KONA - LAVA DOME ( odnawianie )

#1
Z racji tego iż kolekcja u mnie Kony zwiekszyła się o nowy egzemplarz , zacznę może od niego.
To zdjęcia surowe, tak jak został rowerek zakupiony, z czasem bedzie podmianka szpejów na wyższe grupowo.

1. KONA Lava Dome ( nie znam rocznika ) , rozmiar słuszny , czyli 18 "

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Więcej zdjeć i opisy po wstepnym przemontażu.
Ostatnio zmieniony 2009-10-02, 08:44 przez Piotr, łącznie zmieniany 2 razy.

#2
Ładna, na prawdę ładna - spokojna geometria stonowana kolorystyka Lubię takie rowery

Znawcą Kony absolutnie nie jestem, ale jeśli osprzęt jest oryginalny to sprawa zdaje się byc dośc prosta: Alivio zadebiutowało w roku 94, w takiej właśnie szacie graficznej, a już rok później design grupy został zmieniony
Jeśli zatem będziesz gdzieś kopac po katalogach proponuję zacząc od roku 1994

#3
Osprzęt to załozona kaszana pewnie aby sprzedac, mnie zaleząło tylko na ramie, jak widaomo osprzet mozna założyć zawsze inny.
To jest model 2000, tylko wtedy był w kolorze czarnym.
Na mojej Konie jest troche podmalowań, ale jest oryginalny lakier i naklejki takze .
Bardzo ładne są w tej ramie haki - Ritcheya, amlutkie zgrabne..

Pare szpejów jest w złym stanie , lub brzydkie, penie sie wymieni w wolnym czasie.
Na razie dostała już kierownice Race Face wygiętą ( z podobnego rocznika ) , no i najlepiej jakby trafił jeszcze jakiegoś Bombera, może być nawet 80 skoku, bo rama ma geometrie , która to przyjmie.
Najlepszy byłby bomber bez zewnętrznej reg tłumienia na sprężynach, bo zamieniłbym regulatory na korki powietrzne .

#4
Piotr pisze:Bardzo ładne są w tej ramie haki - Ritcheya, amlutkie zgrabne.
Nie dam sobie reki uciąć, ale żadna Lava Dome nie miała haków Ritchey'a, miały wybity napis Kona owszem i były nieco podobne do "płaskich" Ritchey'ów.
Piotr pisze:no i najlepiej jakby trafił jeszcze jakiegoś Bombera, może być nawet 80 skoku, bo rama ma geometrie , która to przyjmie.
Rama ma geo, która spokojnie przyjmie 100mm skoku. ;-)

Czekam na rozwój roweru na tej ramie.

pzdr
Łukasz

#5
Rama miała , bo ma haki Ritcheya, ma oryginalny w większosci lakier i naklejki takze.
Mam jeszcze one Explosiv i ona takze miała haki tej firmy.
Co do geometri to może przyjąć 3" widelec, a to jest max 80 mm, można założyc do wszystkiego 100, ale to nie ta sama jazda.
Z tym widelcem jaki jest załozony ( kaszana straszna ) rower jest "zrywny" i dobrze podjeżdża.
Co do reinkarnacji są pewne plany, ale to zalezy od czesci jakie będą dostępne.
Pisałem o bomberku bo z cr-mo Koną najfajniej to własnie bomber pracuje.

#6
Ogólnie to ciekawe, dlaczego średniej klasy Kona (Lava Dome) ma haki Ritcheya, Explosifa rozumiem, a tu :-? . Może masz przemalowaną :lol: , znaczy fabrycznie, bo zdarzały się, że wyższe modele z poprzedniego roku były sprzedawane jako niższe rok później u Kony.

Zapodaj, jak możesz nr seryjny ramy, chętnie poszperam w necie co to za rama. Sam mam Lava Dome 97 i Cinder Cone 98 i nie mają takich haków.

Co do geometrii, to nie to, że wszędzie można wsadzić, ale kiedyś chłopaki z retrobike.co.uk mierzyli geo Kony i jest ona niezmienna od bodajże 94 do 2000 roku gdzie stosowali już 100 skoku. Zresztą pisałem do wielu gości jeżdżących na podobnych rocznikach Kony z 100 skoku i twierdzą, że jest w sam raz. Zresztą zrobisz jak chcesz, ja piszę tylko gwoli informacji.

