schauff team

#1
Hej -sezon coraz bliżej ,postanowiłem w końcu przedstawić po kawałku moją nową szoskę .. plan jest taki ,żeby rowerek był do jazdy na codzień i na jakieś wycieczki. Plan -zbliżyć się do 8,5 kilograma (rama+ wideł ważą prawdopodobnie w okolicach 3kg)

Zasadniczo -rama schauff team ,58 cm ,podejrzewam ,że z pierwszej połowy lat 90' -za co dozgonnie wdzięczny jestem AmAdeuzow'i ;-) Rama na rurkach dla grubych ludzi -więc akurat dla mnie ! Sztywna i komfortowa zarazem.

Została zakonserwowana na dobry początek w środku ,przejdzie również drobny lifling zewnętrzny -oryginalny lakier jest w dobrym stanie ,więc nie miałbym serca go ruszać. Będzie też polerka chromów etc..

Oryginalny widelec -po chromach zostało wspomnienie -więc trafił do naczelnego malarza Himayera -efekty jego pracy przedstawię wktrótce.

Kółka -piasty riczej logic wcs (od Zimnego) ,obrączki open pro ,szprychy cieniowane retro

Postępy nad budową roweru będę relacjonował -jak będą takowe

Na zachętę zdjęć kilka(sory ,że syfne ..ale innego aparatu nie mam )

szlauf

#2
rurokura pisze:Plan -zbliżyć się do 8,5 kilograma (rama+ wideł ważą prawdopodobnie w okolicach 3kg)
8.5 -3 =5.5
zapowiada sie fajna historia :-P
bede kibicowal :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#4
o jakze pasuje CI do wykladziny! moze warto rozwazyc umieszczenie ich we wspolnej sciennej kompozycji? (moznaby jeszcze jak to na porzadny dom przystalo - wyciac na srodku okienko na swiety obrazek i wieczne swiatelko;)

coz jesli nie - pozostaje moim zdaniem build-up na jakims miksie z lat 90tych; Letkie RD to bedzie 600ka tricolor (ale nie nadaje sie zbytnio do korb kompaktowych), fd - cokilwiek szosowego na 28.6 nawet z sachsa, hample letkie masz suntoury superbe + klocki z jak, najmniejsza iloscia gumy; korby z gorala chocby turbiny; jesli zbowu bedziesz robil jakis ultra waski risebar rodem z kuryjerki - to gripy korkowe/owijka.

pewnie najwieksza zagwozdka z kokpitem i sterowaniem (kl, man. )?
Obrazek

#6
marcin -te 8,5 to jakiś punkt do którego zmierzam. Jak się zrobi rozpiskę -to jasne jest ,że lekko nie będzie (jak zwykle jest to projekt budżetowy) >prawdopodobnie się nie uda -ale przynajmniej będę mial rower grubo poniżej 9 kg(zawsze coś) ;-)

skolioza -mi też .. cale kola się podobają ,piasty -cieszy mnie ,że jest komplet i że stalowy bęben i że się ladnie kulają
>kuwa -to kuwa(swoją drogą też dojrzewa) ,schauff to zupelnie inna historia

zimny -preferuję jednak zbyszka N. ,ale niezmiernie milo mi ,że doceniasz moje domowe smaczki
Odnośnie Twoich propozycji -rozważam 2 drogi -albo lata 90'te i nieco ciężej -za to w epoce i stylowo ,albo jakieś nowoczesne klimaty (o3wiście w zakresie mojej szafy) > tak więc przerzutka tylna albo mavic (i przednia do kompletu-a na chwilę obecną mam tylko rino) ,albo dura 7800 przód/tyl ,hample mam modolo master pro -bez kloca -każda szczęka waży 105 gram ,więc klocki w stylu koolstop/swissstop poszukuję(jestem leniwy ,więc na nich akurat oszczędzać nie chcę). Korby już postanowione ..to turbiny lekkie ,sztywne i spasują z suportem 103 .
Kierownica -jak mówlem -wracam do korzeni -bycze modolo/syntace x-pro ,nad manetką się zastanawiam -to się dopiero okaże w praniu ..

Corri -dla Ciebie to pewnie pelne rury i opony z litej gumy pewnie dopiero by stykly :mrgreen:
(swoją drogą ,chyba pierwszy raz widzę jak komentujesz temat szosowy)

Ogumienie -chcialbym sprobować duro(tanie i lekkie) -skoro pioter na nich daje ,to i ja mogę -zobaczymy

#8
No , nie w kij dmuchał ;-) Szaleję jak mogę..
Jak pisałem -jestem z tej ramki zadowolony ,bo nie buja jak na łilerze ,a komfortowa;

Przy okazji -nowa alternatywna faworytka przerzutkowa :
Obrazek

Nie dość ,że ładna ,relatywnie lekka ,gra epokowo/kolorystycznie/funkcjonalnie ,a co ważniejsze nie pogryzie mi się z zębatkami ,a przewiduję 34/44.

Widelec do mnie wczoraj przybył -taki jak chciałem
>pozwolę sobie pożyczyć zdjęcie od maestra H.
Obrazek


c.d.n... kiedyś

#14
>tak tak ,cardamonie -tarcza od Ciebie :)
Jak widziałem kiedyś turbine w romecie yvesa ,to stwierdziłem ,że to jakiś koszmar .. ale jak widać tylko krova nie zmienia poglądów - po przepolerowaniu na błysk ,myślę ,że całkiem pasuje ..
Dodatkowy bonus -styknął by dla niej suport 100mm nawet

>klamki -jak dla mnie majstersztyk sztuki użytkowej -śruba skręcająca klin jest przewiercona na wylot -przechodzi przez nią linka ,miałem nówki -to do kokpitu syntace'a głupio było by nie wykorzystać

>manetki -raczej jednak 8s ,tylko żeby gripszifty obrotowe zamontować na tych byczych -musiałbym uwalić ją na prosto (myślę nad tym jeszcze)
>zastanawiam się ,żeby zrobić jakiegoś składaka ,z lekkiej kasety 9s
>przerzuta z tyłu -mavic

>koła wyszły przeciętnie ;) myślałem ,że będzie lżej ,ale w tej cenie za ile je mam -są raczej nie do pobicia
z zaplotami nie eksperymentowałem ,bo od jasia kupiłem 3/4 szprych na oba koła cieniowanych 2-1.6-2 za bodaj 30 złotych dla zaplotu 3x -przy mojej wadze -akurat

>rower z jajem ,ach dziękuję
dla podkreślenia jego jajowatości zastanawiam się nad oviją
Obrazek

słusznie zasugerowaną przez mojego głównego dobrodzieja ;-)

Bedę meldował o progresie

#16
właściwie to od gripszifta
Obejma 26 to swoja drogą ,bo tyle ma syntejs xpro ,ale te plastikowe tuleje gripów nie przejdą przez to końcowe podgięcie na byczych ,więc chcąc ich użyć musiałbym obciąć końce kierownicy ,żeby je przepchnąc -a klamki zostały by równolegle do podłoża -pytanie czy wystarczy miejsca na uciąg linki -dlatego mi sięnie pali się

#19
Historii rowerka ciąg dalszy:
Jako ,że sezon uznaję za jak najbardziej otwarty>
wczoraj zupełnie z nienacka zmontowałem wstępną(ale jeżdżącą) wersję ..

Zdecydowałem, że na tył trafi czarny mavic, oponki michelin pro lub kenda stinger 25c, siodełko jednak rolls ti (oszczędzenie 80 gram nie jest warte obitej dupy) i owijka cinelli zebra.

Zakres do dogrania- dotyczy mostka i manetki
Manetka będzie nieindeksowana ,chwilowo jest thumb z deore założony do góry nogami ,ale chciałbym skończyć z simplexem do pary ,zamontowanym gdzieś (lecz nie wiaaadomo gdzie i niewiadomo jaak) na kierownicy.
Mostek natomiast będzie wykonany na bazie fajki alicio.
Mam inny ich mostek 60mm z wieszaczkiem pod canti -waży 160 gram ,co rokuje satysfakcjonujące mnie wyniki.

I z grubsza tyle ..dodaję fotkę:
Obrazek

#21
Jej szpetność jest odwrotnieproporcjonalna do wygody i ilości chwytów jakie ofetuje..
Też bym wolał barana -jeśli chodzi o estetykę ,ale narazie co jak co -kiera się nie zmieni ;-)
p.s.Jak dostanie owijki to też się ją będzie inaczej odbierać (chyba)

#25
Ściśle to nie projekt ,a rowerek flagowy ..dużo jeszcze można w niego włożyć pracy ,przynajmniej raz tyle ..
ale zdecydowanie warto

Wzrostu mam równo 180cm ,za to długie nogi -rama ma 58 cm podsiodłowej c-c . Czuję się na niej wygodnie ,ale zasadniczo lubię duże szosowe ramy.

Siodło -rolls ti ,oskórowany przezemnie grubą skórą kanapową ,a wcześniej poodcinałem mu zbędne "skrzydełka" -tak wyglądał zaraz po zrobieniu ,waży 298 gram :-o
Obrazek


Rurka to alicio ,generalnie wygląda jak zoom ,ale miała śrubę skręcającą w innym miejscu;