Nad zmianą sprzętu zastanawiałem się od połowy sezonu. Początkowo miał być to Cube Reaction Race. Jednak gdy obejrzałem ten rower na żywo, zmieniłem zdanie. Osprzęt Srama z napędem 1x12 wyglądał bardzo tandetnie, amortyzator z cienkimi rurkami 30mm i waga roweru to jakaś masakra.
Marką Superior zainteresowałem się po wizycie na ich stoisku podczas MP MTB w Mrągowie. Rowery wyglądały na prawdę solidnie, choć pokazane tam modele były dalekie od zasobności mojego portfela. Po kilkutygodniowych poszukiwaniach znalazłem na wyprzedaży ww rower. Jest to model 2017, ale od wersji 2018 różni się tylko kolorami.
W rowerze od razu został wymieniony napęd na 1x11, kaseta 11-46, korba 34T. Nawet nie wiem jak jeździł na fabrycznym zestawieniu. Oczywiście mam wszystkie zdemontowane części. W razie potrzeby będę mógł przywrócić fabryczny osprzęt.
Za razie jeździ się świetnie. W niedzielę rower przeszedł chrzest na zawodach. Sprawdził się wyśmienicie. Nie będę pisał o jego wyższości na Cube bo to dwa różne światy.
Zamierzam jeszcze zmienić hamulce na STX M7000 te z Cuba, ale to w zimę.
Poniżej link do strony producenta z danymi rowerka:
https://superiorbikes.eu/pl/2017/mtb-ra ... -cyan-blue
#2
Zrobiłeś wielki krok kupując coś ŁADNIEJSZEGO
Ale żeby od razu puszczać wodze fantazji że to sprzęt do wygrywania ?
SPRZĘT NIE WYGRYWA tylko ten kto na nim jedzie
Nie znam się za bardzo na klockach z 29 kołami ale waga pewnie wskaże ze 12,5 kg.
Jeśli już masz pierdolca na punkcie wyścigów to odłóż i kup superlekkie koła - takie jak ci wysłałem w linku na Tune i ZTR z niebieskimi akcentami.
W połączeniu z lekkimi oponami to będzie przepaść w stosunku do tego co masz w tym rowerze.
Wtedy rower dostanie mega kopa!
Jeśli chcesz to mam do sprzedania anorektyczne opony pod 29 cali po Majce W
Oddam w dobrej cenie bo u mnie tylko zgniją a ty na wyścig będziesz miał lajty
Pomimo tego że lubię być w stosunku do ciebie złośliwy to nie będę się czepiał obecnego roweru gdyż na pewno jest lepszy od poprzednika
Zasięgnij jeszcze rad od naszego mistrza ciętej riposty Piotrusia ... z jego błogosławieństwem wygrasz każdy maraton
Ale żeby od razu puszczać wodze fantazji że to sprzęt do wygrywania ?
SPRZĘT NIE WYGRYWA tylko ten kto na nim jedzie
Nie znam się za bardzo na klockach z 29 kołami ale waga pewnie wskaże ze 12,5 kg.
Jeśli już masz pierdolca na punkcie wyścigów to odłóż i kup superlekkie koła - takie jak ci wysłałem w linku na Tune i ZTR z niebieskimi akcentami.
W połączeniu z lekkimi oponami to będzie przepaść w stosunku do tego co masz w tym rowerze.
Wtedy rower dostanie mega kopa!
Jeśli chcesz to mam do sprzedania anorektyczne opony pod 29 cali po Majce W
Oddam w dobrej cenie bo u mnie tylko zgniją a ty na wyścig będziesz miał lajty
Pomimo tego że lubię być w stosunku do ciebie złośliwy to nie będę się czepiał obecnego roweru gdyż na pewno jest lepszy od poprzednika
Zasięgnij jeszcze rad od naszego mistrza ciętej riposty Piotrusia ... z jego błogosławieństwem wygrasz każdy maraton
#3
Koła są bardzo lekkie. Nie mam zamiaru ich zmieniać. Rower waży sporo mniej niż napisałeś.
Napisz coś więcej o oponach, o których wspomniałeś.
Oczywiście z tym wygrywaniem to mnie poniosło
Po ostatnim wyścigu śmiem twierdzić, że porządny rower to połowa sukcesu.
Napisz coś więcej o oponach, o których wspomniałeś.
Oczywiście z tym wygrywaniem to mnie poniosło
Po ostatnim wyścigu śmiem twierdzić, że porządny rower to połowa sukcesu.
#4
Rower na razie dostał nowe chwyty ProGrip dedykowane do ATV. Przedni błotniczek w celu ochrony lag i uszczelniaczy przed syfem. Licznik z Lidla (tymczasowy, jedzie już taki jak ze zdjęcia). Aluminiowy bidon i pedały M520 z Cuba. Całość waży około 11,8 kg. z czego prawie 0,5 kg same pedały, także nie jest źle
#5
A nie było od razu - jak Ci koledzy radzili - kupić coś porządnego? Aleś się uparł i zmarnowałeś rok i pare kkzł na to kube, co to nawet koło roweru nie stało. Sam piszesz że to przepaść.
Tera posłuchaj co radzą mądre głowy i zamiast tracić hajs na rozmaite torcze hample i koronki zainwestuj w koła. Serio - nawet naj fiu fiu rama z torczami z kryptonu nie pojedzie bez dobrych kół. A niestety - większość fabrycznych setów właśnie na kołach oszczędza.
Także tego
Tera posłuchaj co radzą mądre głowy i zamiast tracić hajs na rozmaite torcze hample i koronki zainwestuj w koła. Serio - nawet naj fiu fiu rama z torczami z kryptonu nie pojedzie bez dobrych kół. A niestety - większość fabrycznych setów właśnie na kołach oszczędza.
Także tego
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#6
Jutro jak nie zapomnę i będę w piwnicy to sprawdzę jakie to dokładnie modele ale powiem tak - obie są od Schwalbe z tych najdroższych modeli ze złotym napisem.Bart pisze:Koła są bardzo lekkie. Nie mam zamiaru ich zmieniać. Rower waży sporo mniej niż napisałeś.
Napisz coś więcej o oponach, o których wspomniałeś.
Tył ma normalniejszy bieżnik a przód taki bardziej lichy - według mnie opony typowo na szybkie łatwe trasy - mają zapierdzielać a nie dobrze trzymać , coś za coś
Odnośnie kół wątpię żeby były bardzo lekkie ... chyba że dla kogoś golasy z wagą około 2,3 kg to lekkość
Tamte Tune są co najmniej o 0,5 kg lżejsze co w przypadku kół jest PRZEPAŚCIĄ
Zdemontuj wszystko z kół i wtedy je zważ na wadze wiszącej to będziesz wiedział czy się opłaca zmieniać.
Na twoim miejscu bym katował te fabryczne koła a na wyścig miał superlekki komplet na superlekkich oponach.
Szansa złapania kapcia na superlekkich oponach jest większa ale presja wyniku powoduje że stawiasz wszystko na jedną kartę
#7
Nic w nim nie zmieniam, oprócz hebli. Koła są na prawdę fajne, a sztywne osie robią robotę. Przednią tarczę jeszcze dokupię na zmianę 30T albo 32T, albo obie.
I pedały na jakieś lżejsze XT lub inne.
I pedały na jakieś lżejsze XT lub inne.
#8
Nie inwestuj zbyt wiele w ten rower. Za rok lepiej dolozyc i kupic cos znowu lepszego.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#9
Jedyne koła jakie będą miały zysk to złożone na karbonowych obręczach, ZTR to syf w porównaniu z takimi, a Tune to szkoda kasy na marnowanie masy nierotacyjnej nie biorącej udziału w toczeniu .
Koła mają piasty DT 370, spokojnie można zrobić to na Novatecu, będzie to trochę tylko lżej, bo na 350 to różnica w cenie 2 x .
Tutaj są SP wiec będą śmigać dobrze.
Wszelkie zmiany nie mające sensu, jak tu czytam nie mają sensu, zmiana jest dobra jak jest sensowna, także pakowanie drogich szpejów czasem nie odzwieciedla zysku.
Opony warto mieć lekkie
Można by się było zastanawiać , jeśli sprzęt będzie śmigany na trasach z małą ilością dziur, może dla podmianki widelec sztywny? dało by to ok 1 kg mniej masy statycznej do pchania pedałami.
Koła mają piasty DT 370, spokojnie można zrobić to na Novatecu, będzie to trochę tylko lżej, bo na 350 to różnica w cenie 2 x .
Tutaj są SP wiec będą śmigać dobrze.
Wszelkie zmiany nie mające sensu, jak tu czytam nie mają sensu, zmiana jest dobra jak jest sensowna, także pakowanie drogich szpejów czasem nie odzwieciedla zysku.
Opony warto mieć lekkie
Można by się było zastanawiać , jeśli sprzęt będzie śmigany na trasach z małą ilością dziur, może dla podmianki widelec sztywny? dało by to ok 1 kg mniej masy statycznej do pchania pedałami.
#10
Weź pod uwage że nowe 370 to konstrukcja 350 sprzed dwóch lat (aluminiowa oś i bębenek, system 3 zapadek) wiec już tragedii nie ma z wagą.
#12
Komplet kół przyzwoitej klasy to 1900 gram, dobrej klasy to poniżej 1700. Do tego dętki 2x120, opony 2x 550. Można lżej, a można ciężej. Kwestia czy set wylajtowany do hardcorowego ścigania czy w miare trwały. Dolicz oczywiście dwie tarcze po ok 100 gram sztuka i kasete, która w systemie 1x11 czy 1x12 niestety dużo waży (nawet 600).
#13
A jak tam jest rozwiazany napęd 1x11? Chodzi mi o korbę? Jest inna korba niż oryginalnie z zębatką NW czy po prostu odkręcona mała zębatka z oryginału?
#14
Te koła które są w Superiorze fabrycznie, mogą ważyć coś koło 1900g.
Obręcze katalogowo to 511g a jeśli są wersji tubeless to 491g.
Szprychy Sapim Laser/Race + nyple pewnie w okolicach 300g + 50g zależnie od proporcji lżejszych Laser do cięższych Race
Piasty to chyba jakieś 500g komplet
Obręcze fajnie szerokie choć nie wiem czy wytrzymałe ale tu jest akurat ten punkt gdzie można potencjalnie urwać >200g i będzie to odczuwalne...a karbony 29" są nawet i poniżej 300g sztuka...
Obręcze katalogowo to 511g a jeśli są wersji tubeless to 491g.
Szprychy Sapim Laser/Race + nyple pewnie w okolicach 300g + 50g zależnie od proporcji lżejszych Laser do cięższych Race
Piasty to chyba jakieś 500g komplet
Obręcze fajnie szerokie choć nie wiem czy wytrzymałe ale tu jest akurat ten punkt gdzie można potencjalnie urwać >200g i będzie to odczuwalne...a karbony 29" są nawet i poniżej 300g sztuka...
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)
#15
koła wazy się bez niczego, gołe bez szpilek.Bart pisze:To ile Waszym zdanie powinno ważyć przednie i tylne koło z oponą, żeby było dobrze ?
Dobre karbonowe ważyły poniżej 1600 dokładnie, ponad 3 lata gonią
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... 1qZahV6g0B
i w cale nie były to superlekkie koła, pod gościa 90 kg do ostrego mtb na maratony, potem używał ich z czołówki z teamu Bikershopu, lżjszy i z tego co wiem żyją cały czas, da się ?
#16
Te opony to Schwalbe Thunder Burt EVO TLR 3 w rozmiarze 2,1 oraz Schwalbe Racing Ralph EVO TLR 3 w rozmiarze 2,25.
Porobię foty i podeślę ci na PW
Porobię foty i podeślę ci na PW
#17
Mam EVO Schwalbe w jednym rowerze i zdarza sie czesciej niz na innych oponach kapcia zlapać. Boczna scianka tych opon to papier....
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#18
Dzięki, ale na razie i tak nie mam kasy na takie inwestycje.hit00r II pisze:Te opony to Schwalbe Thunder Burt EVO TLR 3 w rozmiarze 2,1 oraz Schwalbe Racing Ralph EVO TLR 3 w rozmiarze 2,25.
Porobię foty i podeślę ci na PW
Założyłem waśnie licznik i heble SLX M7000 z Cuba.
#19
Z korby są zdjęte tarcze 26/36T i założona 34TAdamello pisze:A jak tam jest rozwiazany napęd 1x11? Chodzi mi o korbę? Jest inna korba niż oryginalnie z zębatką NW czy po prostu odkręcona mała zębatka z oryginału?
#22
Co ? Nie chce mi się.skolioza pisze:Zdejmij oponę, opaskę i co tam jeszcze masz, do gołej obręczy i wtedy zważ
#23
To nie fanzol że masz lekkie koła!Bart pisze:Co ? Nie chce mi się.skolioza pisze:Zdejmij oponę, opaskę i co tam jeszcze masz, do gołej obręczy i wtedy zważ
Gówno a nie lekkie!
#24
Z tarczą, oponą, dętką nie jest źle. W porównaniu do tego co miałem są jak piórkohit00r II pisze:To nie fanzol że masz lekkie koła!Bart pisze:Co ? Nie chce mi się.skolioza pisze:Zdejmij oponę, opaskę i co tam jeszcze masz, do gołej obręczy i wtedy zważ
Gówno a nie lekkie!
#25
Moj crossmax 26 od hitka z opona Itp wazy 1240g.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#27
Licznik super, heble M7000 dopełniły całości. Rower gotowy, nic więcej nie trzeba. No może lżejsze pedały, ale to na wiosnę.
#28
Jedyne co w tym rowerze jest w miarę ładne to rama
Reszta części no może po za rzeczami z XT jest paskudna
Tanie matowe wykończenie mostka , sztycy , kierownicy.
Amor w macie to jakaś tragedia.
Szkoda bo na zdjęciach producenta nie wyglądał aż tak tanio.
Dlatego należy składać rower a nie kupować takie coś ... no ale może ja przywiązuję zbyt dużą wagę do części ?
Koła ważymy bez niczego - totalne golasy i wtedy wiemy co mamy.
Gadanie że są lekkie bo te z Cube'a w porównaniu do tych były klocami to słaby argument.
Wiesz , miałem Karpiela Armageddon i tylne koło 24 cale z oponą 3,0 Gazzaloddi , kasetą , tarczą 203 ważyło na oko ze 4,5 kilo.
Dlatego mam twierdzić że twoje to są lajty ?
Reszta części no może po za rzeczami z XT jest paskudna
Tanie matowe wykończenie mostka , sztycy , kierownicy.
Amor w macie to jakaś tragedia.
Szkoda bo na zdjęciach producenta nie wyglądał aż tak tanio.
Dlatego należy składać rower a nie kupować takie coś ... no ale może ja przywiązuję zbyt dużą wagę do części ?
Koła ważymy bez niczego - totalne golasy i wtedy wiemy co mamy.
Gadanie że są lekkie bo te z Cube'a w porównaniu do tych były klocami to słaby argument.
Wiesz , miałem Karpiela Armageddon i tylne koło 24 cale z oponą 3,0 Gazzaloddi , kasetą , tarczą 203 ważyło na oko ze 4,5 kilo.
Dlatego mam twierdzić że twoje to są lajty ?
#30
Ten amortyzator to ma stalowe golenie? Bo ja się nie znam na tych nowych ale tak wygląda.
Lodzermensch