Scott Vantage 3.0 z 95r

#1
Witam
Kupilam ww rame Scotta i powoli zabieram sie za zbieranie czesci. I mam juz na poczatku mojej drogi maly problem. Wiecie moze, jaki hak do przerzutek byl montowany w tych ramach? Znalazlam haki do rowerow MTB Scotta VAntage 3.0 pro ale czy to to samo? . Ponizej wrzucam zdjecie ramy z odciskiem starego haka :)

i hak ktory znalazlam do VAntage 3.0 pro ale cena ....
hak

Na Alle znalazlam hak GW-5Y - czy bedzie tez pasowal, bo wyglada podobnie ;)
aukcja GW-5Y
z gory dziekuje za kazda pomoc :)
Załączniki
IMG_20170404_211009582m.jpg

#3
dzieki chrzanek :)
to chyba ten sam hak ktory znalazlam na niemieckich stronach. Cena niestety jeszcze wyzsza niz u sasiadow :shock: Zalamie sie chyba jak bede musiala tyle kasy na kawalek metalu wydac...

Zanlazlam jeszcze takie wynalazek... stosowal to ktos kiedys?
Adapter Shimano

#4
Tina pisze:dzieki chrzanek :)
to chyba ten sam hak ktory znalazlam na niemieckich stronach.
...
Zgadza się, to ta sama fota.

ed.
Z zakupami dokonanymi przez internet jest tak, że można je zwrócić w ciągu 14 dni (a czasami dłużej), więc ryzyko finansowe nie jest bardzo duże.

Jak się zachciało Diamonda wyrzucić, to trzeba teraz płacić... ;-)

#6
A czy ten Scott nie ma przypadkiem oporu pancerza hamulcowego pod "kanty"?
Jeśli tak, to kiepsko będą wyglądać V-ki, które mają zostać przełożone, pomijając w ogóle zgrzyty rocznikowe.

#7
Sorki ale co to jest "opor pancerza hamulcowego pod "kanty""??

Scotta w orginale mozna zobaczyc w katalogu z 95r http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=155
Do idealu z katalogu bedzie mu daleko z tym co mam niestety.


Wlasnie zamowilam linki hamulcowe Jagwire w kolorze sterling silver., powinno byc ok mysle.

Panowie ten hak na przerzutke https://www.schaltauge.com/Scott-Schaltauge-202 bedzie pasowal? Pisze w opisie Vantage 3.0 Pro, ale wole sie upewnic :-D

#8
Tina pisze:Sorki ale co to jest "opor pancerza hamulcowego pod "kanty""?? ...
Takie cuś jak to zaznaczone strzałką. To niezbity dowód, że rama została zaprojektowana pod hamulce, które wymagają takiego dinksa (to jedno z ważniejszych słów inżynierskich).
Jak założysz do takiej ramy hamulce typu V, które go nie wymagają, a takie masz w swoim Diamondzie i wspominałaś coś o przekładce, to użyszkodnicy tego forum nie zostawią na Tobie suchej nitki. Bo to niestylowo. Chociaż jak przeglądam obcojęzyczne fora, to często widuję takie kundle i wiele osób się tym nie przejmuje, ale mnie tez się to nie podoba. Przy okazji chciałbym pochwalić dokonania naszych kolegów z forum, którzy wynoszą retro mtb na bardzo wysoki, światowy poziom.
Myślę, że jedyną Twoją szansą (oprócz ew. zastosowania się do Zasad) jest pójście "w blondynkę" - jak zaczniesz pisać jaka jesteś bezradna i chwalić nasze rowery, to Ci odpuszczą, bo baby tutaj można na palcach policzyć.

;-)

ed.
O jednym zapomniałem: Pisząc "kanty" miałem na myśli cantilever - typ hamulców.
Załączniki
opór pancerza.jpg

#9
Dziekuje za wyjasnienie :-)
To co ja mam teraz zrobic biedulka jedna? Kobieta jestem, co ja tam wiem..Te stare hamulce nie hamowaly tak ladnie jak te nowe, a ja z dzieciakami jezdze i do pracy pomykam codziennie :-(

Moze jak szanowne grono zobaczy jakie ladne pancerze kupilam dla swojej dziecinki, to mi nieszczesne hamulce panowie odpuszcza? A jaki sliczny srebrny koszyczek kupilam... No staram sie jak moge, a ze czasami mi nie wychodzi... ucze sie jeszcze i do tego baba jestem :mrgreen:

#11
Tina pisze: ...
To co ja mam teraz zrobic biedulka jedna?
...
Musisz pytać, w którą stronę trzeba kręcić kluczem, żeby wkręcić śrubę itp.
Albo:
1. Znaleźć ramę pod V-ki.
2. Założyć "kanty" do tej ramy.
3. Założyć v-ki i tłumaczyć się swoją kobiecością i tym, że to rower do codziennego użytku, a Ty nie masz ciśnienia na retro.
4. Złożyć rower jak chcesz i nikomu go nie pokazywać.
5. Złożyć rower jak chcesz, ale pokazywać jakieś fotki znalezione w internecie.

Pewnie by można wymyślić jeszcze inne opcje.

#12
Dziekuje RS :) A co myslisz o tym..

moja babcia ma piekne kwiaty, piwonie zdaje sie. Ale nie byle jakie...z jedwaniu. Babcia tylko od swieta wyjmuje je z szafy. JAk ladnie poprosze, to moze jednego dostane. Moge przykleic jednego takiego kwiata do tego haka, dobiore pod kolor zacisk na sztyce i bedzie slicznie to to wygladalo :-D

#13
W koncu udalo mi sie zrobic zdjecia nowej/starej ramy. Bezbarwna powloka na aluminium jest troche zdarta w paru miejscach, na tylnim trojkacie nawet troche mocniej niz troche. Zastanawiam sie jeszcze, czy cos z tym kwiatkiem zrobic, czy dac sobie na razie spokoj. Bede przeszczesliwa, jesli panowie podziela sie ze mna swoja opinia na ten temat .. :mrgreen:

Powoli kurierzy przynosza tez paczki z pozamawianymi czesciami, ktore musze lub chce miec nowe. Pierwszy nabytkiem jest nowa szytca i zacisk. Ogolnie chce pozostacic rower w sreberku z czarnymi dodatkami (siedzonko, zacisk sztycy, pedaly, opony i blotniki)
Załączniki
DSC06230p.jpg
DSC06232p.jpg
DSC06231pp.jpg

#17
Dzis po dlugich bojach udalo mi sie odkrecic kasete.
Bede musiala ja jeszcze wyczyscic porzadnie, ale mam do was pytanie... czy w takim stanie jak jest mozna na niej jeszcze jezdzic, czy moze mam ja wymienic? No i co z bebenkiem? ... rozkreac?
Sorki za wszystkie pytania, ale swoja wiedze co jak zrobic czerpie z internetu i ciezko mi niektore rzeczy ocenic.
Załączniki
DSC06234p.jpg
DSC06239p.jpg
DSC06237p.jpg
DSC06240p.jpg

#19
Tak, film CZarka i Twojego bębna się tyczy
Z tym, że moim zdaniem jeśli bęben działa prawidłowo (zazębia i nie szumi suchymi łożyskami jak koło puścisz wolno) to nie ma co go rozbierać, chyba że na zasadzie sztuki dla sztuki

Kaseta - widać już że to nie nówka, jeśli napęd nie przeskakuje przy jeździe to można ją jeszcze spokojnie "dojeździć"
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Dziekuje za odpowiedz :)
To wyczyszcze tylko wszystko i moze wymienie kulki w lozysku. Jak mam sprawdzic jaka jest wielkosc kulek? 1/4'' to standard do tych piast? Niestety piasta to noname. Cale tylnie kolo chce pozniej wymienic na nowe, ale to pozniej juz.

Wymiana zebatek

#22
Zrobilam przeglad korby i bede musiala wymienic srodkowa i najwieksza zebatke. Panowie mozecie pomoc, ktore zebatki sie nadaja na allegro np? Szukam od dwoch dni na allegro i ebayu i nie potrafie znalezc odpowiednich. Na malej jest widoczne oznaczenie, na duzych wszystko jest zatarte.. Korba to Deore Xt FC-M737 na 5 srob.

Z gory dziekuje za pomoc

#25
skolioza pisze:moim zdaniem jeśli bęben działa prawidłowo (zazębia i nie szumi suchymi łożyskami jak koło puścisz wolno) to nie ma co go rozbierać, chyba że na zasadzie sztuki dla sztuki
tu się nie zgodzę - zawsze rozbieram bębenek i daję nowy smar na bieżnię/kulki i oliwkę na zapadki
jak kiedyś będę miał okazję to wkleję fotkę jak wyglada to w środku

w tym roku kupiłem dwa komplety kół - z zewnątrz wyglądało duzo lepiej, a w środku zastygły, brudny smar sprzed 20 lat....

dekielek najlepiej delikatnie wybić z drugiej strony
na kole zluzować nakrętkę wewnętrzną (biżnię piasty) tą pod dekielkiem w prawo (lewy gwint)
odkręcić imbusem bębenek z piasty

przy składaniu smar na bieżnię i kładziesz kuleczki
podkładki wewnątrz kasują luz i dla każdego bębenka, czy wolnobiegu są dobierane
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#26
Mam te z pierwszego i ostatniego linku.
Do pierwszych nie mam zastrzeżeń. Ostatnie, moim zdaniem, słabo trzymają but i raczej bym odradzał. Spróbowałbym tych z drugiej liny, tym bardziej, że najlżejsze. Mam tylko jedną uwagę dotyczącą sprzedawcy. Ostatnie moje zamówienie (ale przez sklep, nie Alledrogo) z 23 marca zostało zrealizowane tuż przed świętami, chociaż z wszystkich wcześniejszych wywiązywali się wzorowo. Wybrałbym płatność przy odbiorze, co zwykle motywuje sprzedawcę do szybszej wysyłki.

#27
dziekuje RS :)
Chyba zdecyduje sie na ten drugi model albo bede probowala kupic XT uzywane w normalnej cenie. Chce cos w miare dobrego i z klasycznym wygladem. Scott dostanie korbe XT wiec chyba te z linku beda pasowac.
Nie mam jeszcze wyczucia w doborze komponentow jak widac :)

#28
Dorzucę parę groszy - te VP-197 łapią dosyć szybko luzy. Nic dziwnego, bo łożysko maszynowe mają tylko jedno, na końcu osi, i to jest miniaturka o średnicy kilku mm. A drugie łożysko to zwykła tulejka z plastiku. Poszukałbym klasycznych konstrukcji, opartych na tradycyjnych łożyskach kulkowych i konusach.

#29
dziekuje michal5150, a pisze ze te VP-197 to legendarne pedaly, ciekawe dlaczego :)

Jesli ktos z panow widzial pedaly XT klasyczne z czarna ramka w dobrym stanie i przyzwoitej cenie, to bede wdzieczna za info :)

#30
Ja także polecam rozłożenie bębenka i zrobienie mu serwisu. Wiele lat temu miałem sytuację że mi przeskakiwał napęd, oddałem do serwisu bo sam nie miałem pojęcia ani narzędzi itd. goście w serwisie poradzili wymianę całego koła bo jak stwierdzili kasety nie można nawet odkręcić. Parę tygodni temu wykopałem to stare koło z kasetą której nie mogli odkręcić, wymoczyłem całość w nafcie świetlnej, bębenek ożył, po ciężkim boju odkręciłem kasetę, zdjąłem bębenek, wymoczyłem go w nafcie i działa jak ta lala. Ale jeszcze muszę go rozebrać i zrobić mu serwis i będzie chodził przez kolejne kilka lat :)

Domowy sposób na oporną kasetę :D

Obrazek
Lubię stare rowery
cron