Dla serdecznego przyjaciela - Krzysztofa - zbudowałem poniższy rower. Bazą jest tytanowa rama Colnago z lat 80-tych. Całość miała być budżetowa, dlatego nie szaleliśmy i długo szukaliśmy części w dobrej cenie. Za niewielkie pieniądze kupiliśmy rower na pełnym Dura-Ace serii 7700 - Krzysztof chciał właśnie tę grupę. Obaj cenimy sobie sprzęt z tamtych lat.
Nieco problematyczny był włoski suport w zestawieniu potrzebą zastosowania długiej osi ale i z tym sobie poradziliśmy. Ciekawie wygląda historia kół - obręcze Mavic posiadały czerwoną anodę, którą Krzysiek ręcznie (!) usunął za pomocą papieru ściernego, po czym całość została wypolerowana. Stracił czas i nerwy, ale efekt jest niesamowity.
Współczesna jest kierownica - rower będzie służył do jazdy i ma na nim być wygodnie. Potrzebna była więc przejściówka do sterów, mostek wybrałem pasujący jak ulał. Jest to obrabiany CNC Nitto pochodzący z Japonii. Masa roweru bez pedałów to 8145 gramów.
#3
Punkxtr pisze:Bazą jest tytanowa rama Colnago z lat 80-tych.
rama jest z lat 90 ;) "ruski " tytan sporo tego jezdzilo w polskim peletonie tamtych lat
z tego tez wzgledu 7700 tu pasuje ...mostka i kierownicy nie skomentuje
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................
Campagnolo 50 th anniversary..w budowie
#4
Też się nie znam, zatem witam w loży ekspertów Mi też mostek nie bangla. Nitto pasuje do Colnago niczem kwiatek do kożucha - Ernesto nigdy by nie pozwolił na takie połączenie.RS pisze:Nie znam się, więc chętnie się wypowiem
Gdyby nie mostek, to rower byłby przepiękny.
#5
Gerwazy gdyby rower był do postawienia na wieszaku miałby pewnie klasyczną fajurkę oraz srebrną kierę. Ma jednak jeździć i dla Właściciela nowoczesna kierownica jest ok. A że zrobiony jest po japońsku to jednak IMHO Nitto pasuje tu doskonale
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#6
Skoro to ruski tytan to ja też na takiej popierdzielałem
Była o wiele za duża bo po wuju ale darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda.
A odnośnie roweru - mi się podoba więc większość forumowiczów uzna to za zły znak
Grupa 7700 też jest genialna - PRZEPIĘKNA
Była o wiele za duża bo po wuju ale darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda.
A odnośnie roweru - mi się podoba więc większość forumowiczów uzna to za zły znak
Grupa 7700 też jest genialna - PRZEPIĘKNA
#7
Rower super, choć faktycznie pomyślałbym nad tym mostkiem. Zawsze można pomyśleć o takim patencie:
https://www.amazon.com/SENQI-Bicycle-Al ... B01LNBC494
Lub ew. kupić kierownicę kompaktowa na 26mm. Kiedyś spędziłem sporo czasu na poszukiwaniu takich i na pewno na rynku są dwie w miarę dostępne i nie takie najdroższe: Deda Piega oraz Procraft RR Pro Compact. Pierwsza do dostania w Wertykalu, druga do ściągnięcia z Niemiec za podobną cenę co Deda.
https://www.amazon.com/SENQI-Bicycle-Al ... B01LNBC494
Lub ew. kupić kierownicę kompaktowa na 26mm. Kiedyś spędziłem sporo czasu na poszukiwaniu takich i na pewno na rynku są dwie w miarę dostępne i nie takie najdroższe: Deda Piega oraz Procraft RR Pro Compact. Pierwsza do dostania w Wertykalu, druga do ściągnięcia z Niemiec za podobną cenę co Deda.
