#31
Dużo cholernie waży ta rama. Ale opłaca się taką za 600zł czy lepiej dołożyć 200zł i lepiej coś nowego i w rozmiarze np 18,5" i wadze 1450g pod mój wzrost?? W sumie chodzi mi o sprzęt do ścigania się po lesie i mieście. Przez krawężniki,chodniki,korzonki. Rower ma świetnie się rozpędzać,lekko wchodzić na jedno koło i latać bokiem. Pozycja powinna raczej być wygodna na długie trasy bo też robię. Który rozmiar będzie do tego odpowiedni?? CZy 18,5" będzie już jakiś mały czy jest to też duży rower??

W sumie do wrocka mam nie daleko. Będe w przyszłym tygodniu na weekend we wrocławiu. Może wtedy się ustawimy??

#33
justin_2006 pisze: W sumie chodzi mi o sprzęt do ścigania się po lesie i mieście. Przez krawężniki,chodniki,korzonki. Rower ma świetnie się rozpędzać,lekko wchodzić na jedno koło i latać bokiem. Pozycja powinna raczej być wygodna na długie trasy bo też robię.
jak ja sie na jakiś temat wkręcam i po pewnym czasie już nie wiem zupełnie czego chce tylko plote co mi ślina na język przyniesie to moja żona ma dla mnie zawsze powiedzonko "ty chyba nie wiesz kto Ci dupsko osrał", tak a propo Twoich wymagań powyżej ;-)

#34
Paanie za 600zł znajdziesz pińcet fajniejszych ram ;] Byle accent jest 300g lżejszy a i tańszy sporo, a jak się pokombinuje to można używkę w dobrym stanie znaleźć dużo lżejszą i ciekawszą.
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#35
Ja chcę tylko wiedzieć jaki ma być rozmiar pod moje wymiary 18" czy 20" do ostrej szybkiej jazdy?? Bo nikt mi nie jest w stanie na pewniaka doradzić widzę. Muszę chyba się zapytać samego trenera jakiegoś xc.

#36
mam 198cm i 18cali rame + sztyce 400mm nie wyciągniętą na maksa, jakoś jeżdże i mi z tym dobrze, ideałem była by pewnie 19tka, ale Nosaint takich nie robi, był temat o rozmiarze ram na forum, warto poszukać :->

#38
elziomallo pisze:Paanie za 600zł znajdziesz pińcet fajniejszych ram ;] Byle accent jest 300g lżejszy a i tańszy sporo, a jak się pokombinuje to można używkę w dobrym stanie znaleźć dużo lżejszą i ciekawszą.
teraz to poszedłeś ostro po bandzie.... przypominam tylko, że waga to nie wszystko....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#40
Nie twierdzę że lepszy, ale tańszy i do tego nowy, 2 lata gwarancji też ważna sprawa, w tej cenie nie znajdziesz chyba lepszej nowej ramy. A to taiwan taki sam jak poisony tylko cieniowany mniej ;]

A w ogóle to zwykle bardziej się opłaca kupić cały rower na fajnej ramie i najwyżej sprzedać gratów część.

#41
Wg. mnie jak do ostrej jazdy to może styknąć 18" - nie bez powodu ramki do grawitacyjnych odmian MTB są często-gęsto w rozmiarach max 16" - mniejszy rower jest bardziej zwrotny i łatwiej nad nim zapanować. Jak chcesz jeździć nieco spokojniej i bardziej komfortowo to coś w okolicach 19,5" - 20,5". Nie ma ram do wszytkiego i musisz wybrać na czym ci bardziej zależy albo składać 2 rower.
Ja np. mam ~185cm wzrostu i mam obecnie ramę 20" C-T (18" C-C) a jeżdzę też po mieście na 21,5" i jest całkiem git jednak w konkretniejsze góry bym się na tym nie wybrał nawet na spokojną jazdę.
To wszystko to i tak tylko gdybanie bo różne ramy mają różne geometrie i najlepiej jest się po prostu przymierzyć do konkretnych modeli i rozmiarów. Drobne niedopasowanie możesz zawsze potem wyregulować mostkiem/sztycą/kierownicą.
Ramy ze sloppingiem to w ogóle osobny temat bo retroMTB to w większości nieco inne geo, zwłaszcza w świetle obecnych wynalazków.

Temat o ramach masz tutaj: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1852

(chyba wypadałoby przenieśc te dywagacje do tematu justina_2006)

#45
Witam.

