Witam wszystkich
Która z poniższych przerzutek tylnych –xtr rd m 900 –xtr rd m 950 -952 jest żywotniejsza i precyzyjniejsza w przerzucaniu biegów
XTR rd m 900-ma sprężynę zwojową nawiniętą na sworzeń –te nowsze już sprężyna idzie po skosie pantografu
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Wszystkcih!
#2
Różnicę zrobi ci kaseta lub łańcuch, kontrast w działaniu tych przerzutek będzie trudny do wychwycenia.
#4
Moim zdaniem różnica M900-M950 będzie zauważalna
Sprężyna w M900 będzie twardsza w działaniu, będzie generować wyraźniej wyczuwalny moment oporu na dźwigni manetki
Sprężyna w M900 będzie twardsza w działaniu, będzie generować wyraźniej wyczuwalny moment oporu na dźwigni manetki
#6
Skolioza a te sprężyny nie były regulowane przypadkiem? A jeśli będzie miał manetki z dość długimi dźwigniami, nie będzie lżej wtedy?
#7
manetki mam xt sl m 750-cięzko będzie to chodzić (xtr rd m 900) ?
a 950 ma regulację spręzyny -myśle ze 900-setka również
a 950 ma regulację spręzyny -myśle ze 900-setka również
#8
miały, oczywiście Nie chodzi mi tu o samo napięcie sprężyny ale o jej charakterystykę Ciężko to opisać słowami, łatwiej poczuć - inaczej poddaje się sprężyna rozciągana "jak w długopisie" inaczej tzw agrafka jaka była w M900DOMAN pisze:Skolioza a te sprężyny nie były regulowane przypadkiem? A jeśli będzie miał manetki z dość długimi dźwigniami, nie będzie lżej wtedy?
#9
Skoro masz manetki 9 rzędowe to powinieneś mieć przerzutkę RD 952 ewentualnie z odwrotną sprężyną 953.Alosa pisze:manetki mam xt sl m 750-cięzko będzie to chodzić (xtr rd m 900) ?
a 950 ma regulację spręzyny -myśle ze 900-setka również
Szarak jest w zasadzie tak samo odporny na głupotę użytkownika co seria M900.
#10
Przecież może mieć dowolną przerzutkę, byle bez problemu obsługiwała największą koronkę kasety. Dla 32 zębów może być i 900 i 739 i 950,951,952,953 i każdą inną.
#11
No właśnie nie bo do napędów 9 rzędowych wprowadzono XTR'a z większą ilością zębów w kółkach.SoloTM pisze:Przecież może mieć dowolną przerzutkę, byle bez problemu obsługiwała największą koronkę kasety. Dla 32 zębów może być i 900 i 739 i 950,951,952,953 i każdą inną.
Najlepiej nie kombinować i nie być mądrzejszym od producenta.
Zwłaszcza że trwałość XTR 950 , 952 i 953 jest taka sama.
#12
Ja używam rd-m739 z manetkami 9sp i kasetą 11-32 i wszystko hula bardzo dobrze. Nie ma przeciwwskazań do używania przerzutek 8 sp. z manetkami/kasetami 9 sp o ile nie przekraczamy pojemności. Myślę, że większe kółka, a głownie dłuższy wózek wprowadzono głównie ze względu na to, że te przerzutki 9 sp obsługują kasety 34 t. Jeśli zamontujesz kółko 11 t w miejsce 10 t do przerzutki rd-m567/739 to się nic złego nie stanie. Gorzej jak kasetę 11-34 dasz.
Tym bardziej, że np. sram/esp 9.0 był kompatybilny z 9 sp a kółeczka miał 10 t. Tak samo Campagnolo 8,9 oraz 10 biegów.
Tym bardziej, że np. sram/esp 9.0 był kompatybilny z 9 sp a kółeczka miał 10 t. Tak samo Campagnolo 8,9 oraz 10 biegów.
#13
Ale po co kombinować ?SoloTM pisze:Nie ma przeciwwskazań do używania przerzutek 8 sp. z manetkami/kasetami 9 sp o ile nie przekraczamy pojemności.
Najlepiej jest tak jak przykazał producent.
Chyba że ktoś chce mieć specjalnie podobierane komponenty pod kolor lub dla własnego kaprysu to nawet manetki Shimano i tylna przerzutka Shimano 9s z kasetą i łańcuchem 10s działają
#15
Mam u siebie M950 i M952 - różnic ani konstrukcyjnych w części zasadniczej, ani w działaniu nie widzę
W tym wypadku to akurat wydaje mi się że M952 była "podrasowana" żeby pasowała do idei nowej odsłony 9 biegowej grupy (coś tak jak niektóre komponenty po wprowadzeniu w 95r grupy M910 - niektóre elementy M900 zostały podrasowane żeby pasować do idei nowej grupy, mimo iż zasadniczo różniły się detalami - np korby czy hamulce)
W tym wypadku to akurat wydaje mi się że M952 była "podrasowana" żeby pasowała do idei nowej odsłony 9 biegowej grupy (coś tak jak niektóre komponenty po wprowadzeniu w 95r grupy M910 - niektóre elementy M900 zostały podrasowane żeby pasować do idei nowej grupy, mimo iż zasadniczo różniły się detalami - np korby czy hamulce)
#16
M900 czy m950 w sumie jeden kij. 950ka lżejsza i pasuje do troche innej epoki. Latami używałem 950ki w kasecie 11-34 i nie protestowała. Podejrzewam, że większą różnicę w lekkości działania zrobi szlifowana/teflonowa linka i pełen pancerz, poźniej manetka, a dopiero na końcu przerzutka.. aha mam też wrażenie, ze napęd 9s działa kulturalniej niż 8
#17
Zgadzam się w 100%.rurokura pisze:M900 czy m950 w sumie jeden kij. 950ka lżejsza i pasuje do troche innej epoki. Latami używałem 950ki w kasecie 11-34 i nie protestowała. Podejrzewam, że większą różnicę w lekkości działania zrobi szlifowana/teflonowa linka i pełen pancerz, poźniej manetka, a dopiero na końcu przerzutka.. aha mam też wrażenie, ze napęd 9s działa kulturalniej niż 8
PS - uszczelki na razie nie ciekną
#18
bralbym szaraka, bo lzejszy, ale glownie wszystko zalezy od stanu od m900 nie wiem czy nei fajniejsze xt 739