SEROTTA Competition AL '98

#1
Kiedy pod koniec roku 1993 w Empiku na krakowskim rynku kupiłem niemiecki katalog rowerów "BIKE - markt" śliniłem się do wielu zdjeć. No ale dla mlodego łebka to było w zasadzie jedyne okno na świat rowerowy. Rodzime czasopisma rowerowe strasznie kulały i były wręcz zacofane, internet był tylko dla nielicznych, a w sklepach tez szału nie było. Znałem z autopsji jedynie te podstawowe molochy jak Scott, Trek, Mongoose i zakałę dzisiejszego kolarstwa czyli Specialized. Ale po wykuciu na pamięć stron tego katalogu, bardzo zapadła mi w myślach marka Serotta. Taka niby niepozorna firemka. Przedstawiali raptem 2 modele - tytanowy i stalowy. Cały osprzęt customowy i horrendalne ceny kilka tyś. dojczmarek za framesety (stal 2500, tutan 5000). W hierarchii "kultowości" postawiłbym Serottę minimalnie poniżej Fat Cycles. Choć IMO mają fajniejszy design od FATa. Robią bardzo małe ilości ram i to tylko w stali i tytanie. No właśnie... czy tylko? I tu jest pies pogrzebany. Ale o tym później.....

Jakiś czas temu u znajomego w stodole zobaczyłem pierwszy raz w życu Serottę właśnie. Po szybkim oglądzie podsumowałem - gdyby to była stal to byś Włodek zarobił.
Ten rower nie dawał mi jednak spokoju. Zagłębiłem się w gąszcz zdjęć w necie, w katalogi, studiowałem różne informacje o marce i co się okazało? Ano żadnej wzmianki o aluminiowych MTB. Był jakis tam alu model szosowy na 25-lecie firmy, ale MTB żadnego.
Przez chwile naszła mnie nawet diabelska myśl - czyżbym okazał się takim lamerem i w ciemnej stodole pochrzanił alu z tytanem? :roll:

I znów telefon do Włodka z pytaniem o szczegóły, wszystkie możliwe napisy, sygnatury itp.
Utwierdził mnie tylko w tym że to aluminium Dedacciai 7003, oczywiście cieniowane ble ble...
Nosz kurde, jak to możliwe. :evil: :?:

Wsiadłem w auto i pojechałem te 60km na sekcję osobiście. Rzeczywiście aluminium jak byk. Pomyślałem więc że jakiś Niemiec/Szwajcar zadał sobie tyle trudu by przemalować jakieś byle co i obkleić logiem Serotty. Wziąłem rower do siebie w celu dalszego śledztwa (z możliwością zwrotu). Kształt i umiejscowienie napisów wydają się być oryginalne, plakietka również. Prowadzenie linek co prawda nie do końca charakterystyczne dla Serotty (maja głównie dolne prowadzenia), ale takie też bywały. Dość podobny okazał się hak do RD (znalazłem podobny w wersji szosowej). Jeszcze jedna cecha charakterystyczna to bardzo niski komin rury podsiodłowej. No i wreszcie naktąłem się w necie na jakimś forum hamerykańskim że ktoś gdzieś już widział właśnie alu Serottę MTB w kolorze takim jak mój:

[center]
Obrazek
[/center]

Rower będzie poddany mocnej przebudowie. Myśl przewodnia to żywe alu z bielą. Do tego Bomber Z2 X Fly i frezowana CNC, niebanalna biżuteria. Zakładana waga miedzy 9-9.5kg.

Inspiracje to 2 rowery Serotta użytkownika defiant32:
http://fotos.mtb-news.de/p/318758
http://www.retrobike.co.uk/botm/botm-se ... a-century/

Roboty jest od groma, ale jakoś dam radę.

PS. Jak tak się naoglądałem tych tytanowych obrazków rodem z USA to mój Van Nicholas przy nich wydaje się tak lipny jak Kross przy Cannondale'u :-/
https://www.facebook.com/evobikesycow

#2
Rowerek mnie jakoś nie urzeka ale trzymam kciuki za powodzenie prac... no i czekam na ciekawą dokumentację w postaci zdjęć :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#4
Van Nicholas przy nich wydaje się tak lipny jak Kross przy Cannondale'u :-/
Nie przesadzaj VN to chyba najlepsze co widziałem, ostatnio ti kona explosif mnie urzekła.
Szczerze to ja w tym rowerze nic nie widzie, jedynie ty bo masz wspomnienia. A tak to stevens ,biria ma większy czar już.

#5
Bas wie co dobre! To jest nas dwóch! Nie no urzekła mnie ta marka po prostu. Gdy prawie 10 lat temu powstawał mój projekt "Evolution-X", wzorowałem nawet napisy na czcionce "Serotty", ale że w grafice komputerowej jestem "noga", to temat odpuściłem. Normalnie miłość od pierwszego wejrzenia.
Ten aluminiak to taki trochę na otarcie łez - nie można mieć "prawdziwej" Serotty to trzeba się zadowolić tym co dostepne. Z drugiej strony to prawie tak jak trafić stalowego Cannondale'a. :-D

Wyroby z manufaktur czasem są właśnie takie banalne, proste i pozornie bez szału. Na tym własnie polega ten czar. A że nie każdy to dostrzega to już trudno.
Mam stalową ramę Speca S-Worksa. I im dłużej na nią patrze tym bardziej mnie odrzuca. Przerabiam mase sprzętu i czasem nawet niskie modele były lepiej zrobione, ładniej zespawane i fajniej pomalowane niż ten Spec. No ale cóż - marketing tej marki jest już tak obleśny i nachalny, że niedługo frytki ze znaczkiem "S" będą u nich w ofercie.
Ostatnio zmieniony 2014-11-25, 20:55 przez Adamello, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#6
Stalowy cannon to niemożliwe. Były jakieś stalowe wyjątki kiedyś?
W katalogu widziałem tytanowego balanca nawet i to jest dopiero sztuka trafić jak w pl jest może z 5 balanców.

#7
Hubert pisze:W katalogu widziałem tytanowego balanca nawet i to jest dopiero sztuka trafić jak w pl jest może z 5 balanców.
Sztuką to jest mieć jedynego Balance-a z Fox-em w Polsce :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#9
1 Mój
2 kuriera z top gunem
3 na alle jakiś młodszy widziany
4 na mtbr koles z pl mowil ze ma fulla balance
5 Qsika co poszedł do Corrado a ten go rozkręcił i nawet modelu nie pamiętają.

Sztuka jak sztuka kiedyś jak wpadnie ti rama albo chociaż niesamowite alu to balance będzie w oryginale dlatego indy c i sterów diacompe sie nie pozbywam.

#11
Tam chyba był maniek 3 albo proforx indy byl w poznijszym roczniku.
Pewnie jest więcej niz 5 bo nie każdy sie chwali a myślisz że więcej?
Jakiekolwiek info na temat balance w pl mile widziane. Wiesz coś o innych?


Sory zapomniałem sie :oops:
Ostatnio zmieniony 2014-11-25, 22:13 przez Hubert, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: SEROTTA Competition AL '98

#21
Adamello pisze:W hierarchii "kultowości" postawiłbym Serottę minimalnie poniżej Fat Cycles. Choć IMO mają fajniejszy design od FATa. Robią bardzo małe ilości ram i to tylko w stali i tytanie. No właśnie... czy tylko? I tu jest pies pogrzebany. Ale o tym później.....
Bluźnisz. Co do designu oczywiście. Ciekawostką jest że po zamknęciu drzwi fabryki w Massachusetts, FAT był spawany pod Nowym Jorkiem właśnie przez Serottę od połowy lat 90-tych. Interesująca sprawa z tym amelinium, pierwszy raz widzę i czekam na rozwinięcie wątku.