Rower w ostatnim roku trochę się zmienił a że idą kolejne modyfikacje to wrzucę to w jakiej jest/był najładniejszy. Teraz niestety musi zmienić się pod kątem większej funkcjonalności.

Na wejściu specyfikacja:

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Bontrager - 57g
Brake (Hamulec): Magura HS33 Tomac - 858g
Cables: (Pancerze i linki) Jagwire - ??

Cassette: (Kaseta) Shimano XTR M953 - 244g
Chain: (Lancuch) Campagnolo C9 - 268g.

Crankset: (Korby)
-Crank Arms: (Ramiona) Race Face Turbine - 486g
-Bottom Bracket: (Suport) Race Face Tytanowa Oś - 170g
-Outer Ring: (Blat) Race Face 46t - 102g
-Middle Ring: (Srednia tarcza) Race Face 34t - 47g
-Inner Ring: (Mala tarcza) Race Face 22t 59g
-Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) KCNC - 16g (ze ściągaczami)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR M960 - ??
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR M952 - 222g

Fork: (Widelec) Rock Shox Duke XC - 1626g

Frame: (Rama) Fuji Tahoe Pro - 2005g

Grips: (Gripy) Easton Owijka - 55g
Handlebar: (Kierownica) Easton CT2 - 120g
Headset: (Stery) Vp - 47g*

Pedals: (Pedaly) Shimano XTR M970 - 325g

Seat: (Siodlo) Ritchey Pro - ??.
Seatpost: (Sztyca) Easton CT2 27,2 350mm - 191g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Miche x Carbon - 26g

Shifters: (Manetki) Shimano SLX M660 - 249g

Skewers: (Zaciski kol) Ritchey - 58g***
Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbon - 0g
Starnut: (Gwiazdka) Vp - 19g

Stem: (Mostek) Syntace F139 - 138g.

Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Karma 2.0 - 508g
Tire (Rear): (Opona tylna) Kenda Karma 2.0 - 461g

Tubes: (Detki): Geax Ultralite - 270g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 802g**
Wheel Rear: (Kolo tylne) - 984g
Hubs (Piasty): Ritchey Pro
Rims (Obręcze): Mavic 517/717
Spokes (Szprchy): DT CHAMPION

Całość ważyła ok 10,8-11,2kg

Jakby co to tutaj w albumie 80% części położonych na wadze;
https://picasaweb.google.com/1105496876 ... 62/NaWadze
W sumie zauważyłem że w końcu nie dodałem wszystkich zdjęć... Wrzucę jak odzyskam drugi komputer.

Względem tego co ostatnio tu wisiało zmieniło się chyba prawie wszystko :D Duke był trochę tępy i do samego końca nie mogłem poradzić sobie z jego ustawieniem, Najbardziej jestem zadowolony ze sztycy i siodełka. CT2 daje trochę po dupie ale w połączeniu z siodłem Toma daje radę. Niedawno założyłem z nową przednią przerzutkę i jest moc. +10 do zmiany biegów. Kusi mnie M960 z tyłu. Kiera CT2 była trochę za wąska i rower bardziej nadawał się na asfalty niż w teren dlatego dla odmiany wpadnie gięty badyl od Ringla, jeśli się sprawdzi... Poszukam czegoś lepszego. Co do tylnej przerzutki... Hmm... w sumie to nie jest ta sama 953 co była. Z resztą ta co jest to połączenie trzech innych. Dało to przerzutkę z minimalnym luzem, długim wózkiem i tytanową śrubą główną... Miodzio :D Jeździł jak szalony tyle że w ostatniej wersji był zbyt mało MTB pozatym teraz do zabawy mam Marina a ten cóż... Musi tyrać :-D

Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek


    Aktualnie rower dostał/dostanie nowe koła (piasty XT/Mavic), Amortyzator Manitou R7, Wróciła Kaseta SLX'a, kiera od Ringla (gięta), no i wpadną tarcze (tutaj jeszcze nie wiem jakie).

    Koła i suport wylądowały w Marinie, reszta zmienionych gratów idzie pod młotek (lub już poszła).

    W tym sezonie rower ma (przynajmniej w moim postanowieniu) przejechać pare maratonów a oprócz tego wozić mnie wokół Wrocławia oczywiście na zmianę z Marinem (i nie ma że jeden będzie się obijać :-)

    Plany na kolejne zmiany... Chyba zmiana ramy. Może 29er...

    pozdrawiam
    xMekpx
    Moje ogłoszenia
    Marin Bear Valley 1996

    #46
    Wywal to fuji ;-), sprzedaj kilka klamotów i bierz tego Rockyego Mountaina który jest obecnie na allegro :-)
    Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
    + Checker Pig, Creme, Electra

    Re: Fuji Tahoe Pro

    #48
    Witam,

    Wiem że temat mało "retro" i pewnie mało kto pamięta jeszcze ten rower ale... konfiguracja z 2013 roku (parę postów wyżej) przetrwała krótko i juz 2014 rower poszedł na części i sukcesywnie graty lądowały w Internecie. Finalnie rama poszła w świat w czerwcu 2015 roku (poniżej wrzucam foto) czego w sumie później trochę żałowałem bo kasa na dzisiaj z tego była średnia a z rowerem mam dużo wspomnień...
    Obrazek
    I tak ta historia miała się zakończyć...
    ...i wtem... ostanio przeglądałem sobie aukcje na OLX w poszukiwaniu jakiejś bazy pod kolejny rower... Kona, Scott, Spec, Cannon, Tytan, Lee Cougan i Fuji... zobaczyłem że ktoś wystawia identyczny model w moim rozmiarze. Napisałem, wyszło że ktoś kupił ja używaną kilka lat temu, wysłałem swoją fotkę sprzedażową i okazało się że to moja była rama.
    Zażądałem więc zwrotu towaru za odpowiednią opłatą za przechowywanie i jest z powrotem :-)

    Co do planów - rama niestety ma defekt w postaci pęknięcia, jednak spokojnie znam osobę która to ogarnie we Wro.
    Dalej trzeba to jakoś ubrać - myślę że tu wielkiego zaskoczenia nie będzie. Mam nadal koła które tutaj były zamontowane na Mavic 517 i Ritchey Pro.
    Osprzęt - rama jest z 2006 roku więc schyłku V'ek i dominacji tarcz jednak ja zostanę i przy Vkach, 9tkowy osprzęt klasy XT / XTR.
    Postaram się coś poszaleć z rurami i korbą.
    Kwestia znalezienia sensownego amortyzatora - tutaj na 26 coraz trudniej - na pewno czarny, szary lub czerwony - R7 może Magura, Duke, Reba itp.

    Jak coś poskładam wrzucę foto.
    Moje ogłoszenia
    Marin Bear Valley 1996

    Re: Fuji Tahoe Pro

    #49
    Witam,

    Wiem że temat mało "retro" i pewnie mało kto pamięta jeszcze ten rower ale... konfiguracja z 2013 roku (parę postów wyżej) przetrwała krótko i juz 2014 rower poszedł na części i sukcesywnie graty lądowały w Internecie. Finalnie rama poszła w świat w czerwcu 2015 roku (poniżej wrzucam foto) czego w sumie później trochę żałowałem bo kasa na dzisiaj z tego była średnia a z rowerem mam dużo wspomnień...
    Obrazek
    I tak ta historia miała się zakończyć...
    ...i wtem... ostanio przeglądałem sobie aukcje na OLX w poszukiwaniu jakiejś bazy pod kolejny rower... Kona, Scott, Spec, Cannon, Tytan, Lee Cougan i Fuji... zobaczyłem że ktoś wystawia identyczny model w moim rozmiarze. Napisałem, wyszło że ktoś kupił ja używaną kilka lat temu, wysłałem swoją fotkę sprzedażową i okazało się że to moja była rama.
    Zażądałem więc zwrotu towaru za odpowiednią opłatą za przechowywanie i jest z powrotem :-)

    Co do planów - rama niestety ma defekt w postaci pęknięcia, jednak spokojnie znam osobę która to ogarnie we Wro.
    Dalej trzeba to jakoś ubrać - myślę że tu wielkiego zaskoczenia nie będzie. Mam nadal koła które tutaj były zamontowane na Mavic 517 i Ritchey Pro.
    Osprzęt - rama jest z 2006 roku więc schyłku V'ek i dominacji tarcz jednak ja zostanę i przy Vkach, 9tkowy osprzęt klasy XT / XTR.
    Postaram się coś poszaleć z rurami i korbą.
    Kwestia znalezienia sensownego amortyzatora - tutaj na 26 coraz trudniej - na pewno czarny, szary lub czerwony - R7 może Magura, Duke, Reba itp.

    Jak coś poskładam wrzucę foto.
    Moje ogłoszenia
    Marin Bear Valley 1996