#5
a ja wiem co znaczy w przypadku tego roweru oryginal, skladany byl wedle uznania, jak widac po tym byl na m900 i gratach ringle i answer, narazie go jeszcze nie am, jak odbiore, a musze jechac osobiscie to zobacze co tam slychac, genralnie nie predko

#7
he he, zdecydowanie :), ale taki szmelc do tego zamontowac , to poprostu masakra jakas
Ostatnio zmieniony 2013-10-01, 20:16 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#9
widel mam, manka 4-ego, rurki, zaciski sa oryginalne wszystkie, answer i ringle, kola tez na m900 sa,nawet kanty m900 sie ostaly, tylko cala reszta to porazka,manka sx-a sie spozytkuje bo to long travel, wiec przerobie swojego sx-a ti, cos sie pomysli, a na przodzie najchetniej bym widzial EFC

#10
Po pierwsze - to nie Piątka, tylko SX - jeszcze nowsze, jeszcze bardziej nie pasuje.
Po drugie - EFC też tu by nie zagrał. Oryginalnie były dwie wersje tej ramy - XC i DH. To jest XC i z tyłu ma amora w kolorach Czwórki o skoku 50mm. Do przodu powinna pójść Czwórka jak w mordę strzelił. EFC tylko do wersji DH 76mm.

Swoją drogą - ciekawe, czy jest jeszcze drugi EFC w Polsce ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#11
focker sa dwie wersje efc jedna dh z osia szeroka i druga z normalnymi hakami ta do xc przeznaczona, , ze to sx to napisalem wyzej, a jendego efc skad wziac wiem, wiec beda dwa skoro mowisz ze jest jeden tylko ;0,, a ta rama z roku 95 jest, w 96 juz byl z tylu damper i wlasnie na przodzie mach5

#12
jeszcze kilka fot, ze musze osobiscie po rower jechac, to odbiore pewnie gdzies za 2 tygodnie, zobaczymy co tam w nim jeszcze piszczy, bo koles mowi ze jescze ma do niego troche czesci, moze bedzie niemal kompletny ;')
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 16:09 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#13
EFC miał w obydwu wersjach 76mm i w obydwu był przeznaczony do DH - do XC była Czwórka. W 1995r. nie było takich ram do XC, które przyjęłyby 76mm. Tak też zresztą stoi w katalogu. http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/2 ... swer95.pdf
Stąd właśnie wg mnie do wersji XC tylko Czwórka (lub Trójka/Dwójka - jeśli to starsza wersja) a EFC tylko do wersji DH z tylnym amorem 76mm. Już nie mówię o tym, że to się będzie kolorystycznie gryźć, tylko o innej charakterystyce, innej wysokości amora (Czwórka to 55mm, EFC - 76mm. Skok EFC można skrócić - ale kolory nadal się będą gryźć i w ogóle coś będzie nie tak).

Ale każdy może składać jak chce - to tylko moje zdanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
a ja slucham Twoich akurat sugestii, mi w temacie efc chodzi tylko i wylacznie o kartridz olejowy, bo jak wiadomo manki do 4-ki wlacznie tlumienie maja jedynie cierne, a planuje tym jezdzic na codzien, to jakos srednio bez tlumienia, teraz koles wsadzil sx-a long travel czyli 80mm i moim zdaniem wsio w pariadkie jesli o katy chodzi

#15
Spokojna głowa - możesz wierzyć albo nie, ale sam elastomer bardzo fajnie sobie radzi w czwórce. Kiedyś się na tym przejechałem w mojej Trójce i nie mogłem wyjść ze zdziwienia - to daje radę pod warunkiem, że są nowe, nieubite elastomery. To nie sprężyna - nic nie wybija. Zresztą zobacz ten test: http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/M ... s/SusForx/

Tłumik olejowy w połączeniu z samym elastomerem to wg mnie nieporozumienie towarzyskie. Co innego, jakby elastomer zastąpić sprężyną, albo chociaż systemem sprężyna + elastomer. Wtedy tłumik się przydaje.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
no jezdzilem dluuugo na mozo comp, czyli bez tlumienia, nawet powietrznego jak w pro, przy skoku 63mm, nie powiem nawet to dzialalo, ale dzis sioe przesiasc ze skokow 120mm, platformy cuda ;)... no zobaczymy 4-ke mam jedna w super stanie, druga jest od kolesia, elestomery na bank na smietnik, wiec kwestia wymiany wszystkich elastomerow, i teraz skad je dostac i jeszcze w rozsadnych pieniadzach?, no ale sie nie pali, narazie musze odebrac rower, widze ze jest w nim kaseta ogryzki, i kanty xtr m900, dla mnie kanty nieakceptowalne, wiec pewnie magury wyladuja, mam kpl przerzutek m900, wiec kwestia jest korby i manetek, choc mam m900 solo, wiec pewnie tak sie to odbedzie, to tak na szybko plan, a reszta wyjdzie w praniu,

#18
Mozo Comp to jeszcze inna bajka. Większy skok i dołożona sprężyna. W Mańkach o skoku 50mm elastomer wystarcza.

Co do dostępności elastomerów - koleżanka Skrzyplocz w wątku dotyczącym amorów Scott Unishock dała namiary: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... c&start=45
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
ale mam m900 wlasnie z oryginalnymi obejmami magura, to mialem na mysli piszac solo ;), tyle ze obejmy nmam 3 sztuki, a sama manetke m900 tylko lewa, wiec potrzebna manetka prawa jeszcze
Ostatnio zmieniony 2013-10-24, 20:54 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#20
Gratki ANDRIU!!! 8-) Rama jest meeega!
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#22
...... i to w jakim rozmiarze :)

Budowa tego roweru będzie droga jak polskie autostrady :-)

Obrazek


Obrazek


Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#23
nie bedzie wcale tak drogo, bo niemal wsio jest, a korba i manetka jedna to juz nie fortuna ;), w nich z tego co czaje to cos z rura p[odsiodlowa jest nietak w sensie ze jest jakas wielka, 1,5 cala czy cos, wiec ciekawe czy z fd da sie cos zrobic, w moim scapinie jest tez tak, ze podsiodlowka z carbony ma standardowe 34,9, ale juz typ upswing nie da sie zamontowac ( w tym fd m951) bo 7cm od suportu jest wlasnie stalowa mufa w wiekszej srednicy, wlasnie chyba 1,5 cala

#24
Powiem Ci że błotniki to jeszcze jakoś można przełknąć ale tej ohydnej, najbrzydszej shimanowskiej korby nigdy w życiu.... Dziwię się że Shimano wypuściło ją pod swoją nazwą bo to jakiś żart. :)

Może ze względu na tylną amortyzację rura pod siodłowa jest wielka.
Ostatnio zmieniony 2013-09-16, 22:19 przez Skeevo, łącznie zmieniany 1 raz.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#25
no w tanich rowerkach smiga, wiec no problem, ale tu? inna sprawa ze to jakis szfab zamontowal, bo rower z niemiec przyjechal w takim stanie jak widac

#26
Nie zdziwiłbym się gdyby przyjechał ze wschodnich Niemiec bo tam nigdy nie mieli wyczucia stylu :-) Mój kumpel handlował skórami przy granicy to Niemiaszki potrafili dla siebie kupować damskie skóry, wystarczyło że im się podobały. :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#29
nie na jebaju znalazlem m900 do takiej ramy, i najwyrazniej byly robione do nich specjalne obejmy,( w sensie ze przednia czesc byla wymieniana na wieksza) bo rura wynika ze faktycznie ma 1,5 cala