hej,
rozebrałem na czynniki pierwsze tylną przerzutkę Deore LX RD-M550, dokładnie wyczyściłem i biorę się za składanie.
Które części posmarować? Wiem, że smar stały idzie na sprężyny i śruby osi obrotu. A co ze sprężynami pantografu i kółeczkami? A śruby skręcające i regulacyjne smarować pastą montażową, czy raczej zostawić suche?
Re: Co smarować w tylnej przerzutce a czego nie?
#2Napchaj smaru stałego tam gdzie jest śruba mocująca do haka oraz miejsce gdzie wchodzi trzpień wózka ze sprężyną - naładuj ile wlezie to zmniejszy luz.dan pisze:hej,
rozebrałem na czynniki pierwsze tylną przerzutkę Deore LX RD-M550, dokładnie wyczyściłem i biorę się za składanie.
Które części posmarować? Wiem, że smar stały idzie na sprężyny i śruby osi obrotu. A co ze sprężynami pantografu i kółeczkami? A śruby skręcające i regulacyjne smarować pastą montażową, czy raczej zostawić suche?
Kółka możesz też polecieć lekko smarem ale dobrze to odtłuść żeby się syf nie kleił ...
Reszty nie musisz smarować ale jeśli to zrobisz to nic się nie stanie.
Najlepiej dać też minimalną ilość Loctite'a na gwinty śrubek skręcających wózek.
I to by było na tyle.
#3
ja tam bym sprężynę pantografu przesmarował, a tuleje kółeczek to na pewno I olejem bym kapnął na sworznie
chyba że ktoś lubi jak mu piszczy i jęczy to nie smarować
chyba że ktoś lubi jak mu piszczy i jęczy to nie smarować
#4
Dziękuję za wskazówki. Przerzutka jest super sztywna, więc nie było potrzeby kompensowania braku sztywności smarem ;) Nałożyłem +/- tyle, ile zaleca kolega Punkxtr w opisie serwisu przerzutki XTR (link). Kółeczka dostały na tulejki po kropelce Finish Line'a, a sprężyna pantografu precyzyjnie wciśniętą pędzelkiem niewielką ilość smaru stałego.
#5
smaruje się ???? chyba nie .
przerzutka w zasadzie powinna być czysta i sucha a nie zatłuszczona smarami to zapewnia szybkość działania bez przyklejonego brudu.
Sworznie obrotu pantografu proponuje pokropić Brunoxem http://zasada-rowery.com.pl/B2B/smar-br ... speed-50ml doskonale to robi, tak samo , smar występuje tu tylko w sprężynie osi wózka w środku , a także w osi głównej obrotu, na zew nie powinno być smaru nigdzie aby syf nie miał się do czego przyklejać .
Kółeczka powinny też być suche, jedynie osie obrotu można liznąć np wspomnianym wyżej Brunoxem ,
I to cały serwis ,
przerzutka w zasadzie powinna być czysta i sucha a nie zatłuszczona smarami to zapewnia szybkość działania bez przyklejonego brudu.
Sworznie obrotu pantografu proponuje pokropić Brunoxem http://zasada-rowery.com.pl/B2B/smar-br ... speed-50ml doskonale to robi, tak samo , smar występuje tu tylko w sprężynie osi wózka w środku , a także w osi głównej obrotu, na zew nie powinno być smaru nigdzie aby syf nie miał się do czego przyklejać .
Kółeczka powinny też być suche, jedynie osie obrotu można liznąć np wspomnianym wyżej Brunoxem ,
I to cały serwis ,