PROCRAFT 1" - test

#1
Kolejny mini test jest zwiazany z fenomalnym przedmiotem oferty firmy "Kalita".

Otoz za 9,99 + 7pln kosztow przesylki mozna nabyc u nich mostki stalowe PROCRAFT w wersjach 22,2 i 25,4mm i kilku dlugosciach. Nie zamierzam robic im darmowej reklamy, ale chcialbym zwrocic uwage forumowiczow na okazyjnosc zakupu;)

Otrzymalem nowy mostek, o wzorze przypominajacym Ritchey Force, ponadto przy dlugosci 130mm calowka wazy niespelna 265g !!! (dla porownania szosowy Kalloy 1" 100mm z grubego odlewu alu wychodzi 270g!)
Spawy znosne, napis nie rzuca sie w oczy, klin z porzadnego kawalka alu. Niestety wymaga glebokiego wpuszczania imbusa, co moze troche przeszkodzic w razie potrzby regulacji gdy nie mamy pod reka chocby gazrurki czy kombinerek

wkotce zamontuje i zdam relacje z uzytkowania. - Na razie same superlatywy.

#3
tylko 25,4 tak? wieszak do canti od spodu wydaje sie przydatny, ja albo wywierce otworki, albo szarpne sie na tych 20g dociazenia w postaci wieszaczka (miedzy nakretki sterow)

Moze Marcin opiszesz krotko jak sztywnosc tego rozwiazania? Moje wrazenia pojawia sie do tygodnia mam nadzieje
Obrazek

#9
obiecane zdjecia:
Obrazek


test: - jak widac mostek zalozony w rowerze przelajowym. Trzyma spora sztywnosc kierownicy (gdy chcemy rozhustac rower na boki). Niestety przy takim wysunieciu jak na foto - srednia sztywnosc w plaszczyznie gora dol (gdybysmy chcieli sie hustnac do przodu). Mimo wszystko wypada lepiej niz aluminiowy kalloy 100mm o tej samej waze (roznica 5g na niekorzysc kalloya)

wizualnie? - srednio
amortyzacja/tlumienie - na razie nie napisze nic, bo ciagle luzuja mi sie stery (mam jakies tange o pierscieniu pod klucz 31mm!!! kto to widzial! musze do-szlifowac 32ke)
Ostatnio zmieniony 2011-03-16, 14:26 przez zimny, łącznie zmieniany 3 razy.

#10
dodatkowe wiesci, skusilem sie na wiecej tych tanioszych mostkow i...?

calowki (dolny obrazek) oznaczone jako 2 (120mm) i 3 (110mm) sa od siebie zupelnie rozne!

2ka: kat dodatni, szeroka obejma kierownicy (4cm), srubka czolowa "ukryta" w splanowanym otworze, sruba do skrecania klina na czubku cap-a, srednica kierownicy 25,4, dlugosc fajki (od konca sciagnietego klina do dolnej krawedzi mostka) 12cm, do granicy wysuniecia 5,5cm, stalowy klin, producent SAMENESS 04.94r

3ka: kat 0-wy, obejma kierownicy zwezajaca sie do 32mm, sruba czolowa "na wierzchu", sruba skrecajaca klin gleboko w kominie fajki, srednica kierownicy 26mm, dlugosc fajki (zasada j.w.) 10cm / 3cm, klin alu, otwory odciazeniowe w fajce (w czesci wpuszczonej), producent ALICO 95r

wagi podam pozniej

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tymczasem uzywana przeze mnie fajka 130mm sprawdza sie wysmienicei, jest bardzo sztywna (w polaczeniu co prawda z 360g-owa kierownica;) mimo iz znacznie wystaje ponad stery.
Coz - za 10pln nie ma mowy o lepszym produkcie (nowym, sklepowym;)
Obrazek

#12
spiesze podac wagi:

1-ka (130mm +) 265g
2-ka (120mm +) 317g (!)
3-ka (110mm 0)..... 224g !!!

(tak jak wspominalem aluminiowy kalloy 100mm o typowo szosowym wygladzie ("czapla") wazy cos 256-260g)

patrzac na wersje 1 i 1/8" z otworkami "na przedzie" (nr 3,4,5) - mozna prognzowac zblizenie sie do granicy 200g co jest fenomenalne jak na stal...
Obrazek
cron