coz - moze przesadzilem z tytulem postu;)
o co wiec chodzi?
1. piasta tyl HG50 z bebnem HG 7s: os 142mm (drazona) / konusy i podkladki na szerokosci 132mm - waga ~352-355g
2. piasta tyl M730 z bebnem HG 7s: os 145mm (tez pod qr) / konusy na 135mm - waga 389g!
skad taka roznica wag?
jako kolejne przyklady:
3. szosowa 1050-ka (kolor zielonkawy) na 7s z bebenem HG nakrecanym na korpusie - waga ~356g
4. szosowa Dura Ace 7400 z bebenm 7s o zwezonej srednicy (ostatnia zebatka jest jednoczesnie nakretka, i ma jeszcze do tego mniejsza srednice!), standardowo 130mm/140mm - waga ~354g
i jeszcze maly fenomen:
5. nieznana mi z oznaczenia piasta "via shimano", o pelnej osce szerokiej na 170mm!!! (konusy 123mm) i bardzo ciekawym bebenku 5-6s, ktory po zdjeciu konusow i wyjeciu osi WYCHODZI CIAGNIETY REKAMI (nie jest przykrecany) - znow 352-6g
o co kaman? skoro pozniejsze piasty shimano (parallaxy) wazyly juz po 400g? (nie mowiac juz o reklamowanym na wielu forach jako "niezniszczalnym" modelu m756 wazacym 500g)
#2
XT było od zawsze sprzętem pancernym, ale niekoniecznie lekkim Wagowych zawrotów głowy miał raczej dostarczać XTRo co wiec chodzi?
1. piasta tyl HG50 z bebnem HG 7s: os 142mm (drazona) / konusy i podkladki na szerokosci 132mm - waga ~352-355g
2. piasta tyl M730 z bebnem HG 7s: os 145mm (tez pod qr) / konusy na 135mm - waga 389g!
#3
ale moze nie pierwszy (900) ani wersja polepszona (910). Bo ogryzek jak i parallax z tej serii rowniez ocieraja sie o granice 400g ;(skolioza pisze:Wagowych zawrotów głowy miał raczej dostarczać XTR
dopiero od m950ki nastepuje powolne obnizanie wagi (i jakosci;) od 308g...
temat dotyczy rozkminy - gdzie te gramy sie podzialy? przeciez sama os dluzsza o 5-7mm nie moze byc ciezsza az o 30g!. Dla przykladu korpusy piasty m950 i m765 (centerlock z tej srednio udanej edycji ale jeszcze made in japan) - roznily sie max 15g (a trzeba pamietac, ze korpus CL ma wiecej materialu, z uwagi na mocowanie tarczy)
moze to tez dziwic - ale np bebenek tzw. "tytanowy" z m950ki, na 8-9s, wazy tyle samo, co zwykly stalowy 7kowy HG!
#4
z tym m900 zależy... przednia przerzutka była bodaj najlżejszym down-swingiem z tym logo do serii 960 (nie wiem jak teraźniejszy XTR wypada)
#5
Niezawodność przede wszystkim.
np M730 miała w odróżnieniu do HG50 stalową wkładkę w aluminiowym korpusie, stąd różnica in plus na wadze.
np M730 miała w odróżnieniu do HG50 stalową wkładkę w aluminiowym korpusie, stąd różnica in plus na wadze.
#6
ciekawostka.
Rozbierajac piaste 105 z seri 1050, juz z bebenkowa (UG) odkrylem, ze po pierwsze konusy sa bardzo male,lajtowane, nakretki kontrujace tez w wersji mikro, a podkladki dystansujace cale ALU! tymsamym wraz z osia 126mm piasta podobno wazyla ponizej 335g!!! niezle jak na koniec lat 80tych
Rozbierajac piaste 105 z seri 1050, juz z bebenkowa (UG) odkrylem, ze po pierwsze konusy sa bardzo male,lajtowane, nakretki kontrujace tez w wersji mikro, a podkladki dystansujace cale ALU! tymsamym wraz z osia 126mm piasta podobno wazyla ponizej 335g!!! niezle jak na koniec lat 80tych
#7
Tylko co z tego jak zamykacz 100g ważył ;D Kupiłem teraz Durasia przedniego 7400, na wadze wychodzi 144gram (miałem lx-a m550 lżejszego- 139g) a zamykacz 90 ;D Jeszcze mi brakuje tylnej 7400 pod 8kę ale coraz droższe są te szpeja ;/
Sporo starszych części było lekkich, korby Arabesque pierwsze z brzegu- ramiona ważą ~420g, później z shimano chyba tylko 7410 mogła się taką wagą pochwalić. Widać kitajce uznali że waga to nie wszystko i wytrzymałość/sztywność też jest ważna. A przerzutki- Shimano Sante ważyło 190g ;D Nowy diurejs niewiele mniej waży a ultegra coś koło tego.
Sporo starszych części było lekkich, korby Arabesque pierwsze z brzegu- ramiona ważą ~420g, później z shimano chyba tylko 7410 mogła się taką wagą pochwalić. Widać kitajce uznali że waga to nie wszystko i wytrzymałość/sztywność też jest ważna. A przerzutki- Shimano Sante ważyło 190g ;D Nowy diurejs niewiele mniej waży a ultegra coś koło tego.