reanimacja KETTLER ALU-RAD

#1
Witam serdecznie
W 1995r. stałem się posiadaczem używanego roweru, wtedy jeszcze jako nastolatek nie wiedziałem nic o rowerach. Poprostu trafiłem na super fajnie lekko jeźdźący rower, bardzo o niego dbałem, wszystkie elementy, które miały się świecić to się świeciły, łańcuch nie miał prawa wydawać z siebie żadnych dziwnych dźwięków (brak smarowania lub zabrudzony piaskiem, itp). Tak było do 2002 roku (kobieta, auto, przeprowadzka, dzieci) nastała u mnie epoka korzystania tylko z auta.
Kiedyś musiała nastąpić ewolucja, po 10 latach przerwy "wykopałem" i postanowiłem że rower ożyje.

Znawców proszę o pomoc w zlokalizowaniu co to jest za rower, wg mnie jest to SCOTT. Nie było żadnych naklejek, kolor ramy czarny, posiadał metalowe błotniki oraz bagażnik, widelec w kolorze jak na fotkach poniżej, dziwny mostek w takim samym kolorze co widelec.
Nie zmylcie się żółtym kolorem, to moja sprawka.
Oto fotki przed reanimacją:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

W dalszej części wrzucę fotki z przeprowadzonych prac.
Ostatnio zmieniony 2012-07-13, 19:23 przez Darev, łącznie zmieniany 4 razy.

#3
no slx to raczej nowa grupa, a Ty masz slr, ale to tylko hamulce, kompletna grupa deore, czyli klasyk jak trzeba, ale daj foto calego roweru zeby stwierdzic co tam posiadasz, swoja droga dojechany troche, reanimacja jest mu konieczna
Ostatnio zmieniony 2012-06-24, 21:07 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#7
skolioza pisze:trochę pracy Cię czeka, ale warto...
Już po pracy, już jeździ, walczyłem nad nim 2 miesiące, ale warto było, do wymiany zostały tylko stery oraz jarzemko, tylko muszę fotki przygotować...

#8
Taki mostek widziałem w MTB Kettlera i Herculesa - modele z wczesnch lat 90tych. Rama alu czy stal? Shauffy to często taką charakterystycznie łamaną górną rurę miały.

Za samo wyczyszczenie tego syfu Kolega ma u mnie szacun! Za thumby drugi :-) I to jest hobby, a nie epatowanie się "kultem".
Dawes Fat Chance '91, Wheeler 5500 '91, Cilo Vasella '91, Anlen Invert '90, Winora góraloszosówka '90, Bianchi Superlug470 '96/99, Muddy Fox Sorcerer '89, Moje jazdy, Hercules California Pro '92 Hercules Indiana '91

#9
Rama oczywiście alu, został wymieniony widelec tymczasowo na Cr-mo, ponieważ stery całkowićie zniszczyly gwint.
Myślałem że kolor zostanie ale był tak poobdzierany że oczy bolały,
co powiecie na to:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

3x podkład,
3x baza (BMW: Arctic Silver; Kod: 309 oraz Alaskablau; Kod: 367),
3x lakier bezbarwny

#10
wyszlo calkiem fajnie, ale rama chyba pyla spawana na dolnej rurze, a szkoda, nie dalo sie tego przed malowaniem zeszlifowac?

#12
Zgadza się, rama była spawana w chyba 1998 i bałem się cokolwiek robić przy tym spawie, może kiedyś? Była jakaś dziwna wada, rura w miejscu pęknięcia była w ok. 60% czarna, czyli długo wcześniej zaczynała pękać.

#15
Co jak co ale historię to chyba ta rama ma bogatą ;D Jesteś pewien że alu? Haki na stal wyglądają, chociaż spawy grubaśne jak w alusach...
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#16
rama jest alu, to nie centurion jakis?, a wyciecia moze ma faktycznie 4 lub 2 ale po bokach, bo wygladaja na oryginalne, z "kropka" na dole

#19
Jak skolioza pisze , a do tego skoro masz thumby z kompletu deore to wcale bym nie zmieniel manetek tylko pozostaL przy thumbach

#23
Darev pisze: 3x podkład,
3x baza (BMW: Arctic Silver; Kod: 309 oraz Alaskablau; Kod: 367),
3x lakier bezbarwny
Możesz dokładniej opisać samo malowanie i użyte narzędzia?
Bardzo mnie temat interesuje...
--
Cypis

#24
podklad ,bo pewnie lakier opalony lub zdarty do meatalu, baza przy lakierze metallic lub perla wybierasz jaki chcesz, i na koniec clarlack, czyli standardowo warestwa wierzchnia przy metallicu, mozna uzyc pistoletu i kompresora (zalecane) ale w dobrych mieszalniach nabijaja tez baze w puszki spray i tez sie sprawdza wysmienicie, najwazniejsze aby pylu nie bylo, aby nie narobic zaciekow, (czyli kilka cinkich warstw a nie jedna gruba) i aby po kazdej warstwie odczekac kolo 20min i nakladac nastepna...cala filozofia.... oczywiscie mozna tez gola rame oddac do malowania proszkowego , ale juz koszt inny , ja zawsze przed podaniem claru naklejam naklejki, nalepki czyli wszystko co ma na ramie byc poza protektorami i dopiero warstwa wierzchnia , wtedy jest jest jak oryginal czyli nalepki pod lakierem

#25
Cypis pisze:
Darev pisze: 3x podkład,
3x baza (BMW: Arctic Silver; Kod: 309 oraz Alaskablau; Kod: 367),
3x lakier bezbarwny
Możesz dokładniej opisać samo malowanie i użyte narzędzia?
Bardzo mnie temat interesuje...
Najważniejsze i najbardziej pracochłonne jest przygotowanie powierzchni do lakierowania:
- najpierw "matujesz" stary lakier ,jeżeli są głębokie odpryski lakieru ale bez wgniotów to niestety trzesz do
gołego metalu. Papier o gradacji 360-400;
- zmatowioną powierzchnię przemywasz benzyną ekstrakcyjną i pokrywasz kilkoma warstwami farby
podkładowej (np. w sprayu) Ważne by podkład był przystosowany do typu lakieru jaki chcesz położyć najlepiej
wszystko kupić w jednej mieszalni. Tak jak pisał ANDRIUBIKER można zamówić dowolnie wybrany lakier
załadowany do spraya, należy pamiętać iż w przypadku lakierów jednowarstwowych oraz lakieru
transparentnego tzw klaru w spraya ładują lakier+utwardzacz i na zużycie masz ok. 3-doby, jeżeli chcesz
użyć bazy (metalizowana, perłowa lub zwykły kolor) to zalecam zakup klaru HS czyli twardego odpornego na
zarysowania.
-po wyschnięciu podkładu delikatnie przecierasz go papierem o gradacji 600, znowu przemywasz benz. ekstr.
i lakierujesz systemem opisanym przez ANDRIUBIKERA.
Bardziej szczegółowe pytania? Śmiało chętnie odpowiem.

Ps
naklejki pod klar muszą być ultra cienkie, najlepiej kalkomania. Tradycyjne naklejki są zbyt grube i efekt jest kiepski.

#26
No to żeście mnie wyleczyli z tych manetek. Co do malowania to stara farba zdarta do zera, troszkę szpachli no i tak jak wyżej koledzy pisali. Farby miałem ładowane w pyszki spray.

Kolejne zdjęcia z prac:
Obrazek

Tył (PIASTA - shimano DEORE) pozostał bez zmian, choć przydałoby się wymienić koła zębate 14T i 18T
Obrazek

Wymieniona korba z mniejszą ilością zębów, moja nie trzymała łańcucha
Obrazek

Zmienione koło: OBRĘCZ – MAVIC oxygen, PIASTA - shimano DEORE, model to HB-MT60
Obrazek

Kaseta 14T - 32T
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-06-25, 20:50 przez Darev, łącznie zmieniany 3 razy.

#28
czemu glupie, byly takie hybrydy, tak samo jak rama z rura podsiodlowa cr-mo , a reszta hi-ten, tyle ze stali z alu sie pospawac nie da, i ramy o ktorych mowisz zawsze na mufach byly