Witam,
Postanowiłem odbudować sobie stary rower, i wyszło że będę robił trzy. Nieważne. Osprzęt do jednego to STX RC MC33 i tutaj jest wyzwanie. Największy blat jest zjechany już dość poważnie, ale będę go ratował szlifowaniem. Teraz pytanie, aby zachować poprawny układ napędu na wszystkich biegach wydaje mi się że jeżeli podszlifuje jeden blat to powinienem szlifować pozostałe również (bez względu na ich stan), czy mam rację?
Teoretycznie tak by to musiał być, a co praktyka mówi?
Będę wdzięczny za wszelkie porady, opinie, bluzgi itd.
#2
Blat ma standardowy rozstaw -ze względu jednak na nietypową koronkę po prostu go wymień aby caly napęd był w jak najlepszej kondycji
Szlifowanie to droga w jedną stronę, przy trudno dostępnych komponentach które tego nie wymagają nie warto nią iść
Szlifowanie to droga w jedną stronę, przy trudno dostępnych komponentach które tego nie wymagają nie warto nią iść
#3
W przypadku tej korby szukalbym zamiennika niz ratowal trupa...
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#4
Podszlifowana aluminiowa zębatka 36t wytrzymała pod lekką stopą, z nowym łańcuchem jakieś pół sezonu (1,5-2 kkm)
Czy warto? Tylko z nowym łańcuchem, do czasu znalezienia zastępnika.
skolioza, blat w STX RC MC33 jest nietypowy? Czy miałeś na myśli środkową koronkę, do której mocuje się blat?
Czy warto? Tylko z nowym łańcuchem, do czasu znalezienia zastępnika.
skolioza, blat w STX RC MC33 jest nietypowy? Czy miałeś na myśli środkową koronkę, do której mocuje się blat?
--
Cypis
Cypis
#5
Oczywiście zjadłem słowo, powinno być:
Blat ma standardowy rozstaw -ze względu jednak na nietypową ŚRODKOWĄ koronkę po prostu go wymień aby caly napęd był w jak najlepszej kondycji
Blat ma standardowy rozstaw -ze względu jednak na nietypową ŚRODKOWĄ koronkę po prostu go wymień aby caly napęd był w jak najlepszej kondycji
#6
Dzięki Pany za szybką odpowiedź :) Czyli co, jeżeli dobrze was rozumiem mam poszukać pasującego blatu i resztę zostawić w spokoju?
Edyta: może jakieś propozycje? Wydaje mi się że deore LX powinien pasować?
Edyta: może jakieś propozycje? Wydaje mi się że deore LX powinien pasować?
Lubię stare rowery
#7
Z tymi blatami to jest kaszanka na maxa. Coś na ebay-u było ale chyba jakieś podróby, nie wierzę że goście mieli skądś dostęp do 60 nowych kompletnych korb z tarczami itd... za 65 pądsów. Będę musiał dorobić w takim razie, i to jest dopiero wyzwanie. W takim razie rezygnuje ze szlifowania dwóch pozostałych i skupiam się na dorobieniu 42.
Lubię stare rowery
#8
Cale allegro blatow a Ty chesz dorabiac ?
Z doswiadczenia moge powiedziec ze blaty zrobione na zamowienie bez pinow i wypustiow wspomagajacych zmiane biegow nie nadaja do jazdy. Mialem takie cudo zmontowane i nijak nie chcialo to dzialac i sensownie zmieniac biegi.
Z doswiadczenia moge powiedziec ze blaty zrobione na zamowienie bez pinow i wypustiow wspomagajacych zmiane biegow nie nadaja do jazdy. Mialem takie cudo zmontowane i nijak nie chcialo to dzialac i sensownie zmieniac biegi.
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996
Marin Bear Valley 1996
#9
Będziesz pomocny i wskażesz które to blaty? :) Będę wdzięczny ;)mekp pisze:Cale allegro blatow a Ty chesz dorabiac ?
Z doswiadczenia moge powiedziec ze blaty zrobione na zamowienie bez pinow i wypustiow wspomagajacych zmiane biegow nie nadaja do jazdy. Mialem takie cudo zmontowane i nijak nie chcialo to dzialac i sensownie zmieniac biegi.
Lubię stare rowery
#10
Jako że 42T do mojej korby po prostu nie ma, przynajmniej nie w stanie dużo lepszym od tego co zakupiłem, to będę jednak dorabiać. Wszystko już obliczone i wymierzone, nawa tarcza będzie wytłoczona i ręcznie wykończona (i "postarzona" oczywiście - jeżeli będzie ze stopu alu), o pinach i wypustach też już pomyślałem ale to się zobaczy. Efektami pochwale się jak będzie gotowa, pewnie za jakieś trzy tygodnie. Pozdrawiam
Lubię stare rowery
#11
mi jeszcze ostatnio udało się dostać 5-ramienną nową zębatkę 42 do stx chyba 50 dych mnie to kosztowało z allegro ale już stalowa nie amelunium
#12
No to gratulacje :) Nie mam nic przeciwko stali, a nawet przy tym braku tych części na rynku stal wydaje mi się dużo lepszym rozwiązaniem. No nic, będę obserwował aukcje a w międzyczasie zacznę się przymierzać do dorobienia. Dziś korba powinna u mnie wylądować więc obczaję stopień skomplikowania tej całej operacji, ale "cudów" jakichś na tej tarczy się nie dopatrzyłem więc jestem dobrej myśli.
Lubię stare rowery
#13
biria, no ale przesłałem Ci przecież link do blatu na 42 T, w aluminium. Mam kilka takich blatów w swoich korbach, dają radę, są takie samej klasy, jak orginalne shimanowskie.
weź no już nie truj, że ich nie ma, bo są. I to dość tanio.
weź no już nie truj, że ich nie ma, bo są. I to dość tanio.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
#14
Aldek, dziękuję bardzo. Widziałem twojego linka i cena jest faktycznie bardzo przystępna, ale razem z kosztem przesyłki, który wynosi tyle co sama tarcza stwierdziłem że nie kupię (taki już ze mnie żyd ;) ). Będę dorabiał jednak. Ale mam pytanie, moja korba stx rc FC-MC33 oryginalnie ma założony blat 42. Myślisz/cie że 44 by zrobiło jakąś negatywną różnice w pracy całego napędu? Przerzutki T i P mam też z serii stx rc MC33, przy czym przednia to górny ciąg.
Lubię stare rowery
#16
Super, dzięki Skolioza. Tymczasem nabyłem komplecik v-ek z klamkami z tym że chyba mc-40 i do tego całą korbę mc-40 w stanie całkiem żywotnym. Mam już stare BR-M600 (Red DX) i to pójdzie do mc-33 z dorobioną tarczą no i jeszcze manetki do obydwu maszyn i będzie z górki (i klamki do mc-33) . Jeszcze tylko piasty i suporty i będzie już całkiem miło.
Lubię stare rowery