Posiadam koło na piaście Maillard Helicomatic. Brakuje mi nakrętki do wolnobiegu - jak na zdjęciu poniżej.
Znalezienie takiej jest mało prawdopodobne, prościej byłoby dorobić. Ale tu pojawia się problem ze zmierzeniem gwintu jaki powinien być w nakrętce ze względu na nacięcia na wolnobieg.
Orientuje się może ktoś z was jaki wymiar ma ten gwint?
#2
Co do gwintu nie pomogę, ale do kupienia jest za oceanem cenie 30$ z wysyłką: http://www.ebay.com/itm/MAILLARD-SACHS- ... u#shpCntId
Ewentualnie za ~20$ z wysyłką ale musiałbyś poczekać do około 10 lipca na dostawę.
Jak nie pilne, to doradzałbym śledzić ebay.fr prędzej czy później sie pojawi w jakichś przyzwoitszych pieniądzach.
Ewentualnie za ~20$ z wysyłką ale musiałbyś poczekać do około 10 lipca na dostawę.
Jak nie pilne, to doradzałbym śledzić ebay.fr prędzej czy później sie pojawi w jakichś przyzwoitszych pieniądzach.
#3
Zawsze to jakaś opcja. W alternatywie mam jeszcze przeplecenie kola na inna piastę Maillarda (nie helicomatic).
#5
Paweu masz może samą piaste i wymiary nakrętki tzn
Wymiar zewnętrzny i szerokość
Jeśli była by możliwość przesłania to mógłbym zmierzyć skok gwintu i ewentualnie dorobić nakretke
Wymiar zewnętrzny i szerokość
Jeśli była by możliwość przesłania to mógłbym zmierzyć skok gwintu i ewentualnie dorobić nakretke
Scieżkowiec
#6
scieżkowiec, nie mam już piasty.
Poradziłem sobie z tym problemem. Może nie do końca zgodnie ze sztuką, ale skutecznie.
Dorobiłem z dość miękkiej blachy aluminiowej (4mm) "nakrętkę" i gwint w niej zrobiłem samą piastą. Piasta się nie zniszczyła, a wolnobieg można demontować jak w oryginale.
Poradziłem sobie z tym problemem. Może nie do końca zgodnie ze sztuką, ale skutecznie.
Dorobiłem z dość miękkiej blachy aluminiowej (4mm) "nakrętkę" i gwint w niej zrobiłem samą piastą. Piasta się nie zniszczyła, a wolnobieg można demontować jak w oryginale.
#8
tak na pewno wtedy mieli 8 rzędów, weź policz dokładnieLukasz pisze:miałem kiedyś helicomatic 8 rzedowa to tak w ramach ciekawostki :)
w peugeotoach to montowali
#9
Piotr,z ciekawości poszukałem o 8 rzędowym helicomaticu.
Zobacz tutaj: http://www.bikeforums.net/classic-vinta ... matic.html
Zobacz tutaj: http://www.bikeforums.net/classic-vinta ... matic.html
#10
Niemożliwe żeby Piotr się pomyliłpaweu pisze:Piotr,z ciekawości poszukałem o 8 rzędowym helicomaticu.
Zobacz tutaj: http://www.bikeforums.net/classic-vinta ... matic.html
Lodzermensch
#13
I've read somewhere that SDS was the name of a short-lived integrated shifting system by Sachs-Huret, indexed or at least primitively so
warto przeczytać tamto forum może zamiast komentować, to jest to bardzo rzadko spotykane, jakiś przypływ wizjonerski i jak się pojawiło tak szybko zniknęło.
Ja się nie spotkałem nigdy w żadnym rowerze, dlatego mnie to zdziwiło .
warto przeczytać tamto forum może zamiast komentować, to jest to bardzo rzadko spotykane, jakiś przypływ wizjonerski i jak się pojawiło tak szybko zniknęło.
Ja się nie spotkałem nigdy w żadnym rowerze, dlatego mnie to zdziwiło .
#14
może i zadkosc, nie byłem tego swiadomy :) sam rower mam do dzisiaj nawet skolioza widział, ale na pewno nie pamięta :) ale w zupełnie innej konfiguracji