Santa Cruz Heckler 1996/97

#1
Cześć,
Sprawy mają się tak, że musiałem pozbyć się ulubionego fulla, czyli GT STS. Na domiar złego już następnego dnia okazało się, że to był mój jedyny full. Z racji wieku jakoś lepiej mi się lata na fullu. A może z lenistwa. Nie pamiętam dokładnie. No i oczywiście zaczęło się kombinowanie, co tu złożyć, żeby było miękko.

RAMA: Santa Cruz Heckler 1996/97
WIDELEC: Marzocchi Bomber Z1 1996
Damper: FOX Vanilla RX (190mm). Powinien być właściwie 200mm, ale jest nieżywy.
Sztyca: Thomson Elite
Obejma sztycy: Salsa
Stery: CK
Mostek: Thomson Elite
Kierownica: Syncros Heat Treated
Gripy: YETI Lock-On
Siodełko: Fizik Nisene
Hamulec przedni: Hope M4
Hamulec tylny: Magura HS33 Tomac z klamką Altek
Korby: Kooka + Amazing Toys
Przerzutka przednia: Nie warto wspominać - jakiś współczesny LX
Przerzutka tył: XTR M950 z odwrotną sprężyną
Manetki: XT (3x8)
Koło przód: Hope Big-Un + Mavic 121 Ceramic,
Koło tył: CK + Syncros BigBox
Opony: IRC ClawComp
Naklejki nawiązują do dywizji Santa Cruz zajmującej się deskorolkami - jakoś bardziej mi się podoba ich grafika deskorolkowa niż rowerowa, a ponieważ po Tazmonie Heckler jest w zasadzie drugą ramą, jaką produkowała SC uznałem, że grafika z deskorolek będzie na miejscu. A przynajmniej będzie inny.
Jeździ fajnie, jest dość poręczny, krótki i skoczny. Wygląda tak:
Załączniki
IMG_0799.JPG
IMG_0808.JPG
IMG_0814.JPG

#5
Na domiar złego już następnego dnia okazało się, że to był mój jedyny full.
doprawdy, co za niefart Marcinie ;-) nie upilnowałeś stajenki :-P ;-)

Rowerek fajny, zgrabny wizualnie (się trochę rozglądam po fullach teraz i te współczesne koszmarki z powyginanymi rurkami średnio do mnie przemawiają...), nurtuja mnie jednak jak wyszła przesiadka z 4 zawiasów na 1?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
Bombowy rower, ma w sobie "to coś" ;-) Mam kilka uwag/pytań:

- nie pasują mi tu pedały. Moim zdaniem fajnie zgrałyby się 858 od Shimano ze wszystkimi plusami i minusami ;-)
- skąd takie poprowadzenie kabla od hamulca przy widelcu (był za krótki?)?
- tylna przerzutka to model 951
- jak oceniasz pracę uszczelek Enduro? Nie miałem z nimi nigdy styczności bo opinie są przeróżne i ciekaw jestem...
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#7
Byłem z nim w Bieszczadach z tydzień i dał radę (w sensie zawieszenia). Oczywiście bardziej się buja niż STS, ale można z nim żyć :-)
Rzeczywiście przedni Hope miał taki długi przewód, a ponieważ nie chciałem tego rozdłubywać przed wyjazdami to taki został. W planach jest wymiana na stalowy.
Pedały też "spadkowe" :->
Enduro dają radę - nie przeciekają i fajnie działają - ogólnie nie mam do nich uwag.

To ogólnie miły rower.

#9
Ciekawy ulep :->
Części dość ciekawe a nie po najmniejszej linii oporu.
Taka rozwałka kolorystyczna do mnie nie przemawia.
Wolę bardziej stonowane sprzęty - ze 3 kolory max.
Ale każdy ma swoje wyobrażenia na temat wyglądu sprzętu :-)

#12
Siodło nie pasuje, jakieś lekkie i zwinne tutaj by miało miejsce, bo przytłacza sylwetkeroweru, w zasadzie już crosową na te czasy.
Ja bym go próbował zrobić raczej na "light", jakoś piaściura przód za potęzna, tak samo tarcza itd, kłóci się to z małym skokiem.
www.velotech.pl

#13
Rower jak z internetów amerykańskich, niesamowity i niespotykany wygląd :) A siodło faktycznie wyglądem odstaje od roweru, dobrze Piotr mówi , szczególnie nie pasuje do cienkich rur ramy, oczywiście jeśli twój tyłek toleruje coś innego, lżejszego wizualnie to byłoby już mistrzostwo stylu.

#16
Dziękuję za miłe słowa ;-) Siodełko rzeczywiście jest podyktowane względami komfortowymi. Mam jeszcze Flite'a ale nie mogę na nim jakoś za bardzo jeździć. Ale na zdjęciach wygląda faktycznie pięknie.

Mały skok? 100mm w 1996 to już był prawie downhill :->

Cardamon - po co będziesz składał LTSa. To nie jest dobry pomysł. Zdecydowanie zły nawet!

A skoro już mówimy o LTS - potrzebuję tył ramy do LTSa... :->

#17
Zacny. Już miałem pisać żebyś Syncrosa wstawił, skoro rama go reklamuje ale widzę że chociaż kiera jest.
Zabawne, zastanawiałem się od dłuższego czasu czy w jednym ze swoich rowerów nie zrobić takiego patentu z tarczą i hs33 z tyłu. Chociaż może z panem Gustavem na przedzie by było nieco spójniej?

Ta zieleń z pomarańczą mnie urzekła, po prostu aż miło popatrzeć.

#18
Zostaw nic nie rób ! siodło bardzo dobrze komponuje się z kokpitem rower wygląda na epokową FR'ke. Jest cool 8-) Naprawdę wyszło cudnie ja nie wiem co im przeszkadza... projekt wyszedł jako twór twojego gustu a chłopaki doradzają tobie o zmianę komponentów według swojego gustu, co nie zawsze jest dobre :-P

#19
Radziej, ona była z tytanową sztycą Syncrosa (26.8mm), ale zauważyłem mikropęknięcie na jarzemku. Pan Gustaw - też był rozważany, ale on jest nieco większy niż Hope...

#22
el mo pisze:Radziej, ona była z tytanową sztycą Syncrosa (26.8mm), ale zauważyłem mikropęknięcie na jarzemku.
Znam ten ból, też mi pękła w tym samym miejscu a dwie inne sztyce leżą szufladzie też podobnie pęknięte. Słaby punkt Syncrosów.

Lepszy nowszy Thomson niż retrosztyca w tyłku :)

#24
Hmm.. Dość ordynarna korba wygląda jak zrobiona na wiertarce stołowej, ale jednak fajna i dobrze gra z masywnym mostkiem. Obszerność siodła nie robi bólu dupy (wizualnie i w praktyce pewnie...), moim zdaniem dobrze wszystko pasuje do siebie. No i do tego kolorystyka :) Mi się podoba.

Tak na szybko kojarzy mi się z tym


Obrazek


Fajny rower, cieszyłbym się.

#25
Fajny rowerek. Stare fulle mają klimat. Szczególnie takie cacuszka.
W razie czego mam sztycę tytanową Syncrosa - tylko 28,6. Bardzo krótką, ze sprawnym jarzmem. Jeśli pękła Ci górna część jarzma, to miałbyś plug&play. Jeśli dolna to gorzej - ale może jakiś magik-ślusarz-tynkarz-akrobata by coś wymyślił?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron