Czy ktoś słyszał kiedyś o rowerach marki Hazard? Wątpię. Ja też nie słyszałem do niedawna.
To mała wytwórnia z północy Włoch działająca od 1990 roku produkująca rowery niższej i średniej klasy. A być może nawet bardziej montownia, bo jak mi się wydaje, nie produkowali ram, ale importowali je z dalekiego wschodu, naklejali swoje naklejki, składali do kupy i gotowe.
Jedną z takich ram prezentuję poniżej. Ciekawi mnie, czy ktoś z was spotkał kiedyś się z takim rozwiązanie tylnego widalca. Spodziewam się, że jeśli to produkt tajwańskiej wytwórni, to być może występował jeszcze pod jakąś inną marką. Za dalekowschodnim rodowodem przemawiają rury Tange, a także to, że rower posiada jeszcze inne części z tego rejonu globu: sztycę, stery, mostek, co jak na włoski produkt z 1991 roku nie jest typowe.
Może jakieś skojarzenia z innymi producentami?
#2
Hazard - marka obiła mi się o uszy, przewijał się jakiś czas temu taki czarny z czerwonymi napisami (o ile pamięć mnie nie myli) przez Allegro Ale nie dociekałem co zacz
W kwestii widelca tylnego - jak rozumiem chodzi o łączenie ramion widelca przy pomocy mufy? czy generalnie o to że z podsiodłówki wychodzi jedna rura a nie dwie?
W kwestii widelca tylnego - jak rozumiem chodzi o łączenie ramion widelca przy pomocy mufy? czy generalnie o to że z podsiodłówki wychodzi jedna rura a nie dwie?
#3
Ojcze Dyrektorzeskolioza pisze:W kwestii widelca tylnego - jak rozumiem chodzi o łączenie ramion widelca przy pomocy mufy? czy generalnie o to że z podsiodłówki wychodzi jedna rura a nie dwie?
wiadomo ze o mufy chodzi
ciekawe ile w dzisiejszych czasach kosztowala by zabawa w takie patenty ....pewnie krocie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#4
swoją drogą nie mogę oprzeć się wizualnemu wrażeniu, że ta mufa to udydolony z trzech stron przedni widelec - nawet jakby dziura po otworze "na błotnik" się rysowała pod lakierem...marcin74 pisze: Ojcze Dyrektorze
wiadomo ze o mufy chodzi
#5
Już był jeden hazard na forum, ta sama marka? http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
#6
Chodziło mi o całość: zarówno o mufy jak i pojedynczą rurę. Myślę że to na tyle charakterystyczne rozwiązanie, że dzięki temu łatwiej zidentyfikować czy te ramy były jeszcze używane przez innego producenta rowerów.
O nie nie Ojcze Dyrektorze ! Tu nic nie jest udydolone Mimo że wygląd rzeczywiście przywodzi na myśl mufę przedniego widelca, to jednak średnica rurek które w niej są umieszczone jest na tyle mała, że jest wykluczone żeby mufa mogła być użyta do budowy przedniego widelca.
Jest jeszcze jedna rzecz która przemawia za tym, że rama przyjechała do Europy gotowa i pomalowana: naklejki Hazard są umieszczone na wierzchu a nie pod lakierem. Ponadto w innym egzemplarzu niemal identycznej ramy, różniącej się głównie tym że jest pomalowana na czarno, naklejki z nazwą modelu mają częściowo czarny napis, dzięki czemu na tle czarnego lakieru jest on praktycznie nie widoczny. Gdyby rama opuściła fabrykę z gotowymi napisami, to zapewne ktoś zwróciłby uwagę że słabo to wygląda
Kuba, masz rację to ta sama firma - ma to samo logo. To co pisze Aldek w tamtym temacie potwierdza, że Hazard stosował ramy z masowej produkcji:
O nie nie Ojcze Dyrektorze ! Tu nic nie jest udydolone Mimo że wygląd rzeczywiście przywodzi na myśl mufę przedniego widelca, to jednak średnica rurek które w niej są umieszczone jest na tyle mała, że jest wykluczone żeby mufa mogła być użyta do budowy przedniego widelca.
Jest jeszcze jedna rzecz która przemawia za tym, że rama przyjechała do Europy gotowa i pomalowana: naklejki Hazard są umieszczone na wierzchu a nie pod lakierem. Ponadto w innym egzemplarzu niemal identycznej ramy, różniącej się głównie tym że jest pomalowana na czarno, naklejki z nazwą modelu mają częściowo czarny napis, dzięki czemu na tle czarnego lakieru jest on praktycznie nie widoczny. Gdyby rama opuściła fabrykę z gotowymi napisami, to zapewne ktoś zwróciłby uwagę że słabo to wygląda
Kuba, masz rację to ta sama firma - ma to samo logo. To co pisze Aldek w tamtym temacie potwierdza, że Hazard stosował ramy z masowej produkcji:
Ciekaw jestem więc czy takę ramę można spotkać pod jakąś inną marką, może ktoś skojarzy...aldek pisze:rama identyko jak moje hoopy, boczne prowadzenie linek, rurka na canti, haki - prawdopodobnie to są wypusty dla zachodnich sklepów sportowych (takie dzisiejsze gołsporty) z lat 90.....
#7
Monostay był stosowany przez wiele firm, ale przeglądając moje zarchiwizowane foty faktycznie z mufą nie natrafiłem na żadną (nie licząc karbonowo-aluminiowych wypustów Cadexa)
#8
Ach te stare mody na obesrane malowania
Dzisiaj wystarczyło by mieć białą ramę i wjechać na dopiero co położony asfalt i gotowe
Dzisiaj wystarczyło by mieć białą ramę i wjechać na dopiero co położony asfalt i gotowe
#9
Były zdjęcia ramy, przyszedł czas na całość. Wszystko było rozebrane na czynniki pierwsze, wyczyszczone przesmarowane i poskładane do kupy. Rama wg naklejki Tange Cr-Mo double butted dość ciężka, a to bardzo starannia zrobiona, lakierowanie też dobrej jakości. Rama na 99% jest made in Taiwan. Osprzęt to niemal kompletna grupa Olympus. Rower modelowo jest z 1991 roku. Z ciekawostek - wszystkie zębatki korby są aluminiowe włącznie z najmniejszą - katalogowo najmniejsza była stalowa. Obręcze NISI Dart - oczkowane komorowe robią wrażenie solidnych. Opony Tioga Farmer John's Cousin.
#10
Robi wrażenie!
szprychotrzymacz na którego nie zwróciłem uwagi przywodzi mi na myśl końcówkę lat 80, później to chyba jakoś zanikło... jesteś pewien że to rocznik 91?
szprychotrzymacz na którego nie zwróciłem uwagi przywodzi mi na myśl końcówkę lat 80, później to chyba jakoś zanikło... jesteś pewien że to rocznik 91?
#11
Rama jest z 90 roku (tak przynajmniej może sugerować liczba 90 w numerze ramy pod suportem), natomiast któraś część, chyba sztyca ma wybite 11/90 dlatego przyjąłem że rower jest z 1991.
Ale masz racje szprycho-płetwa rekina mnie też kojarzy się z końcówką lat 80-tych
Ale masz racje szprycho-płetwa rekina mnie też kojarzy się z końcówką lat 80-tych
#13
Napęd się zachował w takim stanie bo rower nigdy nie jeździł. Stał biedaczek w jakiejś piwnicy, gdyby nie moja pomocna dłoń nie wiadomo ile tak musiał jeszcze stać. Nie wiem jak się sprawuję, bo nie jeździłem na nim. Zadziwiająco dobrze natomiast (na stojaku) działa indeksacja. Nawet z przodu nie tylko z tyłu.
#14
Napęd w tym rowerze wygląda na niezniszczalny
Takie pancerne zęby w kasecie to dzisiaj marzenie
Dla kogoś kto się nie zna to zwyczajny rower bo niczym się nie wyróżnia
Osprzęt Campy to fajna ciekawostka
Skoro nie jeździł to ... żal używać.
Takie pancerne zęby w kasecie to dzisiaj marzenie
Dla kogoś kto się nie zna to zwyczajny rower bo niczym się nie wyróżnia
Osprzęt Campy to fajna ciekawostka
Skoro nie jeździł to ... żal używać.
#16
miala w szosowych tez byla zawsze pierwsza z 9,10, 11mentos pisze:skoro 1991 to Campa miała MTB 8kę wcześniej niż Shitmano?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#17
Fajna ciekawostka. Jakiś czas temu zakupiłem ramę i też za cholerę nie wiem cóż to tak naprawdę jest... Śledztwo jednak wykazuje że jest to rama robiona przez raczej dość dobrze znaną markę, ale z powodów "markowych" została ogołocona z cech charakterystycznych, to oczywiste. Moim zdaniem twoja nowa maszyna to rok 88-90, ale trza by mocniej poszperać, włącznie z zapytaniem do firmy, która może podpadać pod producenta, lub składającego rowery w owym czasie (co raczej i tak nie da żadnych rezultatów, ale warto spróbować). Jaki jest cały numer na ramie? Daj foto najlepiej. No i generalnie całkiem fajna maszyna