Scott High Octane FR 2003 cz II

#1
No cóż.
Rower już był na moim poprzednim koncie ale na zupełnie innym secie.
To inne konto więc doszedłem do wniosku że skoro zaszło aż tyle zmian to warto pokazać.
Sprzęt raczej z kategorii Enduro ale chyba nikt się nie obrazi :->

Specyfikacja osprzętu:
-rama Scott High Octane FR 2003 S/M ... 48 cm
-koła na piastach Tune King Mik , szprychach DT Aero i obręczach ZTR Flow ( chyba ) , wagowo zajebiste 1450 gram :!:
-damper FOX RP 23 HV
-amortyzator przód FOX 36 Talas Kashima FIT 120/160
-stery FSA Orbit Xtreme
-mostek Thomson X-4 80mm
-zacisk sztycy Thomson
-sztyca KS regulowana
-siodło Fizik Aliante Carbon Braided
-hamulce Hope Tech X-2 203/183
-korba Shimano XTR 970 / 172,5
-suport Shimano XTR
-pedały Dartmoor
-kaseta Shimano Deore XT 770 11/34
-łańcuch Campagnolo C9
-przerzutka przód Shimano XTR 960
-przerzutka tył SRAM X-0 carbon red
-manetki SRAM X-0 carbon
-kierownica Race Face SIXC Carbon
-chwyty Scott

Cały rower przy skokach 160/160 waży 14,5 kg :!:
:shock:
Uważam to za super wynik zważywszy na wiek ramy.
Sprzęt spisuje się rewelacyjnie - jedzie leciutko jak XC za sprawą super lekkich kół.
Rama posiada wiele ustawień - wysokości zawieszenia , skoku 130 // 240 , długości damperów 190 // 240 , kąta główki , rodzaju główki - zwykła i półtora cala , regulacja rury podsiodłowej - XC / FR / DH
Można ją dostosować prawie pod każdy styl jazdy od ciężkiego XC po typowe DH.
Jak dla mnie rewelacja ale nie jestem obiektywny bo to mój sprzęt :->
A jakie są wasze opinie :?:
Załączniki
Obraz 044.jpg
Obraz 040.jpg
Obraz 043.jpg
Obraz 038.jpg
Obraz 032.jpg
Obraz 036.jpg
Obraz 022.jpg

#3
Baster pisze:Piękny... Zawsze podobały mi się te SCOTTy

A to Ty sprzedajesz tą drugą ramę na olx :)

Pozdrawiam
Dziękować :-)
Tak wystawiłem ją aby sobie powisiała.
Jak się nie sprzeda to nie będę płakał :mrgreen:

#4
Minimalny upgrade :lol:
Teraz jest ładny komplet , to niby taka pierdółka ale od razu widać że to nie są standardowe manetki 8-)
Po za tym wszedł krótki mostek Renthal ... trochę z musu ale biedy nie ma :mrgreen:
Dodatkowo mocniejsze hamulce Avid X-0 Trail z zaciskami od Elixirów robią nie złą SIEKĘ :lol:
Sęk w tym że zapomniałem zrobić im foto :->
Załączniki
IMG_20180106_135650.jpg

#6
czajnikmtb pisze:w twoich projektach to chyba nigdy biedy nie ma ;-) i jak zawsze zacnie to wygląda :mrgreen:
Dziękować ... staram się jak mogę.
Czasami to mi nie za bardzo wychodzi ale Octany uważam za udane :mrgreen:

#8
czajnikmtb pisze:mój REFLEX też nie najgorszy ale nie dorasta do pięt twoim :)
Zawsze możesz się za niego wziąć żeby był ciekawszy :-P
A dla czego nie ma tematu ?
Chyba że mi uleciał ?
Załączniki
Fiut & gówno.jpg

#9
hit00r II pisze: Dodatkowo mocniejsze hamulce Avid X-0 Trail z zaciskami od Elixirów robią nie złą SIEKĘ
To albo z zaciskami od Elixirów albo Trail. Traile się tym różnią od zwykłych że mają czterotłoczkowe zaciski.

#10
qsik pisze: To albo z zaciskami od Elixirów albo Trail. Traile się tym różnią od zwykłych że mają czterotłoczkowe zaciski.
Sęk w tym że klamki są od X-0 Trail a zaciski od Elixirów 8-)

#13
Ostatecznie jednak pedały HOPE zagościły w tym Scott'cie ponieważ bardziej przypasowały wizualnie.
Tu nie ma aż tyle srebrnego co w tamtym więc weszły.
Do drugiego podmieniłem białe , które lepiej się komponują z kolorem kół :->
Wykonanie tych pedałów to po prostu MISTRZOSTWO ŚWIATA ale 800 zł bym za nie nie zapłacił :-|
Zastanawiam się jeszcze czy by nie nabyć na półkę jednego albo dwóch kompletów tak żeby ładniej było w pokoju ;-)
Załączniki
IMG_20180214_122102.jpg

#14
Po ostatniej jeździe w lekkim syfie umyłem sprzęt.
Wydało mi się że FOX 36 jakoś dziwnie ciężko chodzi.
Przyszedł więc czas aby w końcu go nasmarować bo nigdy go nie otwierałem.
Oryginalnego oleju prawie nie było :shock: ... wyleciało dosłownie kilka mililitrów :!:
Mniej niż w FOX 32 kolegi ...
Zalałem do niego po 15-20 mililitrów na goleń 15 W od Motorexa.
Stan lag idealny zarówno dolnych jak i górnych 8-)
Czy to możliwe żeby fabryka zalała za małą ilość oleju ?
Później jak coś padnie to i tak im nie udowodnisz że amor padł z ich winy :-x
Załączniki
IMG_20180409_201838.jpg
IMG_20180409_201819.jpg

#15
Po dzisiejszej przejażdżce w góry Sokole stwierdziłem że w terenie opony p/t Continental X-King , Race King to jest masakra.
Ograniczają strasznie ten rower na zjazdach.
Super się spisują na asfalcie i szutrze kiedy się dojeżdża do leśnej lokacji.
Zamontowałem lochy od Schwalbe i dopiero teraz mogę uznać ten rower za enduro 8-)
Zaczął wyglądać poważnie a nie jak zabawka :mrgreen:
Do bicia rekordów prędkości z Odrodzenia chyba przystosuję mniejszego Octane'a ... tylko jak zamontować licznik przy widelcu USD :-|
Załączniki
IMG_20180415_183130.jpg

#17
sztopi17 pisze:Ściągnij sobie apke DigiHUD Speedometer . Powiem Cię , że całkiem dokładnie mierzy prędkość
Jeśli to jest na telefon to nie posiadam odpowiedniego bo te nowe działają mi na nerwy.
Po za tym najdokładniejszy jest licznik ... no i odpadł mi już jeden problem z zamocowaniem bo ... wepchnę Białego FOX Talas 36 do tego drugiego Octane'a :lol:
Trafił mi się z nieszczęścia ale będzie pięknie siedział z białymi kołami - zobaczysz jak złożę 8-)

#18
hit00r II pisze:Po dzisiejszej przejażdżce w góry Sokole stwierdziłem że w terenie opony p/t Continental X-King , Race King to jest masakra.


Bzdura ...za duzo po asfalcie na tych swoich "goralach " jezdzisz

Na X-King´ach spokojnie mozna medale MP XC zdobywac ;)
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=5005&start=0
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#19
marcin74 pisze:
hit00r II pisze:Po dzisiejszej przejażdżce w góry Sokole stwierdziłem że w terenie opony p/t Continental X-King , Race King to jest masakra.


Bzdura ...za duzo po asfalcie na tych swoich "goralach " jezdzisz

Na X-King´ach spokojnie mozna medale MP XC zdobywac ;)
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=5005&start=0
X-King jeśli jest NOWY to jeszcze jak cię mogę ale Race King to jest masakra.
Na asfalt są super ale do roweru Enduro w PRAWDZIWY TEREN się kompletnie nie nadają.
Trzeba po prostu zdecydować czy chcesz się męczyć na lochach aby dojechać na miejscówkę i mieć później super parametry czy bardziej cenisz sobie szybkość ale o wiele gorsze parametry w terenie.

#20
A więc żeby dać wszystkim odpocząć od tematu Cube'a zamieszczam foty z ostatniego apgrejdu :-)
Moim zdaniem rower na tym zyskał bo koła robią robotę.
Korba również wygląda dobrze 8-)
Powodem wymiany kół jest budowa nowego lekkiego roweru do którego będę potrzebował tylnego Tune'a.
Stwierdziłem że nie ma sensu kupować całego zestawu skoro szare SX'y zalegają mi na półce :-P
Załączniki
IMG_20180825_133952.jpg
IMG_20180825_133931.jpg
IMG_20180825_133909.jpg

#21
ech . . .

Dobre koła lekkie i sztywne to wyłącznie na obręczach karbonowych, temat sprawdzony i przetestowany, zysk i trakcja na wersjach tubless hokkless i przy szer C ok 25 mm w XC.
Pamiętam jak kumplowi poskładałem takie koła do 29" , jeździł cały dzień po okolicach Babiej Góry aż uwalił oponę :lol: dyszał do telefonu że już nigdy alu obręczy nie założy . . . .
www.velotech.pl

#22
Piotr pisze:ech . . .

Dobre koła lekkie i sztywne to wyłącznie na obręczach karbonowych, temat sprawdzony i przetestowany, zysk i trakcja na wersjach tubless hokkless i przy szer C ok 25 mm w XC.
Pamiętam jak kumplowi poskładałem takie koła do 29" , jeździł cały dzień po okolicach Babiej Góry aż uwalił oponę :lol: dyszał do telefonu że już nigdy alu obręczy nie założy . . . .
Pytanie po cholerę komu karbon w rowerze Enduro ?
Jeden ostry kamień i masz po obręczy.
Crossmax SX to klasa sama w sobie - idealny kompromis między niską masą a wytrzymałością.
No i ten wygląd 8-)
Ja już nie używam bezdętek ... nawet jak mam taką oponę to robię superciężki zestaw z dętką - 1,5 kilo opona z dętką :mrgreen:
To głupie ale w końcu muszę zajechać taką oponę a kombinować z wentylami i zakładaniem UST już nie mam zdrowia. :?: :shock:
PS - dlaczego nie napisałeś że rower jest brzydki :!: :?: Tak bardzo na to liczyłem w twoim wykonaniu :-x

#23
Bo rower w tym przypadku gówno mnie obchodzi, był temacik o kołach to podałem ciekawostke, a nawet McAskil dawał na karbonach . . . . .
jest taki mały team w Zakopanem i gość śmiga na enduro na karbonach z Enve i parę lat koła żyją, raz do roku przywozi do sprawdzenia i tyle, jak się nie umie to palec w dupie też można złamać.

Enduro Uphill ? po asfaltach ? nie ma takiej dyscypliny mtb :lol:

Hejtować ? Ty już masz swój świat :mrgreen:
www.velotech.pl

#24
Piotr pisze:nawet McAskil dawał na karbonach . . . . .
jest taki mały team w Zakopanem i gość śmiga na enduro na karbonach z Enve i parę lat koła żyją, raz do roku przywozi do sprawdzenia i tyle, jak się nie umie to palec w dupie też można złamać.

Enduro Uphill ? po asfaltach ? nie ma takiej dyscypliny mtb :lol:

Hejtować ? Ty już masz swój świat :mrgreen:
No ale te koła co testował McAskill to ewenement i najnowszy twór.
Zapewne nie do kupienia w rozmiarze 26 cali.
Enve wcale nie są takie mocne - gość miał po prostu fart.
Twoim zdaniem Crossmaxy kosztujące niegdyś ponad 3 koła są chaujota warte bo obręcz jest z alu ?
Hmmm tyle lat używam Crossmaxów i jakoś nie miałem większych problemów.
Karbon wszedł dopiero nie dawno i wcześniej alu spisywało się bardzo dobrze.
Czyli teraz jest ZŁE 8-) ... tak samo jak koła 26 cali ponieważ 27,5 , 27,5+ i 29 jest trendy - KUPUJ PAN KUPUJ BO TO NOWE WIĘC MUSI BYĆ LEPSZE 8-)
No właśnie Enduo Uphill ... tylko cioty i słabiaki podprowadzają rower 8-)
Ja wolę PODJECHAĆ a później jest Enduro w terenie.
Ty byś wprowadzał ?
Przecież to OBCIACH :!: :!: :!:

#26
Bart pisze:
hit00r II pisze:27,5 , 27,5+ i 29 jest trendy - KUPUJ PAN KUPUJ BO TO NOWE WIĘC MUSI BYĆ LEPSZE 8-)
Do samotnego, niedzielnego tułania się na kacu po okolicy, 26'' na pewno wystarczy. Nie zależy Ci na średnich prędkościach i lepszych czasach. Tym bardziej, że nigdzie się nie ścigasz.
Ciężko się ŚCIGAĆ na rowerze do Enduro 8-)
A w dół to zapierdziela co pokazują moje maksymalne prędkości :-)
Gdyby to był rower do XC to można by sobie te ślepe teorie dorabiać że większe koło to już jest nie wiadomo jaka różnica.
A prawda jest taka że jak nie masz łydy to pozostaje ci tylko pseudo rower elektryczny żeby siebie oszukać iż jesteś kozak 8-)

#27
hit00r II pisze:
Piotr pisze:nawet McAskil dawał na karbonach . . . . .
jest taki mały team w Zakopanem i gość śmiga na enduro na karbonach z Enve i parę lat koła żyją, raz do roku przywozi do sprawdzenia i tyle, jak się nie umie to palec w dupie też można złamać.

Enduro Uphill ? po asfaltach ? nie ma takiej dyscypliny mtb :lol:

Hejtować ? Ty już masz swój świat :mrgreen:
No ale te koła co testował McAskill to ewenement i najnowszy twór.
Zapewne nie do kupienia w rozmiarze 26 cali.
Enve wcale nie są takie mocne - gość miał po prostu fart.
Twoim zdaniem Crossmaxy kosztujące niegdyś ponad 3 koła są chaujota warte bo obręcz jest z alu ?
Hmmm tyle lat używam Crossmaxów i jakoś nie miałem większych problemów.
Karbon wszedł dopiero nie dawno i wcześniej alu spisywało się bardzo dobrze.
Czyli teraz jest ZŁE 8-) ... tak samo jak koła 26 cali ponieważ 27,5 , 27,5+ i 29 jest trendy - KUPUJ PAN KUPUJ BO TO NOWE WIĘC MUSI BYĆ LEPSZE 8-)
No właśnie Enduo Uphill ... tylko cioty i słabiaki podprowadzają rower 8-)
Ja wolę PODJECHAĆ a później jest Enduro w terenie.
Ty byś wprowadzał ?
Przecież to OBCIACH :!: :!: :!:
Masz dziwną filozofie życia , której nie pojmuję , a żyję sporo dłużej . . . .
Cena produktów firmowych nie odzwierciedla rzeczywistości , a Mavic wybitną kichą jest.
Enve jakie miał, były seryjne i to bardzo mocne koła.
Teoria ewolucji mówi że karbon zastępuje alu wszędzie, zwłaszcza ramy i obręcze.
Jak pojeździsz na karbonowych dobrych kołach to możemy wznowić polemike.
Co do wprowadzania . . .praktyka mówi tak . . .że czasem lepiej podejść te parę metrów niż przeciążyć mięśnie i stracić na następnym podjeździe lub podjazdach, nie jest to żaden wstyd, jedynie kalkulacja, zakładając że robimy to świadomie, a nie że nie mamy kondychy i zdychamy.
Przejście się odpręża nogi i rozluźnia napięcie, po zakwaszeniu już nie będzie dobrze.
A obciach jest jak się na fulu enduro po asfaltach goni . . ..
www.velotech.pl

#28
Piotr pisze: A obciach jest jak się na fulu enduro po asfaltach goni . . ..
Ja bym raczej napisał że WZBUDZAM PODZIW turystów , którzy widzą jak PODJEŻDŻAM tym rowerem takie podjazdy bo ktoś inny dawno by sobie odpuścił 8-)
Później zapierniczam terenem więc nie za bardzo rozumiem ten twój ból :-P
Jeśli jest odpowiedni wiatr do bicia rekordu na tym asfaltowym odcinku to próbuję pocisnąć po czym podjeżdżam z powrotem i cisnę terenem :mrgreen:

#29
hit00r II pisze: Ja bym raczej napisał że WZBUDZAM PODZIW turystów , którzy widzą jak PODJEŻDŻAM tym rowerem
Obrazek


Rozumiemy ...wszystko rozumiemy
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
cron