#24
Piotr pisze:ttaaaa zedrzyj lakier , zniszcz oryginał , jasne ....przecież to sie w pale nie mieści jak można niszczyć retro coś czego nie ma , wystaw całość na ebeaya to lepiej zrobisz niż zniszczyć .
Ten sprzedawca - mój znajomy i tak ne zrobiłby z tego roweru użytku.
Był mega zapieczony suport. Po trudnym boju zwyciężyłem tą przeszkodę. W środku pełno syfu, jakiegoś sklejonego smaru, coś lata po rurach. Po prostu masakra!
Zapieczona była również sztyca. Moczenie + imadło niewiele dało. Sztyca ukręciła się pod wpływem przyłożonej siły. Trzeba będzie rozwiercać - siedzi jakieś 12cm w ramie. Do tego rama ma sporo parchów, utlenione alu pod lakierem, w pobliżu przelotek były robione marne zaprawki.
Jako esteta nie mogę na to patrzeć. Zostanie ogołocona i jeszcze raz pomalowana. Mam to gdzieś - taka jest moja wizja i podejście do retro. Przynejmniej będzie z tego rower -stylowy i w większości na osprzęcie sprzed roku 2000.
Tak samo można by mieć pretensje że zawodnicy przemalowują ramy na jakieś teamowe barwy. Przecież to w ogóle nie jest katalogowe !!!!...
Cieszę się że mam wreszcie Serotte, ale to jeszcze nie szczyt moich marzeń. Jak trafię porządną stalową bądź tytanową to będę spełniony. To coś jak mieć STI a marzyć o WRC. ;-)

Prace trwają, w zasadzie przymiarki i symulacje itp. Powoli rysuje się coraz lepszy obraz całości, ale droga do tego jeszcze daleka.

Obrazek


Dziś też przypadkiem, w poszukiwaniu prochów (znaczy się tabletek na przeziębienie) natrafiłem na starą kartkę, na której 10 lat temu projektowałem napisy do ultrabike'e "EvolutionX"

Obrazek


Widać inspirację czcionką Serotty, ale jak wiadomo projekt napisów nie wypalił.
https://www.facebook.com/evobikesycow

#26
Kilka na olx było ,ta niebieska chyba alu.Czy kultowość polega na naklejkach?Kto produkował np tytanowe ramy?Ile firm robiło rury ti ( cieniowane i bezszwowe) i kto je prosto spawał?
Załączniki
sero.jpg
serotta.jpg
serotta1.jpg

#27
Magik pisze:Kilka na olx było ,ta niebieska chyba alu.Czy kultowość polega na naklejkach?Kto produkował np tytanowe ramy?Ile firm robiło rury ti ( cieniowane i bezszwowe) i kto je prosto spawał?
Ręczna robota made in USA we własnej fabryce. Głównie stal i tytan, ale też mixy np. tytanu z carbonem, sam carbon na carbonowych mufach. No i przede wszystkim ramy szosowe, stąd też częściej można je spotkać. Produkcja seryjna wg ich katalogu, lub na indywidualne zamówienie. Ceny ram są masakryczne. Rowery praktycznie tylko na topowych komponentach.

http://www.signaturecycles.com/index.ph ... 0&a=0&at=0

Jak mi się opatrzy i znudzi Van Nicholas to sprzedam go+kilka rowerów i auto i fundne sobie Ottrott MTB. :-D
https://www.facebook.com/evobikesycow

#28
Jak mi się opatrzy i znudzi Van Nicholas to sprzedam go
Jeszcze go trzymaj, póki kasy nie uzbieram i jakby co jestem pierwszy.
Ile rower ma docelowo ważyć tak do jazdy?

#30
Ja Ci dam kurdupel! Mam 180cm wzrostu! A ty ile masz?
Balance to 17.5 - 45cm
Centurion to 19 czyli 48 cm
A balance ma dłuższą górną rure niż centurion :-|
Dane z strony VN gdzie piszą że tuareg 19 ma 48 podsiodłówkę

Nie tłumacz co ile tylko daj nam plik z excela z rozpiską i wagami.