1 zwojem, ale to wg mnie proces technologiczny produkcji.
Nyple specjalne firmowe np Mavica ( spotyka się to też w innych firmach ) mają już inną dł gwintu, ale to ze względu na zastosowane szprychy i konstrukcje systemu.
Prawidłowo naciągnięta szprycha powinna się mieścić między: równo z przecięciem nypl a do ok 1 mm nad jego pow.
Albo inaczej, koniec szprychy powinna być poza system profilu wew obręczy
Czy Ci spasują szprychy ? tutaj kwestią może być grubość oczka, może się uda ze zbijesz ok 0,5 mm na tym a 1 mm jak będzie wystawał z nypla to nie ma tragedii.
Czy jest wytrzymała, jest, zakładając dobry naciąg i nie przeciążanie systemy.
#26
Szprychy pasują, został mi ostatni etap, naciągnąć i wycentrować na centrownicy
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/cf48d097b3bb7db2][/URL]
/edit
Koło gotowe do jazdy. Mavic był dużo ładniejszy ;)
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/cf48d097b3bb7db2][/URL]
/edit
Koło gotowe do jazdy. Mavic był dużo ładniejszy ;)
#27
Nie jest źle nie marudź
jeździłem na Zac200, więc podobnej obręczy i na prawdę dawała radę pomimo iż finezją wykonania czy wagą nie grzeszyła Taki produkt dobrego stosunku jakość-cena
jeździłem na Zac200, więc podobnej obręczy i na prawdę dawała radę pomimo iż finezją wykonania czy wagą nie grzeszyła Taki produkt dobrego stosunku jakość-cena
#28
To jest bardzo dobra felga do tyrania, dużo alu do ścierania, na treningi i codzienną jazdę, nie ma co płakać, jak ci źle to naklejke zciągnij.