#31
umowmy sie na jazde Andriu zrozumiesz o czym mowie ;-)
w tych epicach to rozne widelce wkladali ,a na jeszcze innych sie scigali
a polskich gor w to nie mieszaj bo nie o tym tu mowa
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#32
ANDRIUBIKER pisze:piszesz bzdety ze ciezko czytac, wiec daj sobie na looz, wiecej gor zamiast lasu to zrozumiesz, po lesie to mozesz w nudnym kraju z simsami popylac, w polsce mamy gory i rower gorski sluzy do jazdy w nich, ale skad masz to wiedziec.... noga podawala zabawne heh
no akurat chyba wie , zjeździł i jeździ nadal w terenie bardzo górskim więc tu się grubo mylisz :->

#33
a mnie tam wisi i powiewa gdzie jezdzi , ale wikipedia to moze rzucac jakims mlokosom co nie wiedza jak on o czym mowia, mnie uczyc nie trzeba , z praktyki znam te tematy, o ile w epicu z tylnym damperem masz spokoj, bo jest dedykowany, o tyle z przednim amorem jak kazdy full, musi jego charakterystyka odpowiadac charakterystyce tylnego zawieszenia, i nigdzie nie napisalem ze sid nie bedzie prawidlowo tam gral, napisalem tylko zeby sie upewnic, bo nie z kazdym widlem , niekazdy full poprawnie chce jezdzic jak sobie tego konstruktor zyczyl projektujac, a ze na kazdym w ogole jako tak sie jezdzic da , to oczywiste, tylko jazda a jazda to troche roznica

#34
ANDRIUBIKER pisze:a mnie tam wisi i powiewa gdzie jezdzi
"wisi","powiewa","simsy"......kmiotek jestes Andriu....szybko ci nerwy puszczaja...,a obrazanie innych najlatwiej Ci wychodzi(zreszta nie pierwszy raz)

jaka praktyka ??? Ty nawet kol wycentrowac nie umiesz
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#35
zdenerwowac to ktos taki jak ty nie jest mnie w stanie w zaden sposob, a poprostu taki osobnik faktycznie mi wisi i powiewa, , a kmiotek to jest kazdy nieudacznik co musi do nudziazy do szwecji jechac bo w kraju sobie rady nie daje, wiec szukaj kmiotkow u siebie blizej w rodzinie,

#36
Adamello pisze: Andriu, jak chce zrobić na lekko to mostek thomsona nie będzie dobrym rozwiązaniem, a kierownic tej firmy nie ma.
Looknij w google :) Są i to piękne. Jak tylko dzieciaki podrosną i złoże znowu fulla to kiere już mam upatrzoną :)

#38
ANDRIUBIKER pisze:zdenerwowac to ktos taki jak ty nie jest mnie w stanie w zaden sposob, a poprostu taki osobnik faktycznie mi wisi i powiewa, , a kmiotek to jest kazdy nieudacznik co musi do nudziazy do szwecji jechac bo w kraju sobie rady nie daje, wiec szukaj kmiotkow u siebie blizej w rodzinie,


Wypowiedź poniżej dna. :cry:

#39
Mariusz:
- mostek Smica mam i to długi Na pewno nie jest tak sztywny jak Profile Stiffy np ale nie czuję aby było źle Pogłoski chodziły że toto samo co kolorowy WCS, waga przy 135mm poniżej 125g jak pamiętam?
- klamki Kooka - odczucie jest podobne do klamek servo canti, tzn po zetknięciu klocka z obręczą z klamki nie robi sie beton, można ją jeszcze przydusić do kiery - aczkolwiek nie jest to gumowatość Mnie to pasuje ale nie każdemu musi, oczczucia w łapie innej niz większość klam V
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#40
a masz moze do sprzedania takie cuda?? ;-) to moze jedno bym miał załatwione
dalej jakieś lżejsze v-ki o ile są jakieś w rozsądnych kosztach [ cane creek ? ]
a może podtuningować avidy ?
przypomniało mi się że miałem się zapytać o śrubki alu wszelkiego rodzaju ,
jesli macie na zbyciu to odkupię po rozsądnych kosztach kolor nie gra roli i tak wypoleruję ;-)

#41
1.epic 26er ten z geo 2003-2008 mial rozny skok tylu (Adam bedzie lepiej poinformowany, ale w granicach 90-100mm); za to jesli chodzi o przod: -ze skarebem 80mm oraz z marsem 80mm jest bardzo agresywnie (jak dla mnie niewygodnie, ale co kto lubi); z regulowanym talasem 90-130 swietnie jezdzilo sie od 100 w zwyz; Dopiero po wyjechaniu na dluzszy prosty odcinek przypominasz sobie, ze rozkreciles przod na 130mm ;)

2.Znowu Adamello potwierdzi - rama nie jest najlzejsza; sam lakier ciazy sporo (najlepiej wypadal zapewne szczotkowany model s-works z 2005???r taki z czarnymi napisami, w granicach 2,45kg dla M-ki z tego co pamietam);

3.za to na zupelnie budzetowych czesciach, uzywajac ramy po Adamie (wazacej 2,75kg ?) urodzilem rower 10,6 czy 10,8kg zadne osiagniecie...

Obrazek


4.najwiekszy problem tych ram (znowu odwoluje sie do wiedzy Adamello) - to konstrukcja - bardzo dluga, a zarazem niska (przekrok miedzy modelami "S" a "L" roznil sie nieznacznie moze 15mm); Tymsamym potrzebna jest stosunkowo dluga sztyca (oczywiscie zalezy jak dlugie nogi ma kolega Haj-maj-(la)jer;)

ciao!
Obrazek

#42
zimny pisze: rama nie jest najlzejsza; sam lakier ciazy sporo (najlepiej wypadal zapewne szczotkowany model s-works z 2005???r taki z czarnymi napisami
na tym" szczotkowanym" jezdzilem pare latek ...faktycznie spec chwalil sie ,ze ta wersja jest lzejsza od tych malowanych....ale to byl nadal klocek-na mojej wadze bylo prawie 2.8 :shock: (szczotkowany to chyba 1994?)ten o ktorym wspominasz z"czarnymi "napisami to byl polerowany z tego co pamietam
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#44
Tak jak zimny pisze ramy speca są dość długie i niskie (trek jest jeszcze dłuższy w analogicznym rozmiarze). Mają praktycznie bliźniaczą geometrię z cannondale.
Epic ma ok 95-100mm skoku. Do przodu potrzeba widła 100mm. Ramę kupiłem jako nową i na rurze górnej koło sterów była nalepka żeby stosować wideł o skoku max 115mm.
W analogicznym rowerze żony dałem sida race, bodajże 2000. Po wywaleniu tłumika miał 80mm skoku i powiem że ten rower nie jeździł dobrze z tym widłem. Pionowy kąt główki powodował nerwowość. Musi być 100mm byle nie minetu... Kto do Speca ładuje mańka??
Nie no żartuje, wsadzaj co chcesz i lubisz ale najlepiej by miało to wysokość montażową widelca o skoku 100mm.
IMO epic działa bardzo dobrze z foxem terralogic. Jest dobrze zestrojony z brainem i mamy wówczas całkowicie bezobsługową, inteligentną zawiechę.

Mój rower (ta sama rama co u zimnego) wyglądał tak:

Obrazek


Lekki nie był - standardowo ok 10.8kg. Dociążały go cześci Chrisa - piasty i stery, wideł F100X - ok 1650g, opony ok 500g/szt, hample tarczowe no i rama 2750g.

Ale był (poza oponami) bardzo niezawodny przynajmniej.

Anodowane wersje ram byly najlżejsze - różnica dochodziła nawet do 200g w stosunku do malowanych. Z biegiem lat zmieniało się nieco mocowanie wahacza przy suporcie, tłumiki i później konstrukcja ramy z tłumikiem montowanym centralnie. Jednak waga praktycznie nie spadała - wszystkie alumniowe L-ki ważyły ok 2650-2800g.

Wracając do roweru Himayera ...
Ile masz wzrostu i jaki to rozmiar ramy? Jeśli starczy Ci mostek poniżej 100mm oraz kiera poniżej 600mm IMO nie ma sensu włazić w standard OS. Te kiery są mega ciężkie - przecietna waży powyżej 150g no i mostki do lekkich nie należą. Przy krótkich mostkach i wąskich kierach różnicy nie wyczujesz (wideł typu scareb czy stary SID będzie się bardziej poddawał niż taka kiera/mostek). Sauser długo (jeśli nawet nie teraz) jeździł na szerokiej kierze z mostkiem na standard 25.4. Firma extralite snuła nawet teorie że 25.4 jest sztywniejsze niż 31.8 - mają na ten temat jakieś fizyczne równania na swojej stronie.
Na 25.4 są dużo lżejsze i tańsze kierownice - easton ct2, ec70, 90, syntace duraflite...

Epic ma jeszcze jedna zaletę - dolny ciąg FD. Zamiast montować ciężkie przerzutki typu M960, 970 czy nie daj Boże jakichś nowszych XT/SLX można spokojnie wsadzić czarnego LXa ok 130g a jak pasuje Ci napęd 2xX to najlepiej włożyć coś szosowego typu DA i masz wagę 70g bez roboty. Tam dość słabo pasuje przerzutka typu top swing bo koliduje z mocowaniem wahacza. Miałem co prawda kiedyś wsadzonego tego klekota XTRa 950 ale trzeba go było powycinać bo się nie mieścił i słabo działał (nie miał "mocy" przy zrzucaniu).

Jak masz ramiona hamulców SD Mag to musiałbyś zdobyć jeszcze wersję Ti, pozamieniać tulejki i odsprzedać dalej. Klamki Avid FR za 50zł (ok. 150g) a zaoszczedzona kasę na co innego. Kooki (one działają z V-kami w ogóle?) tanie raczej nie będą.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#47
marcin74 pisze:
ANDRIUBIKER pisze:ladny byl w oryginale, nie zal Ci lakieru zdzierac???,
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

to tylko spec
lepsze marki ze skory obdzieral :lol: :lol:
a propo zdzierania dzisiaj dojechał rodzynek , atkie lubię najbardziej :mrgreen:

Obrazek


a wracając do tematu to wzrostu mam 178 , jeździłem już na m-ce i wydaje się ok odczucia przyzwoite ,
co do mostka to już niby mam wcs 31,8 , ale byc może i pozostanę przy tradycji 25,4 zależy jaka kiera się trafi
na szerokich nie znoszę jeździć . co do czarnego lx to faktycznie niezły plan
ale xtr szarak waży nawet 120 po lekki tuningu :
http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=5011

co do v ramion to mam szarą wersję ti właśnie , myślisz że nie ma co tu kombinować ??
swoją ramę niedługo postawię na wadze i obaczym ile waży nowy lakier ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-11-27, 18:22 przez himayer, łącznie zmieniany 1 raz.

#48
himayer pisze:a propo zdzierania dzisiaj dojechał rodzynek , atkie lubię najbardziej
co sobie tym razem zazyczyli ?
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#50
himayer pisze:czarny mat [ poważnie ]
co zrobic :-( taka moda :-(
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#52
Jeśli Kolega/Autor szuka mocnej i lekkiej kiery, to mam na zbyciu tytanową, prostą (flat:P) 25.4mm/580mm, 156g, używana 2x na wycieczce przełomem Dunajca (Czerwony Klasztor - Szczawnica) ;). Przynajmniej jedna część jaka w tym rowerze się nie połamie:P

#53
ramka powoli się robi , po namowie postanowiłem wrzucić pierwszą fotkę :

Obrazek


moze w przyszłym tygodniu zacznie się skręcać rama do kupy ,
w miedzyczasie przypomniałem sobie że mam kierownicę easton ec70 xc carbon w wadze 126gr , może macie jakieś opinie o tym produkcie , chyba że macie coś w wadze 140-150gr aluminiowego na śrenicę 31,8 to mogę kierownicę oddać na podmiankę [ trza ją tylko polakierować bo oczywiście ją ogołociłem ]
yasiuu dzieki za info ale na razie w twojej srednicy mam wcs też gdzieś zakopanego
wojtas jak coś się posunie z wilierem to wrzucę może to w osobny temat

#54
widzialbym tu kooperacje

Adamello-Himayer :?: :?:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#55
:shock: A mówią, że szewc bez butów chodzi :shock:

Uprzedź zanim zdjęcia całości pokażesz, będzie trzeba zapas chusteczek zrobić. Oglądanie jej może być bardzo... wzruszające ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#56
elziomallo pisze::shock: A mówią, że szewc bez butów chodzi :shock:

Uprzedź zanim zdjęcia całości pokażesz, będzie trzeba zapas chusteczek zrobić. Oglądanie jej może być bardzo... wzruszające ;D
mówisz że taka kupa śmiechu bedzie ?? :mrgreen: :mrgreen:

#59
Super czadowo! To jest aerograf, hydrografika czy jeszcze coś innego? Ciekawe jaka jest wizja ogólna roweru...zapowiada się maga interesująco. A najważniejsze że będzie indywidualny, niespotykany a nie oblatany czerwony jak to w specu zazwczaj.

Kiera EC70 będzie OK. To w sumie następca CT2. Dobra waga, wytrzymała. Miałem taką w swoim Evolution-X. Można montować rogi na dodatek co w tych lekkich jest rzadkością. Mam do tej pory w rowerze żony rzecz jasna.

A wcale nie powiedziane że tytanowa byłaby mocna, niezniszczalna. Jedyna sztyca, którą udało mi się złamać była właśnie z tytanu.

Zostaw sobie tą EC70, załatw do tego Syntace F99 - pomalujesz go sobie pod kolor wg uznania i będzie git lekki i mocny kokpit. Fajne były F99 w polerce ale rzadko spotykane.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#60
no to zaryzykuję tą karbonową , mostek mam więc kokpit już jakiś bedzie , dzięki za info .
widziałem na allegro stery dt waga jakies 60gr , tyle ze 200stówki krzyczą za nie ,
chyba że coś tutaj się znajdzie [ najlepiej czerwona anoda ;-) ] , oczywiście w jakiejś dobrej wadze
a rama lakierowana jest aerografem