#9
Dzięki za komentarze
Odnośnie kiery i mostka wszystko wyjaśnia komentarz Krzyśka:
"W założeniu miał być krótki reach..., niestety kiery w standardzie 25.4 mm z tamtej epoki są długie. Dlatego też świadomy wybór takiej, a nie innej w standardzie 31.8 mm. Większa sztywność. W miejsce napisu - jeśli to razi . Zostanie zamontowany Polar cs600x . Mostek ? Po prostu się spodobał. Pasuje do sztycy DA "
Wspornik musiał mieć określony kąt wznosu stąd taki, a nie inny. A jeśli już a-head to Niito pasuje tu jak żaden inny tego typu wynalazki wyglądałyby znacznie gorzej: https://www.amazon.com/Origin8-Pro-Fit- ... 9DYE8DW8NK
Fantazjując, gdyby rower był na ścianę sam założyłbym tu mostek Dura-Ace HS-7400 i srebrną kierownicę. Swoją drogą ludzie, którzy budują u mnie rowery z epoki najczęściej mają spory bagaż doświadczeń i wierzcie lub nie, ale najczęściej sami "przemycają" do nich niektóre nowe i znacznie lepsze, ergonomiczniejsze rozwiązania, które pozwalają w pełni cieszyć się ze sprzętu sprzed lat. Pozostaje tylko kwestia dobrania całości tak, aby jak najlepiej do siebie pasowała.
Odnośnie kiery i mostka wszystko wyjaśnia komentarz Krzyśka:
"W założeniu miał być krótki reach..., niestety kiery w standardzie 25.4 mm z tamtej epoki są długie. Dlatego też świadomy wybór takiej, a nie innej w standardzie 31.8 mm. Większa sztywność. W miejsce napisu - jeśli to razi . Zostanie zamontowany Polar cs600x . Mostek ? Po prostu się spodobał. Pasuje do sztycy DA "
Wspornik musiał mieć określony kąt wznosu stąd taki, a nie inny. A jeśli już a-head to Niito pasuje tu jak żaden inny tego typu wynalazki wyglądałyby znacznie gorzej: https://www.amazon.com/Origin8-Pro-Fit- ... 9DYE8DW8NK
Fantazjując, gdyby rower był na ścianę sam założyłbym tu mostek Dura-Ace HS-7400 i srebrną kierownicę. Swoją drogą ludzie, którzy budują u mnie rowery z epoki najczęściej mają spory bagaż doświadczeń i wierzcie lub nie, ale najczęściej sami "przemycają" do nich niektóre nowe i znacznie lepsze, ergonomiczniejsze rozwiązania, które pozwalają w pełni cieszyć się ze sprzętu sprzed lat. Pozostaje tylko kwestia dobrania całości tak, aby jak najlepiej do siebie pasowała.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#11
Wiem, ale kąt nie ten. Dla Krzyśka to najbardziej przemyślana opcja
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#12
To i ja się powymandrzam ;)
Sądząc po wysunięciu sztycy, rama jest lekko za mała (za niska) dla użytkownika i krótkim mostkiem sprawy się nie poprawi. O ile użytkownik chciał mieć po prostu wygodny rower..
Bo jeśli zamierza na nim trenować, jeździć naprawdę dużo, z zacięciem sportowym to... im większy "drop" (obniżenie kierownicy względem pozycji siodełka) tym mostek powinien być dłuższy, a nie krótszy (w granicach rozsądku)! Wraz z pochylaniem się i rotowaniem miednicy, obniżamy ręce i lepsze podparcie uzyskamy ciut dalej niż nam się na sucho wydaje. Ale jeśli ktoś naprawdę jeździ dużo, to szybko sam do tego dojdzie ;) (o ile zaczął od uzyskania odpowiedniego podparcia ciężaru ciała na pedałach..).
A jeśli chodzi o stronę estetyczną, to uważam, że im projekt bardziej wychuchany, tym ważniejsze stają się detale. Tu po prostu brakuje proporcji w całości. Kompromis z kokpitem spycha na drugi plan efekt finalny. Co innego gdyby rower nie był taki odpicowany ;)
Sądząc po wysunięciu sztycy, rama jest lekko za mała (za niska) dla użytkownika i krótkim mostkiem sprawy się nie poprawi. O ile użytkownik chciał mieć po prostu wygodny rower..
Bo jeśli zamierza na nim trenować, jeździć naprawdę dużo, z zacięciem sportowym to... im większy "drop" (obniżenie kierownicy względem pozycji siodełka) tym mostek powinien być dłuższy, a nie krótszy (w granicach rozsądku)! Wraz z pochylaniem się i rotowaniem miednicy, obniżamy ręce i lepsze podparcie uzyskamy ciut dalej niż nam się na sucho wydaje. Ale jeśli ktoś naprawdę jeździ dużo, to szybko sam do tego dojdzie ;) (o ile zaczął od uzyskania odpowiedniego podparcia ciężaru ciała na pedałach..).
A jeśli chodzi o stronę estetyczną, to uważam, że im projekt bardziej wychuchany, tym ważniejsze stają się detale. Tu po prostu brakuje proporcji w całości. Kompromis z kokpitem spycha na drugi plan efekt finalny. Co innego gdyby rower nie był taki odpicowany ;)
#13
Rama tak naprawdę jest ciut za duża na użytkownika więc tak, wymądrzasz się
Sztyca była wyżej wysunięta do zdjęć. Facet ani nie będzie się ścigał, ani trenował na tym rowerze, od tego są inne. Ten miał być wygodny do jazdy w niedzielę lub na dłuższe dystanse jak się zamarzy. Swoją drogą jest już po testach i zarówno wspornik jak i kierownica zgodnie z przypuszczeniami doskonale spełniają swoje zadanie. Jest sztywno i wygodnie. A srebrna fajka, kierownica i 2 dętki na grzbiet jak najbardziej mogą być założone jeśli ktoś chce tylko pooglądać i powspominać stare czasy
Sztyca była wyżej wysunięta do zdjęć. Facet ani nie będzie się ścigał, ani trenował na tym rowerze, od tego są inne. Ten miał być wygodny do jazdy w niedzielę lub na dłuższe dystanse jak się zamarzy. Swoją drogą jest już po testach i zarówno wspornik jak i kierownica zgodnie z przypuszczeniami doskonale spełniają swoje zadanie. Jest sztywno i wygodnie. A srebrna fajka, kierownica i 2 dętki na grzbiet jak najbardziej mogą być założone jeśli ktoś chce tylko pooglądać i powspominać stare czasy
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#16
https://www.olx.pl/oferta/colnago-titan ... dC4f.htmlu
Cena już raczej nie jak projekt budżetowa)
Cena już raczej nie jak projekt budżetowa)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#18
Ten powinien działać
https://www.olx.pl/oferta/colnago-titan ... f41424362b
https://www.olx.pl/oferta/colnago-titan ... f41424362b
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
#19
Faktycznie ciekawy rozwój sytuacji w kontekście tego co Grzesiek (Punkxtr) pisał w I poście - nie spodziewałbym się takiego finału
#21
nic zdrożnego bynajmniej - po prostu czytając wstęp, który wrzucam powyżej odniosłem (może mylne) wrażenie, że to dla gościa miał być jakiś ważny rowerDla serdecznego przyjaciela - Krzysztofa - zbudowałem poniższy rower. Bazą jest tytanowa rama Colnago z lat 80-tych. Całość miała być budżetowa, dlatego nie szaleliśmy i długo szukaliśmy części w dobrej cenie. Za niewielkie pieniądze kupiliśmy rower na pełnym Dura-Ace serii 7700 - Krzysztof chciał właśnie tę grupę. Obaj cenimy sobie sprzęt z tamtych lat.
Upatrzona i konkretnie wybrana grupa + długie jej poszukiwania, tytan, dla serdecznego przyjaciela oraz to że obaj cenicie sprzęty z tamtych lat stworzyło po przeczytaniu takie a nie inne wrażenie (przynajmniej u mnie) - więc spodziewałem się raczej dłuższej przygody ze sprzętem Więc finał na OLX jest dla mnie zaskoczeniem
#22
Cóż, tak było i jest w istocie. Krzychu długo wahał się nad sprzedażą roweru, a ja sam mu ją odradzałem. Jednak jego ostatnie argumenty były takie, że pozostało mi się tylko z nimi zgodzić. U Kolegi pojawiły się problemy zdrowotne i nie tylko, przez co sprzedaż roweru bardzo mu pomoże. I przez wzgląd na to prosiłbym o brak wystawiania pochopnych ocen (to tak ogólnie) bo cała sprawa jest mało wesoła. A ja mam nadzieję, że z Krzychem jeszcze nie raz coś zbudujemy i pojeździmy!
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
#24
Normalnie już szkoda mi tej szosy..
https://www.olx.pl/oferta/colnago-titan ... pdC4f.html
https://www.olx.pl/oferta/colnago-titan ... pdC4f.html
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike