Sunn Radical+ - 2ass

#1
Kolejny rowerek z kolekcji. Zawsze chcialem miec oryginal, niestety szukalem kilka lat bezskutecznie, jedyne co udalo mi sie kupic to rame, po ktora jechalem do Sztuttgartu :mrgreen: Ale od poczatku: Baza od ktorej zaczalem byl Radical z 94r, kupilem rame z widelcem, w stanie agonalnym, na szczescie damper byl w dobrym stanie. Po wielu miesiacach w koncy zlozylem na niej rower.
Rama z aukcji:
Obrazek

I caly rower:
Obrazek

Jesli chodzi o osprzet to opis pozniej. Na rowerku pojezdzilem chyba ze dwa lata i wtedy gdzies znalazlem legende swiatowego DH, na ktorym jezdzily takie gwiazdy jak Vouilloz, Gracia, Chausson, Pascal. Musialem ja miec, aha jest jeszcze jedna prawie na identycznym osprzecie zlozony rower, ale wtedy cena byla za niego dosyc zaporowa, wiec wybralem sama rame zwazywszy ze miale wszystko co potrzebne do niej, tak wiec zima 2008r stalem sie baaaardzo szczesliwym posiadaczem owej ramy. Jako ze do niemiec lecielismy samolotem rama przyjechala do mnie po chyba miesiacu. Byl to ciezki miesiac.
Tak wygladala na drugi dzien po zakupie:
Obrazek

Najwieksza krzywde jaka jej uczynilem to wzialem i ja przemalowalem :evil: ze nikt wtedy nie przemowil mi do rozumu jak patrze na te zdjecia to az mnie skreca, ale stalo sie.
Po pomalowaniu:
Obrazek

Do tego zostaly wymienione wszystkie lozyska w ramie, dospawalem uchwyt zacisku hamulca i zrobilem serwis dampera. Oczywiscie wszystko robilem sam. I zaczalem skladac rower.
Tak wyglada na dzien dzisiejszy:
Obrazek


Sunn Radical+ 98r
Rama: Sunn Radical+
Damper: Obsys
Amortyzator: Marzocchi MonsterT 99r
Kolo przod:
Piasta: Hope Pro
Szprychy: Point
Obrecz: Sun DoubleWide 24'
Opona: 24x2.6 duro
Kolo tyl:
Piasta: Hope Pro
Kaseta: sram
Szprychy: Point
Obrecz: Sun DoubleWide 24'
Opona: 24x3.0 duro, opcionalnie kenda 24x2.6
Hamulce: Magura Gustav M
Kierownica: World Force
Mostek: DaBomb Minime
Stery: Syncros
Sztyca: Accent
Siodlo: Fizik Atlas
Manetka: Trigger x5
Przerzutka tyl: EGS
Napinacz: Amoeba Scud
Wklad suportu: Shimano
Korba: Race Face
Pedaly: Fish Bone
Lancuch: Shimano

#4
zimny pisze:niezla kopalnia ciekawostek;
napiszesz/ofocisz cos wiecej przerzutke?
no problemo :mrgreen:
http://img19.imageshack.us/img19/5214/p3180004a.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/6001/p3180005a.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/7593/p3230010a.jpg

skolioza pisze:to może teraz malowanie na oryginalne kolory? ;-)
Moze, ale z tym jest sporo problemow.
skolioza pisze:czemu nie reanimowałeś oryginalnego widła upside-down?
Stan byl agonalny, brakowala sporo czesci ze srodka i lagi gorne byly pogiete.

#6
o kurde swietna konstrukcja!

Praktyczny regulator naciagu linki, rolka pewnie lepsza od DiRT/Shadow, 3 kolka jak w suntourach z lat 80tych, a pantograf przypomina sprzet heureta ze wczesnych lat 70tych; Ilez rozwiazan polaczonych w jednym!
Obrazek

#7
skolioza pisze:lo dzisas :shock: działa pod Sh, czy musisz mieć manetkę egs-a?
Mam ja podpieta pod Triggera, z racji przyzwyczajenia zmiany biegow kciukiem, ale dziala poprawnie. Nie mniej, nie zalozylbym jej(EGS), do roweru gdzie trzeba wachlowac biegami, bo nie jest zbyt precyzyjna i teraz nasowa sie pytanie, czy wlasnie dlatego ze nie jest z manetka EGS, czy dlatego ze na tych wszystkich tulejkach pojawily sie luzy. Pewnie tego nigdy nie sprawdze, mi wystarczy jak jest. :-D

#8
mozliwe, ze trzeba gdzies inaczej puscic/przykrecic linke (pancerz pelny? albo - wszedzie sztywny przerzutkowy?);
sruba glowna sugeruje luz jak u srama wiec pewnie wlasnie z ich manetka mozna to laczyc...

ps. a gdzie sie tym we wrocku jezdzi???
Obrazek

#9
zimny pisze:mozliwe, ze trzeba gdzies inaczej puscic/przykrecic linke (pancerz pelny? albo - wszedzie sztywny przerzutkowy?);
Tak jak pisalem, ustawiona jest zadowalajaco, z tym ze moze przez luzy nie dziala w pelni precyzyjnie. Troche zamacilem, moj trigger ma 2:1
zimny pisze:sruba glowna sugeruje luz jak u srama wiec pewnie wlasnie z ich manetka mozna to laczyc...
Generalnie wszyscy lacza ja z systemem 2:1.
zimny pisze:ps. a gdzie sie tym we wrocku jezdzi???
Nie wiem, ja jedynie w gory go zabieram.

#10
mało brakło a zakupiłbym tą ramę od Ciebie :) poszła za jakieś 3 i pół stówki na alledro ,daawno temu ,prawda ?
do tej pory załuję..
czy da się jakoś porównać obie konstrukcje radicali ? zawieszenie ? skok ? >> obie fajne ,ale ten starszy sunn bardziej przekonuje mnie estetycznie ..zwłaszcza ,że stalowy

btw. szkoda ,że rama obecnego pokazanego sunna została przemalowana ,co nie zmiena faktu ,że świetny rowerek

#11
rurokura pisze:mało brakło a zakupiłbym tą ramę od Ciebie :) poszła za jakieś 3 i pół stówki na alledro ,daawno temu ,prawda ?
do tej pory załuję..
czy da się jakoś porównać obie konstrukcje radicali ? zawieszenie ? skok ? >> obie fajne ,ale ten starszy sunn bardziej przekonuje mnie estetycznie ..zwłaszcza ,że stalowy

btw. szkoda ,że rama obecnego pokazanego sunna została przemalowana ,co nie zmiena faktu ,że świetny rowerek
Tak, poszla jakies 2-3lata temu za chyba wlasnie 350zl.

Mozna je porownac, mianowicie ta co teraz mam, zawieszenie jest rozwnieciem tej wczesniejszej. Zmienilo sie niewiele, ale znamiennie. Powiekszony skok ze 100mm do jakis 160-170mm, wahacze sa bardzo podobne, roznia sie tez elementy posredniczace zawieszenie, jest to podyktowane zwiekszeniem skoku, no i sam amortyzator, ten nowy ustawialem przez 2lata, mnogosc ustawien powala, dla zawodowcow. Obie oczywiscie sa stalowe, na lozyskach slizgowych, z tym ze ta nowsza ma glowne lozyska slizgowe przegubowe. Jesli chodzi o jazde to pierwszy Sunn byl dosyc stuningowany przeze mnie, skok przez dorobienie elementu posredniczacego oscylowa ok 200mm, zmienily sie katy, ale w porownaniu z tym co mam teraz, to pomimo wiekszego skoku mniej rwal korby. Dampery roznily sie dlugoscia i poprzedni nie mial zewnetrznej regulacji odbicia, dlatego zostal przerobiony przeze mnie, wytoczylem mu nowy tlok, bo stary przy zwiekszonym skoku nie dawal rady, no i mam regulacje katow, poprzedni nie mial.
Kolor, mimo ze teraz podoba mi sie zestawienie, to jak juz pisalem zaluje ze go zmienilem, na dodatek posialem gdzies oryginalne naklejki, a byly naprawde efektowne.

#12
A-C Chausson i Nico Vouilloz nie mieli litości dla rywali. Kompletnie wtedy zdominowali scenę DH na tych Radicalach. Jak się oglądało na Eurosporcie to niemalże pewne było kto wygra.

#13
Z ramy zdemontowalem stery, poniewaz sie blokowaly w jednej pozycji, na szczescie przy prawie maksymanlym skrecie, wiec w jezdzie nie wadzilo. Okazlo sie ze glowka w dolnej czesci jest rozbita, prawdopdobnie jak wciskalem do niej stery to poczatek poszedl krzywo i rozbil glowke. Mam nadzieje ze podfrezowanie pomoze.

#14
Glowke ramy zfrezowalem w tygodniu, niestety nie mialem czasu przymierzyc jakichkolwiek sterow do niej wiec nie wiem jak to wyglada, skrocilem glowke o jakies 2-3mm napewno, moze nawet wiecej, szlo opornie ale mam nadzieje ze nowe stery wejda ciasno. Poza tym poszukuje jakis fajnych sterowm, mam FSA orbity wyciagniete ze sztyniaka, ale przez to ze byly luze w glowce przez dlugi i katorzniczy okres czasu, wiec sa dosyc zdewastowane. Szkoda sluzyly mi jakies..... 15lat w czterech lub pieciu rowerach, ehhhhh. Jesli ktos ma na zbyciu jakies fajne stery to chetnie odkupie, do tego jakis mostek. Zawsze podobaly mi sie pazzazy z tamtego okresu, jesli ktos z Was widzialby, mialby, to prosze o kontakt.
Obrazek

#16
cardamon pisze:jak piszesz czasem co ty z tymi swoimi rowerami robisz to mi ciary po plecach lataja, takie frankensztajny poprzerabiane te twoje ramy :lol:
Ta nie jest przerobiona, oprocz tego niszczesnego malowania.

#19
Jak pisal kolega Cardamon, frankesztajn :-D , troche z koniecznosci, troche ze skapstwa :-P
Wiec:
http://imageshack.us/a/img259/4464/oqkh.jpg
To jest oryginalny wyglad dampera. Niestety kupienie oryginalnego lozyska sferycznego graniczy z cudem, znalazlem w stanach bo jedynie tam sa dostepne dwoch producentow, jednego z nich znalazlem dystrybutora w polsce, ale cena zabila ponad 200zl i jakies 1,5 miesiaca oczekiwania :shock:
Jako ze dostep do parku maszyn mam praktycznie nieograniczony postanowilem wziac sprawy w swoje rece :mrgreen:
Zestaw do frankesztajnienia :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img18/3892/lwko.jpg
Suma :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img844/1556/itao.jpg
Efekt :mrgreen: :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img5/4548/o7gf.jpg
Dzisiaj wszystko poskladalem i efekt spelnil oczekiwanie, kwota jaka wydalem na wszystko to 75zl, mysle ze sie oplacilo. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

#20
Ja się nie znam na tych tematach ale mam nadzieję, że krzywdy sobie nie zrobisz :-)
Nie wątpliwie jesteś rowerowym hardcorem ;-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#21
Skeevo pisze:Ja się nie znam na tych tematach ale mam nadzieję, że krzywdy sobie nie zrobisz :-)
Nie wątpliwie jesteś rowerowym hardcorem ;-)
Tylko tulejka redukcyjna jest wstawiona, wiec nie powinienem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-07-21, 13:37 przez 2ass, łącznie zmieniany 3 razy.

#23
skolioza pisze:
2ass pisze:Jako ze dostep do parku maszyn mam praktycznie nieograniczony postanowilem wziac sprawy w swoje rece :mrgreen:
tego zazdroszczę! jeszcze jak się ma czas.... ech bajka
Powiem w tajemnicy ze to w pracy :roll: niestety po godzinach jedynie moge robic :-/

#27
focker pisze:To mi się podoba :)
Napisz coś więcej o tej przerzutce, szczególnie o precyzji działania. To jest komplet do manetki, która na raz obsługuje przód i tył, prawda?
Tak, cos wiecej, lekka, najlzejsza jaka kiedykolwiek mialem, moze z braku potrzeby takowej.
Precyzja, hmmm kupilem ja jako uzywana, mimo ze chyba nawet miala oryginalne pudelko. Zalozona jest w rowerze zjazdowym wiec nie ma lekko, pewnie nie zalozylbym jej gdyby nie jej budowa, ale do rzeczy, jak jade to wydaje mi sie ze zyje swoim zyciem i wie lepiej jakie ma wbic przelozenie. Problem pewnie stanowia trzy rzeczy, ze full, ze napinacz i luzy, na tych misternie wykonanych detalach przerzutki jest sporo luzow mysle ze to skutecznie ja ogranicza.
Manetka jak pisalem ja uzywam jej w polaczeniu ze sramowskim Triggerem, i to dziala, co do oryginalnej manetki EGS, nawet sie zastanawialem ostatecznie jej nie kupilem, raz ze nie mam do jakiego roweru uzyc takiego zestawu, dwa ze nie lubie gripsziftow. Rzeczywiscie obsluguje dwie przerzutki na raz, niestety jak wyzej.

#28
Skeevo pisze:Ja się nie znam na tych tematach ale mam nadzieję, że krzywdy sobie nie zrobisz :-)
Nie wątpliwie jesteś rowerowym hardcorem ;-)
2ass pisze:Tylko tulejka redukcyjna jest wstawiona, wiec nie powinienem :mrgreen:
W zeszlym roku niestety nie udalo mi sie tak naprawde tego przetestowac. Natomiast w tym owszem. Wszystko dziala, nic sie nie dzieje. Test odbyl sie jak zwykle na Czarnej Gorze, bo mam blisko, bo jest wyciag i fajne trasy. Rower spisuje sie super, zadnych defektow, wiazd-zjazd, czysta przyjemnosc :mrgreen:

#30
Hubert pisze:Jak chodzi gustav z tłoczkami po jednej stronie , tak jak współczesne hample?
Rowerek bardzo fajny musi być niezły fun na zjazdach.
Nie jezdzilem na wspolczesnych hamulcach, kilka razy naciskalem klamke takich, to chodzi straszne gumowo.
Co do Gustava, to hamulec moich marzen, kupilem go chyba z 12-13lat temu od jednego ze slawnych rajderow za niewielkie pieniadze i odrazu mialem z nimi klopot, przez co zalowalem ze je kupilem. Ustawienie dego bydlaka graniczy z cudem, ale po tych nastu latach praktyki jestem mistrzem :mrgreen:
Hamulec jest obledny, ma krotki skok klamki, wielka sile, i wbrew pozorom super modulacje, jadac na bardzo stromej najezonej kamieniami, korzeniami trasie, zawsze wiem, kiedy i jak hamowac.
cron