polonezGLE pisze:Przedłużony kredens to się zwał jamnik, istotnie w Bydgoszczy znalazł się jeden z egzemplarzy, w czasach mojej największej miłości do Poloneza czyli jakieś 6-8 lat temu jeden z klubowiczy dotarł do jego właściciela, Pan nienajmłodszy już nie był szczególnie chętny do jakiegoś większego pochwalenia się swoim cudem.
A kredensy pikusie to jeszcze się dzieliły na długie i krótkie
Pozwole sobie odkopać kotleta- myślę ze ze wzgledu na pracę Ojca bede mógł coś dopowiedzieć :)
Jamniki powstawały na zlecenie orbis-u w dwóch wersjach. 6 drzwiowy sedan oraz 6 drzwiowe cabrio. o ile mnie pamięć nie myli powstało po 20 sztuk z kazdego na potrzeby orbisu oraz jedna sztuka dodatkowa sedana która fabryka podarowała zasłużonemu pracownikowi z wielodzietną rodziną.
Ponadto jezeli chodzi o werję kombi powstawał półjamnik- pomiędzy drzwiami miał wpasowany segment - dochodziło około 50 cm długości. Jeszce z 7 lat temu stał taki na ul Miedzynarodowej- aje juz wrastał w ziemię
Do tego- studyjna zabudowa campingowa na bazie długiego pickup-a, zabudowy dla wojska ( prototypy) studium nadwoziowe 3d ( zniszczone).
Polecam pasjonatom dwie książki "Jest u nas na żeraniu fabryka" oraz starsza wydanie wewnetrzne FSO okolicznościowe "Historia FSO"
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam.
www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów