#32
Lukanio pisze:Ja miałem to samo tylko ze w sterach E Thirteen w Iron Horsie Sunday spoko sprawa
No OK ale ... co mają do tego stery :roll: :?:

#33
to że anglesety i wymienna główka robią to samo ? (no chyba ,że coś mi się pomyliło)

p.s.Nawet ładny ten scott, acz 120 skoku i ten śmieszny damper +3blat w tym rowerze to jakaś bzdura.. no ale jak masz 3 :roll: ..to co zrobić.
Może jeszcze kup 4go i przerób go na gravela ? :-P

#34
rurokura pisze:to że anglesety i wymienna główka robią to samo ? (no chyba ,że coś mi się pomyliło)

p.s.Nawet ładny ten scott, acz 120 skoku i ten śmieszny damper +3blat w tym rowerze to jakaś bzdura.. no ale jak masz 3 :roll: ..to co zrobić.
Może jeszcze kup 4go i przerób go na gravela ? :-P
Angleset ? O co dokładnie chodzi ?
Po prostu stworzyłem set o najmniejszym możliwym skoku dopuszczanym przez producenta i na tyle jest bodajże 127 a Shiver SC ma 115 lub 120.
Dla czego śmieszny damper ?
Rower z Tallasem 180 tył i 160 przód natomiast Z Shiverem DC 240 tył 190 przód.
Katalogowo one miały 3 blaty ... po za wersją do DH gdzie był jeden ale nie chce mi się pchać tego kloca pod górę więc jest jak jest 8-)
Chciał bym mieć 4 i nawet 5 jeśli by się trafiła pierwsza wersja oraz żółta bądź biała.
Ot takie ZBOCZENIE :mrgreen:

#35
Angleset -zmienią kąt główki za pomocą sterów ..
Wymienna główka też zmienia kąt główki ,jeśli dobrze rozumiem ,więc wychodzi ostatecznie na to samo jeśli się nie mylę i to ma to ze sobą wspólnego ,że efekt ten sam :)

Co do samego szpeju w rowerze ,tak się tylko naigrywam ,bo patrzę na niego z mojej perspektywy.
Rzecz jasna w tej lekkiej konfiguracji ten damper jest jak najbardziej na miejscu..

Ciekawi mnie też jak taka rama się prowadzi w wersji xc i dh ,bo coś nie dowierzam ,że da się zrobić aż tak uniwersalną ramę ..

A co do lekkiego zboczenia -każdy je ma -ja mam 3 (teoretycznie takie same kuwahary) i jakoś nie mam zamiaru się ich pozbywać :-)

#36
rurokura pisze: Ciekawi mnie też jak taka rama się prowadzi w wersji xc i dh ,bo coś nie dowierzam ,że da się zrobić aż tak uniwersalną ramę ..
Powiem ci że różnica po między najmniejszą a największą opcją jest kolosalna ... zupełnie inna pozycja z powodu różnej długości damperów oraz sporej różnicy w wysokości przednich widelców.
Dodatkowo różnej długości mostki powodują inną pozycję że o sztycach nie wspomnę :->
Masa kół i całego roweru też jest nie bez znaczenia.
Przy tych ustawieniach dampera zmienia się również progresja tylnego zawieszenia .
Tutaj dodatkowo istnieje możliwość podniesienia całego zawieszenia ale ja tego nie stosuję bo wtedy z roweru robi się straszna kobyła ... chyba tylko do skakania z dachów :mrgreen:
Chciał bym jeszcze mieć takie wersje kolorystyczne jak w załącznikach 8-)
Moim zdaniem również są przepiękne ... :-)
Załączniki
Octane.jpg
Octane 3.jpg
Octane3-2.jpg

#37
A takie tam do Skociny :lol:
FOX trafił się przypadkiem ... ale teraz ten rower to będzie kozak na maxa 8-)
Shiverek powędruje na półkę żeby cieszyć oko :mrgreen:
Załączniki
IMG_20180416_174218.jpg

#38
Więc po złożeniu do kupy rower prezentuje się jak na zdjęciach :-D
Moim zdaniem jest zarąbiście 8-)
Amor FOX 36 Talas , białe siodło Fizik Gobi Kium , heble Formula Oro Bianco i zamieniłem tylną przerzutkę na inny egzemplarz SRAM X-0.
Prawdopodobnie jeszcze wymienię opony na jakieś konkretniejsze.
Talas niby podobny do tego mojego nowszego na Kashimie ale regulacje kompresji ma z zupełnie innej strony ... a w pracy jest jakiś taki bardziej miękki i poduchowaty przy takim samym ciśnieniu.
W Lapierre kolegi połączyłem to co stare z nowym :mrgreen:
Podoba się , czy nie 8-) :?:
Załączniki
IMG_20180417_114923.jpg
IMG_20180417_114859.jpg
IMG_20180417_114807.jpg
IMG_20180417_114843.jpg

#39
Po tym jak Shivera SC zastąpił pokaźnej wielkości FOX 36 uznałem że aby rower był bardziej endurowy należy zakupić jakiś krótszy mostek.
To jest niby pierdoła ale w zasadniczy sposób zmienia pozycję , którą przyjmujemy na rowerze.
Sprawdziłem w praniu że lepiej się jeździ z krótkim mostkiem bo tak mam ustawionego drugiego Octane'a.
Obecny mostek to 80 mm a wpadnie Thomson X4 o długości 50 mm.
Będzie sztywniejszy i moim zdaniem lepiej wpasuje się wizualnie do tego roweru.
Co ciekawe ... albo ja mam takie mocne giry albo śruby do blatów w korbie RF są do dupy :!: :shock:
Z 4 trzymających średnią i dużą koronkę korby odkręciły się aż 3 :-x
Śruby wraz z kominami są z Alu więc wymieniłem je na zbliżone wizualnie shitmanowskie od XT , które są ze stali.
Załączniki
thomson.jpg

#40
Uaha Octany dwa , uaha czerwone , uaha pod murem stały :lol:
Mostek zainstalowany i sądzę że jest lepiej.
Foto porównawcze 50 X4 oraz X2 o długości 135 :shock:
Który Octane bardziej się podoba 8-) :?:
Załączniki
IMG_20180507_183637.jpg
IMG_20180507_183533.jpg
IMG_20180507_183547.jpg
IMG_20180507_150443.jpg

#43
Mały upgrade 8-)
Kierownica Crank Brothers została zastąpiona karbonową Race Face SIXC
Szerokość 78 cm tamta w drugim Octane ma 76 więc może minimalnie przytnę do tamtego rozmiaru jeśli odczuję wyraźną różnicę 8-)
Teraz w obydwu maszynach mam identyczne kierownice a co za tym idzie chwyt.
Załączniki
Zdjęcie0312.jpg

#46
Takie tam małe ozdóbki :->
Zwykłe poszły do Sparka.
Zdjąłem więc ze ściany dekoracje.
Dodatkowo hamulce Hope Tech X-2 ale to przy okazji 8-)
Załączniki
Zdjęcie0359.jpg