Przy okazji, świeci rama w ciemnościach? ;-)

pzdr
Łukasz

#7
A dopiero teraz przeczytałem posta, jak nie zapomne to spisze nr ramy, nie wiem czy swieci, haki ma Ritcheya, rocznik jak już pisałem.

Jeżdze od czasu do czasu na swoim Explosivie i tam mam bombera z 97 r skok 65 mm i geomtria mi bardzo pasuje.
Amor 100 mm bardzo zmienia geometrie tych ram, nie proponuje wiecej niz 80 dawać, Kona nie zakładała wtedy większych, choć należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.

#8
Piotr pisze: należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.
moze z tego samego rocznika...
ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)

#9
skolioza pisze:ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)
na 90% sx-r mial rzeczywistego skoku 89mm... a jesli dalej o danych mowa - to moj sx (zwykly) mial 44cm wysokosci (- oczywiscie sag;)
Obrazek

#10
zimny pisze:
skolioza pisze:ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)
na 90% sx-r mial rzeczywistego skoku 89mm... a jesli dalej o danych mowa - to moj sx (zwykly) mial 44cm wysokosci (- oczywiscie sag;)
heh mnie nigdy więcej niż 6cm nie udało się wycisnąć, Lechu z ando które swego czasu też sx-ra miał także twierdził że skok jest nieco na wyrost... Six którego u mnie widziałeś jest w konfigu na 100mm, tyle też mniej więcej ma w rzeczywistości i jest ok 22mm wyższy od SIDa

#11
Piotr pisze:nie wiem czy swieci
Powinna ;-)
Piotr pisze:haki ma Ritcheya
Teraz już wierzę, ostatnio widziałęm dokładnie taką samą ;-) i rzeczywiście ma haki Ritcheya, dokładnie te jak w starych Sector'ach.
Piotr pisze:Amor 100 mm bardzo zmienia geometrie tych ram, nie proponuje wiecej niz 80 dawać, Kona nie zakładała wtedy większych, choć należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.
Kona zakładała do tytanowego Hei Hei "zetjedynkę" w 1997 roku, choć w katalogu wygląda to komicznie. Wg mnie setka z dobrym SAG'iem będzie OK:. Natomiast moja żona jeździ z Z2 65mm w Konie i w takim setupie rower jest bardzo zwinny.

#13
Moja Kona Lava Dome otrzymała dzisiaj na nowo zrobione koła, tył na piaście LX, przód na piaście ??? na łożyskach masz.
Rower jest postawiony na widelcu sztywnym Rockstar Marina, kolor bedzie zmieniony na czarny, albo zostanie tak jak jest, to jeszcze nie zdecydowano.
Za to założyłem pancerzyki Shimanowskie oczywiscie i na dodatek w kolorze prawie białym, z odpowiednio dobranymi starymi końcówkami.
Pancerze są 5 mm grubosci , są to wersje przerzutkowe.
Po odpowiednich modyfikacjach końcówek nadały się także jako hamulcowe, rurka teflonowa w środku ma taką srednice że może w niej pracować linka hamulcowa nawet z lekki mluzem.
Co poza tym, jak widać doszedł mostek KORE z 95 r , tylko szkoda że srebrny , ale jakoś sie skomponuje ze srebrną sztycą, chyba że dostanę kierownice na OS bo mam juz mostek Race Face odpowiedni.
Po końcowych montażach rowerek zostanie rozebrany , rama będzie podmalowana w paru miejscach , całosć pociągnięta bezbarwnym dla konserwacji i ponownie założony osprzęt.
Cudów nie będzie, przerzutka przód i tył to bedzie coś z grupy LX-a, albo XT,
Do wymiany pozostały jeszcze klamki i hamulce,
Kona dostanie zestaw AVIDÓW , podobny jak ten stary, ale czyściutki i ładny.
Do zmiany jeszce oponki będą, wytypowałem Maxxisy Larsen Mimo 1.95, szybkie i lekkie, dętki takze Maxxisa 125 g.
Ogólnie rower wyjdzie dosyc lekki.

Korby to wyrób Stronglighta robione na zamówienie dla Specializeda, zatarłem już logo, także pasują, pakiet dałem XT 107mm, całkiem dobrze z nim współpracują.
Blaty do korb Shimano, duży tak nie do końca pasuje wizualnie, ale siedzi , średni za to trzeba było troche podpiłować aby osiągnął kształt pająka.

W przyszłosci niedalekiej wymienię obręcze bo jedna jest zajechana już , obrecze dojdą czarne, prawdopodobnie Rigida albo Alexrims.

Próbne jazdy potwierdziły moją pewnosć że ramy Kony są zwinne i szybkie, na tym rowerku po prostu się podjeżdza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na razie tyle.
www.velotech.pl

#14
Nie ma pytań to jade dalej z przeróbkami, co chwile jakis pomysł i realizacja :

Kona dostała dzisiaj nowy widelec, po przepolerowaniu odzyskał kolor, jest pare odprysków, może na końcu w fazie malowanek uda się to zaretuszować.
Widelec słynnej firmy Kinesis, tzw "suspension ready", pasuje mi w stosunku do poprzedniego żółtego grubością widełek i kształtem wygięcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


W końcowej wersji wyboru opon, wybór padł jak to było zamysłem na poczatku na elegancko pasujące optycznie i własciwościami jezdnymi, Maxxisy Larseny 1.9 Mimo

Obrazek


Ponieważ jednak uparłem sie na hamulce, te które były oryginalnie zamontowane, a są w stanie tragicznym, wstępnie poddane zostały próbie szlifowania i będą podmalowane na czarno , nie chce zakładać innych bo te hamują wprost rewelacyjnie, klamki także zostaną przemalowane - korpusy, bo są porysowane.

No i w napadzie jeszcze paru wolnych minut założyłem ............. aby zobaczyć " co by było gdyby taaaakie hamulce założyć ", co nie jest wykluczone.

Obrazek
Obrazek


Teraz ide do piwnicy poszukac jakiejś kierownicy, a był gdzies jakiś Azonic czarny :mrgreen:
www.velotech.pl

#16
HEHEHEHE, hamulce majabyc po to zby zwracać uwage :mrgreen: z daleka.
Ale raczej chyba zostanav-ki, albo Magury Tomaca.
Zreszta myslałem nad dodatkami czerwonymi , typu stery, nyple, szpilki-zapinki.
Piranie są za grube do chydych rurek, mnie nie pasują :-/ , za grube na taki delikatny image, czarna rama wyglada sporo chudziej.
A w sumie to nie wiem jak końcowo będzie, bo coś może znajde w jakimś zakamarku ciekawego :lol:
www.velotech.pl

#17
No i tak przeszperałem szpeje i ukazała się przerzutka tył Sach Quartz, no to sobie myśle, a co mi tam , przykręce i będzie hulała.
Szukam teraz coś ciekawego na przednią przerzutke, może jakiś LX czarny by spasował, gdzieś był w którymś kartonie :-D

Obrazek
www.velotech.pl

#19
skolioza pisze:
Piotr pisze:No i tak przeszperałem szpeje i ukazała się przerzutka tył Sach Quartz,
plasma :-P w zasadzie to samo, tyle że rozbieralna (dostań tu części do niej....)
No tak, myślałem o Quartzu, a przecie to Plasma.

Całkiem rozbieralna, przerzyła już pare rowerów i mam ja od nowości jak były w sprzedaży.
www.velotech.pl

#23
Raczej nie, ale ciekawe jest to iż z tym widelcem zrobiła siebardzo komfortowa, wysoki przód, czego nie lubie za bardzo, potrzebna mi sztyca z jarzemkiem centralnym typu offset "0", albo offset typu jak w Syncrosie i to czarna, za mini kase.

Po prostu musze ograniczyć wielkosć zapasów bo będzie to leżało w nieskończonosć nieprzynosząc niczego w zamian, a znalazłem nawet canti motylki nastepne, chyba Exage i korby biopace nawet.

Zastanawiałem sieczy by nawet nie obudować tej ramy w stare szpeja z okolicy 90 lat, ale nie pasowałoby mi to epokowo, nawet canti mi do niej nie apsują, do wersji Murraya by pasowały jak znalazł, tylko skąd taką starą Kone znajde , chyba na ebayu , a tam ceny że hej.

A propo, przyniosłem kierownice Azonica 560 mm, troche bardziej kultowa niż ZOOM , któremy nic nie ujmując takze ciekawy jest.

Co do Centuriona, denerwuje mnie krótka główka i dużo podkładek pod tym, nie wiem ,wusze odpocząć, popjeździc, jak wpdaniesz to sobie na obydwu przejedziesz bo są na chodzie.
www.velotech.pl

#24
No zeby nie było ze się o...pierniczam, bo ostatnio to segreguje odpady - stare szpeja jak to mówią, to zrobiłem małe przemeblowanie bo jednakże ta korba lepiej się prezentuje i lepiej siada na tym pakiecie.

Obrazek


Hm, tak sobie myśle że warto by było mieć przerzutke przód z serii takiej jak tylna , może się znajdzie cosik gdzieś.
www.velotech.pl

#26
skolioza pisze:cytat z shoutboxu
[Czw 22:01] skolioza: white + sram - nie będzie to osprzętowy przeciętniak, rower jakich wiele
Choć raz mnie posłuchałeś i popatrz jaki od razu piękny efekt :-P
Ja tam słucham swojego wewnetrznego głosu, który podpowiada mi że jezeli znajde czarną korbe np Race Face, albo coś ciekawego w ciemnym kolorze to chyba bedzie zamiana , bo ta bardzo razi estetycznie, no i wyrzuciłem czerwony koszyk bo takze raził w oczy, za to mam czerwone pedałki Ritcheya :-)
No chyba że czarne blaty ładne znajde .
www.velotech.pl

#27
Majac na względzie tylną przerzutke w sumie rzadko spotykaną dołącze do niej manetki obrotowe , które już niejedno przejecahły, ale sa w doskonałej kondycji, takzę do Kony założe.
Kolor rączek mam czerwony, albo czarny ewentualnie jak mi nie spasuje coś w ogólnej koncepcji.
Obrazek
www.velotech.pl

#29
No jest szansa że pare części zmieni miejsce pobytu z roweru do szafy albo do ludzi, bo koncepja wykańczania powoli sie klaruje.
Dosyc długo zastanawiałem siejakie koła w końcowym etapie załozyć-zmontować i padło na piasty LX czarne paralax, jako najblizej zbliżone rocznikowo.
W poczatkowej wersji miłay być cinekie LX-y , ale jakoś mi to nie grało z resztą, także pralaxy zostają, do tego koła są złożone na szprychach - przód 1.8, tył 2.0, 2.0/1.8 i obręcze Alexrims AC 18 czarne bo takie mi imitowały Mavica, zresztą i tak pozbawione naklejek bo naklejki bedą firmowe i RetroMtb także na obręczach zaprojektowane specjalnie.
Przednia piasta, ze złotym paskiem jest az za ładna, no i waga kół przyzwoita, przód 797 g , tył - jak skończe to zwaze.
Kaseta idzie XT 11-28, przerzutka tył i korbowód - no tu jest jeszcze koncepcja nie zakończona.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.velotech.pl

#30
No to kółka stoją w rowerku, ładne czarnule, ale są w zanadrzu piasty XT srebrne jedyne słuszne paralxy i koncepcja kół peweni pójdzie w strone tych piast ale niekoniecznie, za to LX-y pójdą do projektu X o którym myśle od .......... 10 lat conajmniej albo do sprzedania jak komuś się spodobają.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Poza tym nowy model kokpitu, zamiast gripów - manetki tak siezastanawiam czy tak czy siak, gripy Sachsa lżejsze, ale za to z tymi klamkami manetki lepiej pracują , bo z gripami za bardzo oddalone od palców.
Moze gripy ożenie z magurą JT do projektu X. eeeeeeeeeeee nie wiem.

No i teraz w międzyczasie poszukamy kierownicy srebrnej, najchętniej cr-mo, Trek takie robił fajne.
www.velotech